Ensimmäinen pyörä alla ja ensimmäiset kilometrit takana ja tuntuu siltä, että ei oikein tahdo oikeat käyttökierrokset löytyä millään. Aiemmat ajokokemukset on diesel autosta, joten vertailukohtaa ei juurikaan ole.
Eli kysymys kuuluu, että millä kierroksilla on järkevä ajaa jos ajaa esim. 60km/h tasaista rauhallista kyytiä. Kyllähän tuo hornetti vääntää jossain määrin jopa kutosella moista vauhtia, mutta ei liene kovinkaan hyvää tee mopolle. Auttakee nyt amatööriä!![]()
Persetuntumalla niin isolla vaihteella ku se tasasesti jaksaa vetää. Turha sitä on tarpeettoman korkeella kierrättää, ei se mihinkään matalista kierroksista hajoa.
Itselläni on 07-vuosimallin Hornet ja kyllä se jaksaa kolmesta tonnista ylöspäin ihan tasaisesti vetää. Hissuksiin ajellessa mulla vaihteet vastaavat nopeuksia suunnilleen seuraavasti:
1. Liikkeellelähtö ja ryömitys
2. ryömitys - 30 kmh
3. 30 kmh - 45 kmh
4. 45 kmh - 55 kmh
5. 55 kmh - 65 kmh
6. 65 kmh -
Kyseistä pyörää en omista, mutta komppaan silti tätä ajatusta. Samahan tuo on melkein millä vekottimella vaan. Niin kauan kun kevyellä kaasulla ajellaan, niin käyntihän sen kertoo että onko meno tasaista. Ei ne koneet siitä oo moksiskaan. Sit kun on tarkotus vääntää sitä rannetta, niin pari pykälää pienemmälle ja taas mennään.(Waille @ Touko. 30 2011,00:37) kirjoitti
![]()
Honda TRX 450 ER '07
Honda CBR 954 RR '02
Tunturi Tiger Aqua '94
Itse katselin yhdessä vaiheessa tuollaista -98 mallista cb600f jolla oli ajettu 40tkm... siinä vain mietin, että mahtaakohan olla kalliit vakuutukset ja mitenkähän tuon koneen laita on noilla kilometreillä. tuntu suhteessa aika edukkaalta pyörältä...
Omasta mielestä pirun hyvännäköinen pyörä ja ei varmaan jää jalkoihin.
Mulla 2003 vuosimallin Hornetissa mittarissa 104 000km, joten kyllä sen pitäis vielä kilometrejä kestää.
Vakuutukset liikenne 20%+ osakasko 548€, mutta tuossahan on aika paljon muuttuvia tekijöitä.
Triumph Speed Triple 2008
Honda CB600f Hornet 2003(ex)
40 tkm. ei ole vielä mitään, itsellä -99 cbr 600, 86400 km. ja toimii kuin kello, mikä noissa kilometreissä ihmisiä pelottaa ?(mopomies @ Kesä. 04 2011,09:46) kirjoitti
Niin kai noilla koneilla ajaa, jos on hyvin huollettu ja käytetty..
Noista vakuutuksista se teho/paino suhde ei taida aina päteä ainakaan If:llä?(kyselty 500cm3 luokasta), ja onhan niitä 25kw kikkailuja, mutta tuntuu hurjalta jos vaikka hornetista otetaan se 50kw pois...
Voi olla hyvä vaihtoehto seuraavaksi pyöräksi tämä hornetti, itse miettinyt suzuki sv:tä ja/tai siitä korean pojan versiota..
siis suzuki gs:n jälkeen.
Itte olen myös amatööri,mutta mukavempaa se on Hornetilla vedellä,kun pistää niitä kierroksia reilusti.Tietty kaupunkissa on pakko himmailla hiukan,mutta mutkateillä jne.. vetelen kierrokset 3000 ylä puolella,jolloin paras vastaavuus kaasuun.
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006