Olisko kellään faktatietoa noista automaatti kiristimistä, toimiiko kuten rivinelosissa että alkaa pikkuhiljaa rallattamaan vai kilahtaako ne kerrasta sököksi sekottaen jaon??
Siksi kyselen kun netissä liikkuu kummankinlaista mutuilua, omalla veturilla ajettu jo 54 000 ja suunnittelin lähteväni yksin kohtuullisen pitkälle reissulle pohjoiseen.
Olisin tästä tiedosta erittäin kiitollinen!!Niinhän sitä sanotaan että ehjää ei kannata korjata mutta, jos se on tyyliin kerrasta jako sekasi niin "ehjän korjaaminen" tässä tapauksessa kyllä kannattaa
![]()
Elämäntapa motoristi.
Itsellä alkoi rällätys 60000 kohdalla. Ajoin lenkin loppuun, alle 100 km, ja sitten peräkärryllä huoltoon. Huoltomies sanoi että olisi voinut ajaakin..
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Jousi katkeaa varoittamatta ja käyntiääneen tulee semmoset rahinat, että ei voi olla huomaamatta. Näin ainakin mulla meni ja jako pomppas vasta kun koneen sammutti (ajoin rauhassa parempaan paikkaan parkkiin). Rapiat viitisen kymppiä maksoi marmoritiskillä kiristäjä kappaleelta.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Eli vaikuttasi olevan eri systeemin kuin esim cebareissa, jos jakokin hyppää sammuttaessa, onko näin?
Onko tuo helppovaihtaa, tyyliin vanha pois ja uusi tilalle, vai tarviiko lukita ja jotain muita varotoimenpiteitä ketjulle tehdä? Ainakin takimmaisen sylinterin kiristäjä suorastaan hyppää silmille ja olis helppo irrottaa.
Elämäntapa motoristi.
Meikäläisellä taas piti kolkotusta toi etummainen kiristin... ajelin sillä pari viikkoa kunnes vaihdoin niin taas kehtas seistä liikennevaloissa... Eli ilmeisesti jousi ei ollut poikki vaan pikkuusen kuoleentunut tai jotain, koska jako ei ainakaan pompannut...
ZX12R -03
Huh, enpä itse uskaltaisi noin kokeilla vaan samantein remonttiin. Vaihdoitko itse, oliko paha rasti?kirjoitti
Tilasin äsken noi Hondalta, maksoi melkein 90€/kpl. Melko kalliita. Sain eräältä tietäjältä hyvät ohjeet vaihtoon mutta mukava kuunnella muittenkin kokemuksia jos niitä on. Ajattelin ettei ole paha hinta siitä mielenrauhasta kuitenkaan kun kauemmas lähtee pörräämään
Samoilla lämpimillä oli tarkotus laittaa tuplakupla sekä takalaukku niin sais jottain mukkaankin muuta kuin kuivat sukat=)
Elämäntapa motoristi.
Mä oon vaihtanut itse tos syksyllä, ei paha homma ja hvät ohjeet löytyy kun meet hondan merkkikohtaisen keskustelun alta vtr1000- keskusteluun. Itse maksoin maahantuojalle 50e kappaleelta eli kuullostaa sun maksaa aika suolaselta... muista ostaa myös tiivisteet.(jleino @ Touko. 30 2011,13:06) kirjoitti
Honda VTR1000F
Tässä on vaihto-ohje:
http://sahkourakka.com/vtr_kiri.html
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
kirjoitti
Onpa hyvät ohjeet! Tilasin noi NKK:t Kajaanin Motomaxista joka on valtuutettu Honda jm. Olen ymmärtänyt ettei maahantuoja mielellään ala lähetellä noita yksityishenkilöille suoraan jotenka siksi näin. Kalliilta hieman tuntui, kun itsekin olen luullut että ne ovat sen 55€/kpl.
Noh, niitä odotellessa![]()
Elämäntapa motoristi.
Onha se hyvä ohje ku ite kirjotin(jleino @ Touko. 30 2011,17:24) kirjoitti
![]()
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Omista tekosistaan kannattaa ollakin ylypee!
Korjatkaa jos näin ei voi tehdä, mutta ajattelin vaihtaa nämä ihan bolt and pray-tyyliin kansia ja ylimääräsiä irrotuksia tekemättä alottaen tosta takimmaisesta. Otan irti ja tökkään uuden tilalle. Visusti kuitenkin varoen etten pyöräytä konetta siita vasemman posken reiästä enkä työntämälläkään kun kiristintä ei ole paikallaan, silloin kuulema hyppää justiinsa, mutta oman järkeilyni mukaan tuon pitäisi onnistua myös noinkin?!
Mitä sanoo Nevalan tiikeri ja muut tähän, vai tarviiko nöyrtyä ja tehdä tiikerin ohojeiden mukaan alunkin pittäen.
Elämäntapa motoristi.
Eihän ohjeita (hyviäkään) kannata lukea ennen kuin on itse töpännyt, vai kuinka(jleino @ Touko. 31 2011,22:19) kirjoitti
![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Milläköhän momentilla toi nkk pitäis kiinnittää? Vähän vuotaa öljyy tiivisteen välistä... muuten nevalan tiikerin ohjeiden avulla homma oli helpoo ku... no oli helppoo :-) Eli kiitos niistä!
Honda VTR1000F
Vuotavaa tiivistettä harvoin saa kiristämällä pitämään, särkyy vaan jengat, tai vääntyy toi kaulus (kahdella pultillahan tämä varmaan on kiinni?).
Uusithan myös tiivisteen, ja putsasit tiivistepinnan sieltä lohkosta? Ohut (huom. ohut) kerros tiivistesilikonia tai lakkaa voisi sen tiivistää ylikiristämättä.
Jos et uusinut tiivistettä, niin mars, mars tiivistekauppaan.
Uusin tiivisteen ja putsasin pinnan... ja laitoin ihan kunnon rannemomenttiin, mut vähän oli vieläkin tullut läikkää pyörän alle... noo kai se pitää ottaa auki ja kokeilla uudestaan tiivistellä. Ei jaksais vaan enää venttiilikoppaa irrottaa...
Honda VTR1000F
Vielä jauhan tästä aiheesta mutta onko se venttiilikopan irrottaminen pakollinen juttu?
Elämäntapa motoristi.
Hemmetti kun ei oikein osaa suhteuttaa mekaanisten äänien määrää oikein...Nääs kun edellinen pyörä oli KTM niin täähän on joka tapauksessa lähes äänetön *
Mut jonkin verran tuo kai ääntelee kunnossa ollessaankin?
Veturi
Se venttiilikopan irrottaminen ei oo mikään homma jos miettii et jako voi mennä jos niin ei tee... välttämättä ei mene, mut aina on se mahdollisuus... ei siihen kauaa mennyt vaikka tein projektin ekaa kertaa...
Honda VTR1000F
Kiitos ja aamenkirjoitti
Kerrotko vielä että riittääkö sen takimmaisen irrotus vai täytyykö se etummainenkin ottaa samalla tavalla?
Elämäntapa motoristi.
Siin ohjeessa neuvottiin että pelkkä takimmaisen avaaminen riittää. Sit kun tiedät et taaimmainen pytty on oikeessa asennossa, on siitä helppo pyörittää etummainen oikeeseen asentoon. Ohjeessa hyvät neuvot.
Viel sen verran et ite en pyörittänyt konetta siit laturinkopan keskellä olevasta reiästä, vaan laitoin vaihteen kutoselle ja pyöritin takarenkaasta. Se laturinkopan pienempi aukko tosin on pakko avata jotta saat nokat kohdalleen...
Honda VTR1000F
Jepjep. Tulis vaan ne osat. Piti olla jo tiistaina mutta joskus se saattaa kestää. Laitan viikonloppuna paikoilleen ja kerron sitten tänne oliko paha rasti.![]()
Elämäntapa motoristi.
Minä vaihtelin kiristimet viime syksynä omaani. Parin tunnin homma. Ota tarvittaessa yhteyttä.(jleino @ Kesä. 02 2011,21:28) kirjoitti
R1100RS
Jeps kiitti! Ensiviikonloppuun menee koska tiivisteet eivät ollu vielä tänään saapuneet.kirjoitti
Vaihdan nää siinä aika lähellä sinua, Nakertajassa koska isällä on siellä talli. Ei viitti omassa sorapohjasessa katoksessa alkaa pelleilemään, yks tuulen puuska ja paikat on täynnä hiekkaa![]()
Elämäntapa motoristi.
No niin, kiristimet tuli vaihdettua Nevalan Tiikerin ohjeitten mukaan, kiitos ja kumarrus mainioista ojeista
Homma oli mielenkiintoinen ja meleko helppokin kun rauhassa sai kattella. Samalla kun tankki oli irti niin tuli ihmeteltyä bensahanaa, sen merkitystä ja toimintaa ja sitä tuli väänneltyäkin. Veturi lähti hyvin käymään mutta hieman säikäytti kun käynti huononi ja sitten ei mitäänNo, syyksi paljastuikin se, että bensa hana oli ilmeisesti jäänyt väärään asentoon kun se toiseen ääripäähänsä kääntämällä kaikki alkoi pelittää.
Osaisko joku valottaa että mikä merkitys sillä on, ja etenkin MIKSI siinä on se säätö vaikka eihän siihen pääse käsiksi ollenkaan tankin ollessa paikallaan?? Ei ymmärrä koska eihän sieltä tule bensaa silloinkaan kun vaikka kaikki letkut vetää irti..
Elämäntapa motoristi.
Aika outo, jos siellä on pakkosuljenta. Gixxerissä hanan alipaineavauksen saa ohitettua kääntämällä hanan ruuvimeisselillä vastakkaiseen asentoon. Tarkoituksena avittaa noita kevätkäynnistyksiä, saa kaasarit täyteen sahaamatta pyörää käyntiin.
Onko varma, että sulla toi ilmeisesti alipainetoiminen hana tosiaan aukeaa? Ettei olisi vaan nyt tuossa kokoajan auki asennossa?
Hmm, mistähän tuonkin nyt sitten tietää? Tuntuu vaan että jos toisessa asennossa mopo sammuu samantien niin ei sen niinkään pitäs olla?? Muistaakseni siellä oli vaan on/off merkit?!kirjoitti
Onkos kukaan muu hanan kanssa värkkäilly, kiinnostaa tuon sielun elämä, ettei tulis retkillä sitten yllätyksiä
Ei muuten aamulla ainakaan gaso haissu nokkaan kun maitokaupassa kävin, ja normaalisti lähti käyntiinkin.
Elämäntapa motoristi.
Niin mä ainakin sen ymmärsin että sillä saa suljettua sen hanan, koska tosiaan siinä on kaksi asentoa, on ja off...
Honda VTR1000F
Joo. On-asennossa hana aukeaa alipaineella ja off-asennossa ei aukee ollenkaan. Kait toi siks on jos alipainekalvo vaikkapa jumittuu jotenkin (vaikka paskan vaikutuksesta) auki, niin saa tankin pois ilman että se valuttaa kaikki bensat kuuman pakosarjan päälle *
Tossa näkyy just se ero Hontan ja Sutsukin filosofiassa: Hondassa halutaan antaa mahdollisuus saattaa järjestelmä väkisin turvalliseen tilaan kun taas suzukissa haluttais väkisin saada toimimaton toimimaan. Eli hondassa pitää hillitä liikoja menohaluja
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95