Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Bentsiiniä valuu tankista maahan asti, kukaties huollon jäljiltä. Ei siinä mitään, ihmettelin vaan että miksi maassa olevat bensatahrat ovat niin öljyisiä. Näyttää siltä että öljy oli ketjuöljyä, bensa kun kasteli ketjuja ohi mennessään.

    Onko tuollainen ysikasi kuinka vahingollinen x-rengasketjulle, vai onko ne voitelemalla kunnossa?
  2. #2
    No bensalla ja pensselillä minä pesin koko ketjutviime ja toissa syksynä, niillä on nyt 30tkm ajettu eikä kertaakaan kiristää ole tarvinnut.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  3. #3
    Bensalla minäkin ketjuni pesen.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  4. #4
    Lainaa kirjoitti
    JeTi Lähetetty Touko. 17 2011,17:47Bensalla minäkin ketjuni pesen.
    J.V. Lähetetty Touko. 17 2011,17:45No bensalla ja pensselillä minä pesin koko ketjutviime ja toissa syksynä, niillä on nyt 30tkm ajettu eikä kertaakaan kiristää ole tarvinnut.
    Älkää ikinäs peskö ketjuja bensiinillä vaan käyttäkää polttoöljyä. Se ei kuivata lenkkejä niin mutta lika lähtee hyvin myös esin vanteesta ja takahaarukasta.

    Näin minulle isot pojat neuvoivat kun kuulivat minunkin pesevän bensalla ketjuja. Ja onhan se löpö halvempaakin
    Elämäntapa motoristi.
  5. #5
    Asetoonilla lähtee ne turhat kumilärpätteetkin sieltä lenkkien välistä vauhtia hidastamasta.
  6. #6
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Peskää ne moottori öljyllä. ei ne isotkaan pojat aina kaikkea tiedä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  7. #7
    Mulle ei oo kukaan iso poika kertonu miten ne pitäs putsata mutta jos nuo ketjut vaikka 40tkm menee näinkin niin meniskö ne pöllö-öljyllä pesten sitten 80tkm?
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  8. #8
    Tämä täytyy olla trolli/vitsi tai sitten on juhlittu liikaa Suomen MM:ää.
    Besalla ketjuja-----
  9. #9
    Minä olen käyttänyt diesel öljyä, uskon sen tehokkuuteen ja siinä ei ole niin paljon syövyttävää kuin bensassa???
    Reijo Niemelä
  10. #10
    NO en sitten vietä unettomia öitä tästä asiasta.

    Yleensä en ole kettinkejä millään putsaillut vaan käytän moottori- tai muuta öljyä niihin. Näin pysyy ketju ihan itsekseen puhtaana ja ainakin vasen puoli nahkapukua hyvin rasvattuna.
  11. #11
    Painepesuri on paras tähänkin hommaan.
  12. #12
    en oo koskaan ketjuja putsannu
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  13. #13
    Kas, kun tähän ei kukaan tarjoa Delvacia
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

  14. #14
    Lainaa (SamiN @ Touko. 17 2011,21:09) kirjoitti
    en oo koskaan ketjuja putsannu
    en minäkään ja 30tkm jo menty eikä ole edes tarvinnu kiristää. ja vieläkin on ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa.
    toki niitä tulee rasvailtua ehkä 5kertaa kesässä
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  15. #15
    Lainaa (SamiN @ Touko. 17 2011,21:09) kirjoitti
    en oo koskaan ketjuja putsannu
    Sama vika, jotain öljyä kun sinne aina roiskii aika-ajoin niin hyvin menee.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  16. #16
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa (fox78 @ Touko. 17 2011,21:49) kirjoitti
    Kas, kun tähän ei kukaan tarjoa Delvacia *
    Joo se on YLI hyvää kaikkeen....!! paitsi koneeseen....
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  17. #17
    DÖ tai PÖ kuumaan ketjuun. Ei mitään liuottimia, eikä painepesuja. Toki o-renkaattomat ketjut voi bensalla lutrata, mutta tarvii kyllä huolellisesti ölyjytäkkin sitten.

    Taitaapa ihan jossain huoltomanuaaleissakin lukea että ketjun puhdistukseen diisseliä eikä bensaa jos ei perusjärki jo tätä sano.
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  18. #18
    Lamppuöljyllä sutasen yleensä kauden lopuksi ja sitten toisella sutilla joku vaihteistoölppä tms. perään. Ajokaudella ScottOiler hoitaapi rasvaamisen, pitää samalla ketjutkin kyllä hyvin puhtaana.


    -k-
    <KTM 1290 Superadventure S -23>
    'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  19. #19
    Meillä puhdistuu ketjut jotakuinkin jokaisen ajokerran jälkeen painepesurilla ja kuivaus paineilmalla. Lopuksi vielä tuore ketjuöljy pintaan.
  20. #20
    Lainaa (Nasu @ Touko. 17 2011,22:02) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Touko. 17 2011,21:09) kirjoitti
    en oo koskaan ketjuja putsannu
    Sama vika, jotain öljyä kun sinne aina roiskii aika-ajoin niin hyvin menee. *
    ja sormetkin pysyy tallella
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  21. #21
    Empä ole vielä kumia syövyttävään bensaan törmännyt
    Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
  22. #22
    Lainaa (Fasu @ Touko. 24 2011,21:48) kirjoitti
    Empä ole vielä kumia syövyttävään bensaan törmännyt *
    Mä olen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #23
    Lainaa (scuuba @ Touko. 24 2011,23:17) kirjoitti
    Lainaa (Fasu @ Touko. 24 2011,21:48) kirjoitti
    Empä ole vielä kumia syövyttävään bensaan törmännyt *
    Mä olen. *
    mä ainakin muovia syövyttävään.kumista en tiiä.
    YZF1000R
  24. #24
    Se vähän riippuu kumista, kyllä bensa tiettyjä kumilaatuja syövyttää/sulattaa.
    Ei oo ollu löpöä vielä koskaan käsillä kun nuita on kerenny puhdisteleen, tosin e10 bensaa en oo käyttäny
    Korjaus näillähän olikin ajettu jo 38tkm..
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  25. #25
    Vähän aiheen vierestä.Säätelin kytkinvaijeria ja samalla piti tietysti avata
    eturataskoppa.Taivas varjele sitä ketjurasvan määrää,joka oli tällä
    kaudella kertynyt koppaan.
    Ilmeisesti eturattaan tiukempi kurvi saa rasvat roiskumaan ketjuista.
    Ainakin kahvikupillinen sitä kertyi.
    Seuraava on kardaani.
  26. #26
    Lainaa (polip @ Kesä. 26 2011,19:49) kirjoitti
    Vähän aiheen vierestä.Säätelin kytkinvaijeria ja samalla piti tietysti avata
    eturataskoppa.Taivas varjele sitä ketjurasvan määrää,joka oli tällä
    kaudella kertynyt koppaan.
    Ilmeisesti eturattaan tiukempi kurvi saa rasvat roiskumaan ketjuista.
    Ainakin kahvikupillinen sitä kertyi.
    Seuraava on kardaani.
    Kyllä mä ainakin avaan tuon kopan, jos en joka pesun yhteydessä niin ainakin joka toisen, ja putsaan sieltä nuo mönjät pois. Yleensä ei sinne ehdi paljoa kertymäänkään.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  27.  
  28. #27
    parempi varmaan laittaa kesälaadun dieseliä ennemminki ku talvilaatua, ainahan ne väittää että talvilaatu on kuivempaa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)