Olisiko kokemuksia tai suosituksia hälyttimistä 690-sarjaan ja muihinkin? Kun nyt kottaraiset ovat varkaiden suosikkeja niin ajattelin edes kiusaksi pistää hälyttimen hieman narkkareita häiritsemään. Minulla ei valitettavasti ole mahdollisuutta säilyttää pyörää sisätiloissa muuta kuin työpäivän ajan.
Näyttäisi siltä että Powerpartsista löytyy KTM:n virallinen (Metan valmistama?) häly jossa on käynnistyksenesto ja normaalit liike- ja istumissensorit. Hinta näyttäisi olevan 300e paikkeilla, onko tästä kokemuksia? Muita suosituksia?
Ajattelin että hälyn hyvät puolet ovat:
*- Pitää satunnaiset koeistujat ja muut mopopojat loitolla (hyvä varsinkin keskustassa käydessä kun pyörä ilman suojapeittoa)
*- Käynnistyksenesto estää Piri-Eeroa ajamasta pyörää pois vaikka Eero osaiskin murjoa kotarin tanko- ja virtalukon
*- Igor (nimi muutettu) ei voi myydä pyörää kokonaisena ilman ECUn vaihtoa, kait
Ammattilaisten täsmäiskuahan ei estä mikään ja stadissa huutava hälytin ei kiinnosta ketään. Samaan 300e hintaan saisikin sitten GPS-mokkulan pyörään. Se ei pitäisi mopopoikia ja Piri-Eeroa loitolla, mutta saattaisi mahdollisesti auttaa paikallistamaan Igorin (nimi muutettu) porukan, jos hyvin kävisi.
Parastahan olisi asentaa molemmat palikat, mutta jos olisin rikas, muuttaisin asuntoon jossa on autotalli käytössä. Tällä haavaa hälytin näyttää paremmalta sijoitukselta. Toivon mukaan tuo KTM:n virallinen boksi on VAT-hyväksytty jotta saa edes omavastuun varkausvakuutuksesta pois?
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Nada?OK, pitää kait sitten laittaa tuommonen virallinen. Huomasin että mittaristossa on jo valmiina lukon kuvalla koristeltu merkkivalo jota hälytin sitten kai vilkuttelee :P Miksei se käynnistyksenesto voi olla vakiona...
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Täällä on Dukessa ollut -07 vuodesta tuo powerparts motti. Liekö sama malli enään
siinä ei ainakaan mitään istumistunnistusta ole ja luulenpa että ajenestokin kierrettävissä suhteellisen helposti.. Ei sitä kuitenkaan käyntiin saa virtalukkoa ruhjomalla. Ajenesto menee päälle ajastimella aina, hälytin täytyy kytkeä napista.
Paljoa ei pyörää tarvitse heilauttaa kun alkaa huutamaan, ei nyt kuitenkaan tuulesta ole lauennut.
Asennus oli helppo, pyörän omiin johtoihin liittimen perään ja ledille reikä "kojetauluun" sille olikin oma liitin siellä valmiina.
Eipä ole kaduttanut että hankin, hyödystä ei sitten tietoa.. pariin kertaan ilmoittanut lauennneensa, eikä ääni ole sisään saakka kuulunut vaikka mopolle ei montaa kymmentä metriä ole. Ainakin pyörä löytynyt aina siitä mihin jättänytkin *
Ainiin, kerran jätti mut tielle sen lootan takia, ei syystä tai toisesta suostunut ottamaan ajonestoa pois päältä. Onneksi en olut kovin kaukana, kotoa toinen avain (kaukosäädin), napin painallus ja avot. toimi sen jälkeen taas molemmilla avaimilla...
edit. Vakuutusyhtiöltä kyselin hälyttimestä, vastaus kuin suoraan arkadianmäeltä, jos pöllitään katsellaan sitten sitä omavastuuta... Arvaan kyllä mitä sanotaan jos mopo sattuis häviämään.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Kiitti! Ensihuolto ylihuomenna Racingbikessä ja kyselen samalla noista hälyttimistä.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä