Jonkin aikaa jo kummitellut, että vaihtaisi tuon Yamaha rytkösen johonkin perusnakuun, eli pudottaisi vuosilukua tästä -07 mallista, muutaman vuoden.
Pari syytäkin taustalla, elämäntilanne hieman muuttunut (massii ei liikaa) lienee vakuutusmaksut vois alentua ja apinoitakin olis kivempi kyysäillä, tosin tuo sikiöasento nykyisessä on ollut mieleen
Hartoissa jumitusta kyllä ollut muista syistä, muuttuuko esim nakussa asento ergonomisemmaksi?
Ei siinä etteikö nykyisessä ergonomiaa olisi, en vaan osaa kunnolla kait
Jotain Hornetin tyyppistä ja mielellään tonnista tietty? Bkingiin tietty ihastuin, mut vielä liian hintavia mulle..
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Itse olen samoilla linjoilla, mutta syystä että kikseri varastettiin. Kyllä se vaihto nakuun muutaman vuoden on ollu kumminkin mielessä... FZ1N, CB1000R, Speed Triple ja joku muu. Sen verran sais olla potkua, että sais sen kiihtyvyyden siihen 200km/h asti... *
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Jostain kumman syystä mulla ei selkä kipeydy kun pyörä vaihtui kyykymmäksi, entisessä nakussa se pysty ajoasento alkoi ottamaan, kummallista. Koska yleensähän se taitaa olla toisin päin
Elämäntapa motoristi.
Yksi mikä voi olla inhottava yllätys, on noiden perusnakujen vähän budjettialustat ja -jarrut, jos uudehkosta kyykystä luopuu. Varsinkin jos tykkää vähän radalla käydä.
Aprilia Tuono, saattaa vaatia japseja enemmän huomiota mutta ominaisuuksia on moneen.
Do you have premonitions of déjà vu?
Super Dukeen alkaa tuo kääntyä... Kahtellaan.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Nakut ottaa ainakin mulla enemmän hartioihin ja niskaan. Kyykyssä ei tätä ongelmaa ole koskaan ollut.
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
sulla on varmaan tietokone pelaajan ryhti.
jos haluaa apinoita kyytsätä, niin speed triplet tai muut nakut on ihan yhtä huonoja kuin kyykyt. kyytsäämiseen ja leppoisaan ajoon parhaita on isot jättinakut, XJR1300 yms, CB1300. parhaita kyytsäyspyöriä. ja ihan hyviä ajaakkin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuo kyllä pitää paikkansa. Nakussa saa nojata eteen ja jännittää kovemmissa vauhdeissa/pidemmillä matkoilla koko ajan niskoja ettei pää taivu taa päin= niskat jumissa jo tokana päivänä täysin jos meinaa +500kilsan vetoja vetästä.kirjoitti
Ihanaa ajaa pitkästä aikaa hieman kyykymmällä jossa sopivasti suojaa!!!Ainut vaan se, että ne nopeudet tuppaa kasvamaan kun tehoa ja mukavuutta piisaa melko paljon enemmän. Voi kun pääsis taas Lappiin ja Norjaan!!
![]()
Elämäntapa motoristi.
Ok, kiitos vinkeistä.(jaket @ Touko. 25 2011,21:52) kirjoitti
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Triumphin triplellä paljon ajaneena, voin sanoa että nakussa puutuu omituisesti kyllä paikat pitkällä matkalla. Nimenomaan tuo niska ja minulla sisäreidet/haarojen seutu. Selkä ja muut ei niinkään, mutta se asento on niin pysty että se ottaa haaroihin. Tuo jatkuva niskojen jännittäminen myös tekee osuutensa.
Kyytsättyä tullut paljon ja ei ole kyytiläiset valittanut, paitsi jos on ollut lyhyitä naikkosia kyydissä, kun eivät kuulemma näe kuskin yli millään. Kuskin kannalta kylläkin ihan ok, painopiste matalammalla kyytiläinen matkassa mitä yleisesti kyykyissä, joka on mielestäni hyvä asia.
KTM 640 "Monster"
komppaan....(jaket @ Touko. 25 2011,21:52) kirjoitti
molemmista elää itselläki ajatus XJR/CB
tot.hienoja pelejä...![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Jos niska- ja hartiaseutu puutuu, niin kannattaa kiinnittää huomioita ajoasentoon. Kroppa pidetään pystyssä keskivartalon lihaksilla, ei käsillä tai yläselällä. Eli pitää ryhdin suorana ja asennon sellaisena, ettei käsillä ole painoa.
Keskikropan lihasten vahvistaminen tuo kyllä apua. Huomasin tämän itse, kun talven aikana lihaskunto koheni eritoten keskikropan kohdalla huomattavasti nyrkkeilyharrastuksen aloituksen myötä. Ihan erilaista ajaa nykyään.
Mullakin tahtoo sisä- ja takareiden jumittua, tuuli repii vissiin senverta jalkoja irti moposta. Pyöränä siis naku, Triumph street triple
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Minun mielestäni paras ajoasento loppujen lopuksi on ns. puolikyykyllä, johon lukisin edelliset 12RS bemun ja VTR:rän ja nykyisen busan. Paras nii yksin kuin kaksinkin ajossa.
Nakupyörissä tuuli vaan ottaa liikaa vartaloon, kun ei ole sitä suojaa ja vartalo on liian pystyssä. Pysty ajoasento on montulla hyvä *
Viime syksynä oli myös niskakipuja, joita tietty toi "kyykkymäisyys" edesauttoi...mutta enempi oli vaikutusta asusteilla, joita tuppasin liikaa kaulan alueelle.
Olin myös aikeissa vaihtaa nakuun, XJR, GSX ... mut ei ei sittenkään
Ja urheileminen tietty auttaa, kuten moneen muuhunkin vaivaanJa tolla keskivartalolla varmaan vaikutusta kyykyssäkin, ettei liikaa kuitenkaan nojaa.
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250
jatketaas silleen..voisit/saisit valita kolme eri pyörää just nyt..mitkä ne olisi?
ittellä....
-cb1300/xjr
-ässä pemu, ehkä...
-winkula...joinakin hetkinä![]()
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Jotenkin tulee mieleen fingerpori-tyyppinen sarjakuva, jossa eka ruudussa mahakas kuski vetää kyykyllä. Toisessa ruudussa tämä mahakas kuski makaa selällään muijan "ajellessa" ja mahassa näkyy tankinkorkista painuneet jäljet. Muijalla vois olla hyvä runko tossa.(-RUMBLE- @ Touko. 26 2011,09:26) kirjoitti
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei tarvitse edes valita kun mulla on jo se minkä haluan GSX 1400(Tuppervaari @ Kesä. 24 2011,01:30) kirjoitti
...
Itse kanssa näitä nakuja keväällä kiertelin ja tämä GSX oli silmääni parhaimman näköinen ja sopivimman kokoinen.
Silloin vertailussa oli XJR,CB ja tämä GSX .
XJR tuntui jotenkin vähän pieneltä,CB:stä puuttui vaihteita ja ulkonäkö ei miellyttänyt mutta GSX:ssä oli kaikkija tyytyväinen ollut.
GSX1400-07
ai joo..tuo iso keeäcässä ihan unohtu..sekin vois olla...(Fantti @ Kesä. 24 2011,09:36) kirjoitti
vaik neljättä kesää tuolla nykyisellä sahailen niin eipä vieläkään oikeesti oo vaihtokuumetta.toisaalta...eipä entisiäkään olla tämän tästä vaihdeltu useampi vuos on aina menty samalla![]()
Kuustonenki sen tietää
-Gut-