K100 pätkii
8-venttiilinen L-jetronic
Vaikuttaisi olevan polttoainepuolen vika, ehkä.
Koska ei nykimisen jälkeen paukuta mahd. Putkeen jäänyttä bensaa, vaan
vetää lähes ok.
Olen lukenut foorumeja, löytämättä sopivaa.
Hall anturi ok
TPS ok
Bensapumppu ja suodatin ok
Tulppien johdot ok
Käy tyhjäkäyntiä nätisti ja kulkee 5 vaihteella
40km/h. mutta booaa
ja yrittää sammua heti kun kääntää vähänkin
kaasua. Sitten välillä saa kikkailtua kierroksia 5
tonniin ja kulkee ok 120kmh nykien taas kohta
että joutuu hidastaan ja taas välillä vetää vähän aikaa ok.
ECU ? Voisko olla jollain ylimääräistä kokeiltavaksi?
Ja vielä, onko maxin sivulla mittoja milleinä, mikä stefa menee
perän vetopuolelle?
Korjausehdotuksia otetaan vastaan.
![]()
kato, sen *kylkiluiden välistä kasvaa horsmaa...
Tuopa se taitaa tässäkin vaivata.(5chrauber @ Touko. 17 2011,23:09) kirjoitti
"Motorrad shall set you free"
-R.I.
Ilmamäärän mittari? Eli eikös noissa Jetronic-K-pyörissä ole siinä ilmanputsarin kannessa se ilmamäärän mittari? Pirskuta rallaa kun nyt muistaisi miten tuon toiminta tarkastettiin... Aika haalistaa....
<p>2002-2014</p>
Onhan noissa; en tosin usko olevan siinä vikaa.(C-A-D @ Touko. 18 2011,13:43) kirjoitti
Jos oikein muistan, minulla on tuollainen K-jetin ilmamäärämittari irrallaan hyllyssä, arvaatko mistä syystä? ;)
"Motorrad shall set you free"
-R.I.
Vettä tankissa pesun/sateen jäljiltä. Ainakin omassa korkin tiiviste vuoteli ja päästi vettä tankkiin ja aiheutti ongelmia. Tyhjäkäynnillä ok, mutta vedossa nyki oikein huolella.
Ilmamääränmittarissa on läppä ja potikka, joten yleismitarilla tuon taisi saada tarkastettua. Joskus muistaakseni tuota tullut ihmeteltyä, mutta sitä on myös niin pitkä aika ettei muista sen tarkempaa.
Kaikki liittimet kannattanee ottaa auki ja ruiskutella CRC:tä hapettumien varalle, ainakin ECU:n ja ruiskusuuttimien liittimet kannattaa käydä lävitse.
Kawasaki ZZR-1200 -04
BMW K100 -83
Ookkos kahtonut sinne tankkiin ? Meinaan jos on - ja varsinkin nyt E-bensa liottanut sinne niitä kumikokkareita kun oli täällä taannoin jollain....pieniä kumipaloja niistä letkuista ja tiivisteistä.
Mulla on itellä samanlainen matkakone joskin on pelannut aivan kuin unelma. Toissa päivänä taas tultiin autobahnalla kaikilla laukuilla (4) yli 220km/h
Ei kuluta eden 5w-50:stä lainkaan vaikka kelattu 100tkm.
Että jos mulla alkasi nykimään epäilisin ekana tuota kumisälää tankissa ??
Nimim: vain tiikeliä tankkiin 98 okt.
Sattuneesta syystä,tuli tutuksi vastaava laite....
Onko tankin alla venttiiliä paluu putkessa? Voi olla oireen aiheuttama. Polttoaineen paineen säädin?? Onko alipaine letku siinä ehjäVika kuitenki vaikuttaa bensan saanti ongelmalle. Boxi vika erilainen,tyhjäkäynti piiri oma,käynnistyspiiri oma... Paitsi voi tietenki olla boxikin... Tyhjäkäynti piiri loppuu n1500-2000 rpm,jolloin säätää muuta kautta. Sit täyskaasulla oma piiri..
Yamaha xv 1100 Virago
Honda xl 600v Transalp
Honda cbr 600
Kawasaki LTD 450
BMW K100 rs
Suzuki GS450
Tunturi Super Sport
Tunturi Maxi
Olin jo kokeillut ruiskuttaa johtoliitokset, nuohonnut tankin, tsekannut puolat, johdot, yms. pitänyt sormia ristissä ja kaikki alla olevan kaavion temput.
Vikaa ei löytynyt.
Sitten: Ei voi olla totta!
Laupias sielu Jyväskylästä pelasti tilanteen ja lähetti omasta K100:staan ruiskun ECU boxin LAINAKSI.
... Pistäkääs uusien mopojenne kanssa paremmaksi.
Noh, laina ECU kiinni ja käyntihäiriöt katosi samantien.
Mistäpä ostaisin uuden? Pientä hintavertailua...
MaxBmw.com jenkeissä hinnastossa uusi ECU maksaa
1460 Dollaria, ei paha?
Soitin Suomalaiselle tunnetulle käytettyjen BMW mopojen osakauppiaalle joka on kertoi pokkana ehjän käytetyn ECU boxin hinnaksi puolet uudesta, eli noin 500-600euroa.
Ei uskonut kun sanoin että ebaysta niitä saa alkaen 50e.
Toivuttuani pyörtymisestä naksautin heti käytetyn ECUn Ebaysta sofortkaufen (osta heti) hintaan 49eur. Siihen päälle
Postikulut Saksan DHL sivun mukaisesti 2kg asti pikkupakettina
(päkchen) 8 eur 60 senttiä.
Nyt sitten odottelen Gyntherin pakettia postiin ja muistan Jyväskylän hemmoa iltarukouksessani, jokailta.
Joku kodinkonekrääsää myyvä liike kertoo että on tyhmää maksaa liikaa, niin minustakin. Hullu ei ole se joka pyytää?
Alla olevassa linkissä ehkä paras löytämäni vianetsintäkaavio:
http://hrsbstaff.ednet.ns.ca/bvogel/...ont-start1.htm
kato, sen *kylkiluiden välistä kasvaa horsmaa...
Yksi hemmo oli saanut ECUnsa kuntoo R pyörässä pesemällä sen ultraäänipesurissa.(5chrauber @ Touko. 24 2011,19:31) kirjoitti
Pese sinäkin sitten oma vanha ECUsi, jos se vaikka tulisi kuntoon, ja laita myyntiin.![]()
![]()
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Tervehdys, jatkan tähän samaan ketjuun Käyntihäiriöstä. Olen aloittamassa projektia k100 rt vm -84:sta, mutta moottorin pätkimisongelma pitäisi poistaa niin voisi alkaa huoletta purkamaan.
Siis lähtee loistavasti käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä, mutta kierroksia nostettaessa tukehtuu n 4500 kierroksen paikkeilla ja pyrkii paukahtelemaan ?
Pyörä on Kuopiossa, olisiko täällä sellaista ystävällistä veljeä jonka pyörän lainaosaa (ecu) voisi käyttää vian paikantamiseen ?
Katsoppas BMW moottoripyötäkerhon foorumia K-mallien tekniikkaosiosta ja sieltä semmoinen kaveri kuin Ismo Vaara. Yhteystiedot löytyvät myös http://www.finnbike.com/boxer. Eli soita suoraan tai lähetä sähköpostia. Hänellä on kokemusta vanhoista K-sarjalaisista ja osia niihin, myös käytettyjä.
Tekniikkaosion vanhemmista viesteistä löydät paljon ohjeita.
Motonomi