Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moron,

    Oletteko säädättäneet tai nähneet tarpeelliseksi käyttää kaasareita säädössä avaramman putkiston laitettuanne tai vakiota poraillessa?

    Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen
    Elämäntapa motoristi.
  2. #2
    Shadowiin ja RSV R:ään tehtiin orkkisputkista avarat versiot, ensinmainittu kaasareilla, jälkimmäinen ruiskulla, molempiin jätin katit, sekä jälkimmäiseen lambdat paikoilleen. Kummankaan kanssa ei mitään ongelmia. Ei tietty myöskään mitään teholisiä tms. vain paremmat V2 soundit. En siis säädättänyt tms.
    Retired
  3. #3
    ex-R1sessä oli avarretut vakiopöntöt.
    muuten kaikki vakiota, säädöt,katit..
    ainoa mitä muuttui (mahtavien äänien lisäksi) oli että hieman moottorijarrutuksessa paukutteli putkessa..
    omasta puolesta suosittelen
  4. #4
    monesti joku aftermarket vaimennin on testattu tehtaalla, että seokset ei pahasti normaalista sekoa.

    Aikakin omasta kokemuksesta vakion porailu aiheuttaa ihme seosvirheitä. jotkut alueet toimii, mutta tyhjäkäynnillä esim voi räkiä bensaa ja meinaa tukehtua poratulla vaimentimella.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    riippuu varmaan millasen avarruksia/porailuja sinne vakiopönttöön tekee..
    ainakin R1seen (04-) ku noita "race baffleja" tehdään ni siitä tulee ihan "normaali" race vaimennin, eli reikäputki ja villat ympärillä.
    joten miksi se olisi huonompi kuin joku tarvikkeena ostettu merkkivaimennin?
    mulla ainaki toimi kaikilla kierrosalueilla yhtähyvin kuin vakiona, ainoastaan moottorijarrutuksissa paukutteli putkessa..

    ex K6 kilogixuun veli teki amiksen päättötyönä vaimentimen, tehoeron/hyödyn huomasi selvästi (esim. power wheeliessä) vrt.vakipönttöön.
    eikä ruiskua säädetty siinäkään..
  6. #6
    Lainaa kirjoitti
    ex-R1sessä oli avarretut vakiopöntöt.
    muuten kaikki vakiota, säädöt,katit..
    ainoa mitä muuttui (mahtavien äänien lisäksi) oli että hieman moottorijarrutuksessa paukutteli putkessa..
    omasta puolesta suosittelen
    Minäkin suositten!! Huomaan että kun jytistelee niin kyllä sillä huomionkin saa kerättyä, mikä ei tosin ole tarkoitus vaan nauttia itte niistä. Uskomaton vaikutus vaikken tehnyt muuta kuin poistin metallilätkän siitä ulostulosta ja lyhensin hieman sorsapilliä.

    En ole oikeastaan itsekään huomannut säädöille tarvetta. Jos tekisi niin että säädättää sitten vaikka samalla kun on venojen tarkistelua, nokkaketjuntsekkailua sun muuta. On kyllä mukavaa ajella tosissaan, kaunis kumina, vähän niinku MT01:ssä
    Elämäntapa motoristi.
  7. #7
    Ruiskupelit olisi syytä säädättää putkien vaihdon tai muokkauksen jälkeen, koska käyvät yleensä aika laihalla, ja avartaminen parantaa virtauksia.
    Kaasarikoneet ja etenkin vanhemmat vehkeet käyvät usein rikkaammalla seoksella, eli jos ei oireile, niin en itte ainakaan puuttuisi säätöihin.
  8. #8
    Käyt penkissä tsekkaamassa onko AFR arvot kunnossa.
    Ei maksa paljoa.. Ja samalla saat tietää kaupan päälle koneen tehonkin
    1300cc Suzuki
  9. #9
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Tehtiin 1200 ja 1300 Ässäbemareihin vakioputkesta avarampi versio.
    Molemmat kävi PC V:n ja Autotunen asennuksen jälkeen Only Fastissa säädettävänä ja lopputulos on todella hyvä.Molemmat pyörät toimivat,kuin unelma.Kaasunvaste herkkä,on-off ilmiö hävisi ja tehotkin nousi kivasti.Ennen säätöä moottorijarrussa pitivät aika pauketta,sekin hävisi.Kyllähän Autotunekin sen säädön hoitaa,mutta omien kokemusten perusteella suosittelen penkitystä,ei mee rahat hukkaan.



    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  10.  
  11. #10
    Tänään tuli seokset säädettyä. Hyvät ne oli mutta tuolla säädöllä oli kyllä mukava vaikutu hitaaseen ajoon esim kakosella jossain keskustan kaduilla letkassa. Kaasuun vastaa paremmin eikä mieti hetkeä kuten ennen jossain 3-4000 välillä. Piti oikein hupia ajaa vaikka taivaalta tulikin pitkästä aikaa vettä

    Hanaa siis vaan!!
    Elämäntapa motoristi.