Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Minkäslaisia hyviä tai huonoja kokemuksia boxeristeilta löytyy vakioputken korvaamisesta Leo Vincellä ? (äänet, moottorin käytös ym.)
    Vaatiko vaihto seosten tms. uudelleen säätöä?
    Muuta huomioitavaa?

    Pyörä on katalysaattorilla varustettu vakio R 850 R.

    Ps.Onkos toi LeoVince-tarra * liimattu jo tehtaalla valmiiksi tuohon äänenvaimentimeen kiinni ja jos on, niin saako sen helpolla poistettua? *
    edit: Tarkemmin kuvaa katsottuani huomasin, ettei se olekaan tarra. *



    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  2. #2
    On se tarra vaikkakin alumiinipeltinen ja poppareilla varmistettava. Ainakin mulla tuli irrallaan eli saa liimata / porata kiinni jos haluaa.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  3. #3
    Kiitos tiedosta. *Itse en niin kauheesti ole tarrojen perään.
    Putkeakaan en ole kovin innostunut vaihtamaan, mutta pyörä on vakioputkella niin über-hiljainen, ettei *pakoääniä ajaessa juurikaan kuule. *
    Jos kokemuksia ei löydy LeoVincen- slipareista, niin mielelläni otan kokemuksia vastaan myös muun merkkisistä pörinäpöntöistä.



    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  4. #4
    Mulla on kiinni Leo Vicen X-3 kokoputki (ilman kattia). Ääntä piisaa. Voi olla, että revin irti ja laitan alkuperäiset pöntöt takaisin. Aikansa kutakin ja joskus olisi kiva päästä Apparallekin.

    Lienee kuitenkin tosi, että bokserit on yleiseen tapaan vakiona kuristettuja laiheliinejä. Omassa Gessussa on lisäksi PCIII ja K&N. Penkin mukaan tehoa ja vääntöä tuli lisää noin 10 % ja kiloja hävisi noin 10. Kyllähän tuollaisen persdynossakin huomaa. Varsinkin, kun palikat ja työ maksaa abaut tonnin.

    edit: valistumattomana arvionani esitä, että pelkän peräpöntön vaihto ei vaikuta mitään. Ehkä ääneen jotain, mutta siihenkin vähän, koska ääni on katalysaattoripöntön jälkeen jo melko olematon.



  5. #5
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 01 2011,12:15) kirjoitti
    Mulla on kiinni Leo Vicen X-3 kokoputki (ilman kattia). Ääntä piisaa. Voi olla, että revin irti ja laitan alkuperäiset pöntöt takaisin. Aikansa kutakin ja joskus olisi kiva päästä Apparallekin.

    Lienee kuitenkin tosi, että bokserit on yleiseen tapaan vakiona kuristettuja laiheliinejä. Omassa Gessussa on lisäksi PCIII ja K&N. Penkin mukaan tehoa ja vääntöä tuli lisää noin 10 % ja kiloja hävisi noin 10. Kyllähän tuollaisen persdynossakin huomaa. Varsinkin, kun palikat ja työ maksaa abaut tonnin.

    edit: valistumattomana arvionani esitä, että pelkän peräpöntön vaihto ei vaikuta mitään. Ehkä ääneen jotain, mutta siihenkin vähän, koska ääni on katalysaattoripöntön jälkeen jo melko olematon.
    Olin tuosta LeoVincen asennuskuvasta ymmärtävinäni, että sliparin mukana tulee myös väliputki. *En nyt ole aivan varma, enkä viitsi lähteä talliin asiaa tarkastamaan, mutta mun mielestä r850/r1100 orkkisputkessä katti ja äänenvaimennin ovat kiinteästi yhdessä, joten katti poistuu väkisinkin, jos sliparin asentaa.

    Seoksien säätö onnistuu varmaan myös ilman Power commanderia, mutta miten?
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  6. #6
    Katti (meikäläisen epäspesifisessä kielenkäytössä) on se kalkkunan kokoinen ja näköinen pötikkä heti mutkien jälkeen. Siinä on kiinni myös lambda (etuosassa). Linkittämässäsi kuvassa saattaa olla jonkinlainen katin ohitus. En tiedä miten putket menee noissa katumalleissa. Itsellä on kokemusta vain -02 mallin GS 1150:sta, joka lienee erilainen kuin 850 tai 1100 roadsterit.

    Seoksia voi säätää myös lastuttamalla tai jumpperoimalla (täällä on ollut aika paljon keskustelua siitä, Pekkavee tietää paremmin nämäkin jutut). Ruiskukoneestahan on kysymys, joten aivokirurgia tarvitaan. Pelkkä avarampi putki voi mahdollisesti korostaa boxerille tyypillistä tasakaasulla nykimistä, jos seoksille ei tee mitään. Oletan. Ehkä. Mutu. *

    edit: asiavirheiden korjailua.....



  7. #7
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 01 2011,14:13) kirjoitti
    Seoksia voi säätää myös lastuttamalla tai jumpperoimalla (täällä on ollut aika paljon keskustelua siitä, Pekkavee tietää paremmin nämäkin jutut). Ruiskukoneestahan on kysymys, joten aivokirurgia tarvitaan. Pelkkä avarampi putki voi mahdollisesti korostaa boxerille tyypillistä tasakaasulla nykimistä, jos seoksille ei tee mitään. Oletan. Ehkä. Mutu.

    edit: asiavirheiden korjailua.....
    Ei kai toi pönttö tuo kuin lisää ääntä. Tehoa ehkä jotain muruja.
    No jotkut sitäkin haluaa.
    Itse ajelen vakioputkella R1100GS pyörällä ja olen ihan tyytyväinen. Ajelin joskus kaverin pyörällä, jossa oli Leo Vince eikä sitä meteliä kauaa kestä, ainakaan meikäläinen.
    Ja seoksia pitäisi kanssa jotenkin säätää, koska änkkärin vastus pienenee katin poistolla ja avarammalla putkella.

    Perusongelmahan on se, että noi boxerit käy laihalla päästömääräysten takia. Ja pienemmät änkkärivastukset vielä pahentavat ongelmaa.

    Joten seosta pitäisi rikastaa.

    Keinoja on monia.
    Paras on kai joku Power commander, jolla pystyy seokset säätämään erinomaisesti eri kierrosluvuilla ja kaasun asennoilla.
    Vaatii vaan penkityksen ja paljon rahaa.
    Sitten tulee
    Bemarin oman Motronic ohjauksen kartat.
    Hyppylangoilla löytyy erilaisia karttoja tarvikepöntöille ilman kattia tai katin kanssa. Matalaoktaaniselle bensallekin löytyy ruiskukartta vakio Motronicista.
    Sitä ei vaan kaikki Bemarihuoltojenkaan porukat tiedä.

    Yksi konsti seoksen rikastamiseen on
    Accelerator
    joka huijaa ilman lämpöanturia luulemaan, että onkin kylmempi ilma kuin oikeasti on.

    Ja jos pyörässä ei ole alunperin kattia, niin löytyyhän sieltä se CO potikka, jolla seosta voi säätää.

    Pekka
    Pekka
  8. #8
    Jos pelkkää ääntä haluaa niin sitähän saa halvemmallakin vaikka tuolta. Näkyy olevan irrotettava db-killeri äänen hienosäätöä varten *

    Ja juu ei kokemuksia, kunhan heitin ajatuksen ilmaan...
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  9. #9
    malleissa missä ei ole lambdaa on potikka säätö seoksille.
  10. #10
    Kiitoksia kaikille vastaajille!
    Sliparin edut ja haitat tuntuvat kallistuvan negatiivisen puolelle, joten taidan skipata ajatuksen takaisin mielen perukoille ja tuhlata rahat johonkin muuhun.
    Vedän sitten vastaisuudessa vähän kovemmilla kierroksilla. *Kaipa silläkin tavalla saa desibelejä lisättyä. *
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  11. #11
    On äänessä puolensakin. Hankkiudu nickin Nomad Gessun äärelle joskus. Sillä lienee valtakunnan kauneimmin laulava matala tenori. Ellei ole hävittänyt.
  12.  
  13. #12
    Lainaa (TiPL @ Joulu. 01 2011,20:38) kirjoitti
    Kiitoksia kaikille vastaajille!
    Sliparin edut ja haitat tuntuvat kallistuvan negatiivisen puolelle, joten taidan skipata ajatuksen takaisin mielen perukoille ja tuhlata rahat johonkin muuhun.
    Vedän sitten vastaisuudessa vähän kovemmilla kierroksilla. *Kaipa silläkin tavalla saa desibelejä lisättyä. *
    Viisas ratkaisu

    Pekka
    Pekka