Moro,
En hoksannut tällaista ketjua aiemmin täällä.
Ensimmäistä pyörää tässä haeskelen. Ajo painottuisi pääosin asfaltille, matka-ajoa puolet ja pyörittelyä puolet.
Luotettavuus ja hyvät ominaisuudet 2-päällä ajoon olis tärkeitä. Ajoasennon tulis olla hyvä 178cm/120kg (joo mahaa on mut niin on harteitakin
Onko vanhemman mallin f650 hyvä tällaiseen ajoon? Pudjetti 3000-4000. Lähinnä tuo ajo-asento kiinnostaa ja moottorin teho 2-päällä.
Onhan se monipuolinen pyörä. Kuitenkin parhaimmillaan yksipäällä ja kevyehköllä kuormalla.
Olen itse tuuminut asian niin, että matkakäyttöön sylintereitä tulisi mieluiten olla vähintään yhtä monta kuin on henkilöitä mp:n päällä. Ei toki sillä, etteikö 1-pyttyisellä voisi matkustaa 2-päällä ja paljon on niin tehtykin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Luotettava tuo tietysti on, ajoasennosta ei voi oikeen toisen puolesta sanoa. Itse en kuitenkaan kakspäällä ajamiseen tuota hankkis vaan vähän jotain isompaa tai ainakin kakspyttystä.. Kannattaa tietty käydä koeajamassa.. sittenhän sen tietää![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Täytyy käydä koeajamassa. Hyvä että tuli vastauksia aiheesta, koeajon perusteella kun pidempää matka-ajoa on hankala arvioida.
Juuri tuo muotoiltu penkki herätti kiinnostuksen 2 päällä ajosta, luulisi että muiden allroad mallien tasainen penkki olisi hankala kyytiläiselle? Ehtona nimittäin ois että kyytiläisenkin täytyis naattia ajelusta
Katsotaas millaiseen päädytäänBMW:llä tais K olla enemmän matka-ajoon passaava, onko ehdotuksia matkapyörästä (muukin kuin bmw
3000-5000e hintaan?
Jos rehellisiä ollaan niin K ei ehkä herätä ulkomuotonsa puolesta hirmu viboja, noh![]()
Vesiletkut noista tuntuu paukkuvan - muuten kai pelaa. Jää välille tietty, jos/kun letku poksahtaa. Eli kantsii tarkistaa niiden kunto.
Täristäähän se 1-pyttynen melko paljo noin matka-ajoa ajatellen varsinkin jos vauhti nousee yli sataseen. Ajaahan sillä varmasti silti, kun odotukset ei oo liian korkealla. Tilaahan on hyvin kahdellekki. Aprilian Pegaso on kans melkolailla sama pyörä.
Miten joku TDM 850 Yamaha - vois olla kans vaihtoehto?
ja NTV 650 Honda ihan jees matkapyörä kokoisekseen.
ER-5 Kawakin jaksoi kulkea ihan pirteästi 2-päälläkin ja tilaakin oli ihan hyvin ja jousituskin kantoi hyvin. Paljolti välityksistä kiinni. Ei huono eka pyörä sekään. Ei oo toki mikään raaseri *
Tai ZR-7 Kawa.
Kaveri on kohtuu menestyksekkäästi ajellu tuolla 650 Bemulla 2 päälläki matkaa eli onnistuuhan se. Emäntä nojailee takalaukkuun, jossa pehmuste/selkänoja.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Mulla edellinen oli juurikin F650 GS -05 ja vaihtui viime syksynä juurikin puuduttavien matka-ajo ominaisuuksien takia. Muuten kyllä tykkäsin sillä ajella.
Käsittääkseni vesipumppu on se heikko lenkki joka voi näissä Rotax koneisissa katkaista matkanteon. Siihenkin voi varautua helposti.
FXDF -08
Niin.. voisin kans vielä lisätä että tollanen Suzuki DL on v koneisena ihan vääntävä peli,. meni kivasti kakspäälläkin. Vois tolla hintaa jo jostain löytyä.![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Morjens,
Naisella oli tuollainen F650GS (vm. 2003?) muutaman vuoden ajan. *Ajoimme sillä noin 30tkm ja ilman mitään ongelmia. PikkuGS on varsin leppoisa matkapeli ruotavaurioisille Suomen pikkuteille ja kaupunkiin. Tykkäsimme molemmat. Highvei ajoon on vähän alakanttiin, mutta jos nopeutta on 90 tai alle niin matka on vielä nautintoa. Kaksi päällä ajosta mulla ei ole käytännön kokemusta kun muutaman peninkulman verran, hyvin siellä sen ajan pysyi. Originaali sivulaukut olivat tilavat, siistit ja helppo pakata.
Saman kuutiotilavuuden twineissä on käynti nätimpää, ja tehoa tyypillisesti hiukan enemmän. Nämä asiat korostuvat varsinkin silloin, kun matkataan 2-päällä, ja moottori joutuu työskentelemään suuremmassa rasituksessa. Yksipyttyisellä saattaa joutua jo ajamaan melkeinpä ´kaasu pohjassa´, mutta twini jaksaa vielä mennä kevyemmälläkin kaasulla, kiivetä mäkiä, kiihtyä ohituksiin, pitää moottoritienopeutta, jne.
1-pyttyisen etuina on keveys ja käsittelyn helppous, mutta se etu aika pitkälti katoaa silloin, kun laite kuormataan äärimmilleen (kuten melkein jokainen 600-700cc pyörä kuormataan silloin, kun mukaan lähtee kaksi ja matkatavarat).
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Minulla on F650GS vm 2011 ja siinä kyllä näyttäisi olevan kaksisylinterinen ja 800 cm3:n moottori. G650 on sitten se yksisylinterinen ja 650cm3. Saksalaista insinöörilogiikkaa..
![]()
bmw-sivut
Sitten aiheeseeen: *vaimo (takapenkkiläinen) pitää tästä pyörästä enemmän kuin monesta muusta ajossa olleesta.
Jos ei ole kovin kiire, niin hyvin ehtii...
vuodesta 1971 ....
Kaksipyttyiset ovat näitä uudempia (2007-) F650GS malleja, joten ei taida pysyä aloittajan bubjetissa.(zetor1400 @ Touko. 19 2011,18:20) kirjoitti
Bmw palautti yksipyttyisen takaisin mallistoon uuden kaksisylinterisen F650GS:n rinnalle mutta joutui keksimään sille uuden mallinimen eli G650GS. 2011 G650GS on saanut Facelift mallin epäsymmetrisine ajovaloineen.
Jotenkin noin se menee.
FXDF -08
Hyviä kommentteja tuli!
MP71 pisti useampia pyöriä, joita en aiemmin ole ajatellut. Hieman harvinaisempia tosin, ei montaa käytettynä löytänyt. V-strom vaikutti aika röyhkeältä peliltä, yllätyin että hintaluokka 4000 riittää jo 2000-luvun pyörän ostoon..
Ehkä suuntaan siis katseeni 2+ pyttyisiin peleihin.
Jatketaas samaan ketjuun vielä, että onko ajoasento parempi tällaisissa allroad-pyörissä 2-päällä ajoa ajatellen parempi kuin matkasporteissa (kyykyissä)? Honda VFR ja Suzu GSX 600F ei ole hirmuisia etunojia, mutta puuduttaako pieni etunoja pidemmällä matkalla?
Eri pyörävaihtoehtoja on vaikka kuinka ekaksi pyöräksi, ehkäpä perstuntumalla se oikea löytyy![]()
Sitä strommia voin lämpimästi suositella!! Kulkee, kiihtyy ja vääntää riittävästi tollaseksi "pikkupyöräksi" ainut että kakspäällä saa varoa hiekkaa asfaltilla kun painopiste on aika ylhäällä.. Ekaks pyöräks ihan hyvä kun ei oo liian tehokas eikä myöskään niin tehoton että tarttis heti vaihtaa![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Nuo ajoasentoasiat on monesti aika henkilökohtaisia. Omasta mielestä VFRssä on aika leppoisa ajoasento, mutta GSXFssä on jalat enempi koukussa, joka on ainakin monelle pitkäjalkaiselle ongelma pitkillä matkoilla. Allroad-pyörissä on yleensä hyvin tilaaa, mutta tasaisella tiellä alsfalttipyörät on taas kivempia ajaa (makuasioita) ainakin vähänkään sporttisemmassa menossa. Käy kokeileen.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)