Sivu: 23 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1321222324 ViimeinenViimeinen
Tulokset 661:stä 690:een 718:sta
  1. #661
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    , että ihmiset jotka toimii kerhoissa ja kattojärjestössä on nyt juridisesti kuivilla.
    Miten niin on kuivilla sen päättänevät Smoton jäsenkerhot jatkossa?
    Fireball
  2. #662
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tarkoitatko, että jäsenkerhot vetäisi hallituksen oikeuteen vaikka siellä oli justiin oltu ja päätöskin saatu?
  3. #663
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitatko, että jäsenkerhot vetäisi hallituksen oikeuteen vaikka siellä oli justiin oltu ja päätöskin saatu?
    Ei kai niille mitaliakaan voi antaa. Vähintään kenkää hallituksesta
    Fireball
  4. #664
    SUOMEN MOTORISTIT RY:N YLIMÄÄRÄINEN KOKOUS LA 09.06. 2012 KLO 13.00

    Tuolla käydään siis lävitte 2007 ja 2008 jäsenmaksut ja tehdään uusi talousarvio tälle vuodelle.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  5. #665
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Ei kai niille mitaliakaan voi antaa. Vähintään kenkää hallituksesta
    Dooo eiiii varmaan... Mutta on taas se huomattava että missä roolissa sitä syytöstä annetaan. Hallituksen jäsentä voidaan vaatia henkilökohtaisesti oman rahapussin ja henkilökohtaisen vaoppauden kautta tilille siitä jos asioita ei hoidettu sääntöjen mukaisesti. Se että on noudatettu sääntöjä, vaikkakin paskoja, on silti parempi, koska se tarkoittaa sitä, että kaikilla on halutessaan tieto mitä hallituksessa tehdään. Jos hallitus alkaa tapauskohtaisesti kävelemään sääntöjen – vaikkakin huonojen ja virheellisten – yli, niin sitten homma menee pahimmalla tavalla valonaraksi.
  6. #666
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Tässäkään showssa ei ole kyse siitä etteikö SMOTO olisi tehnyt sille kuuluvia tehtäviä, vaan lopulta aika pienestä sivujuonteesta siitä kokonaisuudesta mistä toiminnassa on lopulta kyse.
    Niin, itse asiassa tässä showssa oli kyse siitä, että SMOTO tahtoi hoitaa sille kuuluvia tehtäviä paremmin. Siihen se tarvitsi lisää resursseja ja siksi niitä jäsenmaksuja korotettiin. Tämän tavoitteen tullessa torjutuksi näiden kolmen eronneen kerhon osalta show alkoi.

    Hallituksen kokoonpanosta sen verran, että onpahan tuo ehtinyt vaihtua moneen otteeseen siitä hetkestä kun joku unohti sen sääntömuutoksen rekisteröinnin. Samoin siitä hetkestä kun senaikainen hallitus päätti oikeustoimista.

    Mistä päästäänkin noihin "mantroihin". Tottahan ne ovat. Jos nyt lähdettäisiin vaatimaan jotain korvauksia joltakulta entisen hallituksen jäseneltä, niin ei taitaisi montaa kättä olla pystyssä kun seuraavaa hallitusta valitaan. Siitä puolestaan seuraa... no, antaa olla.

    Mun tekis mieli saada näiltä SMOTO-kielteisiltä kerhoilta ja ihmisiltä vastaus muutamaan kysymykseen. Esimerkiksi siihen, että miten vitussa nää hommat oikeen pitäis hoitaa. Jos SMOTO ei kelpaa, niin mikä sitten kelpaa? Mistä tekijät, mistä uskottavuus, mistä rahat? Häh?
    High Stuck Are Wit To
  7. #667
    Kannattaako tuota nyt enää kauheesti jauhaa, kun asia on oikeudessa jo ratkaistu. Sivusta seuranneena ikävä jupakka, joka nyt sitten on saatu päätökseen ja epäkohdat ovat kaikkien tiedossa. Jokainenhan voi toki tehdä omat päätöksensä, haluaako mihinkin kuulua, mutta ei itselle ainakaan jäänyt oikeastaan negatiivinen kuva mistään osapuolesta. Ensi kerralla tiedetään paremmin, eikä samasta asiasta tarvitse enää oikeuteen asti toivottavasti mennä. En itse kuulu mihinkään kerhoon, mutta ei tämä ole kyllä millään tavalla vaikuttanut omiin mielipiteisiin asiassa.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  8. #668
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Niin, itse asiassa tässä showssa oli kyse siitä, että SMOTO tahtoi hoitaa sille kuuluvia tehtäviä paremmin. Siihen se tarvitsi lisää resursseja ja siksi niitä jäsenmaksuja korotettiin. Tämän tavoitteen tullessa torjutuksi näiden kolmen eronneen kerhon osalta show alkoi.

    Hallituksen kokoonpanosta sen verran, että onpahan tuo ehtinyt vaihtua moneen otteeseen siitä hetkestä kun joku unohti sen sääntömuutoksen rekisteröinnin. Samoin siitä hetkestä kun senaikainen hallitus päätti oikeustoimista.

    Mistä päästäänkin noihin "mantroihin". Tottahan ne ovat. Jos nyt lähdettäisiin vaatimaan jotain korvauksia joltakulta entisen hallituksen jäseneltä, niin ei taitaisi montaa kättä olla pystyssä kun seuraavaa hallitusta valitaan. Siitä puolestaan seuraa... no, antaa olla.

    Mun tekis mieli saada näiltä SMOTO-kielteisiltä kerhoilta ja ihmisiltä vastaus muutamaan kysymykseen. Esimerkiksi siihen, että miten vitussa nää hommat oikeen pitäis hoitaa. Jos SMOTO ei kelpaa, niin mikä sitten kelpaa? Mistä tekijät, mistä uskottavuus, mistä rahat? Häh?
    Myönnän itsekin arvostelleeni SMOTOa melko kovin sanoin kahdesta syystä:
    Vanhakantaista ajatteluani loukkasi se että motorsitit haastavat toiset motoristit oikeuteen pienen rahasumman vuoksi. Näin typistettynä.
    Toisekseen oma tietämykseni SMOTOn toiminnasta oli nolla. Huolimatta että olen harrastanut moottoripyöräilyä lähes 30 vuotta.

    Näistä kahdesta syystä painotin sanaa tiedotus niin voimakkaasti. Itse sain tietoa fellow orggilaiselta vasta kun asiasta puhuttiin orgin syyskokouksessa. Eli katson siis että tiedotus on pykinyt pahasti jos minulla ei sitä tietoa ole.
    Osasyy varmasti on siinä että tieto ei vaan yksinkertaisesti ole tavoittanut minua syystä tai toisesta. Mutta juuri tätä tulisi pitää ohjenuorana tiedostusta kehitettäessä tulevaisuudessa.

    Tieto poistaa epäselvyyttä. Tässä tapauksessa se ei olisi poistanut ensimmäistä asiaa mutta lieventänyt sen merkitystä melkoisesti. Asiat saavat oikeat mittasuhteet sekä oikeamman perspektiivin kun tiedetään tarkemmin mistä puhutaan. Nyt tietoa on enemmän ja myös katsantokantani on sen myötä lieventynyt selvästi. Ikävää asiassa vaan on se että tälläkin kertaa se tieto tuli aktiiviharrastajalta, ei suinkaan SMOTOlta.

    Jään mielenkiinnolla seuraamaan tulevaisuutta. Kenenkään päätä en vaadi vadille henkilönä siitä mitä on tapahtunut. Se mitä tulee tapahtumaan jää nähtäväksi kun uusia tuulia on ensin rauhassa haisteltu.

    Edunvalvonta on erityisen tarpeellista, se on varma. Valmiimpaa organisaatiota sen tekemiseen ei tällä haavaa ole. Miksei siis mentäisi näillä työkaluilla mutta ruoste poistettuna tulevaisuuteen.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 10.05.2012 klo 18:36.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  9. #669
    ^Kävikö tossa nyt sitte niin, että tulit arvostelleeksi asiaa, josta et tiennyt mitään (tieto oli "nolla")...

    Nojoo. Tiedottaminen on tärkeää, se tiedetään SMOTO:ssakin. Siitä keskustellaan öpaut joka vuosikokouksessakin. Periaate on toistaiseksi ollut se, että SMOTO:n kerhotiedotteet menevät jäsenkerhojen yhteyshenkilöille, joiden vastuulla on tiedotteiden edelleenjakaminen jäsenkerhojen jäsenille. Sangen tavallista on, että tämä viimeinen linkki ketjussa ei toimi.

    Joskus oli peräti SMOTO-lehtikin. Siinä sitä tietoa oli. Tältäkin taululta löytynee vanhoja ketjuja, joista saa lukea, että ihan paska lehti...

    Seksikästä edunvalvonta-asiaa ei taida olla olemassakaan. Kaiketi siitä syystä edes niitä kerhotiedotteita ei välttämättä lueta. En tiedä, miten mahdollisimman epäkiinnostavasta asiasta kuten Brysselin direktiivisopasta saisi kiinnostavaa. Kyllä mäkin mieluummin käyttäisin vapaa-aikani ajamiseen ja rakenteluun kuin todellisuudesta vieraantuneiden byrokraattien säädösehdotusten tavaamiseen disperiinin avulla.

    Tiedottamiseen liittyen olen vakuuttunut, että hyviä ideoita otetaan SMOTO:ssa vastaan. Sinne vaan hallitukselle postia, jos on ideoita.
    High Stuck Are Wit To
  10. #670
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Joskus oli peräti SMOTO-lehtikin. Siinä sitä tietoa oli. Tältäkin taululta löytynee vanhoja ketjuja, joista saa lukea, että ihan paska lehti...
    Jonka laukkauttaminen lopetti viimeisenkin tiedonannin Smoton toiminnasta. Pari kertaa taisi tulla vuodessa ja siinä oli ihan hyvää asiaa. En tiedä mistä tuo sinun lukemasi juttu on. Minusta se oli asiallinen.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 11.05.2012 klo 14:29.
  11. #671
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Hallituksen kokoonpanosta sen verran, että onpahan tuo ehtinyt vaihtua moneen otteeseen siitä hetkestä kun joku unohti sen sääntömuutoksen rekisteröinnin.
    Ikävää että näin on päässyt käymään! Ihmisiähän kaikki on ja nyt on ollut porukassa joku joka ei ole tiennyt tarpeeksi yhdistylaista.....tuossa tilanteessa, vai onko päässyt unohtumaan muilta kiireiltä?
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  12. #672
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    ^Kävikö tossa nyt sitte niin, että tulit arvostelleeksi asiaa, josta et tiennyt mitään (tieto oli "nolla")...
    Kyllä, juuri näin siinä kävi ja myönnän sen täysin avoimesti.
    Joskin reaktion spontaanius taas johtui tuosta ensimmäisestä syystä.
    (kiitos PoS:lle joka päivitti tietojani auttavasti ajantasalle, ennen kuin enempää vahinkoa pääsi syntymään)

    Joskin nyt kun tätäkin ketjua on selaillut niin tuntuisi että epätietoisuus SMOTOn tekemistä toimista tuntuu olevan vallalla laajemminkin.
    Juuri siksi alleviivaan tiedotuksen merkitystä.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 11.05.2012 klo 14:32.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  13. #673
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Kyllä, juuri näin siinä kävi ja myönnän sen täysin avoimesti.
    Tässä harvinaisessa asenteessa olisi oppimista monille. Nostan virtuaalihattuani.
    High Stuck Are Wit To
  14. #674
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    ^Kävikö tossa nyt sitte niin, että tulit arvostelleeksi asiaa, josta et tiennyt mitään (tieto oli "nolla")...

    Nojoo. Tiedottaminen on tärkeää, se tiedetään SMOTO:ssakin. Siitä keskustellaan öpaut joka vuosikokouksessakin. Periaate on toistaiseksi ollut se, että SMOTO:n kerhotiedotteet menevät jäsenkerhojen yhteyshenkilöille, joiden vastuulla on tiedotteiden edelleenjakaminen jäsenkerhojen jäsenille. Sangen tavallista on, että tämä viimeinen linkki ketjussa ei toimi.
    Niinpä tietysti, syy tiedottamisen heikkoudesta vieritetään muille?

    Mut ihan oikeesti, eikös se nyt ole ihan itsestään selvä asia, että jos yhdistys ajaa motoristien asiaa, niin se myös tiedottaa suoraan motoristeille. Tässä on nyt huomattu, että niinkin yksinkertainen asia kuin saman tiedotteen laittaminen nettisivuille, mikä lähetetään myös jäsenkerhoille on jätetty tekemättä. Onko tää nk suomen motoristien edunvalvontajärjöstö edes 2000-luvulla tiedotuksen suhteen? Empä hämmästyisi vaikka lähettäisitte perinteisesti tiedotteet kirjeellä jäsenkerhoille, jotta he eivät voi forwardoida viestiä eteenpäin jäsenilleen....

    Itseasiassa sähköpostilistatkin on hyvin vanha keksintö, eli halukkaat voivat liittyä listalle ja myös erota siitä halutessaan, yhdellä ainoalla sähköpostilla. Sähköpostilistalla olisi todella helppoa jakaa ilman pullonkauloja tiedotteita suoraan niille aktiivisille motoristeille joita asiat kiinnostaa. Se on niin helppoa, kun sen vain osaa

    Jos Smoton on tarkoitus ajaa motoristien etuja, niin olisi kai oletettavaa että se tiedottoo motoristien asioista ja ongelmiasta kaikille suomalaisille motoristeilla ja mikseipä myös kotilokuskeille. Sillä tavalla Smoton toiminta tulee paremmin ihmisille tutuksi ja sitäkautta se voi jopa saada lisää aktiivi- ja kannatusjäseniä. Tämä kaikki saadaan tehtyä aivan yksinkertaisesti muutamalla napin klikkauksella internetissä ilmaiseksi, jos vain halutaan.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #675
    Ja joku kysyin multa, että mua ei taida paljoa kiinnostaa motoristien edut?

    Ei todellakaan, koska niitä ei ole olemassakaan. On vain suuresta massasta erottuvien hyvin erilaisten joukkojen omat edut Smotosta löytyy varmasti porukkaa, jotka toivoisi, että motoristeillä pitäisi olla michelinmanin ilmatäytteinen suojapuku, joka on kirkkaan keltainen väriltään. Itse olen sitä mieltä, että on motoristin oma asia käyttääkö edes kypärää. Moni kytkee moottoripyöräilyyn vapauden, mutta itse en koe olevani kovin vapautunut, kun kiskon päälleni suojakalsarit, rinta ja selkäpanssarit, hikisen kiristävän nahkapuvun kaikilla mahdollisilla suojilla ja sen päälle vielä keltaisen huomioliivin. Päähän tietysti ahistava umpikypärä ja jalkaan pitkävartiset hyvin suojatut ajokengät ja paksut hiostavat nahkahanskat käteen. Kun olen sitten taistellut helteellä 15 minuutin ajan varusteet päälle, kävelen nalle-kävelyä pyöräni luo ja koitan olla kaatamatta pyörääni sen päälle kivutessa. En todellakaan tunne olevani vapaa kun pääsen lopulta liikenteeseen! On paljon helpompaa ja vapautuneenpaa kävellä shortsit, t-paita ja sandaalit jalassa ilmastoituun autoon ja lähteä liikenteeseen.

    Yhteiskunta peloittelee ihmisiä kuolemalla ja saa sitä kautta läpi lain kuin lain, jotta kansalaisten olisi yhä vaikeampaa ja vaikeampaa kulkea ja hengittää. Ja osa motoristeista, jos olette huomanneet, tukevat näitä lakeja täysin rinnoin. Joten mitenkä voi olla yhteistä edunvalvontaa olemassakaan? Esimerkiksi rakentelijat, onko yhtään todellista järkevää syytä rakentaa tai edes kunnostaa yhtään jäykkäperää....? Miksi teidän etuja siis pitäisi ajaa, kun rakennatte vaarallisia pyöriä???

    Me olemme jo kuolleita... me emme enään elä, meillä ei ole enään mitään todellista elämän arvoista elämää jäljellä. Tässä vaiheessa joku toteaa, että Smoto on juuri sitä varten... Niin teoriassa, mikäli olisi olemassa jokin yhteisymmärrys yhteisestä edusta. Esimerkiksi lähtisikö Smoto ajamaan asiaa jossa puututtaisiin abstraktin liikenteen vaarantamisen kohtuuttomiin rangaistuksiin? Enpä usko ja siksi minua ei jaksa kiinnostaa tämä paljon mouhottu yhteinen etu. Sitä ei vain ole olemassakaan

    Niin, tämä oli ironin, kärjistetty ja hyvin kyyninen vastaus minulle esitettyyn kysymykseen. Ja jos nyt ollaan ihan rehellisiä niin motoristien niin sanotut "edut" ovat yks hyttysen sylki itämeressä siihen verrattuna kuinka suomessa hoidetaan koko kansan edunvalvonta.... Kannattais hoitaa ekaksi syöpä kuntoon, ennenkuin ottaa kasvojen kohotuksen... Tai no, jatkoivathan soittajatkin soittamista titanicilla, vaikka laiva oli uppoamassa. Eli saahan sitä lähteä tyylikkäästi parhaat päälläkin...?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #676
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Mun tekis mieli saada näiltä SMOTO-kielteisiltä kerhoilta ja ihmisiltä vastaus muutamaan kysymykseen. Esimerkiksi siihen, että miten vitussa nää hommat oikeen pitäis hoitaa. Jos SMOTO ei kelpaa, niin mikä sitten kelpaa? Mistä tekijät, mistä uskottavuus, mistä rahat? Häh?
    No, itse olen ajellut mootoripyörällä vasta vähän yli 10v. Ja olen maksanut eri yhteyksien kautta SMOTOLLE maksuja. Ja jos nyt mietin, mitä olen saanut jäsenmaksuja takaisin: no empä oikeasti paljonkaan.
    Mitä/ketä varten SMOTO on oikeasti olemassa?
    -Heikki-
    FXDB -07
  17. #677
    Lainaa heo kirjoitti Katso viesti
    No, itse olen ajellut mootoripyörällä vasta vähän yli 10v. Ja olen maksanut eri yhteyksien kautta SMOTOLLE maksuja. Ja jos nyt mietin, mitä olen saanut jäsenmaksuja takaisin: no empä oikeasti paljonkaan.
    Mitä/ketä varten SMOTO on oikeasti olemassa?
    hyvä kysymys ? jotkut vois. avata ns noobbei faktoilla rahoillensa Esim. Org.ry: kin niin on +/- ettei oo rivi miehenä viitsinyt maksella turhuudesta , samat alennukset paukkunut ilmankin niihin mitä tarttenut
    Viimeksi muokannut: •tomppa•; 12.05.2012 klo 06:30.
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  18. #678
    Lainaa •tomppa• kirjoitti Katso viesti
    hyvä kysymys ? jotkut vois. avata ns noobbei faktoilla rahoillensa Esim. Org.ry: kin niin on +/- ettei oo rivi miehenä viitsinyt maksella turhuudesta , samat alennukset paukkunut ilmankin niihin mitä tarttenut
    Taitaa smoton touhussa olla pohjimmiltaan kyse vähän muusta kuin alennuksista jäsenille...

    Tuo yllä mainittu sähköpostilista yhtenä viestityskanavana on kyllä hyvä idea ja yhdyn ihmetykseen ettei moista ole tarjolla. RSS feedinä tms. uutisten maailmalle pukkaus ei sekään ole vaikea toteuttaa.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  19. #679
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    Tuo yllä mainittu sähköpostilista yhtenä viestityskanavana on kyllä hyvä idea ja yhdyn ihmetykseen ettei moista ole tarjolla. RSS feedinä tms. uutisten maailmalle pukkaus ei sekään ole vaikea toteuttaa.
    Käsittääkseni Smoto lähettää tiedotteita kerhojen Smoto-vastaaville tai puheenjohtajille. Eriasia sitten on lähteekö ne viestit mihinkään eteenpäin.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  20. #680
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Tossa yllä oli lueteltu noita SMOTO:n hommia, vähän epäsystemaattisesti. Painopistealueet voisi listata vaikka näin:

    1. Verotus
    2. Ajoneuvotekninen lainsäädäntö
    3. Liikenne- ja kaskovakuutukset

    Lista on mun stetsonista, se ei ole missään prioriteettijärjestyksessä, eikä myöskään tyhjentävä. Myös ajokorttiasiat ja koulutus kuuluvat tontille, kuten ylipäänsä kaikki lainsäädäntö, mikä jotenkin liittyy moottoripyöriin. Joka saralla on jotain satoa niitetty.

    Joitakin aikaansaannoksia:

    1. Verotus

    - Moottoripyörät mukaan autoverouudistukseen 2003. Tämän huomasi jokainen vuonna 2003 tai sen jälkeen uuden prätkän ostanut kukkarossaan, parhaimmillaan säästöä tuli yli 5000 euroa.
    - Weteraaniajoneuvojen verokohtelu. Tämäkin on pääosin SMOTO:n aikaansaannosta ja sen seurauksena yli 25 vuotta vanhoista prätkistä maksetaan veroa nykyisin kympeistä pariin sataseen, tarpeeksi vanhoista ei ollenkaan.

    2. Ajoneuvotekniikka

    - Ns. prosenttilainsäädännön uudistus ja kanta-ajoneuvon tarkastuksen poistuminen 2007. Tästä hyötyivät erityisesti rakentelijat. (Tässä kohtaa muuten kentältä kuuluva rutina on loppunut lähes kokonaan, joten nyt rutistaan sitten siitä, kuka saa käyttää SMOTO:n äänivaltaa...)
    - Uusi kopterilaki (ja kaikki siihen liittyvä 2010). Laki auttoi kopteriporukan ohella esimerkiksi turbottajia ja muualta kuin EU:sta pyöriä maahantuovia. En jaksa luetella yksityiskohtia, niitä on niin järkyttävä määrä.
    - Kukkahattujen kestosuosikki, määräaikaiskatsastus, on torjuttu ties kuinka monta kertaa. Viimeksi muistaakseni 2010. Luonnollisesti tämä näkyy jokaisen kukkarossa.

    3. Vakuuttaminen
    - Seisonta-ajalliset vakuutukset ovat prätkille mahdollisia ilman liikennekäytöstä poistamista. Taaskin vaikutus näkyy kukkarossa.

    Mun puolesta jokainen saa ihan itse päättää, minkä "saavutuksen" kokee tärkeäksi.


    Just nyt olis työn alla muun ohella L-luokan tyyppihyväksyntäasetuksen uudistaminen Brysselissä ja vakuutuslainsäädännön uudistaminen kotomaassa. Kumpikin vaikuttaa melkein jokaisen moottoripyöräilijän elämään jollain tavalla. Jos näitä hommia ei SMOTO:n kautta hoideta, niin mitenkähän sitten?
    Lainaa Santtu kirjoitti Katso viesti
    4. Liikenneturvallisuus.

    Vapaaehtoisten ja kerhojen järjestämien koulutusohjelmien puffaaminen (tässä on monta toimijaa eikä kunnia kuulu yksin SMOTO:lle). Ajovarusteiden alempi ALV (yhä saavutamatta). Vaijerikaiteiden lisärakentamisen kielto. Pikipaikkausten kitkamääräysten uudelleen määrittely. Liikenteen vaaranpaikkojen kartoittaminen ja korjaaminen motoristien kannalta (useampi risteys on korjauksen yhteydessä korjattu motoristien kannalta paremmaksi SMOTOn avustuksella). Tiensuunnitelmiin motoristien vaatimukset. Liikenneturvallisuussuunnitelmiin motoristit mukaan. Jne jne.
    Siitä jotain aikaansaannosta. Ei tosiaan ole kyse pelkistä laiva-alennuksista.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  21. #681
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Niin, tämä oli ironin, kärjistetty ja hyvin kyyninen vastaus minulle esitettyyn kysymykseen.
    Tämä on naiivi, tietämättömyyteen perustuva ja typeräkin kirjoitus, joka ei vastaa yhtään mihinkään, mutta kertoo kirjoittajansa tarpeesta viisastella viimeiseen asti. Johdonmukaisella linjalla jatketaan siis...

    Tiedottamisesta tai sen puutteesta on toki sallittua arvostella SMOTO:a. Se on silti eri asia kuin arvostella toiminnan sisältöä. Tiedonpuutteessa eläville yksi ilmainen vinkki: tietoa löytyy yllättäen niinkin eksoottisesta paikasta kuin SMOTO:n kotisivuilta: http://www.smoto.fi
    High Stuck Are Wit To
  22. #682
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Tiedonpuutteessa eläville yksi ilmainen vinkki: tietoa löytyy yllättäen niinkin eksoottisesta paikasta kuin SMOTO:n kotisivuilta: http://www.smoto.fi
    Kävinpä vasiten etsimässä infoa Smoton sivuilta. Kovin on vaisua ja vanhaa dataa siellä. Onko Smotolla tiedotuksesta vastaavaa henkilöä? Jos ei, niin kannattaisi ehkä harkita, kun eivät nämä kerhotiedotteetkaan näytä jatkavan matkaansa jäsenille asti.
    Vallu
  23. #683
    Löytyy sieltä yhteystietoja alta tiedottajankin yhteystiedot ja nimee klikkaamalla voipi kysellä jos jokin askarruttaa

    Jos ittee jokin asia on askarruttanu niin suoraa kysymällä yleensä asiaan on vastattu, eriasia sitten onko kysyjä ihan ymmärtäny mitä on vastattu tai vastaaja ymmärtäny mitä kysyjä haluaa tietää, no sitten on kysästy uudelleen.

    Kuten tyhmä tekee, ensin päin ja sitten lakki kourassa kyselemällä oikein, viisas kysyy ensin ja sitten tekee päin tai jopa onnistuu.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  24. #684
    Lainaa Piece kirjoitti Katso viesti
    Löytyy sieltä yhteystietoja alta tiedottajankin yhteystiedot ja nimee klikkaamalla voipi kysellä jos jokin askarruttaa

    Jos ittee jokin asia on askarruttanu niin suoraa kysymällä yleensä asiaan on vastattu, eriasia sitten onko kysyjä ihan ymmärtäny mitä on vastattu tai vastaaja ymmärtäny mitä kysyjä haluaa tietää, no sitten on kysästy uudelleen.

    Kuten tyhmä tekee, ensin päin ja sitten lakki kourassa kyselemällä oikein, viisas kysyy ensin ja sitten tekee päin tai jopa onnistuu.
    Mahdollisuus kysellä kyllä täyttää tiedottamisen kriteerit aika ohuesti - joku voisi sanoa olemattomasti. Näinä päivinä tiedottaminen on tehty aika helpoksi jos vain henkilöresursseja ja halua tuohon löytyy. Mielestäni tuollainen "Tiedotamme jäsenkerhojen yhteyshenkilöitä" (jotka ehkä sitten tiedottavat jäseniään) edustaa kyllä aika Kekkoslaista käsitystä informaation jakamisesta. Ehkä SMOTOonkin voisi olla enemmän tunkua, jos tietoa kaikesta siitä mitä sen puitteissa on saatu aikaan ja yritetään saada aikaan, vielä aktiivisemmin levitettäisiin.
    <p>2002-2014</p>
  25. #685
    Lainaa Valluvaari kirjoitti Katso viesti
    Kävinpä vasiten etsimässä infoa Smoton sivuilta. Kovin on vaisua ja vanhaa dataa siellä. Onko Smotolla tiedotuksesta vastaavaa henkilöä? Jos ei, niin kannattaisi ehkä harkita, kun eivät nämä kerhotiedotteetkaan näytä jatkavan matkaansa jäsenille asti.
    Tiedotuksesta vastaa sen hallituksen jäsenen (ex HPJ) joka unohti hoitaa muutaman rekisterimerkinnän, lähisukulainen ?
    Fireball
  26. #686
    Kannattaskohan jokaisen joka johonkin smotoon kuuluvaan kerhoon tai yhdistykseen kuuluu, kysellä sieltä miksei tietoa tule.

    Saattaahan se olla että ne vähäisetkin resurssit jossain vaiheessa loppuu ja mitenkään kenellekään henkilökohtaisesti, miksi ihmiset urputtaa ja valittaa jostain mistä ne ei ole valmiita maksaan joko työllä tai rahalla, siivellä eläjiä kyllä aina riittää.

    Se mitä Smoto on saanut aikaan on tässä ketjussakin aika kattavasti jo ilmaistu ja ilman kaikenmailman hulluja (hyvässä mielessä) jotka jakaa omaa tietämystään ilmatteeksi ei olis Smotoakaan, siis jos jokainen heistä olis känsäinen koura ojossa olis suomalainen motoristi aika kyykyssä ja ajelis oranssit air-bag huomiohaalarit päällä, mopo olis jo rajoitettu max 100hp, katsastaisi kuuliaisesti moponsa joka vuosi, korjattaisi moponsa vain merkkikorjaamossa ja vain oem-osilla, maksaisipa hän vielä vuotuista veroakin. Joten kaikki jotka tuohon olisi valmiita käsi pystyyn.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  27. #687
    Lainaa Piece kirjoitti Katso viesti
    Kannattaskohan jokaisen joka johonkin smotoon kuuluvaan kerhoon tai yhdistykseen kuuluu, kysellä sieltä miksei tietoa tule.

    Saattaahan se olla että ne vähäisetkin resurssit jossain vaiheessa loppuu ja mitenkään kenellekään henkilökohtaisesti, miksi ihmiset urputtaa ja valittaa jostain mistä ne ei ole valmiita maksaan joko työllä tai rahalla, siivellä eläjiä kyllä aina riittää.

    Se mitä Smoto on saanut aikaan on tässä ketjussakin aika kattavasti jo ilmaistu ja ilman kaikenmailman hulluja (hyvässä mielessä) jotka jakaa omaa tietämystään ilmatteeksi ei olis Smotoakaan, siis jos jokainen heistä olis känsäinen koura ojossa olis suomalainen motoristi aika kyykyssä ja ajelis oranssit air-bag huomiohaalarit päällä, mopo olis jo rajoitettu max 100hp, katsastaisi kuuliaisesti moponsa joka vuosi, korjattaisi moponsa vain merkkikorjaamossa ja vain oem-osilla, maksaisipa hän vielä vuotuista veroakin. Joten kaikki jotka tuohon olisi valmiita käsi pystyyn.
    Höpö höpö.
    <p>.</p>
  28. #688
    Lainaa Valluvaari kirjoitti Katso viesti
    Kävinpä vasiten etsimässä infoa Smoton sivuilta. Kovin on vaisua ja vanhaa dataa siellä. Onko Smotolla tiedotuksesta vastaavaa henkilöä? Jos ei, niin kannattaisi ehkä harkita, kun eivät nämä kerhotiedotteetkaan näytä jatkavan matkaansa jäsenille asti.
    Käypäs vasiten etsimässä edunvalvonnasta kertovaa infoa oman kerhosi sivuilta...
    High Stuck Are Wit To
  29. #689
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nyt tietty kannattaa ajatella pikkasen tiedottamisen realiteettia... Mitäs smotossa on jäseniä, no ihan sama, heitetään hatusta, että 50 000 kpl.

    Niin että tiedottamaan....

    Hihhuliheijaa hellurallaa Ei muuta kun tulostin laulamaan... öööö... Postille tilaus 50 000 postimerkistä... Jees jees... Ainiin ja ne kuoret. Joo... kuoria saa valmiiksi postimaksuleimattuna. Auttaako se jotenkin. No ei.

    Jaa että sähköpostia? No kustannus on tietty satatuhatta euroa pienempi kun ei tartte maksaa papereita, kuoria ja postimaksuja. Mutta mahtaako olla olemassa mitään sähköpostirekisteriä smoton kaikista jäsenistä – ja jotenkin jaksan epäillä, että esimerkiksi 50 000 sähköpostin massalähetys ei olisi teknisesti enää niin simppeli ja triviaali juttu kuin lomakuvien meilaaminen siskon vaimolle.

    Että kun tätä miettii pikkasen tarkemmin, niin epäilen vahvasti että tiedottaminen jäsenkerhoille olisi järkevintä ja siellä sitten edelleen jaetaan tietoa omien kerhotiedotteiden seassa, jota aktiiviset kerhot varmasti tekee. Oli sitten suullista, facebookillista, sähköpostillista tai kirjepostillista tiedottamista.
  30.  
  31. #690
    Tämähän on jo nyt saatu tässä ketjussa tietoon että tiedotuksen suurin pullonkaula ei ole ollutkaan SMOTOssa vaan sen jäsenkerhoissa.

    Touivoisin siis ainakin ORG!:n osalta että SMOTO:n tekemisistä jaettaisiin jatkossa meille jäsentiedoitteita sitä mukaan kun jotain tiedotettavaa on. Koskapa kyseessä on niinkin tärkeä ja arvokas asia, en pitäisi huonona että asialle olisi oma foorumiosionsa. Ja vieläpä sellainen jossa ketjut ovat lukittuja niin että siellä olisi vain tiedoitus ja yleinen tiedon jako. Osiota ei tulisi raiskata sillä että jokaista tiedotetta aletaan siellä myssytellä ja hyssytellä asiaankuuluvalla kompetenssilla (huomaa vahva ironia)

    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Sivu: 23 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1321222324 ViimeinenViimeinen