Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    näin honda-miehenä olen huomannut aika useasti männä viikolla pyöriväni bmw:n sivuilla niin orkissa ku muuallakin, huolestuttavaa..?

    mielenkiinto iski tuohon uuteen 1600 gtl:ään, mutta ku hinta on noin 30 kiloeuroa, vois huutaa kuten pasilassa JUMALAUTA!!

    sittemmin, hintaa mietittyäni, ajattelin että kai sellaisella lotjallakin tai gs:llä maata vois kiertää menestyksekkäästi ja hinta on jo sen verran maltillisempi käytettynä, että talliin voisi jättää nykyisen xx:n kyläpyöräksi. hinnat alkaa sieltä kympistä ja 15te:lla saa jo ilmeisesti ihan hyvää tawaraa.. lt luultavasti olis lähempänä sydäntä koska matkapyörä siintäisi enemmän mielessä kuin ns. kuramallit.. emäntäki ku tykkää istua kyydissä. toistaiseksi. ja onhan se ollut kuiten bmw:n lippulaiva aikanaan sekin.

    xx pelaa kuin junan vessa, ei moitteita. wingi ja pannari on tunnettuja matkavehkeitä, ei kait niissäkään pahemmin tauteja ilmene, mut mites tuo lotja sitten..?

    - miten se kuuluisa perä kestää? onko muutoksia vuosimalleissa? onko perät öljyt jne suht helppo vaihtaa itse?
    - servojarrut (+ abs), mitä erikoista niissä on ja onko vikaherkät? olenko ymmärtänyt oikein, että ne tehostavat jarruja juuri hätätilanteissa vai miten ne toimii? ja millaista huoltoa kaipaavat..
    - onko vuosimallien välillä suuria eroja, uudempihan se periaatteessa aina kannattaa ottaa jos mahdollista..
    - mitä kaikkia kohtia ko pyörästä kannattaa syynätä, onko mitään erikoisen alttiita paikkoja ja tyyppivikoja? mitkä osat kuluu eniten, massaa vehkeellä on kuiten aika roimasti verrattuna pienempiin.
    - millaisiin kulutuslukemiin lotjalla pääsee, toki riippuu kaasukahvasta..
    - millaisia kilometrejä nuo kestää, missä vaiheessa alkaa mitäkin osia poksahtelemaan tai olemaan vaihtokunnossa?
    - laturi ilmeisesti on sangen tehokas, ainakin orkissa on nähty melkoisia varusteluita, jotka kuluttaa virtaa roimasti..
    - onko lotjan huoltohinnat minkälaisia ja kuinka tiheä on huoltoväli?
    - ovatko huoltokohteet kuinka hankalia toteuttaa omatoimisesti vai onko kyseessä sellainen vehje, joka kannattaa suosiolla kuskata merkkiliikkeeseen..? vaatiiko kyseinen vehje akrobatiaa, pitkiä hermoja, aina erikoisia työkaluja sekä kahvia ja tupakkaa, vaikken kahvia juo, enkä polta...?
    - moottori on ilmeisen kestävä, mutta onko siinä mitään heikkoja lenkkejä? onko kyseessä kieroskone vai vääntääkö mukavasti..? jonkinlaisia starttiongelmia koneessa ilmeisesti on ollut?

    monta kysymystä, mainitaan että selasin voorumia ja hakuakin olen jo käyttänyt. *

    jos jollakin on intoa, niin samoja asioita voi kommentoida myös gs:n suhteen..

    kiitos ja anteeksi. *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  2. #2
    Nimimerkillä iaj on sekä LoTja että GSA, häneltä saat varmaan vertailutietoa.

    Edit, LT ja GS/GSA ovat hyvin erilaisia pyöriä, mutta yhteistä niille on hyvä ergonomia, molemmilla ajaa vaivatta pitkiä päivätaipaleita.

    LoTjaan en ota kantaa, mutta Gessuista löytyy tietoa suomeksi kurapyöräfoorumilta, vaikkapa tuolta ja tuolta. Englannin ja saksan kielen taitoiselle löytyykin sitten kuukkelilla tietoa enemmän kuin ehtii lukea.

    1200 GS valmistus alkoi siis vuosimallista 2004, GSA vuosimallista 2006. Sitä edeltäviä 1150 GS, 1100 GS, 850 GS. 15 tuhannella saa Suomesta noin -06-07 mallin 40-50 tkm ajetun yksilön. Saksasta löytää vuotta paria uudemman ja vähemmän ajetun samaan hintaan, Suomeen rekisteröitynä. Gessujen tarjonta Suomessa on melko vähäistä, hyvät ja vähänajetut menevät nopeasti.

    1. Perä, kestää yleensä hyvin. Kurapyöräfoorumilla on ainakin yksi vm. -05 GS, jolla on ajettu alkuperäisellä perällä ja laakereilla 150 tkm, ja hyvässä kunnossa on vieläkin. Ns. "reikäperään" joka tuli 1200 GS:nn 2004, tuli öljynpoistoproppu 10/2007, josta alkaen valmistaja ohjeisti 20 tkm öljynvaihtovälin. Vanhempiin, proputtomiinkin öljyt on helppo vaihtaa itse. 100 tkm paikkeilla tuntuu moni suunnittelevan perälaakerin vaihtoa, vaikka mitään oireita ei olisikaan. Laakerin vaihto on ammattailaisen hommaa, on tiedettävä mitä tekee. Laakerin vaihdon kustannus merkkiliikkeessä on 3 ketju-rataspaketin luokkaa, eli tuolta osin käyttökustannukset ovat ketjuvetoisen tasoa.

    2. Servojarrut vaihtuivat servottomiin 9/2006. Käsittääkseni niissä ei ole ollut sen enempää ongelmia kuin tavallisissa servottomissa ABSeissakaan, eivätkä ne vaadi sen kummempaa huoltoa, uudet nesteet joka toinen vuosi.

    3. GS:n eri vuosimallien erot löytyvät tuolta. -08 tuli siis tuo "facelift" jossa 5 hv enemmän tehoa, vahvistettu vaihdeloota, lyhyemmät välitykset ja tehokkaampi laturi. -10 tuli sitten DOHC kone ja taas 5 hepoa lisää.

    4. Jos perän kuntoa haluaa arvioida, niin keskituella voi yrittää ravistaa takarengasta. Väljää ei ole lainkaan, jos perä ja paraleverin (swingi) laakerit ovat kunnossa. Se kannattaa varmistaa, että takaisinkutsukorjaukset on tehty, -07-08 -malleihin on vaihdettu jarruletkuja, mm. TM:n kestotestipyörä valutti jarrunesteet tielle. Jos pyörä on huollettu ajallaan, ei siinä pitäisi paljon ajettunakaan olla mitään ns. tyyppivikoja. Perustekniikka kestää satoja tuhansia kilometrejä.

    5. GS on helppo huoltaa itse ja huoltokohteet hyvin tarjolla, purkamista ei juuri tarvita toisin kuin LoTjassa. -10 DOHC koneen venttiiliensäätö ei ole enää niin helppoa kuin vanhemmissa, joissa on "vanhanaikainen" ruuvisäätö.

    6. Bokserissa vääntöä on heti tyhjäkäynniltä alkaen, 100 Nm ylittyy välillä 3000 - 8000 r/min. Kiertää iloisesti rajoittimeen saakka eikä hyydy lopussa.



    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  3. #3
    Lainaa (XX-xenon @ Touko. 11 2011,04:23) kirjoitti
    näin honda-miehenä olen huomannut aika useasti männä viikolla pyöriväni bmw:n sivuilla niin orkissa ku muuallakin, huolestuttavaa..?

    mielenkiinto iski tuohon uuteen 1600 gtl:ään, mutta ku hinta on noin 30 kiloeuroa, vois huutaa kuten pasilassa JUMALAUTA!!

    sittemmin, hintaa mietittyäni, ajattelin että kai sellaisella lotjallakin tai gs:llä maata vois kiertää menestyksekkäästi ja hinta on jo sen verran maltillisempi käytettynä, että talliin voisi jättää nykyisen xx:n kyläpyöräksi. hinnat alkaa sieltä kympistä ja 15te:lla saa jo ilmeisesti ihan hyvää tawaraa.. lt luultavasti olis lähempänä sydäntä koska matkapyörä siintäisi enemmän mielessä kuin ns. kuramallit.. emäntäki ku tykkää istua kyydissä. toistaiseksi. ja onhan se ollut kuiten bmw:n lippulaiva aikanaan sekin.

    xx pelaa kuin junan vessa, ei moitteita. wingi ja pannari on tunnettuja matkavehkeitä, ei kait niissäkään pahemmin tauteja ilmene, mut mites tuo lotja sitten..?

    - miten se kuuluisa perä kestää? onko muutoksia vuosimalleissa? onko perät öljyt jne suht helppo vaihtaa itse?
    - servojarrut (+ abs), mitä erikoista niissä on ja onko vikaherkät? olenko ymmärtänyt oikein, että ne tehostavat jarruja juuri hätätilanteissa vai miten ne toimii? ja millaista huoltoa kaipaavat..
    - onko vuosimallien välillä suuria eroja, uudempihan se periaatteessa aina kannattaa ottaa jos mahdollista..
    - mitä kaikkia kohtia ko pyörästä kannattaa syynätä, onko mitään erikoisen alttiita paikkoja ja tyyppivikoja? mitkä osat kuluu eniten, massaa vehkeellä on kuiten aika roimasti verrattuna pienempiin.
    - millaisiin kulutuslukemiin lotjalla pääsee, toki riippuu kaasukahvasta..
    - millaisia kilometrejä nuo kestää, missä vaiheessa alkaa mitäkin osia poksahtelemaan tai olemaan vaihtokunnossa?
    - laturi ilmeisesti on sangen tehokas, ainakin orkissa on nähty melkoisia varusteluita, jotka kuluttaa virtaa roimasti..
    - onko lotjan huoltohinnat minkälaisia ja kuinka tiheä on huoltoväli?
    - ovatko huoltokohteet kuinka hankalia toteuttaa omatoimisesti vai onko kyseessä sellainen vehje, joka kannattaa suosiolla kuskata merkkiliikkeeseen..? vaatiiko kyseinen vehje akrobatiaa, pitkiä hermoja, aina erikoisia työkaluja sekä kahvia ja tupakkaa, vaikken kahvia juo, enkä polta...?
    - moottori on ilmeisen kestävä, mutta onko siinä mitään heikkoja lenkkejä? onko kyseessä kieroskone vai vääntääkö mukavasti..? jonkinlaisia starttiongelmia koneessa ilmeisesti on ollut?

    monta kysymystä, mainitaan että selasin voorumia ja hakuakin olen jo käyttänyt. *

    jos jollakin on intoa, niin samoja asioita voi kommentoida myös gs:n suhteen..

    kiitos ja anteeksi. *
    Kiinnostus heräsi GTL'ään, mutta puhut kuitenkin LoTjasta? Tulkitsen, että kyse ja kysymykset liittyvät "vanhaan" 1200-sarjaiseen noiden hinta-taivasteluiden myötä?

    "Perinne-LoTjahan" on kymmenvuotisen historiansa aikana muuttunut jonkin verran.

    Perä kestää sen minkä se kestää Jotkut ovat menneet pitkälle toista sataa tuhatta samalla laakerilla. Toisilta se on porsinut parin kymmenen tuhannen kohdilla. Paljon tukea saanut teoria on, että perän väärä/tekemätön shimmaus laakeroinnin yhteydessä on juurisyy ennenaikaiselle hajoamiselle. Perän laakerointi ennakoivana huoltona sinänsä ei ole kallis operaatio. Jos nyt joku "mutu" pitää heittää niin ehkä ennakoiva vaihto 70 - 80tkm:n välein on paikallaan.... Mutta InterWeb on täynnään keskusteluja perän porsimisen syistä ja estosta. Terve tuloa kerhoon

    Servojarrut tulivat 2001 (tjsp) Servojarrut ovat jarrujen sydän. Ilman servoa, ei jarruja oikeasti ole. Vain n.k hätäjarrut löytyvät, mutta noilla ei kummoista hidastumista kyllä saavuteta. Sinänsä servojen kanssa ei paljon ongelmia kait ole raportoitu, jos jarruneste vaihdetaan säännöllisesti. Hieman enemmän haasteita on vanhemman (1999-2001) ABS2-jarrujärjestelmän kanssa. Sen toiminnalle tuntuu jarrunesteiden vuotuisella (tai joka toisena vuotena vuotena) tehdyllä jarrunesteiden vaihdolla oleellinen merkitys. Vikaantunut ABS-modulaattori on kallis kapistus ja jokunen noita on omassakin tuttavapiirissä vaihdettu. Muita muutoksia? 2000-luvun alussa korvattiin helposti palava starttirele suojatulla, 2004 (vai 2005) tuli 6. pykälä ja parikymmentä hevosvoimaa lisää sekä tehtiin facelift. Valot muuttuivat, kojelauta muuttui, tuli sähköinen keskiseisontatuki, optiona keskuslukitukset ymv. humppaa.

    Noille vanhoille K-sarajan koneillehan on yhteistä se, että niillä ajaa maasta kuuhun ja takaisin. Ei sitä ajamalla rikki saa. Mahdollisesti pettävät osat ovat:

    - Perä (ei saa olla klappia),
    - Kytkin (hajoaa yleensä kytkinnesteen tai öljyjen vuotamiseen levyille) - n.k "weep-holen" poraamisella voidaan estää kytkinnesteen vuotaminen kytkimelle ja kallis tuho

    Bensaa vanhempi LoTja (oma 1999) vie 4,6 - 5,2l satasella. Riippuu tietty kuormasta, ja vauhdista.

    Huoltoväli on 10 tkm. Joka toinen huolto on isompi venttiilien tarkastuksineen (vaikka ei nuo mihinkään muutu). Kaiken voi tehdä itse. Vikakoodien lukemiseenkin tarkoitettuja laitteita löytyy kaupasta ja hyväntahtoisilta tutuilta LoTja sinänsä on helppo huoltaa mutta kohtuullisen työläs kun noiden katteiden purussa, bensatankin irroittamisessa ymv. palaa aikaa. Vaikeita ne kuitenkaan eivät ole ja ohjeita kaikkeen mahdolliseen löytyy hakua käyttäen hetkessä. Huoltohinnat ovat hyvinkin kohtuullisia - kovasti tietty riippuu siitä missä huollatat.

    Laturihan on Bosch'in autoistakin tuttu laite, joka puskee kyllä virtasta riittävästi kaikkiin kuviteltaviin tarpeisiin.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Allaolevat kommentit koskeva K1200LT pyörää.

    - K1200LT perä on keskimääräistä heikompi, koska se on alunperin suunniteltu K100 pyörälälle, joka on 100kg kevyempi.
    Perälaakeri kestää 30-100tkm. Jos vaihtaa laakerin ja tekee sen huolella kaikkine shimmauksineen, niin edessä on huolettomia kilometrejä.
    Peräöljyn vaihtaminen on todella helppoa. Muutaman minuutin homma.

    - jonkun verran on tullut muutoksia vuosien varrella. Suurin muutos tuli 2004 vuosimallissa, johon tuli sähköinen keskiseisontatuki, 15kw lisää tehoja jne
    Tästä LINKISTÄ lisää tietoa eri mallien eroihin.

    Pyörässä on jonkun verran tyyppivikoja, mutta niitä on vaikea nähdä päällepäin. esim.
    - se kuuluisa perä
    - vanhan mallinen starttirele jumiutuu, jos pyörässä on vähän virtaa. Uudessa starttireleessä ei ole kyseistä ominaisuutta.
    - etuiskarit saattaa vuotaa. Tämän näkee kyllä ulkoisestikkin
    - akussa pitää olla riittävästi ampeereita, muutan tulee ongelmia ABSin toimivuuden kanssa.
    - kannattaa testata, että pakki toimii
    - pyörä savuttaa käynnistettäessä, mutta se on vain ominaisuus, koska moottori on makaavassa asennossa

    - Keskikulutus 4.5-6 l/100km
    Ohessa LINKKI kulutuksesta

    - Kyllä K1200LT ainakin sen 200tkm kestää, joten 100tkm ajettu K1200LT on ihan hyvä hankinta.

    - Pyörän huoltoväli on 10tkm. En tiedä huoltohinnoista, koska olen itse huoltanut kyseisen pyörän.
    Pyörän pystyy helposti huoltamaan itse, mutta koska katteita on paljon ja esim. ilmansuodatin on bensatankin alla, niin huoltaminen on aika hidasta hommaa. Suosittelen tekemään huollon talvisin jos mahdollista.
    Pyörä on kyllä rakennettu siten, että se on helppo huoltaa. Kaikki osat on kiinnitetty kunnon ruuveilla, jonka vuoksi osat pysyy kasassa ja pyörän voin purkaa/kasata vaikka kuinka usein. Huoltoon ei tarvita kyllä kovinkaan kummoisia erikoistyökaluja.

    - Kyllähän pyörällä ajelee 60km/h 5-vaihteella, mutta ei K1200LT:ssä ole vääntävä kone, jos sitä vertaa Wingiin tai isoihin kustomeihin. Toisaalta kun laittaa vähän pienempää vaihdetta ja antaa kaasua, niin kyllä se lähtee ihan mukavasti.

    - starttireleestä olikin jo mainintaa, että vanhemmissa malleissa jumiutuu, jos pyörässä on vähän virtaa.

    K1200LT on mielestäni tosi hyvä matkapyörä.
    - Itse tykkään LT:n "sporttisuudesta" kun on riittävästi kierroksia, lisäksi pyörä kallistuu mutkiin ihan mukavasti (tonnikeijuksi)
    - Sähköinen plexi on ihan ehoton. Jatkossa hankala ostaa pyörää ilma säädettävää plexiä.
    - Tykkään pystystä ajoasennosta, ei kädet väsy
    - LT:ssä on myös todella suojaava kate, jonka takana nopeus ei "valitettavasti" tunnu missään.
    - vakionopeussäädin on myös OK, ettei tule liikaa hurjasteltua
    - ABS jarrut on myös kova sana
    - pakki on myös aika ehdoton tämän kokoisessa pyörässä
    - pyörä on myös todella hiljainen, joten kypärän plexi voi olla auki ajellessa

    Miinusta on iso paino, joka tuntuu ainoastaan pienillä nopeuksilla.



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  5. #5
    kävin tänään emc:llä vilkuilemassa. Koeajossa ei ollut Gtl:ää, koska eivät olleet saaneet pyörää ja jo tulleet pyörät oli ilmeisesti jo myyty. Heinäkuussa kuulemma tulee sitten pyörä jota pääsee kokeilemaan!

    Oli siellä vaihtorivissä yksi lt:kin, istahdin siihen, eikä se pahalta tuntunut periaatteessa. Tanko tulee aika taakse, tosin kun persuuksen laittoin selkänojaa vasten, ajoasennosta tulee hieman eteenpäin menevä. Tai sitte mulla vaan on lyhyet kädet..

    gs:n päällä kävin myös, tanko oli aika paljon leveämpi kuin lt:n ja nykyisen xx:n. Penkki myös oli paljon kovempi verrattuna nykyiseen geeliin ja lt:n penkkiin.

    Ajatus muhii kuiten edelleen ja korkeasta hinnasta huolimatta mieli tekis kokeilla sitä gtl:ää edelleen. Pitihän siitä esite mukaan kuiten ottaa.. *

    mutta on se kolmekymppiä silti edelleen tavalliselle ihmiselle hirveä hinta. Tai toisaalta, onko se hinta sitten se joka erottaa tavallisen motoristin bemarikuskista.. No, tuskinpa sentään, uus wingikin maksaa nykyisin reilusti yli kolmekymppiä ja sehän kuiten mielletään enemmän ”tavallisen kansan” pyöräksi kuin bmw, koska "sehän on vaan honda".. Ja tuo nyt sitten ei ollu provoksi tarkoitettu vaan pientä omaa pohdintaa. *

    eittämättä se gs:kin on kunnioitusta herättävä kapistus, sitä tutkiessa ja ihmetellessä tuli mielikuva, että sillä kyllä päässee vaikka mihin, mikäli kuski vaan osaa hommansa.

    Molemmat pyörät tuntuivat kuiten ihan hyviltä, kokeilla tekee mieli kumpaakin, kunhan vaan tilaisuus koittaa. Ja sitä gtl:ää myös, kaikesta huolimatta.. *



    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #6
    Ai ai... Pahalle vaikuttaa tuo kuume, mulla se gessu jaksaa kummitella mielessä ja juuri sellasten yksiön kokoisten alumiinilaukkujen kanssa.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  7. #7
    täytyy kyllä myöntää, että vaikka meninkin sitä uutta mallia katsomaan ja paikalta yksi lotjakin löytyi käytettynä, jonka selkään hyppäsin, kyllä se gessu silti kunnioitusta herätti kun sen näki livenä ja pääsi selkään hyppäämään.. *

    toivottavasti bemari-kuume ei enää nouse, tulee muuten kalliiksi. *

    gessu tosin olis jo paljon halvempi kuin se gtl, josta ajatus lähti liikkeelle. gessussa viehätti etenkin se, että se ei ole katetta kokonaan täynnä vaan huollettavia kohtia löytyy helpommin. sotanorsu, kuten joku joskus osuvasti on sanonut.. *

    mut mitä sen kovalle penkille sitten tekis, penkki siinä pahimmalta tuntui kuiten..?

    tai älkää kertoko, menee pahemmaksi koko ajan tilanne.. *

    topsaddlerylla toki vois olla vastaus ongelmaan kuten xx:n kohdallakin kävi.. *

    ja harri m. : kyllä ne alumiinilaukut siihen sopii paremmin ku xx:ään. *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #8
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  9. #9
    Lainaa (mp71 @ Touko. 11 2011,22:59) kirjoitti
    näkyy olevan halvempi kuin toppsaddlery..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #10
    Gessussa on kyllä se paha vika, että mitä enemmän sillä ajaa, sen mieluummin sillä ajaa vieläkin enemmän!

    Itsellä LT ja GSA ja tuosta tuulensuojasta voin kyllä omasta kokemuksesta sanoa, että kyllä se GSA:ssa on parempi. Niin hullulta kuin se voi jotain kuulostaakkin. Sade ehkä tulee kuitenkin enemmän GSA:ssa läpi.

    Pääsiäisajelulla LT:llä paleli ihan sairaasti jo +5 asteen lämpitiloissa, pakko oli iskeä 12V takkiin päälle. Samoilla varusteilla mentiin talvella GSA:lla parhaimmillaan -19 asteessa ilman 12V eikä ollut kylmä yhtään.

    Huollot on kumpaankin ihan itse tehtävissä, ei mitenkään vaikeita kunhan lukee ohjeita tai saa pientä opastusta (esim. LT Tupperware Party).

    Sähkö LT:ssä riittää ja kun siinä ei ole sitä känniväylääkään niin hommat on yksinkertaisia. GSA:n kanssa on hieman saanut taistella ja taistelu jatkuu edelleen sen kanssa.

    Vikoja, kaikissa on vikoja, niiden kanssa pitää vain tottua elämään. Itsellä mukana peränlaakereita, stefoja, piuhoja, käynnistyksenestorinkulaa, kytkinlevyä ja VaraPerä ™ kotona odottamassa totaalista katastrofia. GSA:n työkalupussi taitaa painaa jonkun kilon, LT:n kanssa kun liikutaan sivistyksen parissa niin työkalut on aika minimissään. 10mm avain on pakollinen varuste - akun irroitukseen.

    GS-911 testeri helpottaa monessa paikassa, jos meinaa itse huollot tehdä niin melkein pakko hankinta.

    Just joku päivä sitten laskin, että aika summan on säästänyt kun huollot on tehnyt itse. 110tkm takana näillä kahdella vehkeellä (molemmat ostettu uutena) eli 11 kertaa olisi pitänyt käyttää huollossa, huollot varmaan 300-500€ kipale...

    Toki nuo rahat on kyllä palanut moneen otteeseen sitten muuhun tilpehööriin mitä on tullut varsinkin GSA:han hankittua...

    Mutta viikonloppuna taas LT ulos ja vajaan 10tkm lenkki tiedossa! Eli parin viikon päästä on taas huoltosessio tiedossa... toinen jo tälle vuodelle...

    Ai niin ja ne jarrut. GSA:ssa ei ole servoja ja hyvä niin. LT:ssä on ja ne on kyllä hyvät tuolla maantienopeuksissa, mutta kaupungissa ne on kyllä vähän kököt. Vähän on/off -tyyliset, mutta tehokkaat ja toimivat.

    Ja ne LT:n renkaat. Renkaita löytyy oikeasti vain yhtä lajia ja kahta laatua (Made in Brazil - joita en alle ota, ovat täyttä sontaa - ja Made in Germany, jotka on alla nytkin ja toimii) ja niiden paineiden kanssa saa olla tarkkana. Jos on liian vähän, kuluu silmissä, jos liian paljon, hakee Suomen tiepaikkauksissa ihan liikaa. Eli useasti vain tarkkailee paineita ja etsii ne sopivat omaan ajoon. Renkaat kestää helposti oikeilla paineilla >20tkm.



    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  11. #11
    kovasti ihmettelen jos gsa:ssa on parempi tuulensuoja kuin lt:ssä! mut kai se on asiantuntijaa uskottava. muuten gs:n päällä olo oli paljon alastomampi kuin lt:n päällä, johtuen gs:n kapeasta ja korkeasta plexistä ja mittaristosta, muutenkin ko kapistus oli toki paljon kapeampi kuin lt, ymmärrettävistä syistä.

    ei se gs kuitenkaan tuntuisi pahalta vaihtoehdolta, penkki vaan aika kova ja tanko harittaa ku tottunut pitämään kapeampaa käsissä.

    mutta jotenkin se gs:n työkalumaisuus vetää puoleensa..

    toki emäntä välttämättä ei tykkää siinä istua kyydissä, aika korkea se penkki kuiten on käytännössä..

    mites teillä kyytiläiset on noissa viihtyneet? lt varmasti mutta mites gs:n laita?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #12
    Minulla gs madalletulla satulalla joten luulin että vaimon pää keikkuisi ns. päätä pitempänä mutta ei sittenkään; tykkää gessun perässä olemisesta enemmän kuin xx:n kyydissä.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  13. #13
    Tuosta leveydestä, niin GSA on kyllä leveämpi tankin kohdalta kuin LT vastaavasta paikasta. Tästä ja edessä olevista sivuilmanohjaimista johtuen yläkroppaan on parempi tuulensuoja kuin LT:ssä.

    Lisäksi GSA:ssa ei ole samoja pahoja pyörteitä takana kuin mitä LT:ssä, tämä varmaan tekee suurimman osan tästä suojaavus erosta.

    Jalat on toki LT:ssä paremmassa suojassa, kuivin jaloin on aina saanut ajella.

    GSA:ssa ei itsellä ole edes takapenkkiä paikalla, vaan pelkkä turhateekin tarakkateline sen paikalla. LT:llä mennään kun on joku kyydissä. Siinä on aivan toisenlaiset oltavat matkustajalla. GSA:lla menoa on aivan turha edes ehdotella kun on tuo LT vaihtoehtona.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  14. #14
    Lainaa (XX-xenon @ Touko. 11 2011,22:37) kirjoitti
    mut mitä sen kovalle penkille sitten tekis, penkki siinä pahimmalta tuntui kuiten..?
    Ensalkuun älä tee mitään. Se se vaan on sillälailla, että nämä pehmopenkit tuntuu niiin mukavilta ensimmäiset pari tuntia ja muutaman sata kilometriä, sitten alkaa sietämätön puudutus.
    Riittävän napakalla = kovalla penkillä istuskelee huvikseen koko päivän ja vielä seuraavan ja sitä seuraavan...
  15. #15
    Gessussa kova penkki? Ei taida kyllä olla originaalia kamaa, se alkuperäinen on kyllä melkoisen pehmeä... Sattuneesta syystä tuli tuo vaihdettua Kahedon extra matalaan versioon ja pari muutakin osaa on hankittu sen lisäksi.



    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  16. #16
    Lainaa (iaj @ Touko. 12 2011,10:35) kirjoitti
    Gessussa kova penkki? Ei taida kyllä olla originaalia kamaa, se alkuperäinen on kyllä melkoisen pehmeä... Sattuneesta syystä tuli tuo vaihdettua Kahedon extra matalaan versioon ja pari muutakin osaa on hankittu sen lisäksi.
    Jep, originaali on toivoton pehmeytensä ja myös muotoilunsa takia. Olettamana että xx-xenon on löytänyt yksilön johon jo tehty tarpeellinen modaus eli vaihdettu jakkara, siksi kehoittelin vain totuttelemaan.
  17. #17
    orkkis penkki se taisi olla koska oli ihan uus vehje ja tuskin edes kilpiä vielä kiinni siinä minkä päälle hyppäsin kylmätyyppejä ottamaan. En vaan muista oliko kyseessä adventure vai tavallinen malli. Adventuressa toki isompi tankki niin se kiinnostaisi enemmän.. Toki molemmat korkeita pelejä kun vertaa nykyiseen, mutta kai sekin on asia johon tottuu. Tosin oli yksilö keskituella, niin ei oikein tietoa yltääkö jalat maahan asti kunnolla kun olen vain 178 lyhyt.

    Ei itsellä ole pehmeämmästä penkistä moitetta, geeli itsellä xx:ssä ja siinä 1100-1200km:n kohdalla alkoi viimeksi puutumaan kun rautapersettä ajoin viime kesänä. Orkkislankku oli paljon huonompi. Ja kovempi. Geelissä ei moitetta. Emäntä moitti aluksi et perse puutuu ku oli tottunut orkkikseen mutta ei ongelmaa enää, kyyti kelpaa edelliseen tapaan.

    Vapaapäivä tässä kuluu long way downia katsellessa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #18
    Lainaa (XX-xenon @ Touko. 12 2011,13:33) kirjoitti
    Vapaapäivä tässä kuluu long way downia katsellessa.. *
    Noiden katsomisessa on vaaransa:
    http://onroad.juvander.fi/Communi....11.aspx
    http://www.juvander.fi/FIN2PAMIR
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  19. #19
    tiedetään.

    mun ajot rajoittuu toki toistaiseksi tämän maan rajojen sisäpuolelle, mitä tuossa naapurimaassa pikkulenkkiä käyny. Pyörällä siis.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #20
    Itse hankin juuri GS:ään Wunderlichin satulan kun alkuperäisen pehmeys puudutti hanurin. Uusi satula on kovempi ja antaa paremman tuen, suosittelen.

    Ilkka
    IlkkaGT
    R1200R
  21. #21
    Lainaa (IlkkaGT @ Touko. 12 2011,14:04) kirjoitti
    Itse hankin juuri GS:ään Wunderlichin satulan kun alkuperäisen pehmeys puudutti hanurin. Uusi satula on kovempi ja antaa paremman tuen, suosittelen.

    Ilkka
    Juu, hyvä hankinta, sieltä itsekin jakkaran hommasin - Wunderlichille satulat taitaa valmistaa Kahedo.
  22. #22
    Sepi hei sorry vaan mutta....

    Tuohon CAD:in tietoihin tarkennuksena että ei K1200LT:ssä missään mallissa ole tuota kutos vaihdetta, ei vanhoissa eikä uudemmissa. Se mikä päivityksessä muuttui oli tuo perän välitys, elikkäs vanhemmilla se on pitempi joten vanhempi kulkee pari desiä pienemmällä keskikulutuksella / 100km.

    Matkakone tuo muuten on. Tarkoitettu 2-päällä varusteineen matkattavaksi suurille nopeuksille ja etäisyyksille ja vieläpä säältä suojassa. Ei kerää lunta / jäätä kovin helposti kun on muotoillut (mukavan pyöreät) linjat. Ruisku pelaa idioottivarmasti vaikka -20´c varjossa. Oma kokemukseni 2:lla eri LT:llä kohta n 100tkm ja vaikea on omasta mielestäni parempaa matkakonetta tuossa hintaluokassa keksiä. Wingiä (1800cc) olen ajanut myös mutta kun ei samaa dynaamisuutta löytynyt niin oma valintani on edelleen LT.

    Uusi 1600:nen ei ole aivan samassa hintaluokassa huom.

    Juu, ja vaikka on yksi peräkin mennyt, Inarin erämaassa aamu viidelta hinausnumeroon hyytyvällä kännyllä soitellut niin silti... !
  23. #23
    Lainaa (mchuurre @ Touko. 15 2011,17:37) kirjoitti
    Sepi hei sorry vaan mutta....

    Tuohon CAD:in tietoihin tarkennuksena että ei K1200LT:ssä missään mallissa ole tuota kutos vaihdetta, ei vanhoissa eikä uudemmissa. Se mikä päivityksessä muuttui oli tuo perän välitys, elikkäs vanhemmilla se on pitempi joten vanhempi kulkee pari desiä pienemmällä keskikulutuksella / 100km.

    Matkakone tuo muuten on. Tarkoitettu 2-päällä varusteineen matkattavaksi suurille nopeuksille ja etäisyyksille ja vieläpä säältä suojassa. Ei kerää lunta / jäätä kovin helposti kun on muotoillut (mukavan pyöreät) linjat. Ruisku pelaa idioottivarmasti vaikka -20´c varjossa. Oma kokemukseni 2:lla eri LT:llä kohta n 100tkm ja vaikea on omasta mielestäni parempaa matkakonetta tuossa hintaluokassa keksiä. Wingiä (1800cc) olen ajanut myös mutta kun ei samaa dynaamisuutta löytynyt niin oma valintani on edelleen LT.

    Uusi 1600:nen ei ole aivan samassa hintaluokassa huom.

    Juu, ja vaikka on yksi peräkin mennyt, Inarin erämaassa aamu viidelta hinausnumeroon hyytyvällä kännyllä soitellut niin silti... !
    Huurre hei sorry vaan mutta...

    Voihan siihen dynaamisuuden piikkiin vaikka mitä selityksiä laittaa...
  24. #24
    Lainaa (mchuurre @ Touko. 15 2011,17:37) kirjoitti
    Sepi hei sorry vaan mutta....

    Tuohon CAD:in tietoihin tarkennuksena että ei K1200LT:ssä missään mallissa ole tuota kutos vaihdetta, ei vanhoissa eikä uudemmissa. Se mikä päivityksessä muuttui oli tuo perän välitys, elikkäs vanhemmilla se on pitempi joten vanhempi kulkee pari desiä pienemmällä keskikulutuksella / 100km.

    Matkakone tuo muuten on. Tarkoitettu 2-päällä varusteineen matkattavaksi suurille nopeuksille ja etäisyyksille ja vieläpä säältä suojassa. Ei kerää lunta / jäätä kovin helposti kun on muotoillut (mukavan pyöreät) linjat. Ruisku pelaa idioottivarmasti vaikka -20´c varjossa. Oma kokemukseni 2:lla eri LT:llä kohta n 100tkm ja vaikea on omasta mielestäni parempaa matkakonetta tuossa hintaluokassa keksiä. Wingiä (1800cc) olen ajanut myös mutta kun ei samaa dynaamisuutta löytynyt niin oma valintani on edelleen LT.

    Uusi 1600:nen ei ole aivan samassa hintaluokassa huom.

    Juu, ja vaikka on yksi peräkin mennyt, Inarin erämaassa aamu viidelta hinausnumeroon hyytyvällä kännyllä soitellut niin silti... !
    Hitsi. Eikös siihen FaceLift malliin tullutkaan 6. vaihdetta. Oon sitten vissiin nähnyt unta. No omassa kun on tuo "aavikkoperä" niin ei juuri lisäpykäliä kaipaa.
    <p>2002-2014</p>
  25. #25
    sattuipa niin että eilen eksyin gessun selkään emännän kans, muutamia huomioita...

    aluksi hieman hirvitti hypätä noinkin korkean pyörän selkään, emäntäki mietti et miten sinne pääsee, mut niinhä se sinne itsensä punnerti.. *

    takapenkki tuntui käsin aika pehmeältä, edessä oli ilmeisesti vaihdettu penkki koska siinä luki touratekki. takapenkissä oli punaista joten varmaan orkkis.

    alussa piti hetki miettiä vilkkuja ja niiden käyttöä, kun poikkeaa yleisestä systeemistä, sen kuiten oppi aika hyvin ajon aikana. pari kertaa kaasun hyrskäytystä siinä pihassa että tietää miten bokseri heiluttaa kampetta, aika vähän sitä liikettä tosin oli, joten kai liioittelua että bokseri "heittelee" koko pyörää. aika hanakasti tosin kaasun höllätessä pyörä hidastui, onkohan sekin bokserin ominaisuus..? *

    alkuharjoittelussa sain moottorin sammumaan, hetki etsiskelyä ja löytyihän se käynnistysnappula sitten.

    ensimmäinen huomio liittyi vaihteistoon. ykkönen ei ollenkaan kolahtanut kuten japanilaisissa on tapana. piti mittaristosta katsoa, onko neutraalin valo sammunut, jotta tiesi vaihteen olevan silmässä. hieman kaasua ja bokseri pulputti iloisesti vakioputkella. tai luulen siinä olleen vakioputken..

    alkumetrit meni todella haparoiden, tuntui ettei se käänny millään ja painopiste paljon korkeammalla kuin xx:ssä. mutta kyllä siitä sitten vauhtiin päästiin..

    kiihdytys tuntui hieman sellaiselta kuminauhan venyttämiseltä xx:ään verrattuna, kuitenkin kohtuudella kiihtyi liikennevalojen välissä.

    moottoritien ramppiin mentäessä korkeammilla kierroksilla kiihtyi mukavasti ja moottori kuulosti kivalta edelleen. *

    kyyti oli sangen tasaista eikä tuulikaan ottanut pahemmin vaikka korkeampi kapistus onkin nykyiseen verrattuna. peileistä sai hyvin selvää ajon aikana, ne ovatkin aika kaukana kuskista niin taakse todella myös näkee.

    bokseri kiihtyy tietenkin hitaammin, mutta onhan tehoeroakin sellaiset 50hv verrattuna 1200gsa ja xx. tuota tehoa jäin kaipaamaan kovasti, tosin vaihteita käyttämällähän sen saa liikkumaan paremmin. kovemmillakaan kierroksilla moottori ei varsinaisesti huutanut vaikka korvatulpat ei ollu korvissa ajaessa.

    tasainen kyyti moottoribaanalla, jarrut toimivat hyvin, en kunnolla ottanut niistä mittaa, senkään takia kun oli kyytiläinen mukana. abs:t löytyivät toki koeajetusta yksilöstä.

    paluumatka pienempää tajamatietä pitkin, nopeus max 60. huomasin että tuolla ajaa ihan mukavasti hiljaisempaakin vauhtia, ei tarvi kaahata että ilmanvastus nostaisi kuskia. ajoasento muutenkin on aika ryhdikäs, ainoana haittana oli koeajopyörän tangon korkeahko asento. samoin plexi oli asennettu siten, että sen poimu vai miksi sitä sanoisi, oli juuri silmien kohdalla ja hieman joutui sen yli katsomaan. noita molempia ilmeisesti saa kuiten säädettyä..? *

    ajoviima tuntui hyvin vähän ajaessa, visiiri auki pystyi ajamaan mukavasti. ainakin pienemmällä nopeudella. miten sitten kovemmissa nopeuksissa ilmavirta käyttäytyy..?

    ajokeli oli aurinkoinen, joten en osaa kommenttia antaa, miten sadevesi sotkee kinttuja kun takana hieman vähemmän suojaa alapuolella vrt lt ja muut pyörät. vaan onpa tuolla xx:lläkin sateessa tahtonut kastua ajokamat päältäpäin...

    ko kamppeesta löytyi myös ajotietokone. siinä oli mielestäni tarpeeksi ja tarpeeksi vähän toimintoja, persujutut eli, polttoaineen määrä ja minne asti riittää, kello ja olikohan ilman lämpötila. ei kai muita juttuja tarvi normaali ihminen.. jos kaikkea noitakaan.

    paluumatkallakin liikennevaloissa ja -virrassa meno tuntui taas hieman kuminauhamaiselta, mutta ei pahemmin haitannut.

    kovemman kiihdytyksen jälkeen kuului mukava pamahdus putkesta kun kaasun löysäsi, bokserin ominaisuus..?

    kaiken kaikkiaan positiivinen kuva jäi pyörästä. oli täysin erilainen kuin mitä olin ajatellut. luulin että se on sellainen sotilaallisen jämäkkä vehje, mutta sehän olikin yllättävän pehmeä ajaa alustaltaan. emäntäkin sanoi että pehmeämpi kuin xx; ei tuntunu kaikki siltojen katkokset ja muut montut niin pahasti.

    ajoasento vaan oli huono tangosta johtuen, pitäis ottaa pitemmäksi aikaa ja kunnolla säätää itselle sopivaksi niin sais testattua paremmin, tuo oli vaan sellainen mutu-koeajo, jossa näki kannattaako edes gessua harkita. no kannattaahan se.

    tehoja on vähemmän mutta kai siihen tottuisi. ja jos hyvin käy, kuten haaveena olisi, xx jäis sitten talliin toiseksi. ja edeleen muodossa "jäisi". ei vielä niin varmalla pohjalla nämä uudet hankinnat ole kuiten koskaan.. mieli on niin muuttuva ja rahatilanne. viime viikolla sitä vielä suunniteltiin mielessä jonkinlaista avoautoa.. *

    saapa nähdä mikä suunnitelma toteutuu vai toteutuuko mikään..

    ja tosiaan koeajoyksilö oli 1200 gs adventure.
    http://www.nettimoto.com/bmw/r/1049882#yritys=emc24

    väri vaan se oikein sovi, sais olla harmaa mieluummin. tosin niitä harmaitahan saa sitten maahantuojalta suoraan.. * tosin hinta on sitten jo aivan eri. *

    miten nuo gessun varustelut, sieltähän löytyy esaa ja vesaa ja mitähän lie, hinnat on aika kovia, mutta kannattaako investointi heti alussa? tosin jälkikäteenhän niitä varustepaketteja on hankala tilailla.. * ellei sopiva käytetty ole jossa valmiina kaikki tarpeellinen... *

    siis jos sellaisen hankkii... edelleen jos. *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  26. #26
    Tuohon kuminauhamaisuuteen kaasun vasteessa VOISI olla syynä, että venttiilit on säädön tarpeessa. Tiedän sen vain omasta kokemuksesta, että tuo kapistus on aika kranttu sille.
  27. #27
    liikkeen uutena myymä mopo ja täysi huoltohistoria/huoltokirja ja venttiiliensäätö mahdollisesti tekemättä..? kuulostaa hyvältä..? *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #28
    Lainaa (XX-xenon @ Kesä. 27 2011,09:58) kirjoitti
    liikkeen uutena myymä mopo ja täysi huoltohistoria/huoltokirja ja venttiiliensäätö mahdollisesti tekemättä..? kuulostaa hyvältä..? *
    Eikös tuo ollut vain kateellisen naapurin spekulaatiota? Oma arvaus kyllä on, että GeSsulin tehoja ei ihan tartte verrata tupla-X:n vastaaviin ja tuo "kuminauhamaisuus" tulee siitä...
    <p>2002-2014</p>
  29. #29
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 27 2011,11:11) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Kesä. 27 2011,09:58) kirjoitti
    liikkeen uutena myymä mopo ja täysi huoltohistoria/huoltokirja ja venttiiliensäätö mahdollisesti tekemättä..? kuulostaa hyvältä..? *
    Eikös tuo ollut vain kateellisen * naapurin spekulaatiota? Oma arvaus kyllä on, että GeSsulin tehoja ei ihan tartte * verrata tupla-X:n vastaaviin ja tuo "kuminauhamaisuus" tulee siitä...
    ja toki onhan siinä erona vielä kardaani vs. kettinki..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  30.  
  31. #30
    Tuo ESA on oikeasti hintansa väärti varuste. Saat säädettyä jousituksen yhdelle/kahdelle. Iskunvaimennukselle löytyy kolme kovuutta, voi vaihtaa lennossa jos tietyyppi/nopeus/lapsetusaste vaihtuu. Pyörän voi säätää aivan erilaiseksi tarpeen ja tunteen mukaan. Suosittelen. GS ESA:ssa jopa kolme korkeutta jos oikeasti haluat lähteä ryynäämään.

    Suosittelen GS:ä muutenkin, kotiseudulta löytyy aivan uusia ulottuvuuksia kun lähdet kiertämään hiekkateitä mitä XX:llä ei viitsisi ajatellakaan...voit valita tien jolla 60 tai 80 on oikeasti reilu nopeus, silti kortti pysyy taskussa vaikka vallesmanni sattuisikin vastaan (hiekkateillä sivukylillä, never).

    Jos jätät sen XX sille varalle että tekee mieli laskea isoa kovaa... täydentää GS laivastoa juuri sopivasti.
    IlkkaGT
    R1200R
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen