Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Ensimmäinen viesti foorumille ja heti neuvoja kyselemässä. Eli homman nimi olisi seuraava: Ostin tuossa jonkun aikaa sitten -04 sv:n ja nyt olen huomannut että koneesta kuuluu nakutusta,moottorijarrutuksen aikana jossain 5tuhannen kiekan kohdalla kuulostaa vähän kuin joku pitäisi sirinää. Tyhjäkäynnillä kun kuuntelee niin melkoisen tasaisesti pitää tuota ääntä. Olen yrittänyt paikallistaa mistä kohtaan konetta tulee ja omasta mielestä kuuluu selvimmin sylinterien kohdalla. Pyörästä taustaa sen verran että ajettu 40tkm,huolloista en muuta tiedä kuin että öljyt vaihdettu tänä keväänä ja 6tkm välein tai ainakin myyjä niin sanoi. Huoltokirjaa ei ollut myyjällä. Onko ideoita mistä tuo ääni voisi kuulua? Tästäkin varmasti haulla voisi löytyä juttua mutten pikaisella etsinnällä oikein löytänyt
    Olisko venttiilit jotka siellä ei varsinaisesti nakuta vaan pitää tuota pikku sirinää. Ihan normaalia. Koita ilman kypärää niin kuuluu vielä paremmin. Ainakin minulla ja ja mulla on C800 vm.2009 ajettu alle 12tkm
    Suzuki Intruder M1500 2012
    Jos sieltä kuuluu sellanen pieni tikitys, ni se kuuluu asiaan. Varsinkin moottorijarrulla jakoketju tikittää selkeästi. Ei aiheuta toimenpiteitä.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
    Kiitoksia vastauksista. Ehdin jo pelätä vaikka mitä alakerran laakeri vikoja yms. Ajattelin silti jossain vaiheessa käyttää perushuollossa kun ei ole mitään tietoa aikaisemmista huolloista. Mitähän kannattaisi teetättää nuilla kilometreillä vai onko hukkaan heitettyä rahaa jos vien huoltoon?
    Huollot kannattaa aina tehdä, mutta huollon maksaminen saattaa olla hukkaan heitettyä rahaa. käytetyt on aina yksilöitä, ni vaikea sanoa mitä pitäis tarkistaa. Isompi huolto tais olla vasta 48tkm...? Eli tossa 42tkm olis tarkistuksia suurimmaksi osaksi, mistä sitä hintaa tulee, osittain turhaan.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
    Taidampa lykätä tuota huoltoon viemistä sitten vielä tuohon 8tkm päähän ja vaihdan itse öljyt,suodattimet yms.

En viitsi uutta ketjua tehdä niin kysympä tässä. Mistähän kannattaisi kysellä öljyntäyttökorkkia? Joku urpo lainannut mun pyörästä korkkia. Mukava huomata ajaessa että housut ja kengät öljyssä,lyhyeen loppui tämänkin päivän ajot.
    Stormilta varmaan löytyy kuusiokannalla olevia täyttötulppia. Sellanen ei ainakaan ilman työkaluja lähde kenenkään mukaan.
    :-)
    Mulla oli tommoinen: Linkki. Ebaysta saa vielä halvempiakin vastaavia. Tuossa on vielä se plussa että kun tuon laittaa siirtoleukapihdeillä kiinni niin ei lähde hörhöjen matkaan.
    Now playing: K7
    Ihan kätevähän tommonen ois kyllä. Stormilta ei löytynyt tulppaa ja emc:llä ei ollut varastossa joten tilaus hommiin meni. Loppuviikosta pitäisi olla täällä. Perkele kun polttelee *
    Arvon gurut..mulla amatöörillä olis kysymys..
    mun suzuki alko pitämään tyhjäkäynillä tämmöistä ääntä http://www.youtube.com/watch?v=fu1zK...eature=related tekee sen vaan lämpimänä ja ääni lakkaa jos antaa vähän kaasua..olisko menny ketjun kiristin?
    ääni kuuluu mun mielestä etu pytyn puolelta
    ai niin suikka on sv 650 s -99 aj.49tkm
    ettei vaan olis automaattinen puol puristin systeemi sökönä. jousi poikki tms jos se jää kantamaan niin pitää kyl melkosta lotkotusta.
    Syötä sinäkin suzukilla, niin et tarvitse syödä toisten hiekkaa!
    Mistä löydän semmosen?
    Lainaa Teemu 79 kirjoitti Katso viesti
    Mistä löydän semmosen?

Otat venttiili kopan sylinterin kannen päältä pois. puolipuristin mekanismi on kiinni pako nokka akselissa. siinä on semmoset puoli kuun malliset metallin palat joissa on jouset jotka pitäis olla ehjät. sv 1000 on ainakin näin. luulen että myös 650 on puolipuristin.. Nokkaketjun kiristin/ laahain on myös syytä tarkastaa, samoin ne venttiilinvälykset, oikea arvo löytyy niihin netistä. harvoin noilla kilometreillä kaipaa säätöä.
    Syötä sinäkin suzukilla, niin et tarvitse syödä toisten hiekkaa!
    SV650:ssä ei ole puolipuristinta.

En nyt päässyt kuuntelemaan tuota videoa, mutta kuvaus sopisi varsin hyvin löysään nokkaketjuun. Kiristimien väsähtäminen on ikään kuin tyyppivika tuossa alkupään SV:ssä. Budjettikorjauksena kiristimet voi purkaa ja venytellä niiden jousiin lisää jännitystä. Vähän pidemmän aikavälin korjaus on hommata uudemman mallin (03->) kiristimet, jotka ovat kestävämpää tekoa.
    Arttu
    se video ei ollu mun pyörästä mutta ääni on vastaava..kiitoksia neuvoista..pitää kattoa se kiristin
    miten vakavaa se rallatus on?onko se välittömästi korjattava vai ehtiikö talvisäilön aikaan?
    Nokkaketjun rallatus ei yleensä ole kovin vakavaa. Tietty jos ketju on oikein löysällä ja huono tuuri käy, niin ketju saattaa hypätä rattailla ja sitten voi tulla pahempaakin tuhoa. Mutta ei tuo kovin yleistä taida olla.

Että jos talvisäilö ei ole kovin pitkän ajan päässä, niin luulis tuon sinne asti kestävän. Rajoittimelle asti kierrättämistä voi tietty vältellä varmuuden vuoksi.
    Arttu
    mites niistä kiristimistä..meneekö niistä vaan se jousi paskaksi? niitä nimittäi saa erikseen.. Ja voiko sen jousen ottaa ulos sieltä ilman että jako sekoaa? Ja uus jousi sisään.. Kyselen varmaan tyhmiä mutta antakee anteeksi..olen amatööri
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
    Muistaakseni, kun joskus pyörittelin irti purkamiani kiristimiä näpeissäni, tulin siihen tulokseen ettei niissä muuta vikaa ollut kuin kuoleentunut jousi. Mutta kun uudet uudemman mallin kiristimet oli jo hankittuna, niin heitin ne kiinni sen kummempia ihmettelemättä. Mutta tästä nyt on muutama vuosi aikaa, joten voin olla väärässäkin. Jos oikein kiinnostaa, niin voin koittaa etsiä nuo vanhat kiristimet ja tutkailla uudestaan.

Niin mistä noita jousia saa erikseen? Suzukin osakatalogi kun ei niitä tunne. Vai meinasitko jonkun yleiskäyttöisen jousen soveltamista tilalle?

Koko kiristimen voi ottaa huoletta irti ja laittaa takaisin ilman pelkoa jaon sekoamisesta. Konetta ei kuitenkaan kannata kauheasti pyöritellä kiristimen ollessa irti, ainakaan taaksepäin. Kiristintä paikalleen laitettaessa pitää sitten älytä vetää kiristin sisään ennen kiinni kiristämistä, tämänkin kyllä älyää kun vähän tutkii kapineen toimintaperiaatetta.

Korjausopas on hyvä apu tähänkin hommaan jos vähänkään tuntee itsensä epävarmaksi ja ihan suositeltava muutenkin. Jos englanti taipuu, niin suosittelen tehtaan omaa manuskaa, jonka löytänee pdf:nä netistä pienellä penkomisella.
    Arttu
    DL 650:ssä on sama pata ja kiristin..siihen saa jousia..tilasin helsingin pyörästä ja moposta..6,45e/kpl
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
    Hmm, ainkaan räjäytyskuvien mukaan DL:n kiristin ei olisi sama kuin tuossa vanhemmassa SV:ssä:
    DL650 04-06 ja SV650 99-02
    Mutta sittenhän tuon näkee varmaksi kun on jouset ja kiristäjät näpeissä...
    Arttu
    huomasin itsekin kun käytin sen irti..
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  22.  
    Asia selvisi, täysin normaali käyntiääni. Turhia kimpoilin.
    Viimeksi muokannut: humanpro; 10.06.2013 klo 13:18.