Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
  1. #31
    Tuotako pitäsi nyt uskoa virallisena tietona ettei menisi ihan metsikköön hankinnat.
    Triumph Tiger 800 XRX

  2. #32
    Hellan DE xenonit eivät kyllä varsinaisesti kiitosta TM:n tannoisessa kaukovalotestissä saaneet. Suurin osa halogeeneista oli valoteholtaan kovempia. Bilteman 29e/pari halgeenikaukovalossa itseasiassa samanmittainen/mallinen kuvio ;)



  3. #33
    Nuo tm:n *testit* olen jättänyt jo vuosikaudet ihan omaan ala-arvoiseen asiaan, kehtaa niitä nyt edes mainostaa... Taas on joku *toimittaja* juotettu sopivasti *testeissä* ja kas kummaa kun tulokset onkin ihan toisenlaisia...

    Omin silmin koettu valotehon lisääntyminen on kuitenkin sen verran iso, että pimeällä voi ajaa aurinkolasit päässä ja hirvet on silti näkyneet sen verran aikaisin puskien varjoista että on helposti ehtinyt jarrutella!

    Toki nyt puhutaankin näistä pienistä projektiversioista, jos siihen rinnalle iskee jonkun 14cm xenonin kunnon heijastimella on se varmasti vielä tehokkaammin valoa antava.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #34
    Lainaa (iaj @ Syys. 02 2011,21:41) kirjoitti
    Omin silmin koettu valotehon lisääntyminen on kuitenkin sen verran iso, että pimeällä voi ajaa aurinkolasit päässä ja hirvet on silti näkyneet sen verran aikaisin puskien varjoista että on helposti ehtinyt jarrutella!
    Omin silmin koettuna ero niistä Hellan MicroDE-Xenoneista näihin nykyisiin oli niin suuri, ettei tarvinut hetkeäkään miettiä, pidänkö ne lisävalot mukana. Niiden olemassa oloa ei nimittäin huomannut pimeällä lainkaan. Vaikka ne tuovatkin ison parannuksen GS:n omaan pitkään ajovaloon, eivät ne nyt mitenkään erikoisen hyvät valot ole.
    Se vaan tuppaa aina olemaan siitä kiinni, mihin vertaa.
  5. #35
    Toki toki, nyt vertailussa olikin ero noihin originaaleihin...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  6. #36
    Lainaa (iaj @ Syys. 02 2011,22:00) kirjoitti
    Toki toki, nyt vertailussa olikin ero noihin originaaleihin...
    Ilmoittele, jos satut liikkumaan täällä päin vielä tänä syksynä. Olisi mukava käydä vähän ajelulla iltahämärissä, niin saisi itsekin paremman käsityksen siitä, mitä luokkaa nämä valojen erot ovat. Tai laitetaan matka puoliksi ja sovitaan joku ilta tapaaminen puolimatkassa. Porvoo-Kotka - Kouvola seudulla jossakin ehkä?
  7. #37
    Pitääpä katsoa joku sopiva ilta jos tuo saavi pysyisi taivaalla vaikka välillä pystyssäkin.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #38
    Kiinnostavaa juttua, kun vanhan K1200RSni valoteho on aivan riittämätön yöajossa. Jaksaisiko joku vielä naputella tänne vähän kattavammin mitä kaikkea pitää tehdä.

    Ensimmäinen kysymys joka nousee mieleen on, että voiko lähteä siitä, että korvaa alkuperäiset ajo- ja pitkät valot *xenoneilla, vai olisiko jostain syystä parempi rakentaan lisävalot ja jättää alkuperäiset silleen?

    En ole tutkinut (vielä) K1200RS:n sähkökytkentäkuvia, joten onkohan 1998 valmistetussa pyörässä ehkä jo CAN-väylä ja miten se pitäisi ottaa huomioon komponenttien valinnassa? Jos siinä on, niin sitten ilmeisesti siinä myös on valoreleet, eli niitä ei tarvitse lisätä jälkiasennukseen paitisi jos lisää lisävalot?

    Alumiinikiinnikkeen mallintaminen ja koneistaminen onnistuu itseltä omin välinein, joten kannattanee varmaan lähteä siitä että värkkää kiinnitysysteemin joillekin sopiville Xenon umpioille. Onko muita ehdotuksia umpioiksi kuin Kunkun ehdottamat/käyttämät Hellan umpiot? Pitäisi olla sellaiset joissa sekä lähi & kaukovalot samassa.

    Jostain luin, että jos käyttää Xenoneita on valoissa oltava (automaattinen?) korkeudensäätö. Pitääköhän tuo kutinsa ja koskeeko myös 2-pyöräisiä? Periaatteessahan olisi mahdollista tehdä kiinnikkeestä kaksiosainen ja akseloida ja motorisoida lamput kääntymään sähkökytkimestä pienellä DC moottorilla. Automaattinen säätö menisi jo hieman hankalammaksi ja vaatisi jonkinlaisen kulmaa lukevan anturin.

    Ja sitten vielä, pitääkö(pitäisikö) valojen muutos hyväksyttää katsastuksessa ja mitähän ongelmia siinä sitten voisi tulla vastaan?

    /Risto



    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  9. #39
    1. Ilman muuta paras ratkaisu on vaihtaa alkuperäisen umpion tilalle uusi. Kalliiksi se tosin tulee, mutta eipähän tarvitse viritellä lisävaloille kiinnikkeitä ja johdotuksia.
    2. Pyörässäsi ei ole CAN-väyläsysteemiä. Sähkötyöt ovat helppo juttu.
    3. Toki muitakin vaihtoehtoja valaisimiksi on kuin minun käyttämäni. Ja voihan niitä laittaa vain yhden. Parempia en tosin tiedä kuin nuo Hellan projektorivalot.
    4. Pyörissä ei tarvitse olla automaattista korkeudensäätöä.
    5.Valomuutosta ei tarvitse muutoskatsastaa.
  10. #40
    Mukana tulevilla kiinnitys ruuveilla onnistuu säätö, ei tosin ajon aikana...



    Lisävarusteena noihin saa motorisoidun ruuvin säätöä varten, tosin en tiedä onnistuuko ohjaus ilman elektroniikkaa?

    Kyllähän se varmaan helpottaisi jos kytkimellä saisi valoja säädettyä.
  11. #41
    Loistavaa! Kiitos!

    Sainkin vastauksen lisäkysymykseeni, kuvat jäivät jostain syysta näkymättä ja näkyvä nyt Firefoxilla.

    Mites tuo umpioasia K1200RS:ssä? Onko kukaan selvittänyt voisiko alkuperäisiä umpioita käyttää, jos tyytyisikin xenon korvaussarjaan. Tuskin mistään löytyy vanhaan pyörään erikseen xenonhyväksyttyjä umpioita.

    Ja vielä jäi epäselväksi, että jos käyttää korvaussarjaa vanhoihin umpioihin, miten niillä onnistuu sekä lyhyt&pitkät valot.
    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  12. #42
    Lainaa (ftec @ Syys. 04 2011,14:35) kirjoitti
    Loistavaa! Kiitos!

    Sainkin vastauksen lisäkysymykseeni, kuvat jäivät jostain syysta näkymättä ja näkyvä nyt Firefoxilla.

    Mites tuo umpioasia K1200RS:ssä? Onko kukaan selvittänyt voisiko alkuperäisiä umpioita käyttää, jos tyytyisikin xenon korvaussarjaan. *Tuskin mistään löytyy vanhaan pyörään erikseen xenonhyväksyttyjä umpioita.

    Ja vielä jäi epäselväksi, että jos käyttää korvaussarjaa vanhoihin umpioihin, miten niillä onnistuu sekä lyhyt&pitkät valot.
    Tällaisella tai vastaavalla sarjalla.
    Onhan näitä muillakin jopa paljon halvempiakin
    Triumph Tiger 800 XRX

  13. #43
    Kiitos Oula, rupeaa tämä asia vähitellen avautumaan. Jostain syystä tuossa setissä on lopussa printti 'ei tieliikenteesen'.
    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  14. #44
    Oula, no just
    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  15. #45
    Lainaa (Oula @ Syys. 04 2011,16:48) kirjoitti
    On se ihme miten asenne laittomaan valaisimen käyttöön on niin erilainen kuin laittomaan pakoputkeen tai muuhun e-hyväksymättömään mopo-osaan.
    Häikäisevä ajovalo pimeässä ja sateessa on vastaantulijalla paljon pahempi ongelma kuin laiton/äänekäs pakoputki.
  16. #46
    No nyt kun lehellä seiso että polliisi alkaa sakottamaan ainakin autoilijoita jos on laittomat xenonit niin otimpa sitten pois Gessusta xenonit.
    Nyt on vaan kuusi halogeenia .
    Lampun kannalle tulee vielä 13,6 V vaikka kuusi valoa on päällä yhtáikaa että ensimmäisen kerran vehe missä halogeenilamppu saa oikean käyttöjännitteen .
    Nyt täytyy mennä hankkimaan jotku Naitpreikkeri yyper lamput ko virtaa riittää.
    Kai se on sitten väylätekniikan ansiota ettei jännite laske.

    Muutta asia jonka vuoksi aloin kirjoittaa on se että tuossa CEV-umpiossa ei polttimot mahdu kunnolla paikoilleen .
    Se polttimon reikä umpiossa on liian pieni eikä polttimo asetu kunnolla laippaansa vasten vaan jää vinoon ja heilumaan.
    Ei auttanut kuin hioa dremelillä varovasti aavistuksen isommaksi .
    Kovasti siellä oli jälkiä kun joku aikaisempi poltimon vaihtaja oli yrittänyt saada polttimoa paikoilleen ,siinä kuitenkaan onnistumatta.
    Ja kyllä se vaikutti koska varsinkin kaukovalo on nyt mielestäni paljon tehokkaampi.



    Triumph Tiger 800 XRX

  17. #47
    Tuossa amerikan foorumilta tyylinäytettä miten yö muutetaan päiväksi:



    fiksun näkönen kiinnitysratkaisu GS:ään


    Forum
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  18. #48
    Tuota foorumia ko kattoo nin met olemma näpertelijöitä vielä Ameriikan poikiin verrattuna.
    No en kyllä ole kaheksaa lamppua meinannutkaan laittaa



    Triumph Tiger 800 XRX

  19. #49
    ^^Nuo kun lyö kerralla päälle niin savu nousee penkin alta
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  20.  
  21. #50
    Lainaa Kunkku kirjoitti Katso viesti
    Tämmoisen levyn saa kolmella kumityynyllä kiinni Gessuun, vain yksi reikä on porattava yläkiinnikettä varten, alareunoista menee öljynjäähdyttimen kiinnikkeisiin. Tähän istuu kaksi Hellan tehokkainta(?) Bi-Xenon-umpiota (vesitiivistä) ja päiväajovalosarja.
    * Näillä valoilla voikin sitten alkaa harrastaa vertailua, onko jossain autossa vielä paremmat valot. Pyörissä tuskin on.





    joko nämä valot on asennettu keulalle .
    kiinnostaisi kovasti kun tässä omaa viritystä yritän synnyttää kanssa
    projektorivaloilla
    Triumph Tiger 800 XRX

Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12