Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Hei!

    Miten aukeaa/irtoaa -06 mallisesta r6r:stä iskarin alapään puristusvaimennusruuvit? Messinkin värisen "holkin" sisällä on kuusiokoloruuvi joka on aika pyöreä, pitäisi vaihtaa kummallekki puolelle, mutta ei tahdo tulla pois. Ohessa kuva jossa punaisella nuolella paikka joka pitäisi saada auki





    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org


  2. #2
    Ei kuulu mulle, mutta miksi olet avaamassa sitä? Vai onko kulmat nylpätty ja pitäisi vaihtaa ruuvi?
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  3. #3
    Joo eli kyseiset ruuvit on kummaltakin puolelta hyvin pyöreät, vaihdon tarpeessa siis.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org


  4. #4
    Arvaus: jos ei tule ulospäin, niin sitten se poistuu sisäänpäin. Josko siinä on huuli/toppari sisäpuolella ja irroittamista varten pitää ensin irrottaa toi isompi mutteri (pienine säätöruuveineen)?

    Yllä oleva siis 100% mutustelua. R6R:stä en tiä mitään.
  5. #5
    Onko ne aivan tavalliset ruuvit? Siis sisältä, ettei siellä ole mitään kartio kärkeä tai muuta mukavaa?

    Saisitko laitettua kuvaa millainen ruuvinpää on ja paljonko siitä on näkyvillä? Eli saako siitä ulkoreunasta millään pihdeillä tai muulla sopivalla kiinni. Tai voi siihen napauttaa pientä koloa josta kääntää jollain toisella vääntimellä tai saako siihen löytyä nätisti kiinni esim torx avaimen?

    Ruuvi itsehän ei ole tiukassa, jos sitä ei ole vedetty kiinni pohjaan lujasti.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  6. #6
    Juu siis kyseessä on ulkoapäin katsottuna ns. top-ruuvi. Sen enempää sen pimennossa olevasta osasta en tiedä, mutta luultavimmin on jonkun sortin kartio kärki koska öljyn virtausta kyseisellä ruuvilla muutetaan. Ruuvi kyllä pyörii vielä siihen tarkoitetulla kuusiokoloavaimella, mutta ei kauaa....
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org


  7. #7
    Poistettu
    Mulla on himassa workshop manuaali ko kikottimeen. Yritän muistaa katsoa. Toi on vaimenninyksikkö, pienintäkään väkivaltaa ei ole syytä käyttää...
  8. #8
    Poistettu
    Näytti olevankin netissä helposti saatavilla http://www.r6messagenet.com/forums/p...6R6Service.pdf ei vain mene sekään noin syvälle purkamiseen.

    En alkaisi ilman varmaa neuvoa turaamaan. Mahdollisuus saada kallista rikki, on ilman kunnon ohjetta/kuvaa ekakertalaisella iso. = voi tulla kallis ruuvinvaihto + spessuosaa joutuu odottamaan kesken ajokautta pitkäänkin.
  9. #9
    Jos säädöt vielä pelaa molemmin puolin ja ainoa motiivi on pyöristynyt kuusiokolo, niin karvan verran liian isosta torx-avaimesta viilaamalla saa paremmin purevan avaimen.

    Tuolla pärjännee talvirassauskauteen asti OK.

    Varaosan löytäminenkin voipi olla kiven alla, jos et sorvaa itse uutta. Ainakin Showa tykkää myydä etupumpuista vain isompia paketteja varaosina, eli jos haluaa jonkin pikkukikkareen niin joutuu ostamaan ylimääräistä osaa samalla.
  10.  
  11. #10
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."