Moro, nyt tarttis apua, pyöränä kyseessä siis otsikon BMW R1100RS vm -97
Eli siis pyörällä ajettiin kolmisen kilometriä eka kertaa tänä kesänä, ja vaihteet meni normaalisti 1>2>3 ja sitten ei enää vaihteet ottanu. Vaihteet losahtaa kyllä päälle mutta vetoa ei tule.
Mistä vika löytyy ainut vaihde mikä nyt menee päälle on 5-vaihde. Sillä se ottaa vedon päälle eikä rohise.
Muilla vaihtella ihan kuin tulisi rohinaa perästä? voiko vika olla kardaanissa? Mistä vikaa kannattaa etsiä?
Vinkkejä kaivataan!!!
edit. kirjotus virheet.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Niin ja siis kun vika ilmeni ajossa, niin ensin pyörä kuulemma nykinyt ja käyttäytyn vähä niinkuin olisi liian iso vaihde päällä. Lopuksi sitten ei tullut vetoa enää ollenkaan. Kytkin pitää ja toimii ihan hyvin, tämä siis testattu 5-vaihteella. Eli vaihde päälle kytkin pois rengas ei pyöri käsivoimin. Kytkin päälle ja taas pyörii.
Sama tilanne jos on jokin muu vaihde silmässä, kardaanista kuuluu pieni "rouske/rohina" kuulostaa siltä kuin että hilut pyörisivät mutta eivät vastaa kunnolla toisiinsa. Ja kun kytkimen laittaa päälle ja rengasta pyörittää rohinaa ei kuulu.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Näinköhän tuo nyt selviää purkamatta ja tutkimatta?
<p>2002-2014</p>
Oonko mä niin sanonut?
Mä vaan tietääkseni olen täälä nyt kysymässä vinkkiä onko jollain muulla joskus ollut vastaavaa pulmaa!?
tai jotain muuta vinkkiä mistä sitä vikaa ensin kannattaa etsiä, "esim" tarkista jousi X se voi olla irti tai jotain muuta.
Mutta ei kiitos näitä "ota auki ja kato"
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Sori kun en pystynyt kaukoparantamaan melkein kuulolta, selvästi rikki olevaa laitetta. Tarjoamasi selityksen kera ei nyt analyysi ole ihan helpoimmasta päästä.(TheDuck @ Touko. 02 2011,17:25) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Sen ymmärrän kyllä enkä sitä olettanutkaan että se kaukokorjataan.
Pahoittelen lievää turhautumistani, mutta kun tuo on perheen sisällä toinen pyörä viikon sisällä mistä leviää vaihteet.
Tarkoituksenani on huomenna ottaa katteet veke, ja tiputtaa vaihteiston öljyt pihalle ja tsekata löytyykö siinä seassa ylimääräistä metalli sälää.
tämä oli siis paikallisten motoliikkeiden neuvo. Sitten vaihteisto auki ja vikaa paikallistaan. Huoltomanuskan mukaan tuosta vehkeestä saa vaihteiston kokonaan irti.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Eihän tuo oikein missään muualla voi olla kuin vaihteistossa, jos kerta yksi vaihde toimii ja muut ei. Ainakaan minun järjen mukaan.
CBR 600f3 -95
Ketuttaahan se kun tekniikka pettää. Ei kyllä kovin usein ole omiin korviin kuulunut Puimurin laatikon luovuttamisista. Kerro ihmeessä mikä tuolla antoi periksi.(TheDuck @ Touko. 02 2011,20:16) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
juu lisään tänne tietoa heti kun sitä saadaan selville. Tod.näk. Viikon sisällä on laatikko auki
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Google-veikkaus: Kytkimen ja vaihelaatikkoon menevän akselin välinen "liitoskohta" antanut periksi.
http://www.boxertrix.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13167
Tai laakeri laatikosta:
http://www.boxertrix.com/phpBB2/viewtopic.php?t=10343
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiitoksia scuuba hyvistä linkeistä, noista on kyllä varmasti jeesiä kun saa koneen auki ja alkaa tsekkaileen paikkoja miltä sielä näyttää.
Vaikuttaa kyllä aikalailla vastaavalta vialta tuola toisella foorumilla. No aika näyttää, tänään tarkoitus mennä purkamaan enimpiä hiluja päältä pois ja kattoo että miten sinne pääsee käsiksi.
Tuosta pyörästä ei siis mitään aikaisempaa kokemusta, mutta eihän sitä kokemusta saa kuin ruuvaamalla.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Noniin tännekki vähän päivitystä tilanteeseen. Eli nyt on saatu vaihdelaatikko irti. Mutta auki ei saatu ja todettiin että parempi viedä ammattilaiselle.
Piti jättää myös kardaani kiinni laatikkoon kun ei saanu millään siitä irti. Oli meinaan pikkasta kovaa kiinni.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Ja lisää päivitystä tänne kun ammattimiehet saivat selville mikä vaihteistossa on.
Eli vikana oli/on siis vaihteiston aksilan poikkeaminen. Ei ollut kyseinen asentaja kavereineen ikinä kuullut vastaavasta. Ja 5-vaihde toimi siksi että erillisenä pakettina jotenki sielä se vitonen. En siitä tiedä mitään fiksummat varmaan tietää.
Mutta eli siis kallis pamaus tulossa koko akseli rattaineen päivineen uusitaan vaihteistoon.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Ihmisen tekemää se kaikki on. Aikanaan kaikki hajoaa ja joskus satunnaisotannalla ennen aikaansakin :-)
<p>2002-2014</p>
No niinhän se on kyllä. Ei voi muuta sanoa muutaku että täälä päässä on tänä kautena erittäin huono tuuri! :/ mut ei sille mitään voi, näillä mennään mitä on.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Noniin tännekki päivitystä tilanteeseen.
Eli alkuviikosta saatiin vaihdelaatikko sekä uusi kytkin liikkeestä takaisin, ja kahden illan aikana saatiin kasattua pyörä takaisin ajokuntoon. Nyt toimii hyvin ja kesä on pelastettu :P nyt vaan pitää saada pyörään sopivasti kilometriä että tulee remontti kuitattua.
No tulipa pyörä ainakin tutuksi jos jotain positiivista tästä haluaa hakea. Kiitoksia vielä kaikille jotka antoivat vastauksia kysymyksiini.
Ja hauskaa kesää kaikille sekä turvallisia kilometrejä!! Moikataan ku tavataan.![]()
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.