En olisi noin varma. Pariin otteeseen olen nähnyt tutkamiehen maastossa nelos- ja vitostiellä. Joskus vieläpä sopivasti ohituskaistan lopussa. Yhdellä kerralla syksyllä ajelin autolla ja luulin ensin, että hirvenmetsästäjä istuu siellä kun oli sopivasti hirvikauden alkua. Sitten kohdalla vasta älysin, että poliisi tutkan kanssa. Tummanvihreä eräasu päällä.
Itse sain sakot myös vastaavasta tapauksesta vuonna 2009, eli tutka oli maastossa metsän reunalla, ja sitten mp-kyttä oli edellä odottamassa. Kun kyselin, että mistä tutkasitte ja miten, niin kertoi, että siinä oli n. kilometri ennen mp-kyttää ollut poliisi maastossa tutkan ja radion kanssa. Sanoin, että en nähnyt ja poliisi naurahti, että ei pidäkään tai ei voikaan tms.
Viimeksi muokannut: Turder; 26.03.2012 klo 12:22.
Yhtä huolettomasti mitä kortitta muutenkin, lisäksi saa sitten sakot jostain väärennöksestä tms. Ei sitä kortilla ajeta ja tolla ylimääräsellä kortilla saat vaan lisää hallaa aikaan. Ja omalla kohdalla ainakin aina on kortin tiedot poliisi käyny myös tarkistamassa eikä ole luottanut pelkkään läpyskään.
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
No ainakin eilen iltapäivällä VT6:lla Korian ABC:lta 2-3 km Helsinkiin päin, vielä siinä kapeassa kohdassa vähän ennen rautatiesiltaa oli todellakin ihan umpimettässä sinipukuinen herrasmies tukankuivaajaa muistuttavan laitteen kanssa osoittelemassa tien suuntaan, ja seuraavalla levähdyspaikalla oli pikavoittojen jakelupiste.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Samaa mieltä tästä, että mielestäni ohittamisella ei saisi juurikaan mitään nopeusrajoituksia olla. Parempi se on mitä nopeampaa suhahdetaan ohi, eikä jäädä asumaan siihen vastaantulijoiden kaistalle.
Vieläkun tästäkin maasta aika paljo löytyy niitä jotka vähän lisäävät kaasua siinä vaiheessa kun huomaavat jonkun lähteneen heitä ohittamaan..
Yamaha XJ 900 S Diversion '99
OK.. tilanne oli kuvitteellinen..
Edit. Mun tietoja ei kyllä ole koskaan tarkistettu rutiini ratsian yhteydessä olen kai luotettavamman näköinen sitten..
Sinipukuisia/siviilipukuisia minäkin olen nähnyt milloin missäkin "tukankuivaimen" kanssa, mutta lumipukuiset ja maastopukuiset on kyllä jäänyt näkemättä (ehkä juuri sen naamioinnin takia). Tosin en kyllä usko ko.naamiointiin ennen kun näen lumipukuepisodin.
Viimeksi muokannut: jamas; 26.03.2012 klo 14:22.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Kun ajaa rajoitusten mukaan,niin ihan sama mitkä puvut päällä tutkaavat.Vaikka tuossa edellä mainitun
paskakasan sisällä.
Kyllä ne sieltä katoavat,kun pari vuotta turhaan tutkaavat lumipenkassa maaten.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.