Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Tässä yön pimeinä tunteina tienaamassa pientä palkkaani, katselin samalla googlen avustuksella josko on yleinen ja tiedossa oleva vika / ominaisuus kyseessä. En kuitenkaan löytänyt mitään infoa sen paremmin englanniksi, kuin kotimaaksikaan. Siksi päätinkin kyhätä ketjun asiasta.

Itse asia on siis seuraavanlainen. Pyörä (08 H-D XR1200 + PC V + sliparit) viime reissulla alkoi täyskaasukiihdytyksissä pätkiä oikein huolella. Tämä tapahtui kun bensaa oli tankissa jäljellä n. 2 litraa (bensavalo paloi). Käytännössä täyskiihdytys ei onnistunut lainkaan, vaan pyörä vaikutti sellaiselta ettei se saa bensaa tai sitten syttypuolella oli jokin hämminki.

Voiko nykyaikaisessa ruiskokoneisessa pyörässä tosiaan olla sellainen "ominaisuus" että kun bensaa on tankissa vähän, se kiihdyttäessä liikkuu niin vapaasti tankin takaosaan, ettei sitä riitä syöttöön asti? Tai nykyaikaisessa ja nykyaikaisessa, onhan tuo Harley..

Tankkasin pyörän ja pari kertaa kokeilin ja mielestäni toimi taas normaalisti tankkauksen jälkeen. Siittä ajelin kotio, enkä ole ehtinyt sarviin sen koommin. Jäi vain mietityttämään ja tosiaan en löytänyt mitään infoa asiasta netistä.

Sikäli tuo nyt ei niin paljoa haittaa (jos on kyse tuosta mistä luulen), että asialle mitään tekisin. Riittääpä bensa paremmin loppupeleissä, kun täytyy ajaa nätimmin.
    Retired
    No kun HD:sta puhutaan niin ilmeisen mahdollisesti
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

ZX12R
    Ainakin suzukin gsx 1400 tekee samaa. Jos tankissa bensaa alle kahden mittarin palkin, turha kokeilla täyskaasukiihdytystä.
    Lainaa (GSX Ali @ Touko. 06 2011,08:26) kirjoitti
    Ainakin suzukin gsx 1400 tekee samaa. Jos tankissa bensaa alle kahden mittarin palkin, turha kokeilla täyskaasukiihdytystä.
    Tuskaisin vika jota koskaan olen moottoripyörästä etsinyt.
    Voin kertoa että 1400sessa on melko monta mitattavaa kohdetta ennen kuin tuo löytyi
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Lainaa (Cterror @ Touko. 06 2011,09:52) kirjoitti
    Voin kertoa että 1400sessa on melko monta mitattavaa kohdetta ennen kuin tuo löytyi
    Jaa että vika? Mitä itse olen foorumeita selaillut, niin olen ymmärtänyt että tuo on pikemminkin ominaisuus... Mutta jos kerran Tiedätte asiaan korjauksen, kertokaa ihmeessä
    Lainaa (GSX Ali @ Touko. 06 2011,10:44) kirjoitti
    Jaa että vika? Mitä itse olen foorumeita selaillut, niin olen ymmärtänyt että tuo on pikemminkin ominaisuus... Mutta jos kerran *Tiedätte asiaan korjauksen, *kertokaa ihmeessä
    Eipä sille mitään tehty. Etsittiin mörköä jonka Suzuki oli sisäänrakentanut laitteeseen. Oli synkkä todeta että näin tämä nyt vaan on.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Maailman helpoin korjaus; bensaa tankkiin.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
    Lainaa (Cterror @ Touko. 06 2011,10:47) kirjoitti
    Lainaa (GSX Ali @ Touko. 06 2011,10:44) kirjoitti
    Jaa että vika? Mitä itse olen foorumeita selaillut, niin olen ymmärtänyt että tuo on pikemminkin ominaisuus... Mutta jos kerran *Tiedätte asiaan korjauksen, *kertokaa ihmeessä
    Eipä sille mitään tehty. Etsittiin mörköä jonka Suzuki oli sisäänrakentanut laitteeseen. Oli synkkä todeta että näin tämä nyt vaan on.
    Foamia tankin pohjalle?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Kaikki ruiskulla olevat Sportsterit tekee samaa, ja jos persusta on laskettu, niin alkaa tekemään tuota vielä aikaisemmin. Mun mielestä kuitenkin ihan hyvä "ominaisuus", kun ei jää bensapiippuun niin helposti, kun tulee tankattua ajoissa.
    H-D XL1200N Nightster
    Lainaa (jarim @ Touko. 06 2011,12:45) kirjoitti
    Maailman helpoin korjaus; bensaa tankkiin. *
    Näinhän tuo menee. Työmatkalla vielä testasin ja hyvin toimii taas laitteet. JPI666:lle kiitokset vielä asian varmistamisesta.

Vaan kyllä mouruaa hienosti kun saa bensaa.
    Retired
    jossain oli sanottu, että polttoainepumppu on kuivillaan kun bensaa on vähän, siis pumpun ulkopuolella ei ole bensaa ja pumppu kuumenee. kestää pumppu pitempään, kun ei ajele kovin tyhjällä tankilla.

moni japsi toimii yllättävän hyvin pienellä bensamäärällä, hondilla voi keulia vaikka valo palaa? tietysti ei kannata, jos ottaa ilmaa, niin voi tulla alas hätäisesti.

we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Tuossa on muutenkin niin lyhyt tankkausväli, että ei sitä oikein viitsisi enää lyhentää.. Pahimmillaan yli 6l / 100km ja reilu 13 litran tankki. Yksi pyörän harvoista (mun kriteereillä) huonoista puolista.
    Retired
    luulis, että hd:hin saisi helpohkosti väsäiltyä isompi tankki.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14.  
    Yritin vähän googlailla ennen pyörän ostoa, enkä löytänyt kyllä XR:ään isompaa bensatankkia. Jos joku tietää, että moista saa jostain, niin infoa voi laittaa vaikka tähän ketjuun.
    Retired