Onko itse motoristeille kolahtanut toinen motoristi kylkeen kun olette sillä kotilolla olleet liikeellä..Onko puusilmä toiminut??
Cbr1000 -94
WTF?
Nyt on aiheen aloitus sillä tasolla, että pahemmaksi ei voi mennä.
Mut jos tässä kuitenkin asialinjalla ollaan, niin koskaan ei ole osumia tullut. Muutaman kerran on pyörä jäänyt ikävästi pilarin taakse ja on ollut lähellä, että ei olisi tullut eteen ajettua. Ja toisinpäinkin noita on sattunut, mutta olen ehtinyt jarruttaa ajoissa.
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Ei kylkeen mutta auton perään on kolahtanut jarrutustaidoton moottoripyöräilijä
Taivas saa odottaa
Yhden motoristin olen meinannu autolla pysäyttää kärkikolmion takaa. Tämä tosimotoristi ajoi vilkku oikealle (meikäläisen tulosuuntaan) päin ja ajolinja oli ns. mopokaista joten tottakai minä puusilmä autoileva motoristi oletin että tämä on kääntymässä ja lähdin liikkeelle. Mutta mutta.. tämä peijakas ajoi aikomustakaan jarruttaa ja kääntää joten liinat kiinni ja vielä tämä perkele heristi nyrkkiä ja näytti centteriä. Hetken kävi mielessä tämä että olisin käynyt repimässä tältä ressukalta vilkut irti ja tunkenut ne sille kypärään mutta jätin onneksi sikseen.
Mutta summa summarum. Tosimotoristi ajaa kilometritolkulla vilkku päällä.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Kyllähän se varmaan ketuttaa jos keskariakin vielä näytti mutta varsinkin motoristina tajuat kuinka helposti se vilkku joskus jää päälle. Ja kaiken lisäksi vilkun käyttöhän ei velvoita kääntymään *(JaZZo @ Touko. 13 2011,18:32) kirjoitti
![]()
Mitenkä vaan, ihan omalla vastuulla. Itse osaan kattoo jo sen verran että kääntyykö vai eikö mutta kun tuolla on perhana niitä puusilmiäkin..
jaa niin, motoristina mä kyl arvostan omaa terveyttäni ja pyörääni sen verran että vilkku ei unohdu eikä kasko maksa tällistä aiheutuvia kuluja.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Joo kukin vastaa tekemisistään. Mutta pointti on se että aina kun on enemmän kuin yksi osapuoli niin molemmat ovat omasta mielestään oikeassa ja toinen väärässä. Ei se vilkku tarvi jäädä kuin kerran kesässä väärässä paikassa päälle ja joku tunkee eteen kun luulee pyörän kääntyvän.. Itelläkin on jääny, ehkä kakski kertaa ;) Ei tosin VIELÄ väärässä paikassa *![]()
Muutaman kerran tullut mietittyä tota vilkun kanssa unohtelua, sen unohtaminen kun voi oikeesti johtaa kohtalokkaisiin seurauksiin.
Viime kesänä joutu pari kertaa ottamaan pienet spurtit prätkän kanssa, kun serkkupoika unohteli tota vilkkua päälle. Siellä takana ajellessa totesin, että on turvallisempaa hujauttaa jätkästä ohi ja tehä selväks, että nappaa sen vilkun takas päältä. Tuolla taajama-alueen ulkopuolella kun voi tulla vielä pahempaa tuhoa, kun sitä satastakin tärskäyttää kotilon kylkeen. Onneks ei oo kuinkaan käynyt, toivottavasti ei käykään. *koputtaa puuta*
![]()
Honda TRX 450 ER '07
Honda CBR 954 RR '02
Tunturi Tiger Aqua '94
Ei yhtään kertaa tietääkseni jäänyt MP näkemättä.
Kerran mopo...en tiiä mistä vitusta se aineellistui...tuli varmaan mettästä (paikassa mettäpolku).
Ehdin nähdä vilahduksen silmäkulmasta ja jarrutin, mopopoika meni keulan editse. Eikä varmaan edes tajunnut mitä oli tapahtumassa...
Mopoja on tyrkyllä keulaan useemminkin; tarkkana saa olla.
<---tolleen tulee kuikuiltua aina...painajainen olisi että jonkun teloisi
![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Joskus tein taksikuskin hommia, ja iltaisin liikenteessä ainainen kammo olivat teinicorolloiden lisäksi mopopojat, kaistojenvaihdokset ja muut olivat vähintäänkin kuolemaahalveksuvia. Siinä kun liikenne alkaa illalla hiljenemään, niin mopoilijoilla alkavat säännöt unohtumaan, samoin kuin corolloilla. Eli varsinkin ilta-aikaan taajamissa suosittelen erittäin lämpimästi pitämään turvavälit vähänkään teiniltä vaikuttaviin kuskeihin, oli kyseessä kotilo tai kaksipyöräinen.
Täällä Oulussa tehtiin ns. viksu päätös että mopot eivät enää saa ajaa pyöräteitä. Kun pojilla on "virallisesti sallittua" käyttää autoteitä, niin nyt mennään siitä mistä kätevin on, osin pyörätietä ja osin autotietä, eli niitä mopoja hyppii pyörä- ja autoteiden välillä mm. bussipysäkkien ja suojateiden kohdalla, olen jopa nähnyt että kunhan mopon mentävä pätkä nurmikkoa on 60 tien laidassa ni tullaan ja mennään. Melkoinen sirkus.
Kahvilasta kahvilaan..
Nimenomaan tuo mopoilijoiden välinpitämättömyys hämmästyttää.
Itse olin eilen Oulussa Laanilan nesteeltä tulossa ja odottelin liikenevaloissa, niin eiköhän tule vasemmalta skootteri, joka puikahtaa keskellä risteyttä autotieltä suojatielle. Vauhtia oli vähintään riittävästi.
Parempi kuitenkin, että ovat enimmäkseen pyöräteiltä pois mummoja, lapsia, koiria jne hivuttelemasta.
Vaan mista sen tietaa mita on jaanyt nakematta?(Naakka @ Touko. 14 2011,02:13) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Lasketaanko tähän mukaan kolmisen viikkoa sitten Espoon / Nurmijärven rajalla, Porintiellä olevan Shellin pihasta Klaukkalan suuntaan lähtenyttä kahta puusilmäistä motoristia, 600 CBR ja kotarin Duke? Meinasivat huoltsarin pihalta päälle ajaa. Niin, ite ajoin kaksipyöräisellä, vihreällä Kawalla.(kaideg @ Touko. 13 2011,16:17) kirjoitti
Eikö motoristi voi olla puusilmäOnneksi kerkesin jarruttaa ja väistää. :-)
Jyrki
Miltein on jäänyt kerrän näkemättä - ajelin MC Donalds kerhon parkkipaikalle pakulla ja hyvissä ajoin laitoin vilkun päälle tarkotuksenani peruuttaa parkkiruutuun. Pysähdyin ja aloitin pakettiajoneuvon peräyttämisen kun taustapeilistä vilahti "jotain". Tää jotain oli kolmesta skootterikuskista viimeinen, hyvin lähellä oli etten peruuttanut niiden kaikkien päälle. Jollen sitä vilausta olisi huomannut niin seuraava mistä olisin tajunnut pakun perässä olevan jotain ylimääräistä niin... ...ei sieltä pakettiautosta oikeesti pimeellä nää mitään jos on täys kuorma kyydissä ja pari mopopoikaa tasan keskellä peruutuskoukkua. On se jumalauta kumma ettei järki sano että peruuttavan ison auton taakse ei kannata väen väkisin tuupata sillä skobellaan. Eikä jannut tajunneet sitäkään kun kävin niille asiasta ilmoittamassa...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
(GoSpel @ Touko. 16 2011,18:08) kirjoitti
Ei tiedäkään. Tietohan lisää kuulemma tuskaa![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Ilmankos ei koske mihinkaan...(Naakka @ Touko. 19 2011,16:45) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kerran meinannu vahingossa kiilata... *anteeksi*
mutten ihmettele jos meissä motoristeissa on puusilmiä autolla ajaessa ---> kliks
vaan en ole pahoillani jos joskus tämmöisen takia autolla ajaessani olen puusilmä
Honda CBR1100XX
Olen puusilmä pakun kanssa aina kun vaihdan kaistaa.
En ole ketään teilannut, mutta joskushan voi sattua.
Eli siis toitotan sitä, minkä kaikki jo tietävätkin: elkäämme koskaan ajako mielellään minkään, ison tai pienen kotilon kyljellä edes ruuhkassa. Eli aina se takaviisto paikka, josta näkee peilistä kuskin naaman.
Näin toimien voin olla edelleen puusilmä
Lisäys vielä vähän OT noihin mopopoikajuttuihin:
kun kerran kaikki aikuiset tiedämme, miten 15v pikkumopoilijat toimivat tai eivät toimi, niin eiköhön me aikuisina osata varoa heitä. Hehän olevat aloittelevia tielläliikkujia. Täytyy oikeasti ymmärtää, että ei heillä luonnollisestikaan pääkoppa toimi vielä samalla tavalla kuin meillä muilla huippukuskeilla. He "mopoilijat" eivät ole jokin erikoinen alienryhmä,alempi kasti, vähemmistörotu, vaan he ovat ihan omia suomalaisia lapsiamme. Joten aina kun on mopoja niin aikuisilta erityistä tarkkaavaisuutta. Kyllä hekin sitten 20vuoden päästä haukkuvat kokemuksen kartuttua kaikki mopopojat...
(Joo Mustasurma;tottakai tuo pitäisi tajuta. Laitoin tuon kommenttini vähän niinkuin yleistykseksi. Tokkiinsahan mopoilijoita on syytä vähän valistaa, jos tarvetta on; silleen asiallisesti....ainakin ensin.......
Välillä vaan näkee liikenteessä, kun mopo menee jo pientareella ja autoilija painaa puskuri takarenkaassa kiinni...pelottavan näköistä ja lähentelee jo murhan yritystä.... )
T7
No, jos mopotkin lasketaan, niin kerran olen kolaroinut mopon kanssa...(Naakka @ Touko. 14 2011,02:13) kirjoitti
Olin odottamassa suojatien äärellä rullaluistimet jalassa kevyen liikenteen valojen vaihtumista. Oikealla puolellani oli pari jalankulkijaa. Valojen vaihduttua heilahdin liikkeelle. Samanaikaisesti vastakkaisen puolen kevyen liikenteen väylällä huippunopeuttaan liikkunut skootterimopo koukkasi suojatielle. Ko. mopo suuntasi suoraan minua kohti joten katsoin tarpeelliseksi aloittaa väistöliikkeen vasemmalle tavoitteena päästä turvaan raitojen ulkopuolelle. Kuitenkin, nollasta lähtenyt vauhti hidasti väistöä ja raidat vaikeuttivat kiihdytystä. Lisäksi mopoilija ohjasi samaan suuntaan. Ennen väistämätöntä törmäystä huudahdin: "AAAARRRGH" ja nostin oikean käden eteen. Otin kädellä tukea mopon keulasta, mutta onneksi mopoilija oli tajunnut jarruttaa ja pysähtyi juuri samalla hetkellä.
40 km/h liikkuva n. 80 kg mopo + kuljettaja olisivat varmaankin tarjonneet melko napakan taklauksen...
Joo, kyllä kyllä, mutta kyllä jonkin siellä pääkopassa pitäisi sanoa että jos kahden auton välissä on parkkiruutu mihin iso auto on peruuttamassa, että siihen väliin ei oikeasti kannata tunkea.(W-P @ Touko. 19 2011,21:28) kirjoitti
Sillon kun ite tuli mopolla ajeltua ei pahemmin ollut hajua liikennesäännöistä, vähän kavereilta kyseltiin että oikeelta tulevia väistetään ja kolmio tarkotti jotain... ...eikä silti ois tullut mieleenkään ajaa parkkiruutuun juuri sinne peruuttavan auton taakse. Niitä vahinkoja kun sattuu ihan vahingossakin ihan ilman itse auttamatta...
Mutta kyllä sitä mopolla liikkuessa saa pitää silmät auki liikenteessä, oli sielä kotilon ratissa kuka vaan, se vahinko kun ei tule kello kaulassa.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Ei nyt varsinaisesti puusilmä kotilossa, mutta pistetään tänne kun kotilon ratin takana nähtyä ja koettua.. Tänään meinas joku Hooree kolahtaa renaultin keulaan..
Ajelin menemään erästä kantatietä pitkin keli sateinen ja kaukaa jo näin että joku Custom mallin pyörä tulee oikealta sivutieltä päätielle ja kääntyy vasemmalle, no itselläni vielä tähän hyvä matka ja tämä kuski pääsikin ihan turvallisesti tielle, mutta kappas vain kaveri perässä ja katson ensin että pysähtyy kiltisti kolmiollensa, mutta ei päättäkin kokeilla jos tuosta kerkiää ja eikun tietä ylittämään ja kääntymään vasemmalleitselläni tässä vaiheessa risteykseen enää ehkä n.50m matkaa, piti siinä jarrupoljinta hakea kyllä ihan huolella ja pientä väistöä oikealle, no säikähdyksellä selvittiin ainakin itse ja toivottavasti myös motoristi niin katselee ensi kerralla tarkemmin risteykset...
Eli muistetaampa me mopoilevat sielä motskareiden selässä katsoa risteyksissä tarkasti, vaikka se edellä ajava kaveri risteyksen ylittää turvallisesti niin katsotaan kuitenkin vielä itselle omat varmistukset kun siinä muutamassa sekunnissa joka kaverilla menee risteyksen ylittämiseen niin se 100km/h lähestyvä auto liikkuu kuitenkin n 28m/s eli pian se onkin jo kohdalla..![]()
Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
Ex Honda 1100 xx -99Vm
Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
Ex Honda 1100 XX -96Vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
Ex Honda 1100 XX -07vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
Mä taidan olla sit puusilmä, kun vasemmalle kääntyessäni kolahti kuskinoveen pärrä. *
No olinpa lähellä työntää itseni ja pakun vanhalle vitostielle moottoripyörän eteen. Huomasin juuri ennen kuin pääsin tielle että jumal*uta pyörä tulee vasemmalta. Näkyi siinä vaiheessa jo mopolla keula laskevan eli jarrutus jo alkoi mutta jos olisin tielle mennyt niin luultavasti olis rymissyt. Oli motoristilla kyllä refleksit kunnossaja ihan kunnioituksesta moikkasin!
Honda XL1000VA 2006