Ihan uteliaisuudesta kyselen, oliko alkuperäinen- vai tarvikevaimennin?
Taivas saa odottaa
Todellinen syy tapantuneeseen on hitsausvirhe.. Reunahaavaa ei voi olla laikaan noilla vahvuuksilla.
Korroosio on kuitenkin selitys sitä kysyttäessä ja sen taas aiheuttaa käyttöolosuhteet, joten artisti kustantaa..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Kawasakin Versyksistä on maailmalla noita alkuperäisiä väliputkia napsahdellut poikki jonkin verran (osa aika pienillä kilometreillä). Käsittääkseni ER-6:ssa on sama osa käytössä.
Tuolta löytyy lisäinfoa tapauksista (vaatii rekisteröityminen): www.versys.co.uk
BMW R nineT
Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos
AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
alkuperäinen(BlackCat @ Touko. 23 2011,15:34) kirjoitti
---------------------------------------------
Kawasaki z1000sx 2012
ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
tuo ei muuten pidä täysin paikkaansa, ainoastaan vian syntymiseen tekemättä jätetyt huollot vaikuttavat, eli tuossa tapauksessa oli oleellista että öljynvaihdot oli tehty huolto-ohjelman mukaisesti. No nyt mopossa ei pakoputki kuulu huolto-ohjelmaan joten se siitä.(J.V. @ Touko. 23 2011,14:42) kirjoitti
Kawasaki z1000sx 2012
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
Niin no joo, jotenkin nuin.
Mutta kerro mitä ne kawa liikkeestä tuosta sanoo jos käyt kysyyn.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
villi veikkaus, liikkeessä sanotaan: " pidettävä pehmiää ja käytettävä kuluu" ja seuraava asiakas...
kannattaa käyttää tuokin aika siihen että ottaa putken irti ja kuskaa hitsarille joka laittaa samalla siihen pienen vahvikkeen jotta kaksimukisen tärinä ei katkaise sitä ihan kohta uudelleen.
TRX850 -96
XT500 -80
Kuten jo pariin otteeseen todettu niin todennäköisesti haljennut sauman vierestä. Kuvasta ei oikeen pysty päättelemään, mutta itse sauma on huomattavasti lujempaa mitä putki ja siksi halkeamat tulevat yleensä hitsausjuuren ja alkuperäisen materiaalin väliin.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
luulis jonkun pakoputkifirman hitsaavan ton ihan odottaessa paikallaan pikkurahalla![]()
<p><strong> </strong></p>
noniin, otin yhteyttä jälleenmyyjään, tiskillä ollut kaveri tyrmäs asian oikeastaan ennenkuin oli edes kuunnellut loppuun, menin kuitenkin vielä huoltopäällikön juttusille joka lupasi selvittää asian maahantuojalta. Soitin tänään jälleenmyyjälle joka kertoi että Sumekon takuuvastaavan mielestä Kawasakin pakoputki voi mennä rikki jos mopolla on ikää yli 5 vuotta ja kilometrejä 50tkm ilman että tuotteessa olisi virhettä. Että sellasta kawasaki laatua...
Myöhemmin siis selvisi että tuo edellinen ei pidä paikkaansa, jälleenmyyjä keksi omiaan.
no onneksi vika ei ole suuri itse korjattavaksi/korjautettavaksi mutta mutta....no se siitä.
- Yonez
Kawasaki z1000sx 2012
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
Varmasti oli oikeassa siinä, että pakoputki voi mennä rikki viidessä vuodessa. Johan rauta ruostuukin luokkaa 1 mm vuodessa, jos on säälle alttiina.(yonez @ Touko. 25 2011,13:07) kirjoitti
Tosin tuossa sinun tapauksessasi syynä on varmasti joko epäonnistunut hitsaus, tai putken suunnittelu/asennusvirhe niin, että se joutuu alttiiksi liian suurelle tärinälle (väsymisvaurio hitsisauman rajaviivalla ns reunahaavassa).
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
noniin nyt JO sain vastauksen maahantuojan edustajalta eli seuraavaa
"Pakoputken hitsaussauman voit käydä korjauttamassa virhevastuun nimissä valtuutetussa Kawasaki huollossa. Uutta pakoputkea ei vaihdeta vaan hitsaussauma korjataan"
eli tässä teille esimerkki siitä että ei se takuuajan loppuminen aina tarkoita sitä että myyjän vastuu päättyy.
No putkenhan olen jo aika päivää sitten kerennyt hitsauttaa omakustanteisesti, mutta täytynee käydä paikallisessa liikkeessä kiittämässä esimerkillisestä asiakaspalvelusta![]()
Kawasaki z1000sx 2012
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
Heh. toukokuussa kyselty ja elokuun puolessa välissä vastattu,mitäpä sillä pyörällä sillä välin ois tehnykään..
Sinänsä yllätti että korjaavat, tokihan tuosta ei isoja kustannuksia liikkeelle tule.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Minulla kesti 29 vuotta ennenku sain sen putken puhki... Ja on lioteltu myös tiesuolassa.![]()
Taattua KHI kamaa.
Orggista en viiti alkaa enää etsimään.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Hyvää esitaistelua....toivottavasti tieto pysyy maahantuojalla tallessa niin seuraavat voivat korjauttaa putkensa myös valtuutetuissa huolloissa maahantuojan piikkiin
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
sen olen tässä elämässä oppinut että jos itse ei pidä puoliaan niin ei sitä kyllä kukaan muukaan puolestani tee.
Tuolla aiemmin tässä ketjussa joku taivasteli että ihmisiltä on kadonnut todellisuuden taju, olen samaa mieltä mutta eri merkityksessä kuin kirjoittaja tarkoitti, miksi te ette pidä puolianne silloin kun siihen on mahdollisuus? Suomalaisten perisyntikö?
Kawasaki z1000sx 2012
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
Hienoa että pidit puolesi ja mahtavaa että sait asialle myös hienon päätöksenkin vaikkei enää omaan tilanteeseesi vaikutakkaan.(yonez @ Elo. 11 2011,12:14) kirjoitti
Ketjun alkupuolen naureskelijat voivat mennä katsomaan peilistä omaa vittumaista naamaansa.
~SV1000N~
Välillä sitä ei tajua miksi myyjiltä löytyy niin hapanta naamaa jos menee takuuasian tai palautuksen kanssa tiskille. Eihän se heidän palkkapussistaan ole pois? Itteltä ei mene enään senttiäkään muutamaan liikkeeseen kun ongelmatilanteissa asiakasta kohdellaan kuin vittumaista urpoa josta pitäisi päästä eroon.
Toki on asiakkaita jotka valittaa aivan turhasta, tai esim vaatekaupoissa käy usein palauttamassa tällasia ostelin tonnilla vaatteita ja pitää palauttaa kun iski morkkis -lehmiä.
990 SM -08
totta, niin asiakkaita kuin myyjiäkin löytyy moneen junaan, mutta sitä ihmettelen että miten asiakaspalvelutehtäviin on eksynyt niin paljon porukkaa joilla ei ole kaikki muumit laaksossa ja miksi lähtökohtana pitää olla myyjän kannalta helpolla pääsy ja asiakkaan kusetus...(NinjaSamu @ Elo. 11 2011,14:41) kirjoitti
Kawasaki z1000sx 2012
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
Kyllä se monesti loppupeleissä on omasta pussista pois varsinkin, kun nykyään nuo merkkikorjaamotkin on loppupeleissä yksityisiä liikkeitä. Loppupeleissä rahallisesti se ei ole paljoa mutta silti jotakin.(NinjaSamu @ Elo. 11 2011,13:41) kirjoitti
VAAN olen täysin samaa mieltä ja ihmettelen sitä monesti, kun ollaan niin pitkin hampain vaihtamassa / korjaamassa rikki mennyttä tuotetta (tämä pätee muihinkin kuin moottoripyörien osiin).
Ei minkäänlaista empatiaa asiakasta kohtaan jolla nyt vain sattu menemään jokin rikki. Itse olen nyt tehnyt töitä kuutisen vuotta asiakaspalvelun puitteissa monet työntekijät minun alaisuudessa on valitettavasti asenteella "voi vitun asiakkaat". Tämmöset ei tietenkään kauaa minun tiimissä keiku jos ei asenne vaihdu.
Vihasenkin asiakkaan saa ajattelemaan pelkästään kuuntelemalla, olemalla ystävällinen ja auttamalla parhaansa mukaan mihin pystyy. Tämä on nykymaailmassa aika helvetin harvinanen asia.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
(Wireless @ Touko. 23 2011,14:28) kirjoitti
![]()
Täytyy olla vitsi? *
![]()
,,saat varmaan tiiviiksi, mutta älä käynnistä!
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Oles ny!(Moto guzzi @ Elo. 11 2011,16:34) kirjoitti
Toiset vaan ei kehtaa polttaa kumia niinku myö kauhiat pomperit.
^.^
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-