Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Paljonko suomessa palaa huoltoasemia vuosittain?

    Sen verran riskialtista puuhaa näyttää tuo tankkaaminen olevan että luulisi noita poksahte,levan lähes päivittäin?

    Mitenkäs kun sitä huoltoasemaa tankataan, onko tankkiautosta kone sammuksissa?
    (juu,tiedetään että on erillaiset systeemit kuin mopoa tankatessa...)
  2. #32
    Lainaa (shellraiser @ Kesä. 03 2011,09:18) kirjoitti
    Lainaa (Kananpoika @ Kesä. 03 2011,09:01) kirjoitti
    pyörä käynnissä tankkaamisessa en näkisi mitään paloturvallisuus ongelmaa. Pyörän päällä istuessa tankkaaminen onkin sitten toinen juttu. Siitä pakeneminen on hieman hitaampaa.
    Ööö, tota.... Miksi pitää olla valmis pakenemaan jollei paloturvallisuusriskiä ole? Vai tuleeko se riski vasta istuessa pyörän selässä?
    suattaahan se olla niinnii vaan suattaahan se olla jotennii toisinnii.. ite tunnen vain pyörän selkään palaneita. ja vierestä katelleita.
    Suzuki DL1000 V-Strom
  3. #33
    Lainaa (shellraiser @ Kesä. 03 2011,09:18) kirjoitti
    Lainaa (Kananpoika @ Kesä. 03 2011,09:01) kirjoitti
    pyörä käynnissä tankkaamisessa en näkisi mitään paloturvallisuus ongelmaa. Pyörän päällä istuessa tankkaaminen onkin sitten toinen juttu. Siitä pakeneminen on hieman hitaampaa.
    Ööö, tota.... Miksi pitää olla valmis pakenemaan jollei paloturvallisuusriskiä ole? Vai tuleeko se riski vasta istuessa pyörän selässä?
    jos persauksista syntyy hengenvaarallinen hankaus sähkö ilmiö
    Horo Elää !
  4. #34
    itseasiassa se syttyy monesti kaverin tupakista ja vuotavasta bensaletkusta.
    hauskoja kommentteja mutta, nauretaan sit näille sähköpepuille kun ne persenahkat on siirretty kasvoihin palaneen kudoksen tilalle
    Suzuki DL1000 V-Strom
  5. #35
    Ei liene kovnkaan yleistä, että tankatessa, oli vehjes käynnissä tai ei tulipaloja syntyy. Itse tunnen yhden jampan, joka bensaa väärään paikkaa kanisterista heittäessään sai aikaan elämää suuremmat vahingot. Ei ko. asiasta sen enempää, mutta... Kun kaveri tarinansa kertoi olen bensan kanssa toiminut todella varovasti, kaikki rööki yms kipinät pysyvät kaukana. Kaverilla on lopun ikäänsä t-paita ja lyhyet kalsarit ikäänkuin päällä, KAIKKI muu iho paloi.
  6. #36
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 03 2011,04:45) kirjoitti
    jos haluais varmistella ettei syty palamaan se höyry, niin vaahdottaa prätkän esim. sammutusvaahtopullolla etukäteen ja samalla itsensäkin niin tuli ei tartu. sitten vaahtopallona ajaa tankille ja pois. noh, tämä oli vähän vitsintapainen tähän loppuun.
    tuohon sopis samalla sellainen kiva pupuhaalari. sellainenhan vois löytyä ylimääräisenä vaikkapa kuopion suunnalta..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7. #37
    Ei voisi tankata käynnissä, kun avainta tarvitaan korkkiin, mutta vaikka voisi niin en viitsisi ottaa sitä marginaalistakaan riskiä.

    Bensahan ei kovin herkästi leimahda (tosin herkemmin nykyään tämä etanolikoktaili), mutta höyrystynyt bensa kyllä iloisesti. Ja mikä vaan kipinänlähde sitten riittää. Jos pyörä käynnissä on niin kyllähän niitä potentiaalisia sähköpurkauksia on paljon enemmän haarojen välissä. Joo, täytyy tankata pyörän selässä istuen (pyörä suorassa), että pienen tankin saa täyteen.
  8. #38
    Lainaa (Kananpoika @ Kesä. 03 2011,09:40) kirjoitti
    itseasiassa se syttyy monesti kaverin tupakista ja vuotavasta bensaletkusta.
    hauskoja kommentteja mutta, nauretaan sit näille sähköpepuille kun ne persenahkat on siirretty kasvoihin palaneen kudoksen tilalle *
    Mut jos se onki perse, joka palaa? ..

    Naama sinne sitten vaan
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  9. #39
    Lainaa (Seikkailu_R @ Kesä. 03 2011,09:25) kirjoitti
    Paljonko suomessa palaa huoltoasemia vuosittain?
    Kun mm. tämän triidin "ohjeistuksia" lukee, niin sanoisinpa että ihmeen vähän...

    Bensaa tulikuumille pakosarjoille - jättäisimpä kyllä mieluummin kokeilematta, vaikka joku olisikin tällaisesta selvinnyt kertomaan jälkipolville!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #40
    Wikipedia:

    Bensiini on myös erittäin tulenarkaa, sillä sen leimahduspiste on -40 °C. Leimahduspiste on alin lämpötila, jossa haihtunut höyry saattaa syttyä kipinästä. Haihtumiseen taas vaikuttaa bensiinin höyrynpaine, joten on olemassa kesä- ja talvilaatuja.

    Toisaalta bensiinin syttymisherkkyyttä liioitellaan; bensiini syttyy pelkästä kuumuudesta vasta yli 400 °C lämpötilassa.

    Edit: Teräksen punahehku katoaa +650 °C:n alapuolella. Sormet palavat vielä +60 °C:ssa. Teknologiateollisuus.



  11. #41
    Lainaa (Kananpoika @ Kesä. 03 2011,09:40) kirjoitti
    itseasiassa se syttyy monesti kaverin tupakista ja vuotavasta bensaletkusta.
    hauskoja kommentteja mutta, nauretaan sit näille sähköpepuille kun ne persenahkat on siirretty kasvoihin palaneen kudoksen tilalle *
    Koitettiin kerran kaverin kanssa saada bensa syttymään röökistä. Valutettiin maahan levälleen ja ei syty vaikka heittää natsan suoraan siihen. Ei syttyny myöskään kun oli lätäkkö bensaa. Sammu vaan natsa. Sitten kun oikein koitti puhaltaa tulipäästä millin päästä bensasta, niin sytty.

    Myytinmurtajillakin oli ongelmia saada bensaa syttymään kipinällä. Saivat sitten, kun oli optimaalinen bensahöyry/ilmaseos.

    Eli joo. Kaikkee voi sattuu, mutta hyvin epätodennäköistä, että tapahtuis mitään, jos tankkaa kone käynnissä.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  12. #42
    Lainaa (Helsingin Matti @ Kesä. 03 2011,16:24) kirjoitti
    Lainaa (Kananpoika @ Kesä. 03 2011,09:40) kirjoitti
    itseasiassa se syttyy monesti kaverin tupakista ja vuotavasta bensaletkusta.
    hauskoja kommentteja mutta, nauretaan sit näille sähköpepuille kun ne persenahkat on siirretty kasvoihin palaneen kudoksen tilalle *
    Koitettiin kerran kaverin kanssa saada bensa syttymään röökistä. Valutettiin maahan levälleen ja ei syty vaikka heittää natsan suoraan siihen. Ei syttyny myöskään kun oli lätäkkö bensaa. Sammu vaan natsa. Sitten kun oikein koitti puhaltaa tulipäästä millin päästä bensasta, niin sytty.

    Myytinmurtajillakin oli ongelmia saada bensaa syttymään kipinällä. Saivat sitten, kun oli optimaalinen bensahöyry/ilmaseos.

    Eli joo. Kaikkee voi sattuu, mutta hyvin epätodennäköistä, että tapahtuis mitään, jos tankkaa kone käynnissä.
    Oon nähny vähän vastaavan kokeen. Jätkät pisti kannelliseen muovipurkkiin vähän bensaa -> ravisti sen aika huolella -> kansi auki -> rööki sisään -> WHUM! Löi hienot lieskat ja sit palo koko purkki.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  13. #43
    Ei kai se bensa aukealla sytykään ku höyryt pääsee haihtumaan kivasti. Voi kunpa olisitte tehneet sen entisen miehen tempun eli katsoneet tankkiin - äh ei näy mitään - sytkäri avuks - WHUM.

    Ja seuraavan kerran kun vierailette bensiksellä, kiinnittäkääpä huomio sinne paikkaan missä se tankkiauto käy vierailemassa. Sieltä löytyy myös maadoitus...eli juurikin tuo staattinen sähkö on se riski ja höyrystyminen.

    Ei tartte enää ihmetellä miksi sellainen ohjelma kuin Myytinmurtajat on keksitty, kun tätäkin keskustelua lukee.
    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  14. #44
    Itteäni paloturvallisuutta enemmän huolestuttaa se, että pyörä käynnissä tankatessa honaisee tankinpohjalta paskat liikkeelle ja polttoainejärjestelmään.
    Näin ainakin isot pojat sanoo noita rekkoja tankatessa käyneen, jos auto käynnissä.



  15. #45
    bensan kanssa leikkiminen pitäisi kuulua peruskoulutukseen. koska sen vaarallisuuden ymmärtää vasta kun leikkii sillä.

    bensaa voi hyvin kaataa tulikuumalle metallille, mutta se kaasu joka siitä tulee leimahtaa todella pienestä kipinästä.

    kaverin kanssa polteltiin aina bensaa vanhassa paistinpannussa. se pannu kun sitten on kuumentunut sopivasti, niin siihen kun kaataa sitä bensaa lisää, niin se kaasuuntuu höyryksi, joka valuu maata pitkin. ja leimahtaa aika iloisesti.

    kyllä sen nyt voi tankata käynnissä, kunhan varoo vähän. eikä lorata bensaa pitkin pyörää.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #46
    Joo tästä tulee mieleeni hauska tarina armeijan harmaista.

    Sekoiteltiin siinä AUKin pyromaani eikun pioneeri-leirin alkajaisiksi napalmia isossa tynnyrissä. Herra kapteeni vannotti koko aamupäivän että "sitten jätkät ei yhtään sätkää polteta sadan metrin säteellä näistä tynnyreistä tai se on sotaoikeutta".

    No siinä ku sekoiteltiin tuli kouluttajavänskä autolla viereen, jätti sen siihen käymään ja tuli viereen, kaivoi punasen norttiaskin taskusta, sytytti palamaan ja kurkkas sen jälkeen tynnyriin rööki huulessa. "Hyvältä näyttää jätkät just oikeenlaista" totes vänskä ja läks menemään.

    Ei kehdattu vänskälle sanoa että herra kapteeni just kielsi...



    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  17. #47
    summasummarum, staattinen kipinä voi höyryn sytyttää mutta ihan sama onko pyörä käynnissä vai ei, staattisen varauksen purkautuminen ei siihen vaikuta. Sitten pitää löytää kahva mikä ei ime höyryjä talteen, tänään kävin viimeksi tankilla ja st1:n pistooli on mallia höyryt kierrätykseen eli en saisi pyörää syttymään st1:llä? Hyttysiä oli illalla niin vitusti että hiilivetyhöyryjä oli suorastaan ikävä!

    Ylitankkaus on ainoa todellinen riski ja siinä pitää olla melkonen fakiiri näillä suomen asemilla, en ole itse vielä keksinyt miten muuten saisi bensaa pakosarjalle kuin osoittamalla tankkauspistoolin kohti pakosarjaa
    KTM
  18. #48
    Lainaa (Helsingin Matti @ Kesä. 03 2011,16:24) kirjoitti
    Koitettiin kerran kaverin kanssa saada bensa syttymään röökistä. Valutettiin maahan levälleen ja ei syty vaikka heittää natsan suoraan siihen. Ei syttyny myöskään kun oli lätäkkö bensaa. Sammu vaan natsa. Sitten kun oikein koitti puhaltaa tulipäästä millin päästä bensasta, niin sytty.
    Tinnerin leimahduspiste on puolta matalampi ja silläkin voi tehdä saman tempun. Eräs automaalari viihdytti vieraitaan taannoin tumppaamalla röökinsä 200 litran tinneritynnyriin...

    Toki se leimahtaa jos olosuhteet sopivat on, höyrystyen riittävästi.
  19. #49
    Tähän vähän OT:na, ite olen pari kertaa nähnyt kun naisautoilija jostain käsittämättömästä syystä vetää tankkauspistoolin ulos tankin täyttöputkesta painaen tankkausliipaisinta niin että automaattilukitus on päällä ja kun bensaa lentää ympäriinsä ja edelleen painokahvan automaattilukitus on päällä, sitä bensaa lentää aivan järkyttävät määrät maahan.
    Vain tuolla hätäpysäytysnamiskalla sai pumpun pysähtymään.
    Toinen noista naikkosista lärpätti koko tankkausajan puhelimeen ja kehtasi vielä vinkua aseman kassalla että ei maksa maahan lentänyttä bensaa lainkaan.
    Pelastuslaitos nuo lopulta kävi hoitamassa pois koska aseman turpeet loppuivat kesken.
    Nainen jäi edelleen kiistelemään kuinka paljon aikoo maksaa niitä bensojaan.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  20. #50
    Lainaa (tonttuj @ Kesä. 04 2011,19:39) kirjoitti
    Nainen jäi edelleen kiistelemään kuinka paljon aikoo maksaa niitä bensojaan.
    Tais olla iha tonttu



    kummittelee
  21.  
  22. #51
    Lainaa (Spöögi @ Kesä. 04 2011,20:53) kirjoitti
    Lainaa (tonttuj @ Kesä. 04 2011,19:39) kirjoitti
    Nainen jäi edelleen kiistelemään kuinka paljon aikoo maksaa niitä bensojaan.
    Tais olla iha tonttu
    Joku kummitteleva idiootti se oli.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12