Katso äänestykset tulokset: Onko nopeusrajoitukset järkeviä - Lue ennen äänestystä

Äänestäjät
544. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ovat oikein suhteutettuja paikkaan/olosuhteisiin

115 21,14%
  • Suuri osa on vain rajoituksen vuoksi

384 70,59%
  • En ajattele asiaa noudatan vain

45 8,27%
Sivu: 6 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 255:sta
    Lainaa (Kotarikuski @ Loka. 27 2011,16:01) kirjoitti
    Ilmeisesti Suomessa on jokin kiintiö 100 km/h teille, koska kun esimerkiksi nelostietä korjattiin Toivakan ja Jyväskkylän väliltä ja rajoitusta nostettiin sataseen, suunnilleen vastaava määrä Hartolan ja Joutsan väliltä pudotettiin 80:iin.

EDIT: ai niin, tämähän liittyi siihen että keskinopeuden alentaminen parantaa turvallisuutta, joten matka-aikoja ei mitenkään sovi lyhentää...
    Tuo on kyllä vammasin vastaan tullut kasikymppinen pitkään aikaan. Tie on hyväkuntoinen, leveä ja näkyvyys hyvä. *
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
    Turku-Helsinki motari, ennen 7:ska tunnelia, näyttötaulussa "liikeenehäiriö", "aja oikealla", nopeutusrajoitus 60 km/h... Joo varmaan sattunut jotain... 7-8-9 tunnelit ajettu läpi, kaikissa sama rajoitus, ei mitään liikenne häiriötä ... Ei siis mitään tavallisuudesta poikkeavaa... Mit v**ua, onko jossain keskuksessa, joku yli innokas napin painelija... Takaisin tullessa, taas sama laulu, mutta tällä kertaa huoltoauto 8 tunnelin päässä, keltaista vilkkua pukkaa... Ei ketään paikalla, mutta ilmeisesti kaveri "huoltamassa" hätäuloskäyntiä... Joo, ihan kiva kun ilmoitetaan, mutta pikkusen menee maku, jollei todellista "liikennehäröä" olekkaan... Ja, minkä h***tin takia on kolme tunnellia koplattu yhteen, jos siinä viimeisessä on jotain tekeillä? Ilmeisesti ei saada, tätä ilmoitusta, ainoastaan yhteen tunneliin, missä se "häiriö" on... Teki mieli soittaa 112:teen, et mikä tän homman nimi on, mut ei taas "vanha" jaksanut vaivautua... Tuli, sit takastulo matkalla puhallettua, rapiat 80 km/h, siihen saakka, kunnes näky keltaista vilkkua.... En yhtään ihmettele, jos joku tietyömies valittaa, että porukka ajaa ylinopeutta tietyömaan kohdalla, jos täytyy ensin körötellä 60 km/h kilometri tolkulla, ennen varsinaista työmaata...
    PS. Eikä oo ensimmäinen kerta, kun varoitellaan turhasta !!!

Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    +300 km/h Club of Finland
    Lainaa (Crivil @ Loka. 28 2011,03:00) kirjoitti
    Mit v**ua, onko jossain keskuksessa, joku yli innokas napin painelija... Takaisin tullessa, taas sama laulu, mutta tällä kertaa huoltoauto 8 tunnelin päässä, keltaista vilkkua pukkaa... Ei ketään paikalla, mutta ilmeisesti kaveri "huoltamassa" hätäuloskäyntiä... Joo, ihan kiva kun ilmoitetaan, mutta pikkusen menee maku, jollei todellista "liikennehäröä" olekkaan...
    Ootko tullu ajatelleeksi, että sillä huoltojampalla on varmaan jonkinlainen suunnitelma, miten se siellä tunnelissa etenee huoltotöidensä kanssa. Ne alennetut rajoitukset varmaan pannaan koko sille alueelle ja mahdollisesti vieläpä molempiin suuntiin vievissä tunneleissa-

Toisekseen voi olla vähän hankala etukäteen arvioida minkämoisia jonoja tuo kehittää ja jos jono yltää loppujen lopuksi edellisen tunnelin puolelle, niin varmaan tietänet, että jonoja ei mielellään seisoteta tunnelissa. Liikennevirta on varmaan helpompi pysäyttää puomilla 60:n kuin 100:n vauhdissa.

Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää, että ei näissäkään tilanteissa siellä liikenteessä ja valvomoissa voi olla ihmisiä töissä just sun matkantekoasi tarkkailemassa ja edistämässä.

Se on ihan ymmärrettävää, että tuollainen turhauttaa, mutta ymmärrettäviä on myös syyt, jos osaa ajatella omaa eturengasta pidemmälle.

Ja kauanko sulle tuli lisää matka-aikaa? Jos taas huviajelu meni pilalle, niin aja 5min pitempään niin sama vauhdinhurma tulee tavoitettua.
    Lainaa (eikka99 @ Loka. 28 2011,10:42) kirjoitti
    Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää, että ei näissäkään tilanteissa siellä liikenteessä ja valvomoissa voi olla ihmisiä töissä just sun matkantekoasi tarkkailemassa ja edistämässä.

Se on ihan ymmärrettävää, että tuollainen turhauttaa, mutta ymmärrettäviä on myös syyt, jos osaa ajatella omaa eturengasta pidemmälle.

Ja kauanko sulle tuli lisää matka-aikaa? Jos taas huviajelu meni pilalle, niin aja 5min pitempään niin sama vauhdinhurma tulee tavoitettua.
    Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää, että siellä tien päällä voi jopa autoissa olla ihmisiä töissä tai matkalla töihin, jolloin heidän aikansa on vähintään yhtä arvokasta kuin muidenkin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa (vetomies @ Loka. 28 2011,11:26) kirjoitti
    Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää, että siellä tien päällä voi jopa autoissa olla ihmisiä töissä tai matkalla töihin, jolloin heidän aikansa on vähintään yhtä arvokasta kuin muidenkin.
    Kyllä mäkin ammatissani autolla joudun ajamaan.

Pitääkö mun nyt yrittää ymmärtää, että mun ei tarvitse välittää tunnelitöistä johtuvista nopeusrajoituksista ja jos on kiire asiaakkaalle, niin voin huoletta ajaa vaikka sitä vasenta kaistaa ja keilata tunnelissa työskentelevän henkilön satasen vauhdilla koristamaan tunnelin seinää kolmen metrin korkeuteen?

Vai mitä sä tällä yritit sanoa, kun mun kirjoitusta lainasit?
    Lainaa (eikka99 @ Loka. 28 2011,12:02) kirjoitti

Pitääkö mun nyt yrittää ymmärtää, että mun ei tarvitse välittää tunnelitöistä johtuvista nopeusrajoituksista ja jos on kiire asiaakkaalle, niin voin huoletta ajaa vaikka sitä vasenta kaistaa ja keilata tunnelissa työskentelevän henkilön satasen vauhdilla koristamaan tunnelin seinää kolmen metrin korkeuteen?

Sitä, että tuhannen ihmisen töitä on järjenköyhyyttä häiritä yhden takia varsinkin, jos nämä eivät käy edes lähellä työpaikkaasi.
    Samanlaista piittaamattomuutta olisi vaikka se, että siivooja evakuoisi aina sairaalan ja vielä naapurisairaalankin, kun lattia pitää lakaista.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.

eikun sitä tässä koetetaan kertoa kuinka huippmodernina tunnelijärjestelmänä tuota markkinoitiin ja mainostettiin.
    olihan motari useamman viikonlopun kiini kun testailivat noitaturvalaitteita.
    eli onko nuo nyt sitte kytketty pielavetisesti sarjaan yhden napin taakse joka reikä? eli jos yhdessä on jotain varottavaa ni sitte luruutellaan koko matka pitkin viikkoa?
    varoitettas vain konkreettisesta haitasta eikä turhautettas ihmisiä.
    lainauksena vois laittaa sadun pojasta ja sudesta...mut empä viitti
    muox..viitimpä sittenkin..

Lainaa kirjoitti
    Aisopoksen sadussa "Paimenpoika ja susi" poika kaitsee karjaansa pienen kylän läheisyydessä. Hän saa päähänsä pilailla kyläläisten kustannuksella. Hän huutaa täyttä kurkkua: Susi tulee, susi tulee! Kyläläiset juoksevat paikalle, minkä jaloistaan pääsevät tappaakseen suden. Mutta siellä ei olekaan sutta, vaan poika, joka nauraa heille. Tämä toistui kolme kertaa. Eräänä päivänä susi tuli, ja poika huusi jälleen: "Susi on täällä, auttakaa"! Mutta kyläläiset ajattelivat: huutakoon pois kuten ennenkin. Kukaan ei tullut auttamaan, ja poika joutui katselemaan kun susi söi hänen karjansa.

Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (Tuppervaari @ Loka. 28 2011,14:37) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Aisopoksen sadussa *"Paimenpoika ja susi" *poika kaitsee karjaansa pienen kylän läheisyydessä. Hän saa päähänsä pilailla kyläläisten kustannuksella. Hän huutaa täyttä kurkkua: Susi tulee, susi tulee! Kyläläiset juoksevat paikalle, minkä jaloistaan pääsevät tappaakseen suden. Mutta siellä ei olekaan sutta, vaan poika, joka nauraa heille. Tämä toistui kolme kertaa. Eräänä päivänä susi tuli, *ja poika huusi jälleen: "Susi on täällä, auttakaa"! Mutta kyläläiset ajattelivat: huutakoon pois kuten ennenkin. Kukaan ei tullut auttamaan, ja poika joutui katselemaan kun susi söi hänen karjansa.
    No eikö tässä edellisen kirjoittajan näkemyksen mukaan pitäisi olla niin, että paimenpoika on ammattilainen ja joutenolevat kyläläiset saisi perustaa vartioringin suden varalta, että ammattipaimenpoika saa tehdä työtään rauhassa vailla vitutusta ja häiriötekijöitä sekä ilmoittaa ammattipaimenpojalle ainoastaan siinä tapauksessa, *jos paikalla on oikeasti susi.

Ja tarvittaessa ohjata ammattilaispaimenpoika laumoineen turvallisesti ja ennenmuuta rivakasti turvallisemmille laitumille, ettei ammattipaimenpojan hermota pala.
    Lainaa (dYNY @ Touko. 31 2011,08:00) kirjoitti
    Lainaa (Naakka @ Touko. 30 2011,21:25) kirjoitti
    Osa rajoituksista saattaa olla vaikka rekka-autoilijoiden pyynnöstä...
    Vuoden vitsi *

"Näytä minulle rekkakuski joka ei aja rajaria vastaan maantiellä niin minä näytän sinulle Jari Sillanpään tyttöystävän."

Viime sunnuntaina vein veneen mökille traikulla ja ajoin gps:n mukaan *80-85km/h antaen nopeammille tietä aina, kun mahdollista. Minut ohittaneet rekat eivät mahdu kahden käden sormiin... Parhaat tapauksen lähtivät motarilla ohitukseen 1-2km/h nopeuserolla. Ainoa vaihtoehto oli itse pudottaa nopeus 60-70km/h jotta ohitus onnistuisi edes jotenkin järkevällä matkalla ilman, että takaa tulevat hiiltyvät. Että sellaisia "ammattiautoilijoita" *
    kaikki meidän firman autot ajaa sen max 80-82km/h eikä kulje kovempaa ku on rajotettu siihen

missä se jarin tyttöystävä on ?
    mopoton mies nykyään
    the older i get the faster i used to be
    Lainaa (vuutainen @ Loka. 28 2011,16:57) kirjoitti
    "Näytä minulle rekkakuski joka ei aja rajaria vastaan maantiellä niin minä näytän sinulle Jari Sillanpään tyttöystävän."
    kaikki meidän firman autot ajaa sen max 80-82km/h eikä kulje kovempaa ku on rajotettu siihen *
    missä se jarin tyttöystävä on ? *
    Eli kun ajaa 82km/h rajoitinta vasten se ei ole ajamista rajoitinta vasten...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (eikka99 @ Loka. 28 2011,15:28) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Loka. 28 2011,14:37) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Aisopoksen sadussa *"Paimenpoika ja susi" *poika kaitsee karjaansa pienen kylän läheisyydessä. Hän saa päähänsä pilailla kyläläisten kustannuksella. Hän huutaa täyttä kurkkua: Susi tulee, susi tulee! Kyläläiset juoksevat paikalle, minkä jaloistaan pääsevät tappaakseen suden. Mutta siellä ei olekaan sutta, vaan poika, joka nauraa heille. Tämä toistui kolme kertaa. Eräänä päivänä susi tuli, *ja poika huusi jälleen: "Susi on täällä, auttakaa"! Mutta kyläläiset ajattelivat: huutakoon pois kuten ennenkin. Kukaan ei tullut auttamaan, ja poika joutui katselemaan kun susi söi hänen karjansa.
    No eikö tässä edellisen kirjoittajan näkemyksen mukaan pitäisi olla niin, että paimenpoika on ammattilainen ja joutenolevat kyläläiset saisi perustaa vartioringin suden varalta, että ammattipaimenpoika saa tehdä työtään rauhassa vailla vitutusta ja häiriötekijöitä sekä ilmoittaa ammattipaimenpojalle ainoastaan siinä tapauksessa, *jos paikalla on oikeasti susi.

Ja tarvittaessa ohjata ammattilaispaimenpoika laumoineen turvallisesti ja ennenmuuta rivakasti turvallisemmille laitumille, ettei ammattipaimenpojan hermota pala.
    En suostu uskomaan, että olisit oikeasti noin hölmö ettet ymmärrä mistä tässä on kyse. Samoin on aivan turha kirkkain silmin väittää, että valvomo olisi miehittämätön silloin kun joku on tunneleissa töissä. Eipä olisi suuri vaiva huikata puhelimella oma sijaintinsa/sen muutos jolloin haitta muille tienkäyttäjille olisi vähäisempi.

Herrahan tässä itse on sitä mieltä, että te muut tuhat voitte odotella rauhassa kun itse hoidan töitäni. -> annat kuvan, että sun aika on arvokkaampaa kuin kaikkien muiden yhteenlaskettu aika. Tuolla asenteella varustettuna on turha ihmetellä miksei tietyöalueilla nopeusrajoituksia noudateta.

Off topicina esimerkki kehä II:lta. Suurpellon liittymää rakennetaan parasta aikaa ja joka viikonloppu ja yö on 60 nopeusrajoituskyltit tietyöalueelta peitetty. Ilmeisesti tietä käyttää päivittäin joku tarpeeksi vaikutusvaltainen henkilö tai ensimmäistä kertaa on tarjouskyselyn ja työselityksen tehnyt suunnittelija ollut työssään hereillä, sillä vastaavaa ei ole juurikaan muilla tietyömailla näkynyt
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (jamas @ Loka. 28 2011,17:34) kirjoitti
    Lainaa (vuutainen @ Loka. 28 2011,16:57) kirjoitti
    kaikki meidän firman autot ajaa sen max 80-82km/h eikä kulje kovempaa ku on rajotettu siihen *
    missä se jarin tyttöystävä on ? *
    Eli kun ajaa 82km/h rajoitinta vasten se ei ole ajamista rajoitinta vasten...
    Mielellään jos ei itsestä laitettas näin paljastavia kuvia....
    Honda XL1000VA 2006
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Tuli luettua POLIISIN TIEDOTE ja aloin laskeskelemaan että miten paljon tuo talvinopeusrajoitusten käyttöönotto oikeastaan säästääkään ihmishenkiä.

tilastokeskuksen mukaan keskimääräinen ajosuorite henkilöautoille on 18 000km. Tästä voidaan olettaa talviajan osuudeksi noin puolet, eli 9tkm. Riippuen kuskista ja hänen ajoreiteistään talvinopeusrajoitusten vaikutus on keskinopeuteen noin 10%, eli 80kmh-> 72kmh. Tästä seuraa, että 9tkm matkaan käytetään 12,5h pitempään talven aikana. Henkilöautoja on Suomessa 2 877 000, eli hukkaan menee yhteensä 35962500 tuntia = 1498437 vuorokautta =4105 vuotta. Keskimääräisen eliniänodotteen (80,1 vuotta) mukaan laskettuna se on yli 51 ihmisikää heitettynä hukkaan.

Siis säästääkseen 15 ihmistä, yhteiskuntamme päättää tappaa 51 ihmistä vitutukseen muutenkin pimeänä ja kylmänä vuodenaikana.

Vittu mä lähden nyt kyllä kaljalle...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (Juutana @ Loka. 28 2011,18:40) kirjoitti
    tilastokeskuksen mukaan keskimääräinen ajosuorite henkilöautoille on 18 000km. Tästä voidaan olettaa talviajan osuudeksi noin puolet, eli 9tkm. Riippuen kuskista ja hänen ajoreiteistään talvinopeusrajoitusten vaikutus on keskinopeuteen noin 10%, eli 80kmh-> 72kmh. Tästä seuraa, että 9tkm matkaan käytetään 12,5h pitempään talven aikana. Henkilöautoja on Suomessa 2 877 000, eli hukkaan menee yhteensä 35962500 tuntia = 1498437 vuorokautta =4105 vuotta. Keskimääräisen eliniänodotteen (80,1 vuotta) mukaan laskettuna se on yli 51 ihmisikää heitettynä hukkaan. *

Siis säästääkseen 15 ihmistä, yhteiskuntamme päättää tappaa 51 ihmistä vitutukseen muutenkin pimeänä ja kylmänä vuodenaikana.

Vittu mä lähden nyt kyllä kaljalle... *
    Laskelmissasi on virhe. Keskimääräinen elinikäodote liikenteessä liikkujilla ei ole sama, kuin ihmisen elinikä, vaan ainoastaan jäljelläoleva aika siitä. Siis mieluummin 40 kuin 80 vuotta.
    Toisekseen hukkatunnit pitää laskea valveillaoloajan mukaan. Tunteja on esim 16 kpl vuorokaudessa.
    Kuten eräs mäkihyppääjä totesi: Kun ihminen nukkuu, hänelle ei tapahdu mitään, mutta jos hän valvoo, hän voi saada vaikka kalan
    Lainaa (vetomies @ Loka. 28 2011,18:51) kirjoitti
    tilastokeskuksen mukaan keskimääräinen ajosuorite henkilöautoille on 18 000km. Tästä voidaan olettaa talviajan osuudeksi noin puolet, eli 9tkm. Riippuen kuskista ja hänen ajoreiteistään talvinopeusrajoitusten vaikutus on keskinopeuteen noin 10%, eli 80kmh-> 72kmh. Tästä seuraa, että 9tkm matkaan käytetään 12,5h pitempään talven aikana. Henkilöautoja on Suomessa 2 877 000, eli hukkaan menee yhteensä 35962500 tuntia = 1498437 vuorokautta =4105 vuotta. Keskimääräisen eliniänodotteen (80,1 vuotta) mukaan laskettuna se on yli 51 ihmisikää heitettynä hukkaan. *

Laskelmissasi on virhe. Keskimääräinen elinikäodote liikenteessä liikkujilla ei ole sama, kuin ihmisen elinikä, vaan ainoastaan jäljelläoleva aika siitä. Siis mieluummin 40 kuin 80 vuotta.
    Toisekseen hukkatunnit pitää laskea valveillaoloajan mukaan. Tunteja on esim 16 kpl vuorokaudessa.
    Kuten eräs mäkihyppääjä totesi: Kun ihminen nukkuu, hänelle ei tapahdu mitään, mutta jos hän valvoo, hän voi saada vaikka kalan
    Vetomies.... , älä nyt pilaa unelmia ja unia .

Unissa saa ihan helvetillisiä vonkaleita, suut ja silmät täyteen
    jumalaista pillua..... jatkanko vielä.... en jatka .

Meinasin jotain aiheesta ja ajamisista, mutta.... olkoon .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa (Juutana @ Loka. 28 2011,17:47) kirjoitti
    En suostu uskomaan, että olisit oikeasti noin hölmö ettet ymmärrä mistä tässä on kyse.
    No vittu ei sit! *
    Lainaa (Juutana @ Loka. 28 2011,17:47) kirjoitti
    En suostu uskomaan, että olisit oikeasti noin hölmö ettet ymmärrä mistä tässä on kyse. Samoin on aivan turha kirkkain silmin väittää, että valvomo olisi miehittämätön silloin kun joku on tunneleissa töissä. Eipä olisi suuri vaiva huikata puhelimella oma sijaintinsa/sen muutos jolloin haitta muille tienkäyttäjille olisi vähäisempi.

Herrahan tässä itse on sitä mieltä, että te muut tuhat voitte odotella rauhassa kun itse hoidan töitäni. -> annat kuvan, että sun aika on arvokkaampaa kuin kaikkien muiden yhteenlaskettu aika. Tuolla asenteella varustettuna on turha ihmetellä miksei tietyöalueilla nopeusrajoituksia noudateta.
    No niin, joku on sentään ymmärtänyt, mitä ajoin takaa omassa postauksessani... Ja sille *...
    Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08

* * *^ *REPS* *
    Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Crivil @ Loka. 29 2011,02:33) kirjoitti

* * *^ *REPS* *
    Tossa ei oo mitään hauskaa. Rahastuksen perusteleminen liikenneturvallisuudella on muutenkin perseestä, mutta talvinopeusrajotukset ne vasta törkeetä haitantekoa onkin. Jos ne on kerran pimeän ajan nopeusrajotukset, niin minkä helvetin takia ne on voimassa myös keskellä kirkasta päivää? Ei Suomessakaan ole koko maassa pimeää ympäri vuorokauden edes talviaikaan. Kaiken lisäksi moottoritiet on usein valaistuja, joten ei siellä edes ole pimeää. Päin vastoin usein edessä on kahden kaistan leveydeltä hyvin valaistua täysin tyhjää tietä, jolla ketään ei näy mailla halmeilla ja mukava matkavauhti olisi 200 km/h.

Kuin myös, kuin myös... Ja jopa ammatikseni ajamaan... Kysymys kuuluu: Kuka on tässä thredissä ajanut sitä vasenta kaistaa, joka oli suljettu ja " Keilannut tunnelissa työskentelevän henkilön satasen vauhdilla koristamaan tunnelin seinää kolmen metrin korkeuteen? "... *Ihan oikeesti, nyt jäitä hattuun *... Oma pointti oli, lähinnä se, että minkä takia miljoonia maksavan moottoritien tunneli infossa on säästetty, ehkä joitain satoja tuhansia euroja, koplaamalla 3 tunnellia yhteen järjestelmään, lue (n. 5-6 kilometriä )?? Älä oo moksiskaan, en mäkään tiedä, mut näin se vaan on.... 7-8-9 tunnelit on koplattu yhteen, nimimerkillä nähty ihan luonnossa... Jos jossain, näistä tunneleista on, "liikennehäiriö", niin se ilmoitus alkaa, siitä ensimmäisestä tunnelista, vaikka härö olisi viimeisen tunnelin päässä... Sahaa siinä sitten 60 km/h, n. 5 kilometriä, saatikka, kuten jo aikasemmin postasin, ei mitään toimintaa/häiriötä... Tää oli se pointti. Jos, se pertti perus insinööri, siellä valvomossa, painelee nappeja miten sattuu itteä tykkäämään, niin oisko tossa paikka, pikkasen napista asiasta... V***ks mä mistään mitään tiedä...

PS. Älä ota palkoja sieraimiin, tulet huomaamaan, että tällä saitilla siitä saa vaan järjettömän päänsäryn * ....

Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    Lainaa (Waille @ Loka. 29 2011,03:18) kirjoitti
    Lainaa (Crivil @ Loka. 29 2011,02:33) kirjoitti

* * *^ *REPS* *
    Tossa ei oo mitään hauskaa. Rahastuksen perusteleminen liikenneturvallisuudella on muutenkin perseestä, mutta talvinopeusrajotukset ne vasta törkeetä haitantekoa onkin. Jos ne on kerran pimeän ajan nopeusrajotukset, niin minkä helvetin takia ne on voimassa myös keskellä kirkasta päivää? Ei Suomessakaan ole koko maassa pimeää ympäri vuorokauden edes talviaikaan. Kaiken lisäksi moottoritiet on usein valaistuja, joten ei siellä edes ole pimeää. Päin vastoin usein edessä on kahden kaistan leveydeltä hyvin valaistua täysin tyhjää tietä, jolla ketään ei näy mailla halmeilla ja mukava matkavauhti olisi 200 km/h.
    No, oma *reps* oli lähinnä tolle, "Vittu mä lähden nyt kyllä kaljalle..." * Jos ei kerran voi vaikutta asian tilaan, niin sit vaan *...

PS. Kompaan, pienin varauksin tätä " Päin vastoin usein edessä on kahden kaistan leveydeltä hyvin valaistua täysin tyhjää tietä, jolla ketään ei näy mailla halmeilla ja mukava matkavauhti olisi 200 km/h. " ....

Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    "Kulttuurin puute" on käsite, joka yleisessä ajattelussa
    yhdistetään olemattoman pieneen siivuun käsitteen
    kokonaisuudesta.

Pääosinhan "liikennesuunnittelu" on konkretisoitunut
    LIIKENTEEN HAITTAAMISEN SUUNNITTELUNA eri toteutus-
    vaihtoehdoin. Miten miksi ja keiden aloitteesta.... toimesta jne. on asia josta voidaan keskustella pitkään ja kiihkotta....
    mutta lopputulema ei miellytä monia piirejä .

Tilannehan on kaikessa karmeudessaan se.... kokonaisuutta
    tarkastellen, että paras mihin pystytään (parantamisessa)
    on taloudellisin realiteetein riisutut, vajavaiset ratkaisut....
    ja toden totta..... luokkaa 15v. myöhässä toteutuneina.

Ennustaminen on aina vaikeaa, mutta ihan aikuisten oikeesti...
    Missä on se "kate" sille suitsutetulle tietämykselle, osaamiselle ja gloorialle.... ehkä toinen vertailukohta kaikelle "satsaamiselle/tulokselle" on iltauutisten sää. .

Käytännössä ja pääosin samaan lopputulokseen tarvitaan
    vain äijänkäppänä ja sammakko. Pikkasen halvemmalla tosin päästään samaan maaliin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    pitäisi joo koko liikenneturha korvata HMTT:stä pestatuilla asiantuntijoilla, niin sitten saisi taas kesät ja talvet laskea sen verran kuin ittestä hyvältä tuntuu, ja nähtäisiin että toimiiko se homma sillä periaatteella vai ei.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (pecha @ Loka. 29 2011,12:34) kirjoitti
    pitäisi joo koko liikenneturha korvata HMTT:stä pestatuilla asiantuntijoilla, niin sitten saisi taas kesät ja talvet laskea sen verran kuin ittestä hyvältä tuntuu, ja nähtäisiin että toimiiko se homma sillä periaatteella vai ei.
    liikenne turhan omat näkemykset olisi myös oltava ihan maalaisjärjellä ymmärrettävissä.
    vai perustuuko homma siihen et puhu mahdollisimman sekavasti jotta vaikuttaisit oppinneelta?
    asiota pitää pystyä perustelemaan ja perustelujakin pitää voida ehdollistaa..jos asia kestää kaiken tuon..on se varmasti hyvä.
    ei se mistä instanssista soopa tulee tee sitä hyväksi.

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (Waille @ Loka. 29 2011,03:18) kirjoitti
    Jos ne on kerran pimeän ajan nopeusrajotukset, niin minkä helvetin takia ne on voimassa myös keskellä kirkasta päivää? Ei Suomessakaan ole koko maassa pimeää ympäri vuorokauden edes talviaikaan.
    Ehkäpä tuohon on muitakin syitä kuin pimeys.

Pohjois-Suomessa muuten on talviaikaan käytännössä aikalailla pimeää 24/7. En etelässäkään lähtisi keskitalvea varsinaisesti valoisaksi vuodenajaksi väittämään, varsinkin jollei satu olemaan lunta.

Muuttuvat nopeusrajoitukset voisivat toki olla käytössä paljon nykyistä laajemmin... ja näin varmaan olisikin jo, jos olisi olemassa pohjaton säkki mistä kahmia rahaa hankkeiden toteutukseen. Mutta kun ei ole.

- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Pakko noissa kalenterin mukaan muuttuvissa talvinopeusrajoituksissa on olla jotain mätää, kun itse Warkauden Sheriffi Jyrki Haapala kirjoitti paikallisessa Savon Sanomissa, että alennetut talvinopeudet aiheuttavat enemmän vaaratilanteita, kuin liikenneturvaa valaistuilla, kesäkeliteillä. Jyrki on joutunut ajamaan Varkaus-Kuopio väliä 80 km/h ja rekat ja kaikki ne tiellä liikkujat jotka ei pääse ohi, roikkuu niskassa. Et ei se aina oo helppoo virkamiehelläkään, sillä vaikka hänellä olis aikaa nysvätä, kaikki muut ajaa "päälle"!!!
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Loka. 29 2011,13:45) kirjoitti
    Ehkäpä tuohon on muitakin syitä kuin pimeys.

Pohjois-Suomessa muuten on talviaikaan käytännössä aikalailla pimeää 24/7. En etelässäkään lähtisi keskitalvea varsinaisesti valoisaksi vuodenajaksi väittämään, varsinkin jollei satu olemaan lunta.

Muuttuvat nopeusrajoitukset voisivat toki olla käytössä paljon nykyistä laajemmin... ja näin varmaan olisikin jo, jos olisi olemassa pohjaton säkki mistä kahmia rahaa hankkeiden toteutukseen. Mutta kun ei ole.
    Sinänsä huvittavaa, että tuota pimeyttä käytetään perusteena nopeusrajoitusten pudottamiselle. Viimeksi kun talviaikaan Leville ajelin, niin Lapissa jossa elettiin pimeintä kaamosaikaa oli osalla teistä 100kmh rajoitus.

Muuttuvista nopeusrajoituksista ei ole mitään iloa, niin kauan kun niitä ei voida joustaa myös ylöspäin. Kun ne kerran on muutettavia, niin miksei Turunväylällä voi olla hyvällä kelillä nytkin 120 kmh rajoitus? Tää haiskahtaa samalle skeidalle mitä jotkut työnantajat ovat yrittäneet työntää kurkusta alas. joustaminen tarkoittaa sitä, että sinä joustat ja minä määrään kuinka paljon. Tässä yhteydessä joustaminen tarkoittaa nopeusrajoitusten tiputtamista. Autoilijaan ei kuitenkaan luoteta, että se pysyisi marraskuisena aurinkoisena +8C tiistaipäivänä tiellä jos nopeusrajoitus olisikin sama kuin kesäkuisena maanantaiaamuna -1C lämpötilassa.

Kyllä pitää aikamoinen auktoriteettiusko olla, että saa tuosta perusteltua itselleen järkevää.
    Enemmistö tienkäyttäjistä ei ehkä ole aivan niin taitavia rattimiehiä kuin arvon moderaattori. Tästä saamme jälleen eteläisessä Suomessa näytteen tässä n. kuukauden sisällä, kun eräänä päivänä talvi taas kerran ´yllätti autoilijat´. Varsin suuri osa siis todellakin saattaa hyötyä siitä, että heille sanellaan jotkut selkeät rajat, jotka sitten ovat talvikuukausina alemmat. Vaikkei se vastaisikaan ihan aina todellista kelitilannetta ja olosuhteita. Pitää muistaa, että varsinkin talviaikaan ne olosuhteet voivat olla paikallisesti hyvinkin erilaiset, ja muuttua erittäin nopeasti. Jos ja kun ei näitä asioita osaa ottaa huomioon (kuten valitettavasti suuri osa ei osaa), niin siinä on peruste tiputtaa yleisrajoitusta.

Aivan varmasti tämä ottaa teitä yypertaitavia pattiin, mutta niin se vain menee, että nuo hommat suunnitellaan toimimaan ns.vähempilahjaisten ehdoilla.

Lainaa (pecha @ Loka. 29 2011,13:45) kirjoitti
    pohjatonsäkki?
    ei siinä mitään säkkiä tarvita jatketaan samaa ajatustapaa jossa liikennettä pidetään runsauden sarvena mistä voi ammentaa loputtomasti rahaa kaikkeen muuhun paitsi itse liikenteen kehittämiseksi.

pappa betalar-ajatusmalli sais jo pikkuhiljaa loppua.

ja kuinka kaikki liikenneinsfraktuurin kehittämiseksi nähtävä työ nähdään aina niin hemmetin kalliina. jos lisäkyltin valmistaminen jollekkin lyhyelle tieosuudelle maksaa 200 miljoonaa niin kyllä silloin oias syytä harkita kylttien tilaamista jostakin muualta kuin velipojan pänttäämöstä.
    muutoinkin nuo satojenmiljoonien huippumodernit järjestelmät on kans yhtä tyhjän kans jos kerta joutuu kymmeniä kilometrejä ajeleen motarilla kuivalla kelillä jos yhdes kolos sattuu joku tappamaan kärpäsiä katosta aikasa kulux.
    suomi on liikenteen kehitysmaa.

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  30.  
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Loka. 29 2011,17:16) kirjoitti
    Enemmistö tienkäyttäjistä ei ehkä ole aivan niin taitavia rattimiehiä kuin arvon moderaattori. Tästä saamme jälleen eteläisessä Suomessa näytteen tässä n. kuukauden sisällä, kun eräänä päivänä talvi taas kerran ´yllätti autoilijat´. Varsin suuri osa siis todellakin saattaa hyötyä siitä, että heille sanellaan jotkut selkeät rajat, jotka sitten ovat talvikuukausina alemmat. Vaikkei se vastaisikaan ihan aina todellista kelitilannetta ja olosuhteita. Pitää muistaa, että varsinkin talviaikaan ne olosuhteet voivat olla paikallisesti hyvinkin erilaiset, ja muuttua erittäin nopeasti. Jos ja kun ei näitä asioita osaa ottaa huomioon (kuten valitettavasti suuri osa ei osaa), niin siinä on peruste tiputtaa yleisrajoitusta.

Aivan varmasti tämä ottaa teitä yypertaitavia pattiin, mutta niin se vain menee, että nuo hommat suunnitellaan toimimaan ns.vähempilahjaisten ehdoilla.
    En tässä tietääkseni ole vapaita nopeusrajoituksia vaatinutkaan? Kyllä liikenteessä pitää minunkin mielestäni säännöt olla, mutta jotenkin ne pitää olla perusteltavissa jollain muullakin kuin auktoriteetin käyttämisellä.

Pääkaupunkiseudun liikennettähän nuo rajoitusmuutokset eivät juurikaan koske, sillä kaikki sisääntuloväylät on jo muutettu 100 tai 80kmh rajoitukselle vähintään kehä 3:a myöden. Muutokset iskevät juuri sinne missä ne tekevät kipeää, eli kaupunkien väliseen siirtymäliikenteeseen. En vastusta muuttuvia nopeusrajoituksia moottoriteillä, sillä kaikilla ei tosiaan näytä etuvetoinen auto pysyvän lapasessa edes suoralla moottoritiellä. Tosin siihen ei näyttänyt viime talvena auttavan alennetut nopeusrajoituksetkaan. Se syö miestä, että viime viikolla "turvallinen" 120kmh onkin muuttunut vaaralliseksi vaikka viime viikolla keli oli heikompi eikä teknisiä esteitä 120kmh rajoitukselle ole. Näin esim. Turunväylällä.

Tuosta omasta ajotaidosta on paha mennä sen enempää kommentoimaan. Nuorempana on tullut peltiä rutattua oikein urakalla, viime aikoina omasta syystä vähemmän. Auton ratissa kilometrejä kertyy vuodessa about 80tkm, joten tuota vasten ymmärtänet miksi en autossa pakollista enempää haluaisi aikaani viettää. Jos sulla jotain valittamista on mun moderaattoritoiminnasta, niin laita se vaikka tuonne "ruusuja ja risuja"-ketjuun. Keskustellaan tässä ketjussa nopeusrajoituksista.
Sivu: 6 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen