Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Eli kyseisestä pyörästä on ollut kone irti ja koneesta kansi irti. Kannen, nokat, välykset ja ajoitukset laitatin liikkeessä. Itse asensin koneen paikalleen.

    Nyt pyörä käy tyhjäkäynnillä välillä normaalisti, välillä taas "karkeasti". Muutenkin käynti on "karkeaa". Kaasua hyvin varovasti kääntäessä kierrokset hyppäävät 2500 -> 4000 ja neljästä tuhannesta ylöspäin "smoaa".

    Vikakoodeiksi mittaristo ilmoittaa C24 & C27. C24 viittaa sylinteriin 1 ja C27 sylinteriin 4.
    Tulpat on vaihdettu. Puolien resistanssi mitattu ja se oli kaikissa sama ja arvojen sisäpuolella. Puolat vaihdettu keskenään ristiin niin että ykkös ja kakkos sylinterien puolat vaihdettiin keskenään sekä kolmos ja nelos sylinterien puolat vaihdettiin keskenään. Vikakoodeikse tuli silti samat C24 ja C27.
    CKP-sensorin (kampiakselin asentosensori) resistanssi on mitattu ja se oli annettujen arvojen sisällä. CKP-sensorin signaalia ollaan mitattu herkällä analogimittarilla. Pulssin pitäisi olla yli 0,5 volttia. mittari ei heilahtanut yli 0,5 voltin, mutta mittausta ei voi pitää varmana pulssin ollessa niin nopea. Jännitepiikin mittausvälinettä ei ole käytettävissä joten asiasta ei nyt pääse varmuuteen.
    Kaikkien liittimien pitäisi olla kunnolla kiinni.

    Onko jollain muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa.. Oikean vinkin arvanneelle voin lähettää vaikka viski-lekan postissa..
    yammu setä..
  2. #2
    mutuilua, mut voiskohan se vika olla ruisku puolella. vai onko nuo vikakoodit nimen omaan sytkäpuolta tarkoittavia?
    DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
  3. #3
    Vikakoodin mukaan ongelma on juuri sytkäpuolella. "Karkean" käynnin lisäksi pakoputkessa myös paukkuu välillä.
    yammu setä..
  4. #4
    jos olettaa aluksi, että moottorin kokoaja ei ole tehnyt mitään virhettä, niin asennuksessa voi olla jäänyt jotain irti? alipaineletku? maadotus.

    japsipyörissä taitaa olla kaksi anturia pyörimiselle, toinen kampuralla, josta päätellään sytytyskohta, mutta koska ei tiedetä onko kyseessä imu tai työtahti, niin nokassa on toinen anturi, josta saadaan se toinen tieto. onko se anturi kunnossa. pakko toisaalta on olla, jos se edes käy.

    triumphissa ja osassa muita pyöriä ei kai tuota toista nokka-anturia ole ollenkaan, vaan se päättelee sen imupaine-anturin avulla.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Kokeilepa vaihtaa tulpat ristiin 1-2 ja 3-4? Melkein poikkeuksetta nuo itselle vastaan tulleet C24-C27 ongelmat on johtunu tulpista. Tai sitten se voi jostain syystä saada liikaa polttoainetta joka tappaisi nuo tulpat. Tuore polttoaine käytössä? Onko pyörässä Powercommanderia tai muuta piggy boxia?

    Kävi vielä mielessä että onhan nokkien ajoitus varmasti kunnossa? Ja tuleehan suodatinkotelossa olevalle alipaineanturille letku joka haaraantuu ruiskurungoille? Jos alipainetieto on pielessä niin se selittäisi ainakin huonon tyhjäkäynnin (saa liikaa bensaa ja sepä voisi nuo tulpatkin tappaa). Kokeile vaikka siten että ota tuolta alipaineanturilta sähköt irti, antaa vikakoodin mutta pitäisi käydä paremmin mitä pielessä olevalla alipainetiedolla.



    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  6. #6
    Suitsassa löytyy tosiaan tuo nokka-akselin asennon tunnistin anturi. Tarvii seuraavaksi tarkistaa se.

    Kaikki tulpat on vaihdettu käyntihäiriön alkamisen jälkeen uusiin.
    Ongelma ei muuttunut sen jälkeen mihinkään.

    Alipaine anturille menevän letkun pitäisi olla kunnolla kiinni, mutta kokeilen varmuuden vuoksi tehdä tuon testin.

    Nokkien ajoituksesta oikeellisuudesta en osaa sanoa kun en sitä tosiaan itse koonnut.
    yammu setä..
  7. #7
    Ja pyörässä on tosiaan power commanderi, ignition boksi ja shifteri. Ratavärkistä kun on kyse.
    yammu setä..
  8. #8
    Ihan kokeeksi, otapa kaikki Powercommanderiin liittyvä irti?
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  9. #9
    Koitan huomenna löytää sen verran aikaa että ehdin kokeilemaan näitä vinkkejä. Infoan sitten miten kävi.
    yammu setä..
  10. #10
    Mitenkäs TPS-sensori vaikuttaa käyntiin? Mittari näyttää viivaa C:n yläkulmaan.
    yammu setä..
  11. #11
    Ettei olisi mennyt karvat ristiin; 1:en ja 4:en pytyn johdot sekaisin. Tosin, nokka-akselin asentotunnistimen anturin johto pitäisi olla silloin melko tiukalla. Kokeile kuitenkin; ei se siitä rikki mene.

    Ja kuten edellä mainittin, Power Commanderin johtoja ajatuksella irti. Ja takaisin.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  12. #12
    Sylintereiden johtoja on oikeastaan mahdotonta saada väärään järjestykseen.

    Huomenna commanderin irrotukseen.
    yammu setä..
  13. #13
    Lainaa (Tumbster @ Kesä. 05 2011,12:54) kirjoitti
    Mitenkäs TPS-sensori vaikuttaa käyntiin? Mittari näyttää viivaa C:n yläkulmaan.
    Tämä silloin kun pyörä on käynnissä ja tyhjäkäynnillä? Tuo Powercommanderi nimittäin jonkin verran vaikuttaa siihen anturilukemaan jos pyörä ei ole käynnissä. Ilman sitä ei niinkään.



    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  14. #14
    Joko tämä lähti käyntiin?
    Ja mä sanon vaan että "Voi *illu jos on nenät vinossa" - ovat nimittäin mun paikalleen laittamat tuossa ihan viimeiseksi.

    Noh, kaikki on mahdollista, joten soitto soimaan ellei se vieläkään käy

    Tässä manuaalia vaikka sinulla tämä taisikin olla.
    C24/C27 - diag.

    Ignition signal.

    CKP sensor /pick-up coil signal is produced, but signal from ignition coil is interrupted 8 times or more continuously. In this case, the code C24-C27 is indicated.

    Ignition coil, wiring/coupler connection, power supply from the battery.

    Akku huonona ja PCn ignition moduuli sekoaa? Kaikki pois olis mun veikkaus myös. Sitten yks kerrallaan takaisin jos käy. Se sun CKP sensor on ollut pois ja se on aika herkkä ottamaan siipeen. Josku niitä on myös vääntynyt (kaadoissa yms), jolloin käyntihäikät voi olla hassuja.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  15. #15
    Voi Pillu!

    Ylläolevasta voi siis päätellä että allekirjoittanut huolto teki virheen, korjasi sen ja tämä laite käy normaalisti.
    Uutena C42, avaimeen koodaukseen liittyvä vikakoodi, mutta moottori käy kukkuu ja toimii jälleen as should.

    Huoltoliike mietti soveltuvan korvauksen ja hyvityksen sekä menetetystä vapaa-ajasta, että vitutuksesta.

    Aina ei vaan mene putkeen. Siksi töillä on takuu. Kesäpäivänjatkoja kaikille.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  16. #16
    Siis vika löytyi mutta mistä?
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  17. #17
    Imunokka oli käsittääkseni yhden nastan verran pielessä. Nyt perskeles lykkää koodia C42 ja pyörä käynnistyy satunnaisesti silloin kun vika ei ole päällä.

    C42:

    Ignition switch signal is not input to the
    ECM.
    * When the ID agreement is not verified.
    * ECM does not receive communication
    signal from the immobilizer antenna.

    Ignition switch, lead wire/coupler,
    etc.
    * Immobilizer/anti-theft system

    Oletettavasti jokin kontaktihäiriö. Sitä nyt sitten seuraavaksi metsästämään.
    yammu setä..
  18. #18
    Kumpaan suuntaan oli, myöhäsellä vai aikasella? Mulla tälle kaudelle kerran on jo molemmat nokat päässeet ketjulla hyppäämään (lobet oli imu 116 ja pako 99 kun piti olla 106 ja 108). Juuri sopivat vielä pyörimään ettei osunu venttiilit mäntiin. Jännä kun olen luullut ettei tuon härvelin pitäisi edes käynnistyä yli 112 imunokan lobearvoilla mutta näinpähän toimi kuitenkin ihan näinnäisen oikein, mitä nyt 10-15hp koko tehoalueelta oli kadoksissa...
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  19. #19
    Cterror osannee vastata kumpaan suuntaan nokka oli pielessä. Itse en huomannu sitä kysyä.

    C42 koodin aiheuttajakin tuli korjattua. Virtalukon johdot oli ottanut jostain osumaa ja suurin osa säikeistä oli irti. Ilmeisesti ilmanputsaria asentaessa oli viimeisetkin säikeet irroneet. Nyt ne on juotettu kuntoon ja suitsa käy ja kukkuu niinkuin pitääkin.
    yammu setä..
  20.  
  21. #20
    Lainaa (jarim @ Kesä. 12 2011,13:01) kirjoitti
    Kumpaan suuntaan oli, myöhäsellä vai aikasella? Mulla tälle kaudelle kerran on jo molemmat nokat päässeet ketjulla hyppäämään (lobet oli imu 116 ja pako 99 kun piti olla 106 ja 108). Juuri sopivat vielä pyörimään ettei osunu venttiilit mäntiin. Jännä kun olen luullut ettei tuon härvelin pitäisi edes käynnistyä yli 112 imunokan lobearvoilla mutta näinpähän toimi kuitenkin ihan näinnäisen oikein, mitä nyt 10-15hp koko tehoalueelta oli kadoksissa...
    Imunokka myöhäisellä. Gsxrrässä imu/pakonokan väli on se 14 hammasta nokkaketjua ja prkl mä vielä laskin sen... aarrrghh, eli mä en osaa laskea *
    No todnäk siis käynyt niin että kun pako oli jo kiinni nippusiteellä pääsi imu kiristettäessä pyörähtämään yhden. Voi jeesus mitä amatöörimeininkiä...

    Siksihän se siis ei käynyt korkeammilla kiepeillä kun myöhäisen imun ansiosta ei saanut bensaa. Pakonokka olikin oikein joten sekaisinhan se meni. Jos molemmat olisivat oleet niin tulos olisi ollut juuri tuo tehot kadoksissa teema. Tuossa mahtuu tuon yhden hampaan pieleen ilman kontaktivaaraa joten loppu hyvin.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland