Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Ajattelin kysäistä kokemusta omaavilta, että kumpi mopedi olisi kannattavampi hankinta? Tehot tuskin loppuvat kuutosesta omassa ajossa, mutta miten on käytännön ajon laita muuten? FZ1:stä en ole vielä päässyt koeajamaan, joten onko ajoasento väljempi tonnisessa? Entä onko noiden kahden painoerolla vaikutusta ajossa?
    Onko kokokate tarpeellinen, plussat ja miinukset? Ajokausia on jo useampi takana, joten iskeekö kyllästyminen helpommin 6:lla...? *.
    FZ1-S Varsinainen Suomi
    Ilman muuta fz1. minulla oli fz6s ja väsy aika nopeasti vaihteiden "ränkläykseen" liikkuu vaan kierroksilla..pieni kate oli minusta hyvä varsinkin käsille ei tuullut. kone on kummassakin kyllä tosi toimiva paketti ei ollut murheita.toki fz6 on halvempi pitää jos sillä ny mitään väliä on

nyt ajan Honda VTR 1000 kyllä v-kone on hieno ei paluuta enää rivi koneeseen
    <p>&nbsp;</p><p><strong>Yamaha FZ6S HONDA 1000 VTR HONDA 1100 XX</strong></p>
    Itse aloitin FZ6S:llä kesällä 2008.

Eka kesä meni ihan vaan ihmetellessä ajamisen hauskuutta (uusiomotoristi..).

Tokana kesänä tehtiin työkaverin kanssa pohjoisnorjan reissu. Kivaa oli.

Hyvin riitti tehot ja vauhti reissaamiseenkin.

Kolmas kesä alkoi 6:sella, mut ilman varsinaista tarvetta mieli teki tonnista.

Joten alkukesastä vaihdoin FZ1S:ään. En ole vaihtamista katunut.

Nyt on menossa neljäs kausi mopon selässä ja olisi taas norjanreissu (etelään tälläkertaa) edessä.

Koska ajopelit on olleet "jokapäiväisessä" käytössä, eli työmatkat myös, niin nakupyörää en halunnut.

Se etupleksi kuitenkin suojaa sateella edes jonkinverran. Sadeasu hoitaa loput.

Kutosessa ei ollut sivukatteita, mutta näteiltä ne näyttää siinäkin.

Tässä nykyisessä katteet on ja mielestäni (puolueellinen näkökanta) ne suorastaan kuuluu siihen.

Kutonen oli tietysti kevyempi käsitellä mutta kyllä tuo ykkönenkin on ketterä.

Lähinnä painoero tulee esiin kun työntelee parkkipaikalla edestakaisin.

Ajaessa se ykkösen lisäpaino tuo lisävakautta ajoon.

Ajoasento on aikalailla samanlainen. Ykkösessä joutuu nojaamaan ihan pikkuisen enemmän eteenpäin.

Molemmissa moottoria joutuu kierrättämään jos haluaa että jotain tapahtuu. (mutta sitten kyllä tapahtuu...)

Istumakorkeuskin lähes identtinen tuntumaltaan.

Olen itse 179 pitkä ja varusteet niskassa jossain 90kg tuntumassa ja minulle mopon paino ja mitat just passelit.

Eli jos jo takana useampi ajokausi, niin kehoitan käymään sen ykkösen koeajamassa.

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Kiitos kommenteista! *
    Kyllä tuo ykkönen kiinnostaa ihan älyttömästi ja nimenomaan vähintään varttikatteella. Kokokatteella on erittäin näyttävä! 1 -ja 2 pyttyisten jälkeen tuo rivinelonen tuntui varsin pätevältä(riippuu tosiaan puhtaasti siitä mihin on tottunut). Fyysisesti FZ6 tuntui jopa hivenen pieneltä tai matalalta, kilonen taitaa olla aavistuksen korkeampikin.
    Kustannuksia olen toki miettinyt, mutta se on myöhäistä nyt. Olisi pitänyt miettiä jo harrastusta aloitellessa *.
    FZ1-S Varsinainen Suomi
    Ja niin siinä kävi, että FZ1 tuli hankittua, vaikka kutonen oli myös hyvä ajaa. Kokonaisuus vain miellytti enemmän isommassa Fasussa. On se vaan tyylikäs .
    FZ1-S Varsinainen Suomi
  6.  
    Sillälailla

Ei muutakun iloisia kilometrejä.

(itellä tulee ihan just eka 10 000km täyteen ykkösellä)

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty