Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Moikka!

    vanhan RD125DX:n entisöinti etenee hitaasti mutta varmasti.
    nyt ongelmaksi muodostui kapistuksen sähköt.
    sattuisiko joku muistamaan kuinka siinä tulisi vrtalukon toimia?
    aentojahan on neljä.
    1. Virrat pois
    2. ?
    3. ?
    4.vain parkit (avain irtoaa lukosta)

    Noiden asentojen 2 ja 3 toiminta siis hukassa.
    Molemmissahan on syttyvirta kytkettynä, mutta kuinkas valojen toiminta? palaako asennossa 2 mittarivalot ja parkit vai kuinka ne nyt kuuluisi toimia? Vai oliko niin, että asennossa 2 ei kuulu palaa mitään muita valoja kuin neutral ja oil ja asennossa 3 palaa parkit jos valokytkin offilla?

    kiitos jo etukäteen vastauksista.
  2. #2
    Kysypäs VMPK:n puolelta,eli veteraanimoottoripyöräkerhon sivuille ja japsiosastolle.Siellä osataan ja vastataan kyllä.Rekisteröidy sinne ihan vastaisen varalle jos sattuu tulemaan asiaa.
  3. #3
    Mulla oli RD:n edeltäjä AS3 -72 aikanaan mutta en muista että siinä olisi ollut virtalukossa neljää asentoa eli vaan kolme. Valothan oli niin että valokytkimessä oli asennot 0-P-1 eli siitä valittiin parkit tai ajovalot silloin kun virta on päällä. Voiko olla mahdollista että asento 2 on virrat ilman sytkää ja asento 3 sytytysvirran kanssa?. Ohjauslukkohan oli siihen aikaan ohjausputkessa oleva kuuluisa Neimann.



    FJR -17
  4. #4
    Näin toimii -73 RD350:n neliasentoinen virtalukko, luulisi logiikan olevan suht. sama :
    0 OFF
    I sytytysvirta
    II sytytysvirta, parkit päällä
    P ei sytysvirtaa, parkit päällä

    Muissa kuin 0-asennossa ajovalon toiminta määräytyy sen oman katkaisijan mukaan, myös parkit ja mittarivalot syttyy sen mukana I ja P asennoissa. Avaimen saa pois 0 ja P asennoissa (tai no mulla saa missä asennossa vaan... jos sitten ensi talvena puukottaisi toimimaan rfid:llä...)
  5. #5
    Piti ensin kirjoittamani, mutta totesin skannauksen helpommaksi. On RD125/200DX:n omistajan käsikirjassa aika seikkaperäisesti kerrottu, mitä virtalukon eri asennoissa tapahtuu *

    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  6. #6
    Kiitokset vastauksista.
    eiköhän näillä saada sähköt toimimaan niinkuin Yamaha-insinööri on ne joskus -70 luvulla suunnitellut.
  7.  
  8. #7
    Onko sulla muuten jääny mitään projektosta yli... itsellä samanlainen proggis menossa...
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...