Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Talvisäilytyksen ja korjauksen aikana merkkiliike rikkoi 1200 RTn tuulilasin säätösysteemin oikeanpuoleisen työntötangon. Niitä ei tietenkään ollut varastossa-Suomessa-Ruotsissa. Nyt odoteltu 10 päivää. Kestääkö tosiaan näin pitkään, niin vähäinen osa ?? Oisko kellään Suomessa ??
  2. #2
    Kauan? 10 päivää? Kokeile japanilaista ja katso kauanko varaosien tulo kestää...
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 06 2011,20:24) kirjoitti
    Kauan? 10 päivää? * Kokeile japanilaista ja katso kauanko varaosien tulo kestää...
    Kaksi päivää.
    Taivas saa odottaa
  4. #4
    Parissa päivässä ne Bemariinkin normaalisti tulee. Sitten kun on harvinaisempaa tavaraa ja joudutaan Pohjoismaiden varastosta Eurooppaan, niin voi mennä viikko, pari. Japanilaisen kanssa voi mennä kuukausi, pari.
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 06 2011,21:04) kirjoitti
    Parissa päivässä ne Bemariinkin normaalisti tulee. Sitten kun on harvinaisempaa tavaraa ja joudutaan Pohjoismaiden varastosta Eurooppaan, niin voi mennä viikko, pari. Japanilaisen kanssa voi mennä kuukausi, pari.
    Et nyt oikein taida olla hajulla nykyisistä systeemeistä.

    Kaikki japsit toimii tänä päivänä suunnilleen samalla periaatteella. Eli esim. Suzukilla Euroopan keskusvarasto on Saksassa lähellä Frankfurtia, ja sieltä tilaukset lähtee (lentona) Suomeen joka arkipäivä. Muut ns. satelliittivarastot ovat Ranska, Italia, Espanja ja Englanti, joista on rekkalinjat Saksaan. Eli toimitusajat Saksa>Suomi 2-3 arkipäivää, muualta Euroopasta 1-2 pv pidempään. Ja Japanista saaminen voi kestää 2-3 viikkoa. Läheskään aina ei tosin kestä kuin muutama päivä, koska jos kama on esim. Saksasta loppunut, sitä on hyvin todennäköisesti jo tilattu Japanista lisää. Maanjäristys ja tsunami ovat kylläkin hieman hidastaneet toimituksia, mutta siinä on kyseessä poikkeustilanne.

    Aika verkkaisesti muuten tulee Bemun osat Euroopasta, jos viikon ottaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #6
    Lainaa (pecha @ Touko. 07 2011,09:33) kirjoitti
    Aika verkkaisesti muuten tulee Bemun osat Euroopasta, jos viikon ottaa.
    Samaa tahtia tulee osat itävallasta, eli suunnilleen viikossa.
    Joskus reilusti alle, harvoin paljoa yli.

    Ei varmaankaan hidas kuljetus syynä, vaan osia kerätään pitkin viikkoa isompaan tilaukseen joka sitten tulee kuitenkin kohtuu nopeasti.
  7. #7
    Mulle ilmotti maahantuoja että ei oo ei tuu. Ei valmisteta enää. Nii että kauan?
    ZZR1100:lla mennään
    9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
  8. #8
    Lainaa (pecha @ Touko. 07 2011,09:33) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 06 2011,21:04) kirjoitti
    Parissa päivässä ne Bemariinkin normaalisti tulee. Sitten kun on harvinaisempaa tavaraa ja joudutaan Pohjoismaiden varastosta Eurooppaan, niin voi mennä viikko, pari. Japanilaisen kanssa voi mennä kuukausi, pari.
    Et nyt oikein taida olla hajulla nykyisistä systeemeistä.

    Kaikki japsit toimii tänä päivänä suunnilleen samalla periaatteella. Eli esim. Suzukilla Euroopan keskusvarasto on Saksassa lähellä Frankfurtia, ja sieltä tilaukset lähtee (lentona) Suomeen joka arkipäivä. Muut ns. satelliittivarastot ovat Ranska, Italia, Espanja ja Englanti, joista on rekkalinjat Saksaan. Eli toimitusajat Saksa>Suomi 2-3 arkipäivää, muualta Euroopasta 1-2 pv pidempään. Ja Japanista saaminen voi kestää 2-3 viikkoa. Läheskään aina ei tosin kestä kuin muutama päivä, koska jos kama on esim. Saksasta loppunut, sitä on hyvin todennäköisesti jo tilattu Japanista lisää. Maanjäristys ja tsunami ovat kylläkin hieman hidastaneet toimituksia, mutta siinä on kyseessä poikkeustilanne.

    Aika verkkaisesti muuten tulee Bemun osat Euroopasta, jos viikon ottaa.
    Juuri noin olen kuvitellut sen Japsien kohdallakin toimivan. On vaan sattunut tuttavapiiriin pari tapausta, jossa osia on jouduttu tilaamaan Jaappanista asti ja silloin meni neljä viikkoa.
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 07 2011,11:18) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Touko. 07 2011,09:33) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 06 2011,21:04) kirjoitti
    Parissa päivässä ne Bemariinkin normaalisti tulee. Sitten kun on harvinaisempaa tavaraa ja joudutaan Pohjoismaiden varastosta Eurooppaan, niin voi mennä viikko, pari. Japanilaisen kanssa voi mennä kuukausi, pari.
    Et nyt oikein taida olla hajulla nykyisistä systeemeistä.

    Kaikki japsit toimii tänä päivänä suunnilleen samalla periaatteella. Eli esim. Suzukilla Euroopan keskusvarasto on Saksassa lähellä Frankfurtia, ja sieltä tilaukset lähtee (lentona) Suomeen joka arkipäivä. Muut ns. satelliittivarastot ovat Ranska, Italia, Espanja ja Englanti, joista on rekkalinjat Saksaan. Eli toimitusajat Saksa>Suomi 2-3 arkipäivää, muualta Euroopasta 1-2 pv pidempään. Ja Japanista saaminen voi kestää 2-3 viikkoa. Läheskään aina ei tosin kestä kuin muutama päivä, koska jos kama on esim. Saksasta loppunut, sitä on hyvin todennäköisesti jo tilattu Japanista lisää. Maanjäristys ja tsunami ovat kylläkin hieman hidastaneet toimituksia, mutta siinä on kyseessä poikkeustilanne.

    Aika verkkaisesti muuten tulee Bemun osat Euroopasta, jos viikon ottaa.
    Juuri noin olen kuvitellut sen Japsien kohdallakin toimivan. On vaan sattunut tuttavapiiriin pari tapausta, jossa osia on jouduttu tilaamaan Jaappanista asti ja silloin meni neljä viikkoa.
    Puskaradion jutut ei varsinkaan tällaisissa hommissa ole läheskään aina paikkansapitäviä... yleisin syy viivästykseen nimittäin on se, ettei osaa ole syystä taikka toisesta muistettu alunperin edes tilata. Elikkä tilaus on vaan raapustettu vaikka tupakka-askin kanteen, eikä se mennyt siitä eteenpäin. Ja kun asiakas sitten ilmaantuu osia kyselemään, ei tohdita myöntää omaa virhettä, helpompi on sanoa että "tehtaalla toimitusvaikeuksia".

    En sano, että tuttaviesi tapauksessa on juuri näin. Mutta ylikauan kestävissä tilauksissa kaikista yleisimmin on kyllä kyse juuri tuosta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #10
    Mutta alkuperäiseen kysymykseen palatakseni. Onko kenellekään merkkiliike tilannut varaosia, ja kuinka pitkään on mennyt
    Eniten ketuttaa kun ei voi ajaa, jottei toinenkin tuki rikkoituisi ja taas odottamaan. Kyseessä tupakin kokoinen alumiininen osa jossa reiät kummassakin päässä, alkuperäisen hinta noin 53 €.
  11. #11
    Lainaa (jaato @ Touko. 07 2011,15:54) kirjoitti
    Mutta alkuperäiseen kysymykseen palatakseni. Onko kenellekään merkkiliike tilannut varaosia, ja kuinka pitkään on mennyt
    Eniten ketuttaa kun ei voi ajaa, jottei toinenkin tuki rikkoituisi ja taas odottamaan. Kyseessä tupakin kokoinen alumiininen osa jossa reiät kummassakin päässä, alkuperäisen hinta noin 53 €.
    Kuten keskustelusta voi päätellä parista päivästä pariin viikkoon on mennyt Bemarin osien kanssa. Miksei tuolla voisi ajaa? Ilman tuulilasia toki hieman erilaista puuhaa, mutta ei kai tuo ajamista estä?
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    2-4 viikkoo on kestänyt varaosat japseihin tulla nopein ja halvin tapa saada tavaraa on ollut:http://www.cmsnl.com/ paikalliset edustajat eivät kovin innokkaita ole varaosia myymään/toimittamaan merkkiin katsomatta Kyllähän nykylogistiikalla osat pitäs tulla muutamassa päivässä mistäpäin maailmaa tahansa. Taitaa vaan toi MP-jälkimarkkinointi olla niin pientä ja amatöörimäistä vielä täällä suomessa, ettei ihan heti toteudu...
    Elä ja anna muiden roudata.
  13. #13
    C-A-D:lle. Eihän se varsinaista ajoa estä, mutta ilmavirta nostaa poikkinaista puolta ja ehjä pitää kiinni, eli lasi on aika vinossa jos
    ala-asennossa. Jos taas ylempänä niin liihottelee omiaan muutaman sentin verran. Tuli vaan mieleen, että jos nyt sitten ajamalla rikon myös ehjän niin taas saa odottaa ja se on oma vika.
  14. #14
    Moro.
    Kuulostaa yksinkertaiselta palikalta. Onko ihan mahdoton tehdä itse uusi tahi teettää jollain koneistajalla?
    Caponord etv 1000
  15. #15
    Lainaa (jaato @ Touko. 07 2011,18:39) kirjoitti
    C-A-D:lle. Eihän se varsinaista ajoa estä, mutta ilmavirta nostaa poikkinaista puolta ja ehjä pitää kiinni, eli lasi on aika vinossa jos
    ala-asennossa. Jos taas ylempänä niin liihottelee omiaan muutaman sentin verran. Tuli vaan mieleen, että jos nyt sitten ajamalla rikon myös ehjän niin taas saa odottaa ja se on oma vika.
    Eikös tuota tuulilasia saa irti?
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Kyllähän tuulilasin irti saa, mutta miksi myös paikkaussarjaa pidetään mukana jos vaikka voisi keulia kotiin ??
  17. #17
    Lainaa (jaato @ Touko. 07 2011,22:43) kirjoitti
    Kyllähän tuulilasin irti saa, mutta miksi myös paikkaussarjaa pidetään mukana jos vaikka voisi keulia kotiin ??
    Sori - vertaus ei aukene tyhmälle. Jos vaihtoehtona on seisottaa pyörää tallissa viikkoja varaosaa odottamassa tai ajella ilman tuulilasia, niin joku saattaa valita tuuulilasitta ajon. Monet pyörät jopa tehtaalta tulevat ilman sellaista, joten eihän tuo aivan tavatonta ole.
    <p>2002-2014</p>
  18. #18
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 08 2011,08:57) kirjoitti
    ... niin joku saattaa valita tuuulilasitta ajon. Monet pyörät jopa tehtaalta tulevat ilman sellaista, joten eihän tuo aivan tavatonta ole.
    Niin ja iso osa mopoilijoista ostaa kaupasta ihan vapaaehtoisesti pyörän, mikä ei tuulilasia ole nähnytkään...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  19.  
  20. #19
    Lainaa (jaato @ Touko. 07 2011,15:54) kirjoitti
    Mutta alkuperäiseen kysymykseen palatakseni. Onko kenellekään merkkiliike tilannut varaosia, ja kuinka pitkään on mennyt
    Eniten ketuttaa kun ei voi ajaa, jottei toinenkin tuki rikkoituisi ja taas odottamaan...
    Viime kesänä meikäläisellä meni keulan muovit, ajovalot ja etuosan apurunko uusiksi. Ensimmäinen ennuste kaikkien osien saapumisille oli kuukausi. Lopulta kaikkein kauimmin kesti joku muoviosista, joka piti olla valmiiksi maalattu. Aikaa meni lähes neljä kuukautta!!!

    Onneksi pyörä oli koko ajan/kesän ajokuntoinen..