Mitäköhän Tohon huoltoon mahtaa kuulua?
Laskun mukaan vaihdettiin öljyt ja suodatin, jarrunesteet ja jäähdytysnestettä laskunmukaan oli lisätty, mutta paisunta säiliö oli silti tyhjä. palanut poltin oli vaihdettu
työtunteja oli mennyt neljä ja laskua muutaman euron alle 400e.
Virallinen huolto-ohjelma:
http://www.triumph.co.uk/media/Daytona_675.pdf
Em. siis ei välttämättä liity yhtään mitenkään siihen mitä sinun pyörästäsi jossakin huollossa X on huollettu. Se selviää vain kysymällä sieltä huollosta.
Vein valtuutettuun merkkihuoltoon ja 20tkm huolto piti tehdä...haettuani pyörän ja sellaillessani laskua tuli vain olo että meniköhän nyt ihan niinkuin piti(Talttapää @ Touko. 28 2011,21:50) kirjoitti
Omasta kokemuksestani ainakin sanoisin että joissakin valtuutetuissa huolloissa oiotaan mutkia ihan kunnolla, ja ohjelmasta jätetään tärkeitäkin asioita väliin.
Voithan sä kysyä sieltä pajalta että tarkistiko ne noita venttiileitä ollenkaan?
Ilman muuta maanantaina soitan ja otan selvää.
Ihmetyttää se jäähdytysnesteen vaihto kun se säiliö on tyhjä ja minun käsityksen mukaan sen pitäisi kylmällä koneella olla sen ylä ja alarajan välissä. pitänee varmaan tarkistaa öljyt samalla...
Juuri tämmöisen toiminnan & fiilisten takia, huollan AINA ite kaikki mitä vähänkään pystyy. Oma kun on aina oma, ja muitten kamat on juuri niitä muitten kamoja... Ei siitä pääse yli eikä ympäri!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Moro,
Ei varsinaisesti liity tähän aiheeseen, mutta kerronpahan kuitenkin. Ostin viime syksynä Daytona 675 2008 pyörän. Ja kun aikaisemmista huolloista ei ollut kauheasti tietoa päätin tehdä itse kaikki mitä osaan. Vaihdoin öljyt, suodattimen, jäähdytysnesteet, jarrupalat, ilmansuodattimen ja tulpat. Pyörällä oli ajettu vähän yli 10000 ja tuo 10000 huolto oli tekemättä. Kyselin paikallisista liikkeistä, että onnistuuko 10000 huolto pyörään, mutta vastaukseksi sain "ei onnistu". Merkkihuoltoa ei Mikkelissä ilmeisesti ole ja lähimmästä huollosta ei ole tietoa. Sanoin kyllä huoltoa kysyessä, että huolto-ohjelman mukaan 10000 huoltoon kuuluisi pääasiassa nestepinnan tarkastukset ja yleistarkistus, mutta pyörää eivät huoltoon suostuneet ottamaan. Öljyn vaihdon olisivat voineet tehdä. Kun kerroin mitä pyörälle olin jo tehnyt sain vastaukseksi, että voithan laittaa itse leiman paperiin.
Noh, taitaa jäädä sit tuo 10000 leima hankkimatta kun noin vaikeeksi menee. Onko muuten tietoa missä tuo lähin trumppa huolto täällä itä-suomessa sijaitsee?
Triumph Daytona 675 SE 2008
Mulle aivan sama saako sen hemmetin leiman siihen huoltokirjaan vai ei. Jos konepuolelle tarvii tehä jotakin, nii vähän oma-aloitteisuutta ja ottaa selvää eri pajoista ja ammattilaiset saavat sitten hoitaa loput. Hyvällä mielellä voi sitten ajaa taas seuraavat 20tkm kun on onnistunu huolto takana.
Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
Mikkelistä katsottuna lähin valtuutettu trumppa huolto on Motobox Sahala oy Karhulassa.
Lähinnä sen merkinnän takia olen noissa merkkihuolloissa käyttänyt...taitaa tästä lähin mennä nyrkkipajalle jos ei itse pysty suoriutumaan(JänkhäPoika @ Touko. 29 2011,10:51) kirjoitti