Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    On tarkotus tehdä tollanen operaatio -91 vuosimallin vehkeeseen. Onko jotain asioita joita kannattaa ottaa huomioon?

Tuli hommattua Carbtune. Lontoon kieli ei ole se vahvin alue... Onko vaikeakin vehje käyttää?

.....etukatteet ja tankki pois, puolat ja se rauta jossa ne on kiinni irti, venttiilikoppa pois, itse pyörittelen takarenkaasta
    "venttiilit kohdalleen" säätöä varten.
    Kasatessa kannattee kiristellä kopan pultit maltilla, niissä aika heikot jengat.

jos Carbtune on sellainen palkkimallinen, kaasarin kansista kumitulpat irti ja Carbtunen letkun niihin ja tyhjäkäynnillä ruuvaileen palkit samaan tasoon, jos käytät jotain pikkutankkia säädön aikana muista tulpata oikeanpuoleisesta kaasarista alipaine hanan letkunippa........
    2x vag, lynksi ja kittycat..... ja 750 äfffä
    ^Siinä hyvä pikaohje ja haulla löytyy lisää.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    kierteen korjaus-sarjoja kannattaa varata jo valmiiksi pari kpl:tta...oliks ne nyt helicoileja...

mulla 600cc säädössä korkkas kieteitä ennenkuin ees oli momentissa...

älä ainakaan liian kireelle vedä venakopan pultteja...
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
    Kiitosta vaan. Edellinen omistaja olikin onnistunu vääntämään valmiiksi parit jengat solmuun...
    Haynesin manuska sanoo muistaakseni 14 nm niihin venakopan jengoihin, itse vetänyt max 9 nm kireyteen ja kuitenkin on menny jenga per avauskerta. Helicoil sarja on siis must! Ja se jengahan on siis 7mm.
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  7.  
    Eihän ne kierteet itsekseen paskasi mene. Joku on ne jo ylikiristänyt aiemmin.

En usko, että tehtaalla ne ylikiristäisi mitään ruuveja, joten laittaisin syyttävän sormen kohti huolto-organisaatioita Suomessa (tai tuontipyörässä jossain muualla).

Eli ekassa huollossa ne "poropeukalot" kiristää miten sattuu ja
    itse ekan kerran avatessa luulet rikkoneesi kierteet omatoimisesti, koska et ole kokeillut ensin kiristää rikkinäisiä ruuvin kierteitä.

Älä usko merkkiliikkeen aina olevan täydellinen, koska sielläkin on töissä yleensä vain meitä "matti meikäläisiä / osa-aikaisia".
    parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin