Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Apen Väinössä latausjännite pysyttelee siinä 12V tuntumassa ja syö siis akun varauksen hetkessä. Onko näissä mahdollisesti joku 'tyyppivika' mikä kannattaisi ensimmäisenä tsekata? Pyörä on muistaakseni vuoden -90 malli.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  2. #2
    Pikkuwäinön heikko lenkki on laturin staattori - tunnetusti.

    Ihan ekaksi puhdista kaikki johtoliitokset laturilta akulle. Yllättävän usein liitoksen ovat hapettuneet. Laita puhdistettuihin liittimiin ns. akkunaparasvaa.

    Mittaapa laturinjohdoista jännite; ne keltaiset, mitkä tulevat laturilta jännitteensäätäjälle. Kytke yleismittari keltaisten johtojen väliin vuorotellen, mittarin asteikko AC 100 V. Johtojen välinen jännite tulisi olla n. 50 VAC, Ellei ole, niin staattori on kypsä.

    Jos saat kolmen johtimen mittauksesta jokaisesta lähes samat jännitteet, niin sit lataussäädin voi olla kypsä.
    Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

    Beta 350 RR kannonkiertäjä
    Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
    V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
  3. #3
    Mittausten mukaan näyttäis et staattori on sökö. Onko pahakin remontti edessä? Motti pitää ilmeisesti irrottaa rungosta..?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  4. #4
    Lainaa (Jalase @ Huhti. 21 2009,15:47) kirjoitti
    Mittausten mukaan näyttäis et staattori on sökö. Onko pahakin remontti edessä? Motti pitää ilmeisesti irrottaa rungosta..?
    En ole pikkuwäinöä ropannut, joten mutu/rahilla jeesataan

    Mahdollisesti saat vas. puoleisen laturin kopan irki löysäämällä motin rungosta ja sopivasti vänkäät alas/ylös/sivulle. Ellei onnistu, niin sit motti irki.

    Staattori on vauhtipyörän/magneettikehän alla, mikä pitää irroittaa sopivaa ulosvetäjää käyttäen. Älä missään nimessä lyö/väännä vauhtipyörää, koska magneetit rikkoutuvat ja irtoavat herkästi.
    Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

    Beta 350 RR kannonkiertäjä
    Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
    V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
  5.  
  6. #5
    Noniin, sedän pyörästä loppui nyt virta. Latausjännite sama navoissa kuin ketjun alussakin mainittu 12v, eli staattori on muidenkin mittausten mukaan sökö

    Onko tiedossa mitään jekkuja/kikkoja koneen posken irroitukseen (muutama pulttihan on suoraan runkoputken takana), vai vaatiko homma vaan perus purkamista??

    Onko kukaan teettänyt/tehnyt kyseistä hommaa tässä PK-seudulla, suosituksia, hintoja yms???

    Kaikesta projektia helpottavasta iso kiitos jo etukäteen!!
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *