Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Elikkä otsikon mukainen vaihdenäyttö mutta ei suostu toimimaan, kyselen jos jollakin muulla olisi ollut samankaltaisia ongelmia. Eli vilkuttaa "L" kirjainta vaan hitaasti mut ei vaihda "1" niinku ohjeessa mainitaan... johdot pitäs olla oikein ja ne jo tarkistettiinkin mutta ei vaan mittari pelitä.

    Ohje sanoo että pitäis antaa olla hetken aikaa tyhjäkäynnillä että löytää rpm signaalin ja sen jälkeen sen pitäs vaihtaa "1" ja ohjelmointi voi alkaa, mulla ei tosiaan vaan vaihda siihen "1" et sais ees laittaa eka vaihdetta silmään
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  2. #2
    Onko musta johto varmasti Rpm johdossa kiinni. onko plug and play sulla myös.
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  3. #3
    Eikös tuo pidä ajaa sisään esim. pukilla takafillari ilmassa? Ykkönen tupaan ja kiekat kolmeen tonniin ja pitää niin kauan tasakaasulla kun alkaa vilkuttamaan kakkosta jne. kutoselle asti.
  4. #4
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,16:52) kirjoitti
    Onko musta johto varmasti Rpm johdossa kiinni. onko plug and play sulla myös.
    On plug and play kyl, juu ja oli se kiinni...se testattiin erikseen myös. Sain healtechiltä vastauksen ja he kehoittivat vaihtamaan johtoa, eli vaihtui kelta/vihreä pelkäksi keltaiseksi. Pitää mennä huomenna testaan josko rupeis toimimaan.

    Kuulemma pitäs vaihtua se "L" kirjain "1" noin viiden sekunnin päästä siitä kun laittaa pyörän käyntiin...eli ei siis saanu tosiaan rpm signaalia manuaalin ohjeistamasta johdosta... no ei olis ensimmäinen koje mikä ei toimi manuaalin antamilla ohjeilla No huomenna pääsee testaan kun nyt on sen verran myöhä ettei viitti enää tallille lähtee ajeleen... Kerron sit kyl miten kävi ihan vaan senkin vuoksi jos jollain muulla vtr honda ja sama gipro niin löytää ehkä tältä foorumilta suoraan vastauksen
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  5. #5
    Lainaa (jarrarit @ Huhti. 08 2010,17:13) kirjoitti
    Eikös tuo pidä ajaa sisään esim. pukilla takafillari ilmassa? Ykkönen tupaan ja kiekat kolmeen tonniin ja pitää niin kauan tasakaasulla kun alkaa vilkuttamaan kakkosta jne. kutoselle asti.
    Juu, tollee just se pitäs tehdä. Mulla on prätkä ollu pukeilla kokoajan mut ongelma on siinä että gipro ei ala vilkuttaan sitä ykköstä et vois ees aloittaa sen ohjelmoinnin eli laittaa vaihteen silmään ja alkaa sen sisään ajon...
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  6. #6
    Mulla oli sama juttu just laitoin, mutta kun oli tuo rpm johto oikein alkoi vilkkumaan nopeammin ja nyt pelittää minulla. Ohjeen mukaan jos ei vilkuta niin ei saa kierroslukemia, tiedä sitten missä vika
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  7. #7
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,18:27) kirjoitti
    Mulla oli sama juttu just laitoin, mutta kun oli tuo rpm johto oikein alkoi vilkkumaan nopeammin ja nyt pelittää minulla. Ohjeen mukaan jos ei vilkuta niin ei saa kierroslukemia, tiedä sitten missä vika *
    Vaihdoitko johtoa vai oliko huonosti kiinni?? Mulle sanottiin tuolta että koittaa toista johtoa, kyl se alunperin oli kyl hyvin kiinni ettei siinä ollut vikaa. Huomenna meen testaan uusiks
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  8. #8
    Hain ohjeet käsiini vasta 1. asennuskerran jälkeen, sitten luin ohjeet ja hain valokuvan netistä jossa näkyi oikea rpm johto. Mitään johtoja en vaihtanut kokonaan, vaan oikea kytkentä auttoi.
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  9. #9
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,18:34) kirjoitti
    Hain ohjeet käsiini vasta 1. asennuskerran jälkeen, sitten luin ohjeet ja hain valokuvan netistä jossa näkyi oikea rpm johto. Mitään johtoja en vaihtanut kokonaan, vaan oikea kytkentä auttoi.
    Mä kytkin taas suoraan niinkuin tuo ohje sanoi... ei sen puoleen oikea johto se näkyy olevan kun sähkökaaviota tässä katselen, taitaa vaan olla niin että se ei käy nyt tämän mallin kanssa vaan se pulssi pitää ottaa suoraan "pulse generatorilta". Varsinainen ohje pyytää ottamaan sen suoraan tuolta kiekka mittarin johdolta mutta healteciltä tuli nyt erilaiset ohjeet kun heiltä asiaa kysyin

    Mielenkiinnolla odotan mitä huominen tuo tullessaan.



    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  10. #10
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,18:40) kirjoitti
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,18:34) kirjoitti
    Hain ohjeet käsiini vasta 1. asennuskerran jälkeen, sitten luin ohjeet ja hain valokuvan netistä jossa näkyi oikea rpm johto. Mitään johtoja en vaihtanut kokonaan, vaan oikea kytkentä auttoi.
    Mä kytkin taas suoraan niinkuin tuo ohje sanoi... ei sen puoleen oikea johto se näkyy olevan kun sähkökaaviota tässä katselen, taitaa vaan olla niin että se ei käy nyt tämän mallin kanssa vaan se pulssi pitää ottaa suoraan "pulse generatorilta". Varsinainen ohje pyytää ottamaan sen suoraan tuolta kiekka mittarin johdolta mutta healteciltä tuli nyt erilaiset ohjeet kun heiltä asiaa kysyin

    Mielenkiinnolla odotan mitä huominen tuo tullessaan.
    Mulla on kyseinen Gipro x-type VTR:ssä ja hyvin toimii. Otin rpm signaalin suoraan sytkäpoksislta penkin alta takavalon takaa. En nyt muista johdon väriä mutta voin tarkastaa sen kun menen seuraavan kerran pyörän luokse. Mut toimiis siis ihan ok.
    Honda VTR 1000F
  11. #11
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 08 2010,19:11) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,18:40) kirjoitti
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,18:34) kirjoitti
    Hain ohjeet käsiini vasta 1. asennuskerran jälkeen, sitten luin ohjeet ja hain valokuvan netistä jossa näkyi oikea rpm johto. Mitään johtoja en vaihtanut kokonaan, vaan oikea kytkentä auttoi.
    Mä kytkin taas suoraan niinkuin tuo ohje sanoi... ei sen puoleen oikea johto se näkyy olevan kun sähkökaaviota tässä katselen, taitaa vaan olla niin että se ei käy nyt tämän mallin kanssa vaan se pulssi pitää ottaa suoraan "pulse generatorilta". Varsinainen ohje pyytää ottamaan sen suoraan tuolta kiekka mittarin johdolta mutta healteciltä tuli nyt erilaiset ohjeet kun heiltä asiaa kysyin

    Mielenkiinnolla odotan mitä huominen tuo tullessaan.
    Mulla on kyseinen Gipro x-type VTR:ssä ja hyvin toimii. Otin rpm signaalin suoraan sytkäpoksislta penkin alta takavalon takaa. En nyt muista johdon väriä mutta voin tarkastaa sen kun menen seuraavan kerran pyörän luokse. Mut toimiis siis ihan ok. *
    Kiitokset oikein paljon Koska meet seuraavaks tallille?
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  12. #12
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,19:31) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 08 2010,19:11) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,18:40) kirjoitti
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,18:34) kirjoitti
    Hain ohjeet käsiini vasta 1. asennuskerran jälkeen, sitten luin ohjeet ja hain valokuvan netistä jossa näkyi oikea rpm johto. Mitään johtoja en vaihtanut kokonaan, vaan oikea kytkentä auttoi.
    Mä kytkin taas suoraan niinkuin tuo ohje sanoi... ei sen puoleen oikea johto se näkyy olevan kun sähkökaaviota tässä katselen, taitaa vaan olla niin että se ei käy nyt tämän mallin kanssa vaan se pulssi pitää ottaa suoraan "pulse generatorilta". Varsinainen ohje pyytää ottamaan sen suoraan tuolta kiekka mittarin johdolta mutta healteciltä tuli nyt erilaiset ohjeet kun heiltä asiaa kysyin

    Mielenkiinnolla odotan mitä huominen tuo tullessaan.
    Mulla on kyseinen Gipro x-type VTR:ssä ja hyvin toimii. Otin rpm signaalin suoraan sytkäpoksislta penkin alta takavalon takaa. En nyt muista johdon väriä mutta voin tarkastaa sen kun menen seuraavan kerran pyörän luokse. Mut toimiis siis ihan ok. *
    Kiitokset oikein paljon * Koska meet seuraavaks tallille?
    Menee varmaan sunnuntaille. Pistän johdon värin sit tänne.
    Honda VTR 1000F
  13. #13
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 08 2010,22:23) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,19:31) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 08 2010,19:11) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,18:40) kirjoitti
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,18:34) kirjoitti
    Hain ohjeet käsiini vasta 1. asennuskerran jälkeen, sitten luin ohjeet ja hain valokuvan netistä jossa näkyi oikea rpm johto. Mitään johtoja en vaihtanut kokonaan, vaan oikea kytkentä auttoi.
    Mä kytkin taas suoraan niinkuin tuo ohje sanoi... ei sen puoleen oikea johto se näkyy olevan kun sähkökaaviota tässä katselen, taitaa vaan olla niin että se ei käy nyt tämän mallin kanssa vaan se pulssi pitää ottaa suoraan "pulse generatorilta". Varsinainen ohje pyytää ottamaan sen suoraan tuolta kiekka mittarin johdolta mutta healteciltä tuli nyt erilaiset ohjeet kun heiltä asiaa kysyin

    Mielenkiinnolla odotan mitä huominen tuo tullessaan.
    Mulla on kyseinen Gipro x-type VTR:ssä ja hyvin toimii. Otin rpm signaalin suoraan sytkäpoksislta penkin alta takavalon takaa. En nyt muista johdon väriä mutta voin tarkastaa sen kun menen seuraavan kerran pyörän luokse. Mut toimiis siis ihan ok. *
    Kiitokset oikein paljon * Koska meet seuraavaks tallille?
    Menee varmaan sunnuntaille. Pistän johdon värin sit tänne.
    Kiitokset jo etukäteen!
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  14. #14
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 09 2010,08:56) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 08 2010,22:23) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,19:31) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 08 2010,19:11) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,18:40) kirjoitti
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,18:34) kirjoitti
    Hain ohjeet käsiini vasta 1. asennuskerran jälkeen, sitten luin ohjeet ja hain valokuvan netistä jossa näkyi oikea rpm johto. Mitään johtoja en vaihtanut kokonaan, vaan oikea kytkentä auttoi.
    Mä kytkin taas suoraan niinkuin tuo ohje sanoi... ei sen puoleen oikea johto se näkyy olevan kun sähkökaaviota tässä katselen, taitaa vaan olla niin että se ei käy nyt tämän mallin kanssa vaan se pulssi pitää ottaa suoraan "pulse generatorilta". Varsinainen ohje pyytää ottamaan sen suoraan tuolta kiekka mittarin johdolta mutta healteciltä tuli nyt erilaiset ohjeet kun heiltä asiaa kysyin

    Mielenkiinnolla odotan mitä huominen tuo tullessaan.
    Mulla on kyseinen Gipro x-type VTR:ssä ja hyvin toimii. Otin rpm signaalin suoraan sytkäpoksislta penkin alta takavalon takaa. En nyt muista johdon väriä mutta voin tarkastaa sen kun menen seuraavan kerran pyörän luokse. Mut toimiis siis ihan ok. *
    Kiitokset oikein paljon * Koska meet seuraavaks tallille?
    Menee varmaan sunnuntaille. Pistän johdon värin sit tänne.
    Kiitokset jo etukäteen! *
    No niin, tulikin niin kaunis ilma että piti päästä ajelulle. Eli johdon väri on kelta/vihreä (keltainen johto vihreillä raidoilla). Takalampun takana on kaksi boxia joista siis alempi on sytkäboxi. Siitä poimit sen oikean johdon josta voit ottaa rpm tiedon. Sitten kyllä pitais toimia ok.
    Honda VTR 1000F
  15. #15
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 10 2010,14:14) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 09 2010,08:56) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 08 2010,22:23) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,19:31) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 08 2010,19:11) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 08 2010,18:40) kirjoitti
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 08 2010,18:34) kirjoitti
    Hain ohjeet käsiini vasta 1. asennuskerran jälkeen, sitten luin ohjeet ja hain valokuvan netistä jossa näkyi oikea rpm johto. Mitään johtoja en vaihtanut kokonaan, vaan oikea kytkentä auttoi.
    Mä kytkin taas suoraan niinkuin tuo ohje sanoi... ei sen puoleen oikea johto se näkyy olevan kun sähkökaaviota tässä katselen, taitaa vaan olla niin että se ei käy nyt tämän mallin kanssa vaan se pulssi pitää ottaa suoraan "pulse generatorilta". Varsinainen ohje pyytää ottamaan sen suoraan tuolta kiekka mittarin johdolta mutta healteciltä tuli nyt erilaiset ohjeet kun heiltä asiaa kysyin

    Mielenkiinnolla odotan mitä huominen tuo tullessaan.
    Mulla on kyseinen Gipro x-type VTR:ssä ja hyvin toimii. Otin rpm signaalin suoraan sytkäpoksislta penkin alta takavalon takaa. En nyt muista johdon väriä mutta voin tarkastaa sen kun menen seuraavan kerran pyörän luokse. Mut toimiis siis ihan ok. *
    Kiitokset oikein paljon * Koska meet seuraavaks tallille?
    Menee varmaan sunnuntaille. Pistän johdon värin sit tänne.
    Kiitokset jo etukäteen! *
    No niin, tulikin niin kaunis ilma että piti päästä ajelulle. Eli johdon väri on kelta/vihreä (keltainen johto vihreillä raidoilla). Takalampun takana on kaksi boxia joista siis alempi on sytkäboxi. Siitä poimit sen oikean johdon josta voit ottaa rpm tiedon. Sitten kyllä pitais toimia ok.
    Ahaa... nyt on sitten jotain vikaa meikäläisen mittarissa koska siinä se oli alunperin kiinni mutta ei saanut kiekka signaalia...kävin tänään meinaan sitä testaamassa mut ei pelitä...koitin jopa sen keltaisenkin piuhan mitä healtecin pojat ehdotti mut ei tulosta...
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  16. #16
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 10 2010,14:14) kirjoitti
    No niin, tulikin niin kaunis ilma että piti päästä ajelulle. Eli johdon väri on kelta/vihreä (keltainen johto vihreillä raidoilla). Takalampun takana on kaksi boxia joista siis alempi on sytkäboxi. Siitä poimit sen oikean johdon josta voit ottaa rpm tiedon. Sitten kyllä pitais toimia ok.
    Kiitokset vastaajalle! Vika löytyi melkoisen helposti! Eli oli liian lähellä muita sähköjohtoja ja liitos liian heppoinen vielä kaiken päälle...nyt toimii niinkuin pitää je oli pirun helppo ohjelmoida.

    Vielä kun kelit sallis et pääsis testaan käytännössä tuon toimivuutta Hiton kylmä tuolla.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  17. #17
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 17 2010,16:40) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 10 2010,14:14) kirjoitti
    No niin, tulikin niin kaunis ilma että piti päästä ajelulle. Eli johdon väri on kelta/vihreä (keltainen johto vihreillä raidoilla). Takalampun takana on kaksi boxia joista siis alempi on sytkäboxi. Siitä poimit sen oikean johdon josta voit ottaa rpm tiedon. Sitten kyllä pitais toimia ok.
    Kiitokset vastaajalle! Vika löytyi melkoisen helposti! Eli oli liian lähellä muita sähköjohtoja ja liitos liian heppoinen vielä kaiken päälle...nyt toimii niinkuin pitää je oli pirun helppo ohjelmoida.

    Vielä kun kelit sallis et pääsis testaan käytännössä tuon toimivuutta Hiton kylmä tuolla.
    Eipä kestä. Hyvä että vika löytyi. Mulla on toiminut tuo gipro kuin junan vessa...

    Eiköhän ne kelit tästä taas parane.
    Honda VTR 1000F
  18. #18
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 17 2010,16:40) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 10 2010,14:14) kirjoitti
    No niin, tulikin niin kaunis ilma että piti päästä ajelulle. Eli johdon väri on kelta/vihreä (keltainen johto vihreillä raidoilla). Takalampun takana on kaksi boxia joista siis alempi on sytkäboxi. Siitä poimit sen oikean johdon josta voit ottaa rpm tiedon. Sitten kyllä pitais toimia ok.
    Kiitokset vastaajalle! Vika löytyi melkoisen helposti! Eli oli liian lähellä muita sähköjohtoja ja liitos liian heppoinen vielä kaiken päälle...nyt toimii niinkuin pitää je oli pirun helppo ohjelmoida.

    Vielä kun kelit sallis et pääsis testaan käytännössä tuon toimivuutta Hiton kylmä tuolla.
    Miltei samaa ongelmaa pukkaa Busan ja Gipro X-type vaihdenäytön kanssa :/
    Eli asennettu ohjeiden mukaan GPX-S01 johtosarjan kanssa, plugit suoraan nopeudentunnistimen liittimeen ja yksi johto CKP-sensorille (=kampuran asentotunnistimen vihreä johto = Pickup coil, Pulse generator).
    Kaikki meni asennusvaiheessa ok ja kaikki ohjeen testit myös läpi, mutta sitten kun lähti ajamaan niin ei näyttänyt 3 vaihdettaessa ja vasta kun 4:en rykäsi sisään niin näytti 3:sta, 5 silmässä näytti sitten 4:sta ja 6:lla näytti 5. Nyt kun laittaa virrat päälle laskee vaihteet 1-5:een eikä näytä 6 lainkaan.
    Irrotettu johdot/liittimet ja laitettu takaisin, sama ongelma ja enää ei näytä sitä L-kirjainta jne.
    PS. Voi helvatan helvata...Kaipaisi tuo käikäle reset-nappia ja uudelleenohjelmointia, mutta eipä taida onnistua?
    *******************
    zx10r
    *******************
  19. #19
    Lainaa (eeroolli @ Kesä. 05 2010,19:36) kirjoitti
    Miltei samaa ongelmaa pukkaa Busan ja Gipro X-type vaihdenäytön kanssa :/
    Eli asennettu ohjeiden mukaan GPX-S01 johtosarjan kanssa, plugit suoraan nopeudentunnistimen liittimeen ja yksi johto CKP-sensorille (=kampuran asentotunnistimen vihreä johto = Pickup coil, Pulse generator).
    Kaikki meni asennusvaiheessa ok ja kaikki ohjeen testit myös läpi, mutta sitten kun lähti ajamaan niin ei näyttänyt 3 vaihdettaessa ja vasta kun 4:en rykäsi sisään niin näytti 3:sta, 5 silmässä näytti sitten 4:sta ja 6:lla näytti 5. *Nyt kun laittaa virrat päälle laskee vaihteet 1-5:een eikä näytä 6 lainkaan.
    Irrotettu johdot/liittimet ja laitettu takaisin, sama ongelma ja enää ei näytä sitä L-kirjainta jne.
    PS. Voi helvatan helvata...Kaipaisi tuo käikäle reset-nappia ja uudelleenohjelmointia, mutta eipä taida onnistua?
    Sulla on ongelma ollut ohjelmoinnin yhteydessä jossa vaihteet käydään tasaisella kaasulla läpi ajaessa tai pukilla. Mulla kävi samoin asennuksen yhteydessä. Nyt en muista, ja kun tuota manuskaa ei ole nyt käden ulottuvillakaan, millä tavoin tuo x-type resetoitiin alkuasetuksiin. Kun sen saa siihen niin vaihteiden ohjelmoinnin voi suorittaa uudelleen. Mulla se meni toisella kerralla *purkkiin ja on toiminut sen jälkeen hyvin. Etsi siitä manuskasta resetointi ohje. Sen mukaan kyllä lähtee pelittää taas...
    Honda VTR 1000F
  20. #20
    Lainaa (eeroolli @ Kesä. 05 2010,19:36) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Huhti. 17 2010,16:40) kirjoitti
    Lainaa (peksi100 @ Huhti. 10 2010,14:14) kirjoitti
    No niin, tulikin niin kaunis ilma että piti päästä ajelulle. Eli johdon väri on kelta/vihreä (keltainen johto vihreillä raidoilla). Takalampun takana on kaksi boxia joista siis alempi on sytkäboxi. Siitä poimit sen oikean johdon josta voit ottaa rpm tiedon. Sitten kyllä pitais toimia ok.
    Kiitokset vastaajalle! Vika löytyi melkoisen helposti! Eli oli liian lähellä muita sähköjohtoja ja liitos liian heppoinen vielä kaiken päälle...nyt toimii niinkuin pitää je oli pirun helppo ohjelmoida.

    Vielä kun kelit sallis et pääsis testaan käytännössä tuon toimivuutta Hiton kylmä tuolla.
    Miltei samaa ongelmaa pukkaa Busan ja Gipro X-type vaihdenäytön kanssa :/
    Eli asennettu ohjeiden mukaan GPX-S01 johtosarjan kanssa, plugit suoraan nopeudentunnistimen liittimeen ja yksi johto CKP-sensorille (=kampuran asentotunnistimen vihreä johto = Pickup coil, Pulse generator).
    Kaikki meni asennusvaiheessa ok ja kaikki ohjeen testit myös läpi, mutta sitten kun lähti ajamaan niin ei näyttänyt 3 vaihdettaessa ja vasta kun 4:en rykäsi sisään niin näytti 3:sta, 5 silmässä näytti sitten 4:sta ja 6:lla näytti 5. *Nyt kun laittaa virrat päälle laskee vaihteet 1-5:een eikä näytä 6 lainkaan.
    Irrotettu johdot/liittimet ja laitettu takaisin, sama ongelma ja enää ei näytä sitä L-kirjainta jne.
    PS. Voi helvatan helvata...Kaipaisi tuo käikäle reset-nappia ja uudelleenohjelmointia, mutta eipä taida onnistua?
    Kyseinen laite resetoidaan kääntämäälä virrat päälle ja pois 6 kertaa. Huom! virrat on katkaistava sinä aikana kun yksikkö laskee niitä vaihteita.
  21. #21
    Kiitos tuhannesti Juvi ja Peksi100
    Nyt onnistui resetointi, 6 x virrat päälle ja pois kun laski vaihteita.
    Huomenna kokeillaan "opettaa" Gipro uudestaan



    *******************
    zx10r
    *******************
  22. #22
    No dii! Nyt alkoi toimimaan, kun CKP-sensorille tuleva johto sai kunnon kontaktin sekä malttoi opettaa Gipron X-typelle vaihteet rauhallisesti ajamalla On sitten älyttömän kiwan kokoinen vaihdenäyttö...

    Lisäkyssäri: Eli nyt näyttää Gipro nätisti ja nopeasti vaihteet 1 - 6, mutta vapaan se näyttää viivalla (ei siis nollalla).
    Tekeekös jollakulla muulla moisesti?
    (sama viiva siis kun kytkimen painaa pohjaan niin silloin myös näyttää viivaa, mutta käsittäääkseni niinhän se kytkin pohjassa kuuluukin tehdä.
    *******************
    zx10r
    *******************
  23. #23
    Viivaa kuuluu näyttää vapaalla ja miksi ei töissäkin...sama siinä näytössä...siis vapaalla.

    Sen olen huomannut tuossa x-typessä, jotta olen onnistunut pari kertaa sekoittamaan/aloittamaan jonkun ohjelmoinnin, kun olen erehtynyt sammuttamaan/räpläämään tappokytkintä. Kikkareeseen saa ilmeisesti lisäksi ohjelmoitua ns. vaihtovalon ym.
  24. #24
    Lainaa (jarrarit @ Kesä. 09 2010,12:26) kirjoitti
    Viivaa kuuluu näyttää vapaalla ja miksi ei töissäkin...sama siinä näytössä...siis vapaalla.

    Sen olen huomannut tuossa x-typessä, jotta olen onnistunut pari kertaa sekoittamaan/aloittamaan jonkun ohjelmoinnin, kun olen erehtynyt sammuttamaan/räpläämään tappokytkintä. Kikkareeseen saa ilmeisesti lisäksi ohjelmoitua ns. vaihtovalon ym.
    Kiitti infosta
    Saa tosiaan vaihtovalon ja huippunopeuden varoittimenkin ohjelmoitua. Jos taas haluaa tuon vaihtovalohomman ja huippunopeuden varoittimen nollata ja ottaa pois käytöstä niin pitänee olla pyörä vapaalla ja käynnissä, sitten nostaa kieerokset tuonne 3-4 tonnin välille jonka jälkeen pitäisi alkaa vilkkua C-kirjain näytössä. Sen jälkeen sammuttaa/ottaa virrat pois pyörästä tai vaan lähtee ajeleen kun kaasun on höllännyt.

    Tuossapa olisi lontoon murteella tuon käikäleen manuaalikin:
    Gipro X-type GPX manuaali



    *******************
    zx10r
    *******************
  25. #25
    Naputellaanpas tännekin juttua omasta ongelmasta kyseisen vaihdenäytön kanssa.

    Elikäs moisen asentelin tässä omaan Yamaha R6seen vm. 2001, ja ongelma on seuraava:
    Käytettäessä 4. tai suurempaa vaihdetta näyttö alkaa näyttää yhtä pykälää liian pientä lukua kun kierrokset nousevat yli ~5500rpm.
    Vastaavasti kun kierrosluku ylittää ~8000rpm alkaa näyttö toimia kuten kuuluukin, näin ainakin 4 ja 5 vaihdetta käytettäessä. Kutosella en ole kokeillut koska 6.vaihde ja lähemmäs 10k kierrokset on yhtälö jolla menettää nopeasti korttinsa *

    Olen resetoinut näytön monta kertaa mutta eipä auta, sama ongelma ilmenee joka kerta.

    Nopeasti etsimällä en löytänyt internetin syövereistä yhtään vastaavaa tapausta joten valistuneita arvauksia vikadiagnoosia koskien otetaan vastaan.
  26. #26
    Saattaahan se olla itse Giprossakin "jokin bitti poikittain".
    Mutta kun olet nollannut, niin olethan ns. ajamalla opettanut ne vaihteet. Eli "opettaessa" Giprolle vaihteita olet vaihtanut *suuremmalle vaihteelle vasta silloin kun alkaa käytetyn vaihteen lukema vilkkua näytössä. Eli vaihde kerrallaan 1:stä ....6:lle asti.
    Toinen mikä kannattaa tarkistaa on tehdyt kytkennät:
    Esim. Gipron liitäntä tuolle ns. PickUpCoilille eli kampiakselin asentotunnistimelle/liittimelle ja että tuo Gipron haaroitusliitäntä on myös kunnolla nopeudentunnistimen liittimissä.



    *******************
    zx10r
    *******************
  27. #27
    Pahoittelut hitaasta vastaamisesta, intti haittaa nettikeskusteluakin

    Eli juu itseasiassa sain ongelman ratkaistua keskusteltuani valmistajan kanssa; kampiakselin asentotunnistimen antama signaali oli syystä tai toisesta huono ja se aiheutti häiriöitä. Ongelma ratkesi vaihtamalla kyseinen liitäntä kierroslukumittarin johtoon, ja nyt toimii hienosti!

    Oli kuulemma uudenlainen ongelma valmistajallekin.
  28.  
  29. #28
    Hieman aihetta sivuava kysymys:

    Onko tiedossa vaihdenäyttöä, joka osaisi näyttää vaihteen asennon myös kytkin pohjassa?

    Minulle ei ole mitään iloa nähdä veto päällä mikä vaihde on silmässä, sen sijaan monesti tulee ööö-elämys "montakos pykälää mä polkaisin pienemmälle" jos on kädet täynnä tekemistä. Se kun on vähän kohtalokasta moottorijarrutuksen kannalta yksipyttyisessä, jos on kiskaissut liian pienen pesään...