Heipä,
Pahoittelen sivuavani hieman jo miljoonaan kertaan käsiteltyjä aiheita. Minun pitäisi kuitenkin löytää katukäyttöön hyväksytyt ja radalle soveltuvat renkaat, jotka sopisivat KTM 690 SMC:hen (koot 120/70-17 ja 160/60-17), eivätkä ns. oikeat ratarenkaat siis tule kysymykseen. En haluaisi mennä perse edellä puuhun, koska joku on sen jo todennäköisesti sopivien rengasmallien kanssa tehnyt.
Aiemmin olen käyttänyt mopostani ensiasennusrenkainakin löytyneitä Pirelli Dragon Supercorsia ja ne ovat olleet mielestäni ihan ok. Kyseinen rengas on nyt ilmeisesti poistunut tuotannosta, joten sen tilalle pitäisi keksiä jotain muuta.
Helpoimpia merkkejä minun hankittavakseni olisivat Continental ja Dunlop (liike naapurissa ja sieltä todennäköisesti hankin ainakin seuraavan sarjan), mutta muitakin merkkejä saa jatkoa ajatellen ehdottaa. Continentalilta mallina käytännössä SportAttack ja Dunlopilta Qualifier 2 tai Sportsmart. Sportsmart lienee noista pitävin, mutta myös kallein vaihtoehto. Onko SportAttackista tai Qualifier 2:sta mihinkään?
Etsin siis hinnaltaan kohtuullista (suhteellinen käsite) ja riittävän pitävää rengasta joka paikkaisi lähes täydellisen lahjattomuuteni. Neuvoja/vinkkejä?
juhvelström
Eikös Dragon ole jo muutamavuosi sitten korvattu Diablo supercorsalla... eli dragon on vaan vanha malli supersorsasta. Saa korjata jos oon erheessä luullut näin?
Itsellä on rataromussa noi Qualifier IIet ja siihen ne riittää aivan loistavasti. Pidon kanssa ei ole ollut ongelmia, sitä riittää hämmästyttävänkin paljon. Toki rengas pitää muistaa ajaa lämpimäksi kun ei ole lämppäreitä.(juhvi @ Kesä. 27 2011,12:49) kirjoitti
Rengas on kestänyt hyvin eikä kuori murusille kovin helposti, kuumalla kelillä toki enemmän.
Satunnainen motoristi
Honda CBR900RR SC44 2001
exät: Kawa ZX10, Honda CBR1000F, Yamaha FZ750 (classic rata), Honda XL1000V Varadero -09'
Kyllä noita on päällekkäinkin valmistettu, eli eri malliset renkaat kyseessä. Tuossa olohuoneessa makoilee 0311 paistettu Dragon Supercorsa takanen, eli tämän vuoden alussa noita on vielä paistettu, en tiedä vieläkö valmistetaan.(tomppa06 @ Kesä. 27 2011,14:24) kirjoitti
-nomen est omen-
Ei löytynyt Pirellin kansainvälisiltä nettisivuilta eikä ole ihan joka puljun valikoimassakaan enää, joten ajattelin sen olevan poistuva tuote. Mutuna sanoisin korvaavan renkaan olevan Rosso Corsa.(Kriisi @ Kesä. 27 2011,15:59) kirjoitti
Saatoin ihan itse löytää ratkaisun tähän pulmaan: clicky
Soitin maahantuojalle ja nuo ovat kuulemma Uusi Juttu. Tuollaisia voisin kokeilla sitten kun niitä alkaa tuosta naapuriliikkeestä saamaan.
juhvelström
Näky saksassa tukkurilla vielä olevan listoilla Dragon supercorsa, paisto oli viimeksi myydyssä 1211, joten luulis noita vielä saavan. Tuo mainitsemasi Contin SM rengas näkys olevan aavistuksen edullisempi kuin Dragon.
https://www.mprengas.fi
Misukan Power Onea saa ainakin vielä toistaiseksi 160/60 koossa
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Noh, Diablo Rosso Corsat menivät tilaukseen, kun ei ehdi ContiAttack SM:ää saada parissa viikossa.
Power One olisi tietysti yksi vaihtoehto, mutta ei tullut rengasliikkeessä puheeksi. Toimiikohan sellainen ilman lämppäreitä, kun katuajoonkin pitäisi pystyä?
juhvelström
Mutu menee ihan mäkeen. Dragon Supercorsa on mulla ollut todella hyvä katu/ratavalinta. Pistin nyt Dunlopin Sportsmartit joiden pitäisi olla katu/ratarenkaat ja kumi on todella paljon kovempaa. Rosso Corsa on vieläkin katuisempi.(juhvi @ Kesä. 27 2011,18:59) kirjoitti
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
No voi hö. Toivottavasti tuolla Rosso Sorsalla pärjää sen verran mitä yhdellä rengassarjalla tarvitsee pärjätä.(Eroz @ Kesä. 30 2011,18:32) kirjoitti
juhvelström
Koitappa kokeilla goldspeedin katulaillisia supermoto renkaita.
On pitoa niin paljon, ettei meinaa käsittää.
Englannista tilasin ja oli noin 270ekee molemmat ja kotia asti.
Liike oli supermotodaz.
Seos mitä nois käytetään on vissiin sama kuin kisa renkaissa, mutta katu kuviolla.
Eli voi kulua aika nopiasti.
Mutta hauskaa on koko rahan edestä.![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Niitä piti alunperin tilata, mutta liikkeestä A olivat loppu ja liikkeessä B oli kallista ja ajattelin että kokeillaan niitä joskus toiste. Oletko kokeillut ajaa "isoa rataa" niillä? Kuinka kestävät jatkuvaa kovaa vauhtia?
juhvelström
kyllä mun mielestä rosso corsa pitävämpi oli mitä sportsmartti, toki hieman eroa oli testiolosuhteissa+vauhdissa, mutta ei se ainakaan huonompi rata-ajoon ollu. Nyt puhuttiin siis takarenkaasta koossa 190/55.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Mä oon ajanu takarenkaalla jotain 900km ja kulumisen jo huomaa, että ei se varmaan kestä ku jotain 1500-2000km max.(juhvi @ Heinä. 01 2011,15:42) kirjoitti
Eturengas on ollu kiinni pari päivää botniaringillä eikä siinä kulumista ainakaan huomannu.
Eli botniaringillä täs on kaahattu ja helvetin hyvin on pitoa ku vertaa perus kummeihin, mutta ei näillä mitään rautaperse ajoa kannata harrastaa. Eli radalle paras kummi IMO.![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Sen verran tilannetiedotusta että Rosso Corsa lipsui aika ikävästi siinä 1.35 - 1.36 vauhdeissa Alastarolla. Paineet saattoivat olla metsässä (2.1 - 2.2 lämpimänä), kun ei niistä ole tietoa samaan malliin kuin noista kisarenkaista. Renkaan pinta näytti kyllä ihan hyvältä.
Pitänee kokeilla seuraavaksi vaikka tuota Power Onea (ainakin on lämminpaineet tiedossa) tai sitten niitä Contin motorenkaita jos onnistun saamaan niistä enemmän tietoa jostain.
Fiksuinta olisi tietysti vaihtaa härveliä sellaiseen jossa olisi 180 - 200 leveä takarengas ja katteet, mutta jos järkiperusteille antaa painoarvoa niin päätyy kovin nopeasti lopettamaan koko touhun.
juhvelström