Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    soon moro,

    Tiedän kyllä, että useissa lähteissä mainitaan noiden vahvistettujen kumien käyvän raskaisiin matkapyöriin kuten fjr1300.

    Sain kuitenkin "puoli-ilmaiseksi" vahvistamattoman takarenkaan (z6 interact)ja mietiskelin oston järkevyttä.

    Edellisessä pyörässä(busa) märkäpaino oli 250kg ja 2-päällä (+ 3 laukkua useinmiten täynnä) vedeltiin pitkin suomenmaata 12tkm ja hyvin kesti vahvistamaton taka/etukumi(pr2 ct), kulutuspintaa jäi vielä jäljellekin.

    Nyt tuo FJR on märkäpainoltaan vain +18kg tai jopa alle. Käsittääkseni nykyiset FJR:t on huomattavasti painavampia kun tuo alkupään malli? Hondan CB1300 taitaa olla jopa raskaampi kun tuo 2002 FJR ja ei tietääkseni sille suositella vahvistettuja renkaita? Onko kokemuksia?

    Minkälaisia ongelmia tuosta voisi tulla?
    Ennenaikainen kuluminen ei haittaa tuossa hintaluokassa
    mutta ennenaikainen laukeaminen voisi haitatakin
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  2.  
  3. #2
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ennenaikainen kuluminen on IMHO ainut seuraus
    kunhan muistat pitää paineet kohdillaan.

    Autobaanalla en ole kokeillut mutta Suomen nopeuksilla näin
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650