Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    MSN Auto:n uutinen aiheesta:
    http://www.autotoday.fi/page.ph....=allimg
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  2. #2
    Wow, nice!

    Jatketaan samalla linjalla!
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  3. #3
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  4. #4
    Eipä uskois, ainakaan kun seurailee vakuutusten hintakehitystä...
    DrPaiN & K1200S -08
  5. #5
    Tässähän olisi nyt oiva tilaisuus olla esimerkkinä muille maille, ja tiputtaa vakuutusmaksuja koska ollaan niin varovaisia..
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  6. #6
  7. #7
    Aihe saa palstamillejä melko niukasti kun ei ole oikein "uutinen".

    Noin periaatteellisesti ihmettelen tätä asiaa aivan valtavasti. Suomi ei autolumielessä muistaakseni sijoitu yhtä hyvin. Voitaisiinko tästä päätellä, että:

    1. MP-porukassa on vähiten yksisilmäisiä sokeita puusilmiä?
    2. MP-ihmiset ovat tehokkaimmassa ajoiässään?
    3. MP on valinta huvia sekä hyötyä varten ja kaikista nuijimmat eivät aja sitä pakosta?
    4. Ajamisen osaaminen kumuloituu aidosti. Ts. jos käytät/omistat jne. harrasteajoneuvon on suhtautumisesti liikenteeseen vapaaehtoisesti aktiivista?
    5. Harrasteajoneuvon omistaminen edellyttää jonkin asteista varallisuutta. Tuleeko siinä samalla ostettua kunnon suojavarusteet?
    6. Valtaosa MP-populaatiosta ei (enää!) ole huimapäisiä nuoria miehiä, vaan lainkuuliaisia kukkahattuja?
    7. Selvitäkseen suomalaisessa liikenteessä hengissä, pitää olla erityisen valppaana liikkuessaan MP:llä?
    8. Valtaosa ajosuoritteesta tehdään pienemmillä ja vähemmän liikennöidyillä teillä? (vs. mahdollinen MP kasauma mm. Ruotsissa ja Tanskassa tiheämmin asutuilla seuduilla).
    (9. Järjettömät sakot vähentävät "kaahaamista"?).
    (10. Poliisi onnistuu ottamaan keväisin oikeat ajokortit talteen?)


    Viimeiset suluissa kun itse en oikein niiden vaikutukseen usko.


    No nyt tämän perusteella pitäisi ryhtyä odottelemaan halvempia vakuutusmaksuja harrasteajoneuvojen omistajille... Ehkä tehdään ryhmäkanne vakuutusyhtiöiden epäreilusta hinnottelusta???
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  8. #8
    Lainaa (Anatooli @ Touko. 05 2011,09:19) kirjoitti
    No nyt tämän perusteella pitäisi ryhtyä odottelemaan halvempia vakuutusmaksuja harrasteajoneuvojen omistajille...
    Voi nuo vak.hinnat olla vähän kuin sähkö. Fortum aikanaan perusteli erästä korotustaan sillä että altaissa on vedenpinta alhaalla => pakko nostaa hintoja. No tuohan olikin edes about järkeenkäypääkin. No meni 1/2 vuotta ja tuli seuraava korotus. Arvaas miksi? Nyt oli kuulemma altaissa liikaa vettä ja jouduttiin sitä ohijuoksuttamaan niin paljon että se nostaa tuotantokuluja. Hmm... No lienee aika selvää että meille ei noita Fortumin laskuja ole moneen vuoteen enää tullut



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    Lainaa (HiTec @ Touko. 05 2011,09:30) kirjoitti
    Lainaa (Anatooli @ Touko. 05 2011,09:19) kirjoitti
    No nyt tämän perusteella pitäisi ryhtyä odottelemaan halvempia vakuutusmaksuja harrasteajoneuvojen omistajille...
    Voi nuo vak.hinnat olla vähän kuin sähkö. Fortum aikanaan perusteli erästä korotustaan sillä että altaissa on vedenpinta alhaalla => pakko nostaa hintoja. No tuohan olikin edes about järkeenkäypääkin. No meni 1/2 vuotta ja tuli seuraava korotus. Arvaas miksi? Nyt oli kuulemma altaissa liikaa vettä ja jouduttiin sitä ohijuoksuttamaan niin paljon että se nostaa tuotantokuluja. Hmm... No lienee aika selvää että meille ei noita Fortumin laskuja ole moneen vuoteen enää tullut
    Veden puute on tietty jotenkin ymmärrettävä syy hintojen nostoon.

    ja liika vesi kans... Kun ajattelet sitä ekonomistinistin silmin -onhan se selvää että jos ilmaista "raaka-ainetta" on liikaa (vettä) ja sitä joudutaan heittään hukkaan on pakko nostaa hintaa että saadaan varastolle vastinetta.

    joten ei -en usko millään että vakuutusyhtiöt laskis hintoja... ellei laki vaadi tai vakuutus muutu vähemmän korvaavaksi tai muuten saada hintoja ujutettua jonnekin..
    Kysehän ei oo et pitää saada hyvä tuotto vaan pitää saada aina isompi tuotto.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  10. #10
    11. Suomessa on lyhyt ajokausi. Esim. Ruotsissa varmaan yli 75% moottoripyöristä on Helsingin eteläpuolella. Tanskassa 100%. :P (Lähde=Mutu)

    12. Norjassa vuoristotiet ovat jo sitä luokkaa että onnettomuusherkkyys lisääntyy. Meillä on jossain Pohojanmaalla sellaista tasamaastoa ja ainoastaan suoraa tietä, että vähän vaikea edes verrata.

    13. Islannissa on 2 moottoripyörää, jotka kolaroi keskenään kyseisen tutkimuksen aikana. (Lähde=Sama kuin kohdassa 11.)
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  11. #11
    Markkinat ei toimi.

    Kilpailu ei toimi.

    Kilpaillaan "epäsymmetrisesti" mutta nostetaan kuitenkin hintoja säännöllisen symmetrisesti.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  12. #12
    Lainaa (3JJ @ Touko. 05 2011,09:47) kirjoitti
    11. Suomessa on lyhyt ajokausi. Esim. Ruotsissa varmaan yli 75% moottoripyöristä on Helsingin eteläpuolella. Tanskassa 100%. :P (Lähde=Mutu)
    Sikäli on pitää paikkansa se mitä oon Ruåtsissa asuneilta ystäviltäni kuullu, niin huomattavasti enemmän tuntuu olevan siellä niitä jotka vetää aika kivaasti - ainakin välillä. Siis pitempiä vetoja, ja ajolenkejä, eikä mitään hetkellisiä ohitusnopeuksia.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  13.  
  14. #13
    Huono homma. Viime vuonna kun suhdeluku oli 7,2 niin jos se tämän vuoden jälkeen on vaikka 10, tarkoittaa se sitä, että kuolemat lisääntyneet kymmeniä prosentteja. Siitä taas seuraa vakuutusmaksujen reipas nosto. Jos määrä tänä vuonnakin pienenee niin väistämättä tulee myöhemmin kuitenkin tilanne, että määrä noussee kun ei nollaa ikinä voida saavuttaa, ellei moottoripyöriä kokonaan kielletä. Vakuutusten maksaja ei tässä pelissä voi voittaa.
    GSF1200S