Ei mitään erityismerkkejä, paitsi Sportsterissani on sen verran puristuksia, että olen käyttänyt Odysseytä. Siinä on sen verran enemmän ytyä, että jaksaa varmasti pyörittää. Maksaakin kyllä sitten.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
On tullut käytettyä HD-brändättyä akkua viralliselta dealerilta, Vartaa, Biltemaa, jotain Motonet-akkua ynnä muita. Kokemusteni perusteella en enää edes harkitse muuta kuin Harley-Davidson -akkua. Vaikka mun mopoon (BT Evo) maksaakin sen 200 eemeliä. Pääsee lopulta halvemalla kun ostaa suoraan sen toimivan.*Mahdollisesti joku muunkinmerkkinen nimenomaisesti HD-käyttöön tarkoitettu voisi toimia, mutta en tiedä saatavuudesta. Ja tässä HD-käyttöön suunniteltu tarkoittaa enemmän kuin että mittojen ja kiinnitysten puolesta istuu. Starttivirranantokyky ratkaisevaa kun isoa twiniä ruetaan pyörittää.
Muihin pyöriini kelpuutan Yuasan.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Googlen mukaan Yuasa ytx20hl-bs sopii,mutta ei mun mielestä sopinut.Jää pari senttiä korkeammalle kuin alkuperäinen.Akku kaapelit yltää just ja just,meneekö kansi kiinni en kokeillut.
Saat ilmaiseksi jos haluat kokeilla.
HD:n oma oli satkun kalliimpi(250e) mutta sopii sovittelematta.
-08 Street Bobiin nämä.
xlh 883,fxdbi
Odyssey o orkkist huokeempi, hyvin antaa starttivirtaa mut huono ottamaan varasuta vastaan, pätkäajossa tapaa sähkö huveta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Kokeilin ex-Bobissani Bilteman akkua, mutta se kuoli heti ensimmäiseen starttiin. Ostin sitte Biliksen akusta takaisin saamillani rahoilla lasitiiliä em. puljusta ja kävin HD-diileriltä hakemassa alkuperäisen akun Bobbiin. Kallis on, mutta ainakin toimii.![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Ääni täältäkin orkkisakulle. Juurikin sellaisen omaani jouduin hankkimaan. 245e oli hinta motorman:illa Oulussa.Ihanan kallis kyllä.
Nyt siis pitää vaan selvittää kuka valmistaa HD:n orkkisakut. Yli 200€ on akustakin aika paljon. Jos löytyy halvempi toimiva vaihtoehto niin kaikki hyötyy ja ehkä "aidon" akunkin hinta hieman laskee.
hd-originaalit käsittääkseni east penn alias deka kliki klik(jri66 @ Syys. 29 2011,17:29) kirjoitti
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka