Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 228:een 228:sta
  1. #211
    Koko kesän menny töihin pyörällä Lahdentie- Helsingin keskusta väliä. Splittaillu aina kun se on ollut tarpeen. Kerran kauppatorin kohdalla autoilija yritti kiilata eteen ja aikuismaisesti keskisormipystyssä vilkutti perään. Muuten ei ole juuri ollut ongelmia. Joka päivä muutama antaa tilaa suuntaansa.

    Omasta mielestä autoilijoiden ei tarvitse antaa enempää tilaa, jos välistä mahtuu muutenkin. Toki mukava elehän se on. Ehkä osa pelkää vaan oman autonsa puolesta, eikä yritä olla kohtelias.
    Yamaha FZ1-N
  2. #212
    Lainaa JayLoud kirjoitti Katso viesti
    Omasta mielestä autoilijoiden ei tarvitse antaa enempää tilaa, jos välistä mahtuu muutenkin. Toki mukava elehän se on. Ehkä osa pelkää vaan oman autonsa puolesta, eikä yritä olla kohtelias.
    Itse olen ajatellut, että suuri osa näistä tilaa antavista voisi hyvinkin olla motoristeja, jotka vaan sattuvat olemaan kotilolla liikkeellä. Itsekin väistän kotilolla aina, kun huomaan jonkun splittaavan takaa. Vähintäänkin se väistäminen kertoo sille splittaajalle, ettei ainakaan tuon auton kohdalla tarvitse varoa mahdollista splittauksen estämisyritystä.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  3. #213
  4. #214
    Lainaa alterego kirjoitti Katso viesti
    Samaa skeidaa kuin täälläkin, ei sen kummempaa.
  5. #215
    Suomalaiset tuppaavat aina ajamaan keskellä kaistaa... Tai no minä olen suomalainen kai itsekkin, mutta ajan silti linja-autolla lähempänä kaistan oikeaa reunaa kuin oikeastaan kukaan henkilöautoilija. Jos kaikki osaisivat seurata nätisti sitä tien oikeaa laitaa niin hälytysajoneuvon ilmestyminen ei aiheuttais mitään paniikkia vaan suurimmalla osalla teistä piipaa auto mahtuisi siihen kaistojen väliin.
    Kuukauden päästä on toivottavasti prätkäkortti taskussa ja aijon splitata aina kun mahdollista. Ei vituta niin paljoa autoilijoiden törttöily kun sitä voi katsoa peilin kautta. Pelkään kyllä että jossain kohtaa kolahtaa kun autoilija vaihtaa kaistaa vilkuttamatta, mutta se on sitten sen ajan murhe. Olen kyllä siinä määrin rikollinen että splittaan myös oikealta jos on tilaa. Jos poliisi kysyy että "mitä sä teet?" niin totean että oletin kys. autoilijoiden olevan kääntymässä vasemmalle kun ajoivat niin keskellä kaistaa, olivat vaan varmaan unohtaneet vilkun kytkeä.

    Liikenneympyröitä ennen varsinkin on tuo ryhmittyminen ja ajolinjat niin vaikeita autoilijoille että huhhuh. Ei niistä oikeasti tiedä mihin ne on menossa ennenkuin ne on siinä ulosmenotiellä.
    Viimeksi muokannut: Mika91; 20.05.2013 klo 17:14. Syy: Kirjoitusvirheitä vähän karsin.
  6. #216
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Kuukauden päästä on toivottavasti prätkäkortti taskussa ja aijon splitata aina kun mahdollista. Ei vituta niin paljoa autoilijoiden törttöily kun sitä voi katsoa peilin kautta. Pelkään kyllä että jossain kohtaa kolahtaa kun autoilija vaihtaa kaistaa vilkuttamatta, mutta se on sitten sen ajan murhe. Olen kyllä siinä määrin rikollinen että splittaan myös oikealta jos on tilaa. Jos poliisi kysyy että "mitä sä teet?" niin totean että oletin kys. autoilijoiden olevan kääntymässä vasemmalle kun ajoivat niin keskellä kaistaa, olivat vaan varmaan unohtaneet vilkun kytkeä.
    Kannattaa ottaa ihan nöyrä asenne kun lähdet prätkän kanssa sinne liikenteeseen, jätät tuon turhan uhoamisen pois. Elät pidempään.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  7. #217
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa ottaa ihan nöyrä asenne kun lähdet prätkän kanssa sinne liikenteeseen, jätät tuon turhan uhoamisen pois. Elät pidempään.
    Samaa mieltä
    - Solifer LoL -10
    - Suzuki GSX-R600 -03
  8. #218
    Lainaa Timppis_ kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä
    Suomessa on vielä aika pitkä tie, jotta splittaus koettaisiin kaikkien tiellä liikkujen osalta liikenteen sujuvuuden parantamisen, eikä etuiluna.
    On hienoa havaita, miten Euroopassa, splittauksen "kehotetetaan" autoilijoiden osalta juuri tuon liikenteen sujuvuuden vuoksi, oli sitten maana Saksa - Ranska - Espanja - Puola...
    Onhan selvä jos jonossa on 10 autoa ja 10 mopoa peräkkäin tai 2 x 4 mopoa samassa ruudussa 10 autoa, niin onhan 10:lläkin autoilijalla mahdollisuus vielä päästä valoista läpi parempi.. eipä tosin ole tullut mitattua kaistojen leveyttä, joka sekin saattaa olla osa syynä sujuvuuteen splittauksessa. Tosiaalta autoilijat arvostavat mopoja / scoottereita, jos kaikki olisivat liikenteessä autoilla, ei hommasta tulis kaupungeissa enää mitään..
    Ääripäänä on tietysti Ranskan / Italian scootteri härdelli, jossa mennää liikennejakajien vääriltä puolin ja ihan, mistä vaan..
    Tärkeää on tuollakin havaita, että myös olet havaittua eikä rynnätä joka väliin, tärkeää on myös havaita takana (kuten aiemmin ketjussa kommentoitu) tulevat "kokeneemmat" spittaajat, on ihan eriasia spilata 400kg matkapyörällä / 150 kg katupyörällä / 120 kg scootterilla, joilla jopa 90 asteen käännöksetkin on helppoja lähes paikallaan.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  9. #219
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Suomalaiset tuppaavat aina ajamaan keskellä kaistaa... Tai no minä olen suomalainen kai itsekkin, mutta ajan silti linja-autolla lähempänä kaistan oikeaa reunaa kuin oikeastaan kukaan henkilöautoilija. Jos kaikki osaisivat seurata nätisti sitä tien oikeaa laitaa niin hälytysajoneuvon ilmestyminen ei aiheuttais mitään paniikkia vaan suurimmalla osalla teistä piipaa auto mahtuisi siihen kaistojen väliin.
    Kuukauden päästä on toivottavasti prätkäkortti taskussa ja aijon splitata aina kun mahdollista. Ei vituta niin paljoa autoilijoiden törttöily kun sitä voi katsoa peilin kautta. Pelkään kyllä että jossain kohtaa kolahtaa kun autoilija vaihtaa kaistaa vilkuttamatta, mutta se on sitten sen ajan murhe. Olen kyllä siinä määrin rikollinen että splittaan myös oikealta jos on tilaa. Jos poliisi kysyy että "mitä sä teet?" niin totean että oletin kys. autoilijoiden olevan kääntymässä vasemmalle kun ajoivat niin keskellä kaistaa, olivat vaan varmaan unohtaneet vilkun kytkeä.

    Liikenneympyröitä ennen varsinkin on tuo ryhmittyminen ja ajolinjat niin vaikeita autoilijoille että huhhuh. Ei niistä oikeasti tiedä mihin ne on menossa ennenkuin ne on siinä ulosmenotiellä.

    Ennustan lyhyttä mutta onnellista elämää tuolla asenteella. Suomalaisten autoilijoiden seassa varovaisempikin liikennöinti vie hengen useammalta motoristilta joka vuosi.
  10. #220
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Suomessa on vielä aika pitkä tie, jotta splittaus koettaisiin kaikkien tiellä liikkujen osalta liikenteen sujuvuuden parantamisen, eikä etuiluna.
    On hienoa havaita, miten Euroopassa, splittauksen "kehotetetaan" autoilijoiden osalta juuri tuon liikenteen sujuvuuden vuoksi, oli sitten maana Saksa - Ranska - Espanja - Puola...
    .
    Se on se minäminä -asenne jolla Suomalainen toimii liikenteessä, muualla taas liikenne osataan nähdä yhteispelinä, eikä kanssakulkijaa koeta vihollisena jonka ohitus tai kaistanvaihtoaikeet pitää estää hinnalla millä hyvänsä.

    Itse en splittaile Suomessa enkä muuallakaan turvallisuussyistä, mutta eipä ole mitään sitä vastaan jos joku niin tekee. Mahdollisuuksien rajoissa pyrin aina tekemään tilaa, että motoristi mahtuu ohittamaan tai jos satun valoihin ekaksi ja näen peilistä splittaavan motoristin, niin ohjaan auton kaistan reunaan jotta prätkä mahtuu viereen.

    Pienellä joustamisella liikenteessä ei häviä itse matka-ajassa yhtään mitään, mutta liikenne sujuu paljon paremmin ja kaikilla on parempi mieli.
    k1300s
  11. #221
    Kehä ykköstä olen kulkenut töihin vuodesta 2009 splittailen, ilman suurempia ongelmia. Kunnon kiilauksia tai muita sikailuja en äkkiseltään edes muista. Pari kertaa ovat peilit kolisseet mutta niistäkin on selvitty ilman vahinkoja. Ei tulisi enää edes mieleen alkaa jonotella turhaan noissa ruuhkissa
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  12. #222
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    S
    Kuukauden päästä on toivottavasti prätkäkortti taskussa ja aijon splitata aina kun mahdollista.Pelkään kyllä että jossain kohtaa kolahtaa kun autoilija vaihtaa kaistaa vilkuttamatta, mutta se on sitten sen ajan murhe.
    Jos ja kun splittaat, unohda ne vilkkujen tuijottelu... Koko ajan silmä tarkkana parin autonmitan päähän, seuraa mitään pienintäkään merkkiä että auto alkaa lipua kohti kaistaviivaa. Kohdalla olevien autojen kanssa selviää kaasua avaamalla, jos joku meinaa tulla päälle.
  13. #223
    Lainaa Taajuus kirjoitti Katso viesti
    Jos ja kun splittaat, unohda ne vilkkujen tuijottelu... Koko ajan silmä tarkkana parin autonmitan päähän, seuraa mitään pienintäkään merkkiä että auto alkaa lipua kohti kaistaviivaa. Kohdalla olevien autojen kanssa selviää kaasua avaamalla, jos joku meinaa tulla päälle.
    Itselläni on tapana (hitaasti) liikkuvaa jonoa splitatessa "parittaa" edellä ajavia autoja. Eli jos molemmilla kaistoilla ajaa suunnilleen samoilla kohdin olevat autot niin ne tuskin vaihtavat kaistaa toistensa päälle, ja välistä voi mennä huoletta. Mutta jos vain toisella kaistalla on auto ja toisella sen mentävä reikä niin silloin kannattaa olla tarkkana.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  14. #224
  15. #225
    Lainaa TTA kirjoitti Katso viesti
    Venäjällä splitatessa kantsii varoa
    https://www.youtube.com/watch?v=qlYgTxPNPQU
    Venäjällä nyt kantsii varoa joka tapauksessa, splittailee tai ei
    Honda CB1000R
  16. #226
    Lainaa TTA kirjoitti Katso viesti
    Venäjällä splitatessa kantsii varoa
    https://www.youtube.com/watch?v=qlYgTxPNPQU


    Vahva ovi, kun ei anna periksi kun 450kg osuu?
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  17. #227
    Splittaan usein ja myös usein valoihin jonon ohi kärkeen.
    Osa autoilijoista vetää herneitä nenään ja ihan turhaan.
    Ei se mopo kenekään edessä oo. Ei vie yhtään tilaa. Ja ihan pintakaasulla poistuu valoista kepeästi alta pois.
    Taitaa vaan eräitä viduddaa se jonossa köröttely ja pistää vihaksi kun mopedistin ei tarvitse jonotella.

    Ennen kun rupeaa 2 pyöräsille kiukutteleen kun ne ei jää jonoa venyttään vaan fiksusti poistuu jonosta ja alta pois vois moni autoilija opetella:
    käyttämään vilkkuja.
    Ryhmittymään liikenteessä.
    Ajamaan sitä kaistan oikeaa reunaa eikä keskellä tietä.
    Katsomaan peileihin välillä.

    Suurin osa autoilijoista antaa ihan fiksusti tilaa kunhan peileistä huomaavat 2 pyöräisen.
    Viimeksi muokannut: Wiwwee; 30.07.2013 klo 12:56.
  18.  
  19. #228
    Lainaa TTA kirjoitti Katso viesti
    Venäjällä splitatessa kantsii varoa
    https://www.youtube.com/watch?v=qlYgTxPNPQU
    Pollari hoksas ettei tossa ruuhkassa pääse perään niin pysäytti kohdalle paikalliseen tyyliin.
    Kun nointa Venäjän road rage pätkiä netistä kattelee ni ihme että siellä kukaan uskaltaa mopolla ajella.
    Viimeksi muokannut: Wiwwee; 30.07.2013 klo 12:57.
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678