Olen juuri hankkinut Ducati 749 vuosimallia 2004 ajettu 25000km.
Osaisiko joku Ducati harrastaja hiukan neuvoa minua ?
Ajaessa tasaista nopeutta pyörä ei kulje tasaisesti, aivan kuin
"moottori" olisi ns. epäkesko jolloin ajo tuntuu varsin nykivältä.
Onko tämä ominaisuus vai vika ? Mistä voisi johtua ?
Kuinka paljon polttoainetta 749 kuluttaa "normaalissa" ajossa ?
Entä normaali öljynkulutus ? Mikä on oikea öljy kyseiseen pyörään.
Shellin öljyistä itselläni on varsin huono käsitys.
Neuvoistanne kiitäen. Yt Eki
Onko täysin vakio, mitkä putket ja onko säädetty niille?(EKI55 @ Touko. 19 2011,13:15) kirjoitti
Milloin viimeksi huollettu, eli milloin on tehty CO-säätö, ruiskujen synkkaus ja venttiilien säätö? (Leima huoltokirjassa ei sitten takaa ollenkaan että nuo olisi tehty esim. 20tkm huollossa)
Mun mielipide on, että kun on noin vanha pyörä ja vähän kilometrejä niin huollot pelkästään kilometrien perusteella ei riitä, pitää huoltaa useammin.
Edit: Ei twini ihan niin tasaisesti käy kuin nelipyttyiset, mutta vaikea tekstin perusteella arvioida käykö tuo paljonkin normaalia huonommin.
749:in moottorin pitäisi käydä oikein pehmeästi, tasaisesti ja hienosti, mutta älä aja twinillä liian suurella vaihteella. Se voi aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Ehkä yksilössäsi voi olla jonkinlainen vikakin.
Shellin Advance Ultra on oikein hyvä öljy Ducatiin. Pysyy keinuvivut kunnossa. Motorexin tuotteet tuntuvat myös toimivan hyvin.
Polttoaineen kulutusta en muista, eikä sillä ainakaan minulle ole harrastevälineissä yhtään mitään merkitystä.![]()
Oma hyperi ei suostu etenemään alle 3500 rpm:n.
Tai suostuu mutta linkoaa mut selästä. Liittynee moottorin rakenteeseen
Mut eihän sitä autollakaan tyhjäkäynnillä ajeta...
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Renkaat/ketjut/rattaat aiheuttavat kuluneena myös kuvailemaasi nykimistä.
Now playing: K7
Jep, varsinkin epätasaisesti venähtänyt ketju tekee tuota, hyvinkin todennäköinen noilla kilometreillä jos ovat vielä alkuperäiset ketjut/rattaat.(-ahven- @ Touko. 19 2011,14:33) kirjoitti
Mulla nykii 999 kans ihan suhteellisen paljon ja just tajusin, et ketjun kiristys paikallaan
Näissähän on alunperin ihan tajuttomat aavikkovälitykset, et tosiaan jos kutostakin tarjoilee normi nopeuksissa nii ei mene hyvin! Jos menee ketjut ja rattaat uusiksi niin tiheempää välitystä vaan kehiin...mulla on omassa -1/+3 ja toudella mukava
![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Moro kaikille! Mistä EKI55 ostit tuon pyörän? Raision BikeWorldista? Jos sieltä niin on mun entinen. Jos on tuo pyörä niin siinä on talven aikana vaihdettu Ketju/rataspaketti sekä uudet öljyt (Shell Advance Ultra). Hiljainen vauhti, liian iso vaihde luultavasti nykimisen syy.
Suzuki GSX 1100 G
Suzuki VS 1400 intruder
Yamaha XT 660 X Supermoto
Suzuki GSX 1340 R -08
Honda CB1000R-10 Xess
Ducati 749S-04
Suzuki GSX-R 1100
Kawasaki GPZ 1100
Kawasaki GPZ 750 R
Kawasaki Z 650