Moikka!
vanhan RD125DX:n entisöinti etenee hitaasti mutta varmasti.
nyt ongelmaksi muodostui kapistuksen sähköt.
sattuisiko joku muistamaan kuinka siinä tulisi vrtalukon toimia?
aentojahan on neljä.
1. Virrat pois
2. ?
3. ?
4.vain parkit (avain irtoaa lukosta)
Noiden asentojen 2 ja 3 toiminta siis hukassa.
Molemmissahan on syttyvirta kytkettynä, mutta kuinkas valojen toiminta? palaako asennossa 2 mittarivalot ja parkit vai kuinka ne nyt kuuluisi toimia? Vai oliko niin, että asennossa 2 ei kuulu palaa mitään muita valoja kuin neutral ja oil ja asennossa 3 palaa parkit jos valokytkin offilla?
kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kysypäs VMPK:n puolelta,eli veteraanimoottoripyöräkerhon sivuille ja japsiosastolle.Siellä osataan ja vastataan kyllä.Rekisteröidy sinne ihan vastaisen varalle jos sattuu tulemaan asiaa.
Mulla oli RD:n edeltäjä AS3 -72 aikanaan mutta en muista että siinä olisi ollut virtalukossa neljää asentoa eli vaan kolme. Valothan oli niin että valokytkimessä oli asennot 0-P-1 eli siitä valittiin parkit tai ajovalot silloin kun virta on päällä. Voiko olla mahdollista että asento 2 on virrat ilman sytkää ja asento 3 sytytysvirran kanssa?. Ohjauslukkohan oli siihen aikaan ohjausputkessa oleva kuuluisa Neimann.
FJR -17
Näin toimii -73 RD350:n neliasentoinen virtalukko, luulisi logiikan olevan suht. sama:
0 OFF
I sytytysvirta
II sytytysvirta, parkit päällä
P ei sytysvirtaa, parkit päällä
Muissa kuin 0-asennossa ajovalon toiminta määräytyy sen oman katkaisijan mukaan, myös parkit ja mittarivalot syttyy sen mukana I ja P asennoissa. Avaimen saa pois 0 ja P asennoissa (tai no mulla saa missä asennossa vaan... jos sitten ensi talvena puukottaisi toimimaan rfid:llä...)
Piti ensin kirjoittamani, mutta totesin skannauksen helpommaksi. On RD125/200DX:n omistajan käsikirjassa aika seikkaperäisesti kerrottu, mitä virtalukon eri asennoissa tapahtuu *
![]()
Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
Kiitokset vastauksista.
eiköhän näillä saada sähköt toimimaan niinkuin Yamaha-insinööri on ne joskus -70 luvulla suunnitellut.
Onko sulla muuten jääny mitään projektosta yli... itsellä samanlainen proggis menossa...![]()
Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...