soon moro,
Tiedän kyllä, että useissa lähteissä mainitaan noiden vahvistettujen kumien käyvän raskaisiin matkapyöriin kuten fjr1300.
Sain kuitenkin "puoli-ilmaiseksi" vahvistamattoman takarenkaan (z6 interact)ja mietiskelin oston järkevyttä.
Edellisessä pyörässä(busa) märkäpaino oli 250kg ja 2-päällä (+ 3 laukkua useinmiten täynnä) vedeltiin pitkin suomenmaata 12tkm ja hyvin kesti vahvistamaton taka/etukumi(pr2 ct), kulutuspintaa jäi vielä jäljellekin.
Nyt tuo FJR on märkäpainoltaan vain +18kg tai jopa alle. Käsittääkseni nykyiset FJR:t on huomattavasti painavampia kun tuo alkupään malli? Hondan CB1300 taitaa olla jopa raskaampi kun tuo 2002 FJR ja ei tietääkseni sille suositella vahvistettuja renkaita? Onko kokemuksia?
Minkälaisia ongelmia tuosta voisi tulla?
Ennenaikainen kuluminen ei haittaa tuossa hintaluokassa
mutta ennenaikainen laukeaminen voisi haitatakin![]()
1991: Suzuki R 50
1993-95: Helkama AX 50
2007: Honda CBF 600 S
2008: Honda CBR 600 F
2009: Suzuki 1250 Bandit S
2010: Suzuki Hayabusa
2011: Yamaha FJR1300
2014: Yamaha FJR1300
2017: Yamaha Super Tenere 1200
2023: bmw r 1250 gs
Ennenaikainen kuluminen on IMHO ainut seuraus
kunhan muistat pitää paineet kohdillaan.
Autobaanalla en ole kokeillut mutta Suomen nopeuksilla näin
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650