Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Hei.
    Olen uusi omistaja Kawan ZXR 400 -91 - pyörälle, palasin noin 11-12v tauon jälkeen (kevarin) moottoripyörien maailmaan.

Ihan ensin kysyisin helpointa tapaa vaihtaa jarrunesteet. Riittääkö että tyhjennän säiliön "ulkokautta" vai pitääkö letkuja repiä irti ja sitä kautta tyhjentää ?

Seuraavaksi onnistuuko H4 polttimen vaihto ilman että repii katteita irti ?

Ja vielä yksi näin alkuun; onko vaihteistoöljylle oma säiliö vai käyttääkö ihan moottoriöljyä vaihteistokin ?
    laitapas tuonne hakuun jarrunesteen vaihto. tulee varmaan muutama keskustelu aiheesta joissa on hyvät vastaukset.

Paremmin tuota nelisatasta tuntematta mutuilen, että sama öljy siellä kiertää
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    itse olen avannut ilmausruuvin jarrusatula kerrallaan, sitten pumppaa sen säiliön miltei tyhjäksi ja kaataa täyteen tuoretta ainetta. Siittä sitten pumppailee ja täyttelee säiliötä niin kauan että ilmausruuvista tulee tuoreen väristä litkua ja seuraavalla satulalla sama juttu. Helppoa eikä varmasti mene ilmaa letkuihin.

Lainaa (Mikko Mäkelä @ Touko. 20 2011,15:58) kirjoitti
    Olen uusi omistaja Kawan ZXR 400 -91 *- pyörälle, palasin noin 11-12v tauon jälkeen (kevarin) moottoripyörien maailmaan.

Ihan ensin kysyisin helpointa tapaa vaihtaa jarrunesteet. Riittääkö että tyhjennän säiliön "ulkokautta" vai pitääkö letkuja repiä irti ja sitä kautta tyhjentää ?
    Mä tekisin kyl pitkän kaavan kautta, eli purkaisin etujarrut osiks ja kattoisin mis kunnossa männät ja tiivisteet on.
    Purkaus putsaus kasaus siis. Ilmaus tolleen:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....07;st=6

Jos pelkästään vaihtaa, niin siihenkin suosittelen tommost läpinäkyvää letkuu. Helpottaa tekemistä, ja vähentää sotkemista.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Lainaa (scuuba @ Touko. 20 2011,18:54) kirjoitti
    Lainaa (Mikko Mäkelä @ Touko. 20 2011,15:58) kirjoitti
    Olen uusi omistaja Kawan ZXR 400 -91 *- pyörälle, palasin noin 11-12v tauon jälkeen (kevarin) moottoripyörien maailmaan.

Mä tekisin kyl pitkän kaavan kautta, eli purkaisin etujarrut osiks ja kattoisin mis kunnossa männät ja tiivisteet on.
    Purkaus putsaus kasaus siis. Ilmaus tolleen:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....07;st=6

Jos pelkästään vaihtaa, niin siihenkin suosittelen tommost läpinäkyvää letkuu. Helpottaa tekemistä, ja vähentää sotkemista.
    Suosittelen ihan samaa. Jarrut auki ja putsaus + uudet _orggis_ tiivisteet. Suosittelen käyttämään jarrumäntä rasvaa apuna asennuksessa (punaista väriltään). Kannattaa vaihtaa myös palat, jos ne on kulahtaneet, sillä mitä vähemmän mäntien tarvitsee tulla ulos, sitä paremmin ne myös toimivat.

Samalla kannattaa tsekata myös jostain manuaalista uusien jarrulevyjen paksuus ja mitata nykyset levyt. Jos levyt ovat ohentuneet reilusti, niin jarrut toimivat huonommin taas samasta em. syystä, samoin myös vääntyilevät helpommin lämmön vaikutuksesta. Ikävää on se että jarrulevyt ovat kalliita

Mutta anyway, jarrut on tärkein asia moottoripyörässä ja on suotavaa että ne toimivat esim. hiekallakin niin ettei etunen mene välittömästi lukkoon, nimin. kokemusta on
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Paineet nähtävästi onnistuin takajarrusta kadottamaa vaikka mielestäni ilmaa ei päässyt.Miten tästä eteenpäin?

Edit.
    Etujarrut onnistui hienosti, en ymmärrä miten toi takajarru noin meni. Ei kulje neste ollenkaan.
    Tarvitseeko noita letkuja käydä availemaan vai onko jotain muuta mitä kannattaa vielä koittaa ?

Lainaa (Mikko Mäkelä @ Touko. 21 2011,15:46) kirjoitti
    Paineet nähtävästi onnistuin takajarrusta kadottamaa vaikka mielestäni ilmaa ei päässyt.Miten tästä eteenpäin?

Edit.
    Etujarrut onnistui hienosti, en ymmärrä miten toi takajarru noin meni. Ei kulje neste ollenkaan.
    Tarvitseeko noita letkuja käydä availemaan vai onko jotain muuta mitä kannattaa vielä koittaa ?
    Täytä säiliö ja ime nipasta nestettä läpi, huolehtien että säiliö ei pääse tyhjäksi. Veikkaan että jos desin verran imet nestettä läpi, niin kaikki ilma on poistunut..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Itsekkin vaihdoin pari päivää sitte jarrunesteen R6:een ja onnistuin myöskin sössimään nimenomaan tuon takajarrun kanssa, liekö sillä pahaa karmaa sitten.

Imaiset nipasta ilmat pois, mielellään että tulee hieman nestettä mukana. pumppaile sitten jarrua hetken ja kokeile vielä kerran ettei tule ilmaa ulos.

Näin itse tein ja nyt taas toimii jättebra
    Six feet under makes all men equal
    Kävi kyllä niin nolo moka sen kanssa että en viitsi edes sanoa. Ilmeni että mitään vikaa ei loppujenlopuksi ollutkaan, vaan omaa hölmöyttäni sähelsin. Tästä oppii.

Jarrut toimivat kuin unelma nyt, ja enään pitäisi keksiä mistä saisi ilmansuodattimen ostettua.
    Eli jäi siis letku laittamatta kiinni

Ilmansuodattimet saa oikeastaan vaikka biltemastakin. Itse käytän joko allrighttia tai stormia. Eivät paljoa maksa
    Lainaa (Wireless @ Touko. 23 2011,14:40) kirjoitti
    Eli jäi siis letku laittamatta kiinni *

Ilmansuodattimet saa oikeastaan vaikka biltemastakin. Itse käytän joko allrighttia tai stormia. Eivät paljoa maksa
    http://www.patternparts.net/p-Kawasa..._03-15379.aspx suunnilleen tuommoinen olisi haussa. Löytyykö Biltemasta ihan ?
    Stormilta saat tuon suodattimen, eikä maksa kun 12e
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

Stormilta tilattu ja nopeasti tulikin. Mutta eihän se näin helppoa saa olla, ensikertalaisena en tietenkään tajunnut että suodatinelementtikin pitäisi öljytä.
    Ohjekirjassa sanotaan SE or SF class SAE30.
    Eli kelpaako siihen mikä vain SAE30 vai olisiko syytä ostaa ilmansuodatinöljyt erikseen ja maksaa extraa?
  14.  
    Kelpaa tietääkseni mikä vaan, itse ainakin olen käyttänyt milloin mitäkin