Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    No niin nythän nuo absit alkoi oikutella, eli eli.

    Ajoin tuon mopottimen suht. syvään suohon josta tuo jouduttiin vetämään taljalla kyljellään pois, mopo yltäpäältä kurassa (mies myös ) ja apsi valo vilkutteli jo kotimatkalla.

    seuraavana päivänä mopoa pesulle ja valo vilkkui edelleen myöskään tuo paljon parjattu servo tehostin ei toiminut, pesun jälkeen valo lakkasi vilkkumasta ja kaikki toimi ok! muutaman päivän.. Nyt taas on vika päällä servo ei toimi ja valo vilkuttaa, myös jarruvalo palaa kokoajan..

    Onko ideoita mistä tuota lähtisi selvittelemään?? Sattuisiko kellään olemaan vikakoodien lukulaitetta, esim GS911 Tampereen lähettyvillä? Niin ja pyörähän on -06 GSA.
  2. #2
    Villi arvaus, pyörien anturit ovat saaneet siipeensä. Johto murtunut tai jotain.
    Tai jarrunestettä on valunut ABS säiliön ylivuotoletkun kautta pihalle ja nestemäärä on nyt alhainen.

    Pekka
    Pekka
  3. #3
    Juu tarviipa tuo neste tarkastella, kunhan kerkiää.. Taka anturi on luultavasti kunnossa koska nopeusmittari toimii.. Mikähän mahtaisi olla ehjän anturin vastus? Koitan huomenna keritä tuota mopotinta katsomaan.. lisää ideoita saa laittaa..
  4. #4
    Jarrukahvojen mikrokytkimet ovat saaneet ehkä siipeensä? Jos virtapiiri on kiinni, ei virtojen kytkennän jälkeinen testi mene läpi.

    EDIT: Vasta toisella luennalla tuli rekisteröityä vikakuvauksessasi oleva maininta jarruvalon palamisesta jatkuvasti. Sehän viittaa suoraan vioittuneeseen / kiinni olevaan jarruvalokatkaisijaan, joka estää järjestemän aktivoitumisen.



    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    No niin hieman päivitystä.


    Kävin aamusella tutkimassa tuota hiukan ja takajarrulle lisäsin hieman nestettä ( ei ollut minimissään vielä)

    availin myös tuon takajarrupoljin hässäkän ja putsailin tuon metalliliuaskan sieltä. Pitäisikö tuolla takajarrulla olla myös tuo mikrokytkin jossain?? ( en löytänyt)

    Etujarrukaan ei pitänyt tuota klik ääntä kahvaa painettaessa, säätelin tuonkin ja nyt pitää.

    Etujarrun tunnistin anturi näyttää päällisin puolin ihan kunnossa olevalta myös tunnistin rengas..

    Latasin myös akun; ihmeen nopeesti näytti laturi täyttä, olisiko tuo akku tiensä päässä?

    No vika ei korjaantunut edelleen takajarruvalo palaa kokoajan ja apsien valo vilkuttaa tiheään.

    Pitäisikö tuo nyt resetoida vai??

    T:Teemu
  6. #6
  7. #7
    Lainaa (tahvo @ Touko. 04 2011,11:47) kirjoitti
    No niin hieman päivitystä.


    Kävin aamusella tutkimassa tuota hiukan ja takajarrulle lisäsin hieman nestettä ( ei ollut minimissään vielä)

    availin myös tuon takajarrupoljin hässäkän ja putsailin tuon metalliliuaskan sieltä. Pitäisikö tuolla takajarrulla olla myös tuo mikrokytkin jossain?? ( en löytänyt)

    Etujarrukaan ei pitänyt tuota klik ääntä kahvaa painettaessa, säätelin tuonkin ja nyt pitää.

    Etujarrun tunnistin anturi näyttää päällisin puolin ihan kunnossa olevalta myös tunnistin rengas..

    Latasin myös akun; ihmeen nopeesti näytti laturi täyttä, olisiko tuo akku tiensä päässä?

    No vika ei korjaantunut edelleen takajarruvalo palaa kokoajan ja apsien valo vilkuttaa tiheään.

    Pitäisikö tuo nyt resetoida vai??

    T:Teemu
    Servojarrullinen kuittaa itse virheensä kun vika poistuu. Eli jos vikatilanne on poistunut, ei pitäisi tarvita minkäänsorttista resetointia. Edelleenkin epäilen kyllä noita jarruvalokatkaisimia tai jompaa kumpaa, kun kerran jarruvalo palaa jatkuvasti.
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Muistan kuulleeni eräältä BMW-konkarilta että aina kun biimeri käy kyljellään niin ABS heittää "vian" päälle. Eli resetoimalla pitäisi vika poistua.


    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  9. #9
    Ne nesteet voi olla vähissä siellä ABS-yksikössäkin, ei pelkästään takajarrun polkimen säiliössä ja etujarrun kahvasäiliössä.
    Siis siellä tankin alla ja muovikorkkien alla.

    Pekka
    Pekka
  10. #10
    Jahas taitaa mennä sit mopon purkamiseksi..

  11. #11
    Tsekkaas kuitenkin että palaako se jarruvalo oikeasti vai vain parkkivalo jarruvalon ominaisuudessa? Tuo gessuhan taitaa sytyttää jarruvalon takavaloksi jos se varsinainen takavalo on rikki. Helppo nähdä kun ottaa lampun käteen ja katsoo onko jompikumpi lanka poikki vai ei.

    Ei nyt muista ilmoittiko se lamppuvikaa ruudussa vai ei tällöin. Kerran on meinaan kaverin pyörän kanssa ihmetelty kun *jarruvalo* paloi koko ajan...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12. #12
    Lainaa (iaj @ Touko. 04 2011,22:10) kirjoitti
    Tsekkaas kuitenkin että palaako se jarruvalo oikeasti vai vain parkkivalo jarruvalon ominaisuudessa? Tuo gessuhan taitaa sytyttää jarruvalon takavaloksi jos se varsinainen takavalo on rikki. Helppo nähdä kun ottaa lampun käteen ja katsoo onko jompikumpi lanka poikki vai ei.

    Ei nyt muista ilmoittiko se lamppuvikaa ruudussa vai ei tällöin. Kerran on meinaan kaverin pyörän kanssa ihmetelty kun *jarruvalo* paloi koko ajan...
    Juu tarviipa tuokin tarkastaa..


    Entäs tietääkö joku paljonko ehjä apsi anturi antaa vastusta?? Taka anturihan tuolla on ehjä ilmeisemmin kun nopeusmittari pelaa..
  13. #13
    Morjens,

    Apsin valojen vilkkumissekvenssi kertoo mikä systeemissä on vikana, käyttöohjekirjassa on sekvenssin 'dekoodaus'.

    Mun integral vehkeessä jouluvalosekvenssi on jokakerta ilmoittanut vikakohteen oikein - yhden kerran liian vähän jarrunestettä (abs-yksikössä) ja pari kertaa jarruvalo kaput (vaikea huomata, sillä takavaloa käytetään jarruvalona jos jarrun vastuslanka on poikki. Yhden kerran jarrupolkimen mikrokytkimen välissä oli risu polttaen jarruvaloa kokoajan).

    Siis RTFM (read the fucking manual) *
  14. #14
    Lainaa (efraim @ Touko. 05 2011,09:01) kirjoitti
    Morjens,

    Apsin valojen vilkkumissekvenssi kertoo mikä systeemissä on vikana, käyttöohjekirjassa on sekvenssin 'dekoodaus'.

    Mun integral vehkeessä jouluvalosekvenssi on jokakerta ilmoittanut vikakohteen oikein - yhden kerran liian vähän jarrunestettä (abs-yksikössä) ja pari kertaa jarruvalo kaput (vaikea huomata, sillä takavaloa käytetään jarruvalona jos jarrun vastuslanka on poikki. Yhden kerran jarrupolkimen mikrokytkimen välissä oli risu polttaen jarruvaloa kokoajan).

    Siis RTFM (read the fucking manual) *
    No eiköhä tuo ole jo luettu.. Viaksi kyllä ilmoittaa, että itsetestausta ei voida suorittaa loppuun.. tuo manuaalin lukeminen ei kerro mihkä se keskeytyy, mut kiitti kummiskin..
  15. #15
    Moro,

    Viallinen jarruvalokatkaisin voi olla potentiaalinen syy itsetestauksen keskeytymiseen.
  16. #16
    Lainaa (efraim @ Touko. 05 2011,11:12) kirjoitti
    Moro,

    Viallinen jarruvalokatkaisin voi olla potentiaalinen syy itsetestauksen keskeytymiseen.
    Moro!!

    Juu takajarrun mikrokytkin oli toimimaton, nyt homma pelaa taas.. Kiitos kaikille vinkeistä..

    Seuraava ongelma Nyt kovassa jarrutuksessa ( vain etujarru) Syttyy Punainen kolmio näyttöön, mutta tuo taitaa johtua väärin asennetusta mikrosta etujarrulla!?

    Eli tarviipa tuota vielä siirrellä hieman.. jossain näin jo kuvankin tuosta mikron etäisyydestä, kaikenkaikkiaan hyvällä mallilla!

  17. #17
    Lainaa (tahvo @ Touko. 05 2011,11:47) kirjoitti
    Lainaa (efraim @ Touko. 05 2011,11:12) kirjoitti
    Moro,

    Viallinen jarruvalokatkaisin voi olla potentiaalinen syy itsetestauksen keskeytymiseen.
    Moro!!

    Juu takajarrun mikrokytkin oli toimimaton, nyt homma pelaa taas.. * Kiitos kaikille vinkeistä..

    Seuraava ongelma * *Nyt kovassa jarrutuksessa ( vain etujarru) *Syttyy Punainen kolmio näyttöön, mutta tuo taitaa johtua väärin asennetusta mikrosta etujarrulla!?

    Eli tarviipa tuota vielä siirrellä hieman.. jossain näin jo kuvankin tuosta mikron etäisyydestä, kaikenkaikkiaan hyvällä mallilla!

    Sanoinkomää

    Pienen ihmisen ilo olla (edes) joskus oikeassa
    <p>2002-2014</p>
  18. #18
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 05 2011,20:30) kirjoitti
    Lainaa (tahvo @ Touko. 05 2011,11:47) kirjoitti
    Lainaa (efraim @ Touko. 05 2011,11:12) kirjoitti
    Moro,

    Viallinen jarruvalokatkaisin voi olla potentiaalinen syy itsetestauksen keskeytymiseen.
    Moro!!

    Juu takajarrun mikrokytkin oli toimimaton, nyt homma pelaa taas.. * Kiitos kaikille vinkeistä..

    Seuraava ongelma * *Nyt kovassa jarrutuksessa ( vain etujarru) *Syttyy Punainen kolmio näyttöön, mutta tuo taitaa johtua väärin asennetusta mikrosta etujarrulla!?

    Eli tarviipa tuota vielä siirrellä hieman.. jossain näin jo kuvankin tuosta mikron etäisyydestä, kaikenkaikkiaan hyvällä mallilla!

    Sanoinkomää *

    Pienen ihmisen ilo olla (edes) joskus oikeassa *
    Sanoit sää Oikeassa olemisen ilo suodaan sinulle..
  19. #19
    Lainaa (tahvo @ Touko. 05 2011,11:47) kirjoitti
    Lainaa (efraim @ Touko. 05 2011,11:12) kirjoitti
    Moro,

    Viallinen jarruvalokatkaisin voi olla potentiaalinen syy itsetestauksen keskeytymiseen.
    Moro!!

    Juu takajarrun mikrokytkin oli toimimaton, nyt homma pelaa taas.. * Kiitos kaikille vinkeistä..

    Seuraava ongelma * *Nyt kovassa jarrutuksessa ( vain etujarru) *Syttyy Punainen kolmio näyttöön, mutta tuo taitaa johtua väärin asennetusta mikrosta etujarrulla!?

    Eli tarviipa tuota vielä siirrellä hieman.. jossain näin jo kuvankin tuosta mikron etäisyydestä, kaikenkaikkiaan hyvällä mallilla!

    Mikro säädetty oikealle kohalleen, vikavalot hävinneet ja kaikki ok..

    Kiitos vielä kerran Vastanneille.
  20.  
  21. #20
    Jos kerran Tampereella olet ja tarviit joskus GS911 palvelua, niin Kymäläisen Harrilla on semmoinen. Ei ehkä lue niitä koodeja ihan suurkiitoksella, mutta saat kyllä sitten rahan vastineeksi ihan kunnon neuvojakin ja sitten hän fiksaa moposi, jos tilanne sen vaatii.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo