Onko kellään hajua mistä pyörän outo nykiminen voisi johtua??
Eli tuntuu ihan kuin joku säännöllisesti ottaisi vastaan / jumittaisi, nykimisen huomaa veto päällä, mutta myös rullatessa kytkimen kanssa. Mielestäni vika tuntuisi olevan peräpäässä, sillä perä tuntuu hieman oudolta, en osaa tarkemmin selittää.
Rattaat ja ketjut on hiljattain vaihdettu, kuten myöskin renkaat ja pyörien laakeroinnit. Aloin jo epäillä rataskilven laakerointia mutta se ainakin vaikuttaisi olevan ok. Vaimenninkumitkin näyttivät olevan suht hyvässä hapessa, rataskilpi tosin irtosi melko kevyesti, kuinka kireä tuon paketin pitäisi olla?
Osaako joku helppiä? Pyöränä 600cc cebari..
oletko koittanut kuumeneeko jarrulevy?
jarrunestettä liikaa ?
vauhti korjaa virheet.
Jarrulevy ei kuumene erityisemmin ja nestepintakin näyttäisi olevan kohdillaan..
Ketjuja ei ole niitattu vielä vaan ovat pikalukituksella kiinni.. Tasapainotukset näyttäisi olevan kunnossa. Alkaa jo vähän toivo loppua tämän vian kanssa
Ketjut kyllä pomppivat jonkin verran kun pyörä on keskijalalla mutta se kai kuuluu asiaan?
mulla on samaa ongelmaa -95 vfr kanssa,kiihytyksessä ei huomaa mittään mutta ku ajjaa tasasta nopeutta ni pikku nykimistä koko ajan,se on kyllä niin pientä että kaveri kävi ajamassa ni ei aluksi ees huomannu.![]()
vfr 750
No mulla teki samaa, joka sit eurooppa turneella muuttu sen tuntuseks ku joku ois naputtanu pajavasaralla nilkkaan. Uusi ketjurataspakka korjas tilanteen. Veikkaan siis epätasaiseksi kuluneita ketjuja. Ja just marssivauhdissa ilmiö oli pahimmillaan, napakkaa kiihdytystä tai reipasta ylinopeutta ajaessa ei ollu ongelmia. Tuli sit painettua 140km/h+ tai alle 60km/h tuon lomareissun ajan :-S
CBR 1000F -89
sama mulla loppuvaiheessa tuntu että jalkatapit irtoo niin kovaa hakkas...mut huollossa mies ei huomannu mitään(chainese @ Kesä. 04 2011,17:50) kirjoitti
![]()
![]()
tais olla hd miäs
![]()
![]()
![]()
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
No nyt ku lukasin ton alotus viestin uusiks ni bongasin ton on hiljattain vaihdetut ketjut. Oon meinaa tässä kuumeessa, ni ei välillä sytytä. Mut entäs sit semmonen villi ajatus ku paketista rikki olevat ketjut? Eli ei oo tasaset, voiha noinki joskus kai käydä? Sopis vaan kyl yhteen ku nyrkki silmään noi oireet.
Tolla pompottamisella varikkojalalla ei oo mitään tekemistä minkään kanssa, paitti et nii ei kannata koskaa pyörittää, sinne jää vaa sit ne näpit välii :-)
Ei niissäkään mun ketjuissa mitään vikaa pitäny olla ja myyjätahon puheiden mukaan niiden piti olla viel iha tikissä, mut jotain joskus niille oli käyny ku tommottiis nykivät.
Toisaalta tuntuu noi kilosen ketjut olevan jo semmosta matskua, et nyt oon hmmm.. 2-3 kautta ajanu samoilla ketjuilla, eikä oo tarttenu kiristää edes. Edellisessä 00 vm kusiaisessa tuntu parin kauden jälkeen venyvän loppuun. Tosin saattaa olla paljon tekemistä ton väännön tasasuuden kanssa.
CBR 1000F -89
onkohan siellä kaikki palikat oikein paikallaan takapäässä jos kerran ketjut ja laakeritkaan ei oo paskana? Ketjun kireys?
cebariin löytyy varmaan räjäytyskuvaa tältäkin foorumilta noista ladattavista huoltomanuskoista.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Itellä oli allekirjoituksen YZF:ssä aikoinaan epätasaisesti venyneet ketjut ja teki juuri kyseisenlaista tasaista nypyttämistä liikkeessä.
Helppo havaita kun nostat takarenkaan ilmaan ja kädellä hiljaksii pyörität takanakkia ja jos ketjut kiristyy ja löystyy jossainkohtaa kierrosta ni pashana.
Massey Ferguson 148 hupiin.
MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
Juurikin samaan tyyliin oireilee kun edellisessä viestissä kuvailit.. Kävin liikkeessä vilauttamassa pyörää ja sanoivat että ketjut on epätasaisesti venyneet niinkuin täällä epäiltiinkin. Ei tullu mieleenkään kun sen verta uudet ovat, no saas nähä saako noi vielä kuntoon vai joutuuko meneen ketjukaupoille taas kertaalleen..(chainese @ Kesä. 05 2011,01:20) kirjoitti
Kuntoon? What? Miten niitä ny kuntoon enää sais?(Konaaa @ Kesä. 07 2011,12:02) kirjoitti
Ja muuten mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa sen verta uudet? Kuinka monta kautta ja suurinpiirtein kilometriä?
Ja milläs voitelet ketjut?
CBR 1000F -89
Niin kuntoon..(chainese @ Kesä. 07 2011,16:50) kirjoitti
Sanoivat että kun on vielä niin uudet että voi "tasottua" siittä kun pistää kireemmällä, kun olivat nyt hieman löysällä ja päässeet epätasaisesti venymään. Kyseessä tosiaan viime syksyny vaihdetut ketjut, about 2tkm ajetut. Mutta saas nyt nähä miten käy.
Ketjut on voideltu ihan asianmukaisesti mp ketjuöljyllä, tiedä sitten miten voi noin nopeeta mennä huonoksi![]()
Kuulostaa kummalta ketjunparannusohjeelta. Mitkä ketjut kyseessä?
Vaikuttaa valmistusvialta, eli ei parantune...
... jotain piti muistaa
Tommoset Rk:n rx-rengasketjut.. Niin voi hyvinkin olla ettei tosta mihinkään suuntaan mene, sano vaan että jos on alussa ollu liian löysällä eikä oo kiristetty sitä mukaan kun on venyny niin voi venyä epätasasesti.(seku @ Kesä. 07 2011,19:30) kirjoitti
Ei noissa kyllä mitään suurempia kireyseroja eri kohtien välillä ollu kun mittailin, tosin kun laittaa pyörän keskijalalle ja renkaan pyörimään niin silloin tällöin "tökkäsee" ja pompauttaa selvästi perää.
Ihmettelin tota ketjun kulkua keskituella kilosuklaan kanssa, vaan sittemmin opin, ettei toi diagnostiikka oo pitävä. Kilosuklaa tekee tota ihan kunnon ketjuilla ja rattailla nimenomaan keskituella.(Konaaa @ Kesä. 07 2011,19:38) kirjoitti
Olen edelleen sitä mieltä, että sulla tais olla 2000 km ketjut ja rattaat. Se on totta, että ketjut tarttee säätämistä alle 1 tkm.
... jotain piti muistaa
Nämä kumit jotka ovat takapyörän navan sisällä kuulemma kuluvat niin että ne joustavat sen verran vanhemmiten että rupeaa pärrä nypyttään tasakaasulla... Oisko rattaitten vaihdossa hajonnu/revenny pikkasen?
ZX12R -03
Juu tiedä sitten mitenkä sen ketjun kuuluisi keskituella mennä, oon myös netistä lukenu että jonkinnäköinen pomppiminen olisi normaalia, liikkeessä kyllä sanoi ettei kuulu mennä noin kun sitä katsoi koelenkin heitettyään.(seku @ Kesä. 07 2011,19:51) kirjoitti
SpedeX, ensin epäilinkin niitä kumeja mutta ne oli ihan ok kunnossa, lisäsin sinne vielä tiivisteeksi kumin suikaleet palojen väliin niinkuin neuvottiin. Kyseinen operaatio ei vaikuttanut millään lailla.
OK. Kyllä nyt vahvasti kettinki onkelmalta tuntuu...(Konaaa @ Kesä. 07 2011,21:42) kirjoitti
![]()
ZX12R -03
Tosiaan omat ketjut kun vaihdoin tuossa, niin eipä ole vieläkään tarttenut kiristää asennuksen jälkeen, kun nyt on kolmatta kautta paikallaan... Ok ajoa ei niin paljoa nykykiireillä tule, mutta kuitenkin.
Minä kyllä laittaisin kyselyn vielä kertaalleen myyjätaholle, jotta mites näissä takuu ja lopulta sit suoraan valmistajalle kysely moisesta... Kuulostaa kyllä aika rankalle tuo 2tkm ja vaihtoon.
Voisin melkein sanoa ihan varmaksi, ettei ne siitä nypyttämällä kireänäkään tasotu, tai jos tasottuu, ni johan on kumiketjua, kohta voi vetää renkaan ympäri, kun venyy tarpeeks ja ajaa sit talvellakin.
Mulla kusiaisessa oli ne kumit sieltä kulunut ja se tuntu joo nykäyksenä tasakaasulla ajaessa, kun käväsee välillä moottorijarrutuksen puolella ja sit lähdetyksissä klappas, eli voimansiirrossa sitä kautta väljää, mut ei se kyllä mitään nilkan naputusta aiheuta.
Toinen homma on tuo ketjujen pompottaminen, vähän eroa lämpimällä, tai kylmällä ketjulla siinä pompottamisessa, mut jos ketju ei pompi varikkojalalla ni sit se on kardaani, eli siitä ei voi kyl päätellä mitään.
CBR 1000F -89
Joo täytyy kyllä käydä kyseleen että miten on takuun kanssa.(chainese @ Kesä. 07 2011,23:39) kirjoitti
Tosiaan se pompottaminen ilmenee tasaisin väliajoin eikä liity mitenkään moottorijarruttamiseen jne. Että kai ne ketjut sitten on melkein oltava aiheuttajana kun kaiken muun ainakin pitäisi olla kunnossa.
Keskijallalla kun antaa ketjujen rullata niin pompottamisen ohessa välillä ketjut tökkäsee niin että pyörän perä heilahtaa silminnähden, se tuskin kuuluu asiaan.
Jos testailet keskijalalla sitä ketjua, niin luistatat kytkimellä vaan sen verran, että rengas pyörii. Ei pitäis ketjun pomppia juurikaan, jos siis on kunnossa. Jäykät lenkit tai venynyt ketju, niin varmasti rutisee ja nykyttää. Ainoa keino korjata, on vaihtaa ketjut.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
oiskoos ketjulukko niitattu turhan tiukalle?
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08