Katso äänestykset tulokset: Onko nopeusrajoitukset järkeviä - Lue ennen äänestystä

Äänestäjät
544. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ovat oikein suhteutettuja paikkaan/olosuhteisiin

    115 21,14%
  • Suuri osa on vain rajoituksen vuoksi

    384 70,59%
  • En ajattele asiaa noudatan vain

    45 8,27%
Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789
Tulokset 241:stä 255:een 255:sta
  1. #241
    Ruotsissa, ei yleistä talvirajoitusta, vaan joillakin teillä lasketaan nopeusrajoituksia talveksi.
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  2. #242
    ^Ruotsi onkin mainio esimerkki juuri alennettujen rajoitusten sijoittelusta. Ne on helppo mieltää tarkoituksenmukaisiksi.
    Alkaa ennen kylää ja päättyy kylän jälkeen.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  3. #243
    orgin taitavat kuskit on näköjään taas ollu liikenteessä, Tuntuu pelti olevan jälleen halpaa. Aika moni on jälleen tienny ajotaitonsa olevan luulojaan huonompi, se keli kun ei koskaan ole ketään tieltä suistanu.

    Ruottin rajoituksiin onkin hyvä verrata. Jos ette itte siellä oo kulkeneet, niin kysykää isältä. Perusrajoitus on 70 km/h Suomen kasikympin sijaan. Suomalaisen satasen tiellä siellä leivotaan 90/km nopeudella ja moottoritiellä kotimaisen 120 sijaan 110 km/h. Siellä ajaneena voi kyllä sanoa, että talvirajoitukset on voimassa koko ajan.

    Ja tuo kuuluisa peltipoliisikin siellä on kohtuullisen hyvässä kantimessa. Täällä kun mittauslaite on siirrettävä versio, naapurissa joka pirun tolpassa on oma laite ja niitä säädetään sähköisesti valvontakeskuksista.
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

    Kawa ZZR1400 ABS -09

    Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
  4. #244
    Ruotsissa myös vielä otetaan joskus muutkin tienkäyttäjät huomioon. Vähemmän provosointia = vähemmän kiukkua.
  5. #245
    Lainaa (jri66 @ Joulu. 08 2011,20:33) kirjoitti
    Ruotsissa myös vielä otetaan joskus muutkin tienkäyttäjät huomioon. Vähemmän provosointia = vähemmän kiukkua. *
    Joo, vaikkakin agressiivisempi ajotyyli on tullut tännekin, varsinkin autoille.
    Kuitenkin, esimerkiksi, hyvin harvoin alkaa ohitettava vauhtiaan lisäämään, jos Suomeen vertaa.
    Nopeusrajoituksissa en kyllä ole merkittävää, periaattellista paremmuutta, huomioinut täällä koti-ruotsissa.
    Useimmiten asiallisia.
    Joitakin 120 km/h pätkiä on täälläkin. Voisi tietysti olla 140, mutta se on joillekin (ajureille/ajoneuvoille) liikaa, ja voisi vain aiheuttaa enämpi vaaratilanteita
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  6. #246
    Lainaa (jskanerva @ Joulu. 08 2011,20:48) kirjoitti
    Nopeusrajoituksissa en kyllä ole merkittävää, periaattellista paremmuutta, huomioinut täällä koti-ruotsissa.
    onkos ne alennetut rajoitukset kuinka monta kilometriä ennen kylää ja jälkeen?
    mihinkäs ne peltipoliisit on pääsääntösesti sijoitettu? keskelle korpitaivalta vai kylien yhteyteen?

    onko siellä käsitetty tuo "nopeusvalvonta muun liikenteen valvonnan ohessa" siten että ajellaan pitkin valtateitä edestakas k-kiilto silmis?

    Paha sanoa ku ihan kuulopuheitten perusteella näitä epäilen

    muokx..en mää mistään paremmuudesta osaa sanoa, vaan järkevämmästä sijoittelusta paikoille joista ne on helppo mieltää tarkoituksenmukaisiksi.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  7. #247
    Lainaa (zetori1400 @ Joulu. 08 2011,19:59) kirjoitti
    orgin taitavat kuskit on näköjään taas ollu liikenteessä, Tuntuu pelti olevan jälleen halpaa. Aika moni on jälleen tienny ajotaitonsa olevan luulojaan huonompi, se keli kun ei koskaan ole ketään tieltä suistanu.
    eli pitäskö niitä luuloja luoda realistisemmaksi vai tiputtaa taas hiukan nopeuksia kesälläkin.
    tutkittu tosiasiahan on, että jos vain maltamme ajaa koko kesän sievässä jonossa suoralla tiellä max 65km/h metrin välein (ettei kukaan eksy) niin kepa kädetönkin pysyy paremmin ojien välis joulukuussa huippumodernilla autollaan.elektroniikka korvaa puuttuvan järjen ja taidon.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  8. #248
    Lainaa (zetori1400 @ Joulu. 08 2011,19:59) kirjoitti
    Ruottin rajoituksiin onkin hyvä verrata. Jos ette itte siellä oo kulkeneet, niin kysykää isältä. Perusrajoitus on 70 km/h Suomen kasikympin sijaan. Suomalaisen satasen tiellä siellä leivotaan 90/km nopeudella ja moottoritiellä kotimaisen 120 sijaan 110 km/h. Siellä ajaneena voi kyllä sanoa, että talvirajoitukset on voimassa koko ajan.
    Käytännössä:
    Ruotti-Suomi
    70-60 (80 vahingossa)
    90-(60-80)
    110-(80-100, jopa 120)
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  9. #249
    Tämän me tiedämme: ajonopeus pitää sovittaa kelin ja olosuhteiden mukaan!
    Pitäisi vielä lisätä ja ajotaidon. *Mutta minä olen "hyvä/taitava"!
    Eihän minulle mitään satu..........näin ajatellaan!
    Ei ole pakko ajaa esim 80km/h,jos keli edellyttää pienempää nopeutta,lumisade,pimeys,sumu,ym!

    Täälläpäin tie no 54 oli viikolla kaksi kolaria,metsäänajoa lähes samassa paikassa. Syy liian suuri "tilannenopeus"+vähän liukkautta! (Yhdellä autoista kitkarenkaat,toinen oli kuorma-auto).
    Jumalauta,jos on liukasta/huonohkot renkaat silloin pitää ajaa todella varovasti.
    Näin "helppoa" se on! *Tosin ei käytännössä!
    Suomen nopeusrajoitukset mm,esim 60km/h jossain metsä/peltoalueilla ovat järjettömiä.
    Nyt on tullut muotiin 70km/h. *Monet entiset 80-kympin rajoitukset pudotettu em rajoitukseen!
    Sillei täällä Suomessa sarvikuonojen..........maas...

    Loppuyhteenveto:en kannata nykytyylisiä rajoituksia. Ns muuttuvat,muutettavat (sähköisesti) olisi ehkä hyvä. Kertovat vain,että liian kallis järjestelmä? Ainakin pääteillä kannatettava ajatus!



    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  10. #250
    Jåå, kolmet ylinopeussakot olen saanut
    E6 Göteborg, tietyö, jonka tiesin, aiemmin 70, oli muutettu 50, ja kohta merkin jälkeen tutkasivat.

    90 tieltä liittymä hiekkamontulle 70, siinä tutka.

    Taajama, koulu ja risteys 50, taajamaan tultaessa 80,
    *Ja kaikki omaa syytäni, tuo viimeinen oli hilikulla, ettei kortti lähtenyt.
    Että mielestäni oikeissa paikoissa valvottiin, suomessa en ole viimeaikoina paljoakaan ajanut, en ole kyllä kokenut, että se eroaisi suuremmin Ruotsista.
    Vielä yksi sumppu, kotini lähellä: koulu, taajama,risteys 30 km/h , ja siinä on usein ratsia, vaikka paikka ei edes, "houkuttele" ajamaan lujempaa.
    Helpointa/halvinta on jos noudattelee...
    Individuaalisiin nopeuksiin ei ole paluuta
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  11. #251
    Lainaa (Old motoman @ Joulu. 09 2011,08:16) kirjoitti
    Ei ole pakko ajaa esim 80km/h,jos keli edellyttää pienempää nopeutta,lumisade,pimeys,sumu,ym!

    Täälläpäin tie no 54 oli viikolla kaksi kolaria,metsäänajoa lähes samassa paikassa. Syy liian suuri "tilannenopeus"+vähän liukkautta! (Yhdellä autoista kitkarenkaat,toinen oli kuorma-auto).
    Jumalauta,jos on liukasta/huonohkot renkaat silloin pitää ajaa todella varovasti.
    näin se munkin mielestä menee..rengaskauppiaat markkinoivat kesärenkaisiin vähintään 4mm urasyvyyttä.sileilläkin voi ajaa.muttei samalla lailla kuin upouusilla testivoittajilla.

    jos oma nopeus sopeutettas ajoneuvon,renkaitten,olosuhteitten yms mukaan eli otettas se oma järki ja harkintakyky mukaan ts. ei siirrettäs vastuuta muille..onnettomuuksia sattuis paljon vähemmän.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  12. #252
    Voisihan tuolla olla tasapuolisuuden nimissä myös neljäskin vaihtoehto: en noudata nopeusrajoituksia -sinne raapustuu tässä gallupissa ruksi. Turvallisesti ajetaan toki aina.

    -hh-
  13. #253
    Näitähän lasketaan koko ajan, kun autoiliat ajaa sen 10 kilsaa yli koko ajan, joka paikassa. Siis melkein kaikki. Välillä tuntuu että on rajoitus liian alhainen, mutta kyllä ymärrän täysin tässä liikennekulttuurissa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  14. #254
    Epäilen tuota kaikkien autojen 10km/h ylitystä. Koska itse ajan gps tasan rajoitusta ja aniharva menee ohi. Tämä tarkoittaa mittarissa 111-113. Mutta gps on kohdallaan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15.  
  16. #255
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Epäilen tuota kaikkien autojen 10km/h ylitystä. Koska itse ajan gps tasan rajoitusta ja aniharva menee ohi. Tämä tarkoittaa mittarissa 111-113. Mutta gps on kohdallaan.
    No ei kyllä kaikki, mutta moni....Ja yksi tekee poikkeuksen vielä kovempaa, niin kaikki
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789