Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Mistä voi tarkastaa pyörään sopivan polttoaineen

Ostin syksyllä esimmäiseksi pyöräksi Yamaha Thuder Cat:in 600 cc. Pyörän vuosimalli -97. Tekniset tiedot suosittelevat 95 okt. Miten on uuden 95 E10 laita?

Kaveri kertoi että pyörä voi käydä paremmin kylmänä 98 okt polttoaineella. Niin paljoa en ehtinyt ajamaan, että olisin huomannut eroa kylmäkäynnissä. Tankkasin kuitenkin talvisäilytyksen ajaksi 98 okt.

Mitä tankata jatkossa
    <p><strong>Tällä hetkellä ilman mopoa, toivottavasti tilapäisesti...</strong></p><p><strike>Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS -07</strike></p><p><strike><span style="font-size: 12px;">Yamaha YZF 600R Thundercat -97</span></strike></p>
    Tuolla on se "virallinen lista". Aika ympäripyöreästi tosin on laitettu Yamahan tiedot.

Itse en laittaisi 95:sta enää mihinkään kulkuneuvoon. Jo pelkästään siitä syystä, että ainakin oman kotilon kohdalla totesin jättimäisen kulutuseron 95:n ja 98:n välillä. Ja sen lisäksi kaikki puhutut tiiviste- ym. ongelmat...
    Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
    98:lla mennään autoilla ja prätkillä,muut toimikoot koekaniineina.Eipähän tarvii miettii kumpaa tankkaa.
    Lainaa (2_pyörää @ Touko. 14 2011,05:49) kirjoitti
    Mistä voi tarkastaa pyörään sopivan polttoaineen
    Tankkauspistoolista Kato, että siinä lukeepi 98 E5
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
    valtiokin on jo tilannut "tutkimuksen"

http://www.tuulilasi.fi/artikke....lutusta

jos ei kerran mene paska kaupaksi, niin pitäähän sen myyntiä edistää valtion oman tutkimuskeskuksen kautta, että saadaan luvatut päästötavoitteet saavutettua...

tarkista tankilla että pistoolissa lukee 98E5...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
    Yamahan virallinen kanta:
    Lainaa kirjoitti
    E10-polttoaineen käyttäminen on mahdollista vuonna 1990 ja sen jälkeen valmistetuissa Yamaha-moottoripyörissä ja -mopoissa.
    Mä en ymmärrä miksi kansa ei ymmärrä että 95E10 bensalla voi ja kannattaa jo hinnankin vuoksi ajaa. No jos on rahaa niin suosittelen tota pienkonebensaa, eiks siinä saa ylimääräisiä rahoja tuhlatua ihan huolella....3,60 litra.
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
    Lainaa (Willi Tähti @ Touko. 14 2011,09:16) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    E10-polttoaineen käyttäminen on mahdollista vuonna 1990 ja sen jälkeen valmistetuissa Yamaha-moottoripyörissä ja -mopoissa.
    Mä en ymmärrä miksi kansa ei ymmärrä että 95E10 bensalla voi ja kannattaa jo hinnankin vuoksi ajaa. No jos on rahaa niin suosittelen tota pienkonebensaa, eiks siinä saa ylimääräisiä rahoja tuhlatua ihan huolella....3,60 litra.
    Ai hinnan vuoksi kannattaa ajaa? Auton ajotietokoneen mukaan keskikulutus on tippunut n. 0,5 litraa sadalla kun vaihtoi 95E5:sta 98E5:seen. E10 ei ole edes kokeiltu. Todennäköisesti muutos olis vielä isompi. E10:llä ja 98:lla hinnassa eroa 3 senttiä tuossa toiseksi lähimmällä asemalla...
    DR 650 + XF 650
    Lainaa (Willi Tähti @ Touko. 14 2011,09:16) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Asiahan ei ihan noin ole käsittääkseni, sillä pirtulla jatkettua ainetta palaa palio hupasammin ku e5 bensaa ja onhan se tosi että etanoli kuivattaa ja syö esim stefat yms... minä kun en bensaa tankkaa ku prätkään ja ruohonleikkuriin niin vaikka se 100€ kesässä tekis enemmän että laittaa vain e5 niin tehköön. Sama asia kun olet perjantaina kpo:lla olut hyllyn edessä niin luulen että moni valitsee sen karhu, olvi, yms... olutpatterin sen muutaman euron halvemman euroshopper packin sijaan paljonko se tekee vuodessa, eikä se euroshopper olut maksaasi tuhoa sen nopeampaa ku merkkibisse, mutta etanolilitkulla on negatiivinen vaikutus rakkaan moposi/autosi/ruohonleikkurisi herkkiin sisuskaluihin
    zx-7r *-02 ex
    gsx-r 1000 k7 ex
    Busa k8 ex
    Asiahan ei ihan noin ole käsittääkseni, VTT:n tutkimuksen mukaan ei pala yhtään enempää. Minä uskon ennemmin VTT:tä kuin Esson baarin juttuja....
    Minä uskon taas omaa bensamittariani enemmän kuin VTT:n juttuja.
    Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
    Lainaa (Willi Tähti @ Touko. 14 2011,15:09) kirjoitti
    Asiahan ei ihan noin ole käsittääkseni, VTT:n tutkimuksen mukaan ei pala yhtään enempää. Minä uskon ennemmin VTT:tä kuin Esson baarin juttuja....
    VTT = http://fi.wikipedia.org/wiki/VTT , haloo, valtion kanssa naimisissa oleva tutkimuskeskus.... ja miksikäs tuohon e10 mentiin??? valtio??
    zx-7r *-02 ex
    gsx-r 1000 k7 ex
    Busa k8 ex
    Salaliittoteoriat <3 Ja joka viikko uusi E10-thread!

Tosiaan näille etanolivastustajille pienkonebensaa "ihan sama mitä maksaa kunhan ei VIINANLITKUJA tankata!"
    3.4e litra, ei tunnu missään

Vastaus kysymykseen: Yamahan mukaan E10 käy joten sitä tankkiin ja kovaa ajoa. Tietysti voit matka-ajossa kokeilla kulutuserot 5% etanolibensaan. Veikkaan että jos huomaat eroa niin se ei ole niin suuri että kannattaisi rahansäästön takia kalliimmalla bensalla ajaa.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Kiitoksia vastauksista

Vähintään 98 E5. Onko foorumin lukijoilla kokemusta Shellin V Powerista? Hinnaltaan hieman kalliimpaa kenties, mutta mitä eroa käytännössä, vai onko?
    <p><strong>Tällä hetkellä ilman mopoa, toivottavasti tilapäisesti...</strong></p><p><strike>Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS -07</strike></p><p><strike><span style="font-size: 12px;">Yamaha YZF 600R Thundercat -97</span></strike></p>
    Lainaa (2_pyörää @ Touko. 14 2011,18:27) kirjoitti
    Kiitoksia vastauksista *

Vähintään 98 E5.
    Tuo on sitten ihan oma tulkintasi, Yamahaan riittää 95E10 MOT
    Kiitoksia vastauksista *

Vähintään 98 E5. Onko foorumin lukijoilla kokemusta Shellin V Powerista? Hinnaltaan hieman kalliimpaa kenties, mutta mitä eroa käytännössä, vai onko?
    Vpower on parasta, koska se on kalleinta. Ei kun sori pienkonebensa onkin muuten parasta

Yllättävää on se, kun kaiken kalleudesta perinteisesti ikikatkerat motoristit tankkailevat hädässä 98:a, kun eivät essonbaarijuttuja kyselemättä niellen muuta uskalla.

Mahtaa öljy-yhtiöiden paronit nauraa teille partaansa. Heille se kalliimman tankkaaminen "varmuuden vuoksi" passaa epäilemättä oikein hyvin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Itse en 95:sta laittaisi - mihinkään.
    Lainaa (pecha @ Touko. 14 2011,18:58) kirjoitti
    Kiitoksia vastauksista *

Vpower on parasta, koska se on kalleinta. Ei kun sori pienkonebensa onkin muuten parasta *

Yllättävää on se, kun kaiken kalleudesta perinteisesti ikikatkerat motoristit tankkailevat hädässä 98:a, kun eivät essonbaarijuttuja kyselemättä niellen muuta uskalla.

Mahtaa öljy-yhtiöiden paronit nauraa teille partaansa. Heille se kalliimman tankkaaminen "varmuuden vuoksi" passaa epäilemättä oikein hyvin.
    mielelläni lahjoitan sen kympin tai kaksi kesässä öljyparoneille lisää että ei tarvitse ajellessa miettiä että olikohan ne essonbaarin jutut vakavasti otettavia. ja itsehän olen sitä mieltä että yleensäkin bensalla pestään vain pensselit, eli autot kulkee naftalla!
    zx-7r *-02 ex
    gsx-r 1000 k7 ex
    Busa k8 ex
    Lainaa (kawasutra @ Touko. 14 2011,19:48) kirjoitti
    Kiitoksia vastauksista *

Vpower on parasta, koska se on kalleinta. Ei kun sori pienkonebensa onkin muuten parasta *

mielelläni lahjoitan sen kympin tai kaksi kesässä öljyparoneille lisää että ei tarvitse ajellessa miettiä että olikohan ne essonbaarin jutut vakavasti otettavia. ja itsehän olen sitä mieltä että yleensäkin bensalla pestään vain pensselit, eli autot kulkee naftalla!
    Juu itelläkin auto kulkee naftalla.
    Syön myös luomuruokaa kohtalaisen paljon. Siellä ne farmarit naureskelee partaansa ja kylpee mun rahoissa. Vaikka ei-luomukin soveltuisi elimistölle ihan yhtä hyvin, kuulemma.

Ja toki tankkaan 98:a. Ruohonleikkuriin V-Poweria.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    Pääasia että jokainen löytää oman "menovetensä"

Minulle ei ole eroa sillä käytänkö 10 - 20 € kesässä enemmän polttoaineeseen. Jos lähden baariin, sinne 150 € ja seuraukset päälle. Kiitoksia vastauksista!

Huomenna pyörän hakuun. Nautinnollisia ajokilometrejä kaikille
    Lainaa (kawasutra @ Touko. 14 2011,19:48) kirjoitti
    ja itsehän olen sitä mieltä että yleensäkin bensalla pestään vain pensselit, eli autot kulkee naftalla!
    Kyllähän se on ihan toisinpäin. *Traktorit ja muut työkoneet kulkee naftalla ja ajamiseen tarkoitetut vempeleet bensalla. *Oikeat kierrokset alkaa vasta siitä mihin ne työkoneissa loppuu...
    Miksi tankata jotain "ehkä käy, ehkä ei bensaa" jos 95E10:n johdosta lisääntynyt kulutus kompensoi hinnat suurinpiirtein tasan 98 vs. 95E10? Toki tästä aiheesta vatvotaan vielä piiitkäääään...
    Yamaha DT 125 -84 ------> Yamaha FZ6-S -06
    21,65€ enemmin maksoin viimekesänä...

ajoin kymppitonnin ja bensaa meni 700 litraa tasan , eilisillä bensan hinnoilla, joten jatkan tänävuonna tutuksi opitulla kaavalla...

V-power , jos saa, muuten 98e5...

aivan sama mitä muut sanoo, eihän mulla oo kattiakaan...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
    Pyörä otettu ajoon viime viikolla. Yllätyin kun totesin että V-power vastaakin 98E5:ttä. Eipä ole hirveästi ollut tarvetta tankkaamiselle, kun ei nelipyöräistä ole.

Pyörä kulkee, jokainen ajaa millä haluaa
  25.  
    Joo,sama täällä. autoissa ja mopoissa 98E pelkästään. Eikä muuta tule.
    Autojen dynolaput kertoo karseaa kieltään vaikka vtt:en testit nyt mitä vaan kertookin. Tosin nekin kertoi tehohäviön joka on aivan jotain muuta piristetyissä vehkeissä mitä normi perheautoissa joissa niissäkin oli jopa 5% tehohäviö. Se onko sillä merkitystä kellään on eri asia mutta itte en ala arpomaan.

Jos tehot katoaa niin varmaan muutakin,ei ne essonbaarit aina väärässä ole. Jos ei muuta niin miettii vaikka perämoottorit joissa tulee olemaan aika paljon ongelmia.
    Onko ne muut koneet sitten niin erilaisia osiltaan? Jaa-a,en tiedä enkä arvo tätä asiaa itse. Muut sen tehkööt.
    Fun,right?