Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Morjens!

    Olin optimisti > laitoin tuon talvella hankkimani Suzukin "reuhkan" mukaan vaimon kotarin jousihuoltoon. Ajatuksena siis se, että kattellaan millasta palautetta tulee. No, palaute seuraava: Etupampuista pinnotteet viturallaan, ei juuri hyödytä haalata koska ei saa pitämään. Takapää myös huoltamattomassa kunnossa, typpipaineet oli 2 bar. kun pitäis olla 10 ynnämuuta ynnämuuta... Suositus oli uusia molemmat päät.

    Laittelin paksun rouvan siis seisontaan ja meinasin toimia suositellusti, kyseessä on kuitenki yksilö jonka haluan restauroida ja säilyttää. Mut nyt sitten... Eli, onko noita originaaleja etupamppuja mahdollista jossain kunnostuttaa? Meinaan aivan hakuammuntaa se on lähteä Ebaysta hakemaan etupäätä, sillä 23 vuotta ikää on niissäkin mahollisesti tehny tehtävänsä?

    Oliskos porukoilla ideoita minne suuntaan tästä? Joku kunnollinen nyrkkipaja jossa onnistuu mikä vaan noitten originaalien osien kanssa, se olis tietty mahtavin vaihtoehto... Mut muitaki soveltavia ratkasuja harkitaan ehottomasti.

    Museokilpiin tuolla ei ole asiaa, eikä tarvetta. Mut mahdollisimman näyttäväksi & originaalin rujoksi se laitetaan ja nimenomaan ajoon eikä vitriiniin.
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 23.04.2014 klo 01:42.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  2. #2
    Kysäseppä jostakin firmasta mikä tekee noita pinnoituksia, että onnistuuko.

    http://www.diarc.fi/images/DIARC%20T...tteet_2013.pdf

    http://www.fincoat.fi/en/tuotekehitys/#
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä mä ehkä ostaisin uudet keulaputket, nehän on jotain päälle satasen luokkaa kappale ainakin perinteiseen keulaan. Taakse iskarin huolto tai uus pamppu, mikä sitten tietty jo maksaa jotain.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mä ehkä ostaisin uudet keulaputket, nehän on jotain päälle satasen luokkaa kappale ainakin perinteiseen keulaan. Taakse iskarin huolto tai uus pamppu, mikä sitten tietty jo maksaa jotain.
    Juu, siis meinaat et uusisin vain ne kromiputket tuonne pamppujen sisään? Se olis loistoratkasu se! Oisko sulla heittää jotain puljua joka moisia uusiovalmisteita tekee? Taakse voisin tosiaan laitella kokonaan uuttakin ratkasua, koska se ei sieltä kauas näy... Mut edessä toi originaali look olis mukava säilyttää.

    Pikainen googletus ja löyty mm. tämä: http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-GSXR1...item3387441c2c

    Eli jos tuollaset tilaa, niin jokos sen jälkeen pitäis jousipajan saada pamput kasattua & haalattua kunnolla? Voipi olla et kannattaa samaan settiin pistää myös uudet jouset.
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 23.04.2014 klo 10:18.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  5. #5
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mä ehkä ostaisin uudet keulaputket, nehän on jotain päälle satasen luokkaa kappale ainakin perinteiseen keulaan. Taakse iskarin huolto tai uus pamppu, mikä sitten tietty jo maksaa jotain.
    perinteiseen keulaan kyllä, upside-downiin vähän tyyriimmät
    http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/su...38-etuhaarukka
    #1 51110-40C40-000 TUBE, INNER 448,85 €
    kpl
    #2 51120-40C40-000 TUBE,INNER,L 448,85 €
    kpl

    Kuitenkin siis saatavissa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #6
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Juu, siis meinaat et uusisin vain ne kromiputket tuonne pamppujen sisään? Se olis loistoratkasu se! Oisko sulla heittää jotain puljua joka moisia uusiovalmisteita tekee? Taakse voisin tosiaan laitella kokonaan uuttakin ratkasua, koska se ei sieltä kauas näy... Mut edessä toi originaali look olis mukava säilyttää.

    Pikainen googletus ja löyty mm. tämä: http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-GSXR1...item3387441c2c

    Eli jos tuollaset tilaa, niin jokos sen jälkeen pitäis jousipajan saada pamput kasattua & haalattua kunnolla? Voipi olla et kannattaa samaan settiin pistää myös uudet jouset.
    Noi on jo kohtuuhintaiset, tietäis vain, millainen rumba on irrottaa se alaosa vanhasta, kun valmistaja ei pelkkää putkea myy.

    Lisäksi olisi varmaan syytä uusia ne liukuhelat (osat 4 ja 9 tuossa NPM:n kuvassa). Ja tietty stefat.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Meinasin jo että Racetechin sivuilta olis taatusti saanu mutta ei tainnukkaan olla… Just vaan kattelin kun RF:n keulaputket on kans ihan lievästi kulahtaneen näköiset ja kattelin hintaa RaceTechiltä. Tosin on noikin nyt näköjään yli sataviiskymppiä kipale alvin kanssa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Olen juurikin tuollaiseen keulaan joskus vaihtanut liukuputket. Uudet putket olivat Wilbersin tekemät, tai ainakin myymät. Wilbersin sivut ovat edelleen sellainen sekasotku, että en saanut selvää onko noita vielä tuotevalikoimassa. Wilbersiä myy täällä Oitracon (http://www.oitracon.fi), sieltä varmaan osaavat kertoa saatavuuden. Joskus reilu viisi vuotta sitten nuo maksoivat muistaakseni noin 130€/kpl.

    Vaihto oli ihan tehtävissä oleva juttu. Kun liukuputket on normaaliin tapaan purettu keulasta irti, niin sitten pitää irroittaa alapään palikasta lukitusruuvi. Tämän jälkeen liukuputki lähtee irti kiertämällä. On tosin kiinni aika tiukalla lukitteella, joten reipas lämmittäminen on paikallaan ja siltikin voimaa pääsee käyttämään.

    Edit: Niin joo, liukuholkit kannattaa uusia samalla kuten tietty stefatkin. Jousetkin ovat takuulla jo parhaat päivänsä nähneet.
    Arttu
  9. #9
    ^ Loistava homma & rohkaiseva selostus! Kiitos kaikille vastanneille, eiköhän tämä tästä nyt suttaannu kuhan saa ylimäärästä jossain vaiheessa kerrytettyä niin et pääsee osia hankkimaan.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #10
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    ^ Loistava homma & rohkaiseva selostus! Kiitos kaikille vastanneille, eiköhän tämä tästä nyt suttaannu kuhan saa ylimäärästä jossain vaiheessa kerrytettyä niin et pääsee osia hankkimaan.
    Näitten melkein museoikäisten kanssa kannattaa ostaa osia niin kauan kuin niitä saa. Jos odottaa sitä "köyhtymisen loppumista", niin voi olla, ettei osia saa enää sillä rahallakaan.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #11
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Näitten melkein museoikäisten kanssa kannattaa ostaa osia niin kauan kuin niitä saa. Jos odottaa sitä "köyhtymisen loppumista", niin voi olla, ettei osia saa enää sillä rahallakaan.
    Totta tämäkin tietty, mut se on sitte "voi voi" jos noin kävisi. Ei passaa antaa romukasojen hyppiä silimille sen kummemmin, olkoon vaikka kuinka "legendaarinen" sellainen. Tarkotus olis saada toi tienpäälle vielä tänä kesänä, mut kattellaan miten käy?

    Jousitushan ei ole ainut keskeneräinen juttu... Sain revittyä Ebaysta tohon uudet Micronin tuplakannut, joten nyt on hakusessa myös 4 -2 alkuperäinen käyrästö > eli kyllä tossa puuhaa riittää muillakin osa-alueilla.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #12
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Morjens!


    Oliskos porukoilla ideoita minne suuntaan tästä? Joku kunnollinen nyrkkipaja jossa onnistuu mikä vaan noitten originaalien osien kanssa, se olis tietty mahtavin vaihtoehto... Mut muitaki soveltavia ratkasuja harkitaan ehottomasti.

    Museokilpiin tuolla ei ole asiaa, eikä tarvetta. Mut mahdollisimman näyttäväksi & originaalin rujoksi se laitetaan ja nimenomaan ajoon eikä vitriiniin.
    Hei!
    Mulla olis ihan täydelliset etuputket 43mm paksut
    Jos tarvit tai joku muu niin ota yhteyttä kuusaan.matti@gmail.com
    Hinnat neuvoteltavissa, mutta noita ei tarvis muuta ku heittää kiinni.
    kuvia http://matinaarre.arkku.net/autojamp.html
  13. #13
    Keulan USD liukuputket on vaihdettavissa (työläs purettava), Wilberssiltä tilasin aikoinaan. Takaiskarin saa huollettua iskarihuollossa, kaasun pakeneminen on normihomma, lisätäyttö maksaa ~10€
  14. #14
    Lainaa kuusaanmatti kirjoitti Katso viesti
    Hei!
    Mulla olis ihan täydelliset etuputket 43mm paksut
    Jos tarvit tai joku muu niin ota yhteyttä kuusaan.matti@gmail.com
    Hinnat neuvoteltavissa, mutta noita ei tarvis muuta ku heittää kiinni.
    kuvia http://matinaarre.arkku.net/autojamp.html
    Kiitos tarjouksesta, mut noi on ilmeisesti perinteiset keulaputket? Tässä M-mallissa on USD keula ja sellaisena haluan sen pitääkkin.

    Ajattelin et pitää kirjotella jonnekki PÄTEVÄÄN jousipajaan aiheesta ja kysellä sieltä suoraan mitä osia pitää hankkia jotta saavat putket kuntoon. Nyt jos jollakin on suositella moista puljua ni vinkit otetaan kiitollisena vastaan!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  15. #15
    Mitä meinaa huoltamattomassa kunnossa toi takapää? Typetys riittää ja uudet öljyt, ellei ole vuotanut.
    Etupää edellisten ohjeiden mukaan, eli uudet liukuputket, öljyt, stefat ja liukuholkit. Jouset voi mitata ovatko vielä huoltolimiitissä.
  16. #16
    Lainaa perazzi kirjoitti Katso viesti
    Mitä meinaa huoltamattomassa kunnossa toi takapää? Typetys riittää ja uudet öljyt, ellei ole vuotanut.
    Etupää edellisten ohjeiden mukaan, eli uudet liukuputket, öljyt, stefat ja liukuholkit. Jouset voi mitata ovatko vielä huoltolimiitissä.
    Ymmärsin ettei takapamppua olisi saatu auki hajottamatta, ja siitä johtuen sit "huoltamaton".
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  17. #17
    Kyllä -91 iskarin pitäisi olla korjattavissa ja samalla -92 tietty myös..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  18.  
  19. #18
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Kyllä -91 iskarin pitäisi olla korjattavissa ja samalla -92 tietty myös..
    Näin on, purettavissa noiden pitäis olla. En tarkemmin tiedä mikä tossa sit kusahti niin, että oli ammattilainen antanu periksi? 23 vuotta ilman huomiota voi johtaa vissiin monen moiseen "jämähtämiseen" ja sitä kautta siihen et auki ei saa ku hajottamalla?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...