Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 228:sta
  1. #91
    Lainaa (peppoone @ Kesä. 10 2011,09:11) kirjoitti
    Aina hivuttaudun keulille mikäli mahdollista tai järkevää.
    Tuleekos usein kiihdytyskilpailuja kotiloiden kanssa?
    Että vetääkö tuosta autoilijat herneen nenuun ja (meinaa) näyttää mistä närhi kusee?
    Kawasaki Versys 650
  2. #92
    ei, joskus autoilijat "provosoituu" ja yrittää tulla tappituntumalle/osittain rinanlle tms punaisten palaessa, mutta eipä muuta.
  3. #93
    Splittaillessa tätä "herne nenuun ja pedaali pohjaan" -ilmiötä en niinkään ole havainnut mutta jos sattuu tulemaan oman kaistan ensimmäisenä valoihin niin silloin viereisen kaistan "Tiksin Esa" (nimi muutettu) saattaa provosoitua kilpasille. Mikä sinänsä on erittäin huvittavaa. Sama ilmiö tuntuu toteutuvan normaalia useammin myös ajaessa kebab-yrittäjien kanssa samoihin valoihin.

    Ehkä nuivimmin splittailuun suhtautuvat taksikuskit jos heidän eteensä tavoittelee valoissa. En tiedä koetaanko se jotenkin henkilökohtaisuutena, tiedä häntä..

    Niin ja kaikki tämä on puhdasta mutua.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  4. #94
    Komppaan, eräskin taksikuski ihan silminnähden hermostui kun ajoin ohi viereisen kaistan ensimmäiseksi. Hyvä ettei purskauttanut kahvia nenästä saatika heittänyt mukia ikkunasta, mutta kaasua tietty painoi sitten reilummin
    Fillari
  5. #95
    Yks vielä noille vihasille taksikuskeille, tiedä sit mikä kumma niitä aina nuivii motoristeissa, ihan sama onko niillä poka kyydissä vai ei
  6. #96
    Pari kertaa kehä ykkösellä olen vetänyt autojen välistä, mutta muuten istun kiltisti jonossa
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  7. #97
    Riippuen tilanteesta. Jos koen jonkun yrittävän vaikka provosointia autolla, on miellyttävää siirtyä liikenteessä siitä kauemmaksi muun liikenteen läpi, koska ei pääse perään enää.

    Toinen vaihtoehto on huomattavan hyödyn saaminen, esimerkiksi järjettömän pitkä ruuhkajono joka seisoo.

    Autojen ollessa liikkeessä ei juurikaan tule splittailtua.
    KTM 640 "Monster"
  8. #98
    Lainaa (pez_ @ Kesä. 08 2011,19:18) kirjoitti
    Mites nää pyörätaskut onko jo päästy testaan?
    Taitaa vain "sinisten" se ihan virallinen suhtautuminen olla aika nuiva noihin taskuihin jos sinne konepyörällä valuttelee. Eihän papattimella pyörätielläkään saa ajaa

    Eli lakia kirjaimellisesti tulkitessa niin kaistan jakaminen (splittuksen "suomennos"?) kuin em. taskun hyödyntäminen prätkällä on päiväsakkojen paikka vaikka kuinka nätisti tahi rauhallisesti sen tekisi. Kokemusta on
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #99
    splittaan. Valkoinen kypärä, valkoinen pyörä valkoisilla sivulaukuilla. Tulee jopa tilaa kun peilistä huomaavat lähestyvän
    BMW R 1200 GSA
    Honda GL 1000 Caferacer

    EX
    BMW R1200RT
    Yamaha GTS
    Rocket lll
    Honda VFR1200
    Honda GL1800
    Honda ST1000 Pan European
    Honda Transalp
    Honda CB750
    Honda GL1000
    Yamaha V-max
    Suzuki GT125
    Nopeita Tunturi SuperSportteja 70-luvulla
  10. #100
    **Vantaan Sanomat** kirjoittelee splittauksesta.
    Artikkelissa mainitaan mikä on valvovan viranomaisen mukaan sallittua ja mikä on linja valvonnassa tien päällä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  11. #101
    Tossa artikkelissa oli hyvä pointti se, että kannattaa muistaa kun liikkuvassa jonossa splittaa, että ne autoilijat lähinnä kyttää lähinnä toisiaan, eikä peilejä !

    Itse vetelen lähinnä pysähtyneiden tai juuri pysähtyvien letkojen väliin.

    Taksikuskit on lähinnä pääsääntöisesti mulkkuja, niitähän ei muutenkaan koske liikenneympyröiden kolmiot ym. Sama homma kyllä koskee myös busa (linja-auto) kuskeja ainakin täällä pääkaupungissa.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  12. #102
    jeh, samalla tyylillä mennään, hyvin useasti ainoastaan pysähtyneitä tai pysähtymässä olevia splittaan.

    ja taksikuskit nyt on jumalista seuraavia, ainakin omasta mielestään.
    Tosin on osa niistäkin teiden ritareita, antavat tietä jne, mutta osa taas noudattaa hyvin heikosti ylipäätään mitään liikennesääntöjä.
  13. #103
    Taitaa kirjoittaa minusta, Vihdintiellä mä splittaan koko ajan, niin liikkuvaa kuin pysähtynyttäkin jonoa.

    Mulla on kiireempi kuin muilla. Ja isompi.



  14. #104
    Äskeisissä ruuhkissa välillä ruoholahti - taka-töölö ois mennyt ikä, järki ja terveys splittaamatta. Nyt niin ei käynyt.

    FZ6-n -05
  15. #105
    Ennen tuli mentyä kaikesta mistä tanko mahtuu sen mitä pyörä pystyy. Nykyään ei oikeen ees uskalla ku ei noista poliiseista tiiä
    Aamuruuhkassa varovasti liikennevaloissa välillä kuitenki.
    990 SM -08
  16. #106
    Yritän opetella, toivottavasti hyvällä menestyksellä
    Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
    Yamaha XT 660 X -04
  17. #107
    Täällä Savonlinnassa on pakko pikkuisen etuilla näin kesällä, sillä ruuhkaa on varsinkin oopperajuhlien aikaan ja autojonot seisoo paikallaan.
    ex:t Tunturi Super Sport -82,Kawasaki VN750 -89
    Nyt: BMW K1200RS -01 ja kotilona BMW535DA Touring -05
  18. #108
    Mulla on xenonit pyörässä, joka lisää näkyvyyttä huomattavasti. Kaistojen välissä ajan Kehä I:llä aina kun on ruuhkaa (eli melkein aina töihin mennessä/tullessa). Jotkut ottavat asiakseen peittää menon siirtämällä auton keskikaistan tuntumaan, mutta nämä surkeat tapaukset on helppo ohitella oikealta, vasemmalta tai milloin missäkin sattuu tilaa olemaan.

    Yleensä hermostuvat kahta kauheammin kun huomaavat ettei blokkaaminen onnistunutkaan. Ja sitten torvi soi...

    Olen suorastaan hämmästynyt siitä kuinka kärsivällisesti te kanssamotoristit jaksatte seisoa siellä ruuhkassa kiltisti autojen kanssa. Tai hämmentynyt voisi olla oikeampi sana.
    Honda CB 1100 SF X-Eleven
  19. #109
    Viime kesänä kävi kyllä aika uskomaton juttu.

    Splittasin Helsingin oopperatalon kohdalla melkein koko jonon, mutta en mahtunut aivan kärkeen, vaan jouduin pysähtymään niin, että takarengas jäi jonkun M-sarjan bemarin vasemman eturenkaan kohdille.

    No, valot vaihtuivat ja jono lähti liikkeelle, mutta bemari pysytteli täysin samalla etäisyydellä (~ 50 cm) takarenkaasta. Yritin ottaa hieman etäisyyttä ja tööttäsinkin pariin kertaan, mutta ei auttanut. Jouduin ajamaan lopulta raitiovaunukiskojen välissä (joka ei ole kaista), jotta pääsin tarpeeksi kauas auton nokasta.

    Tässä vaiheessa keitti sen verran, että ajoin rinnalle ja lätkäsin auton peilin kiinni (vai mitä ne nyt tekevätkään noissa uusissa autoissa), juuri ennen edessä olevia punasia valoja. Bemari pysähtyi valoihin ja ajoin rinnalle. Kuski avasi ikkunan, huusi jotain (päällekkäin minun kanssani) ja löi suoraan nyrkillä nenään.

    Pari sekuntia piti miettiä että mitä helvettiä äsken oikein tapahtui... täysin absurdi tilanne Tämän aikana bemarimies ehti rullata ikkunaa kiinni ja hivuttautua eteenpäin... ja hyvä oikeastaan niin, koska noilla kovetetuilla ajohanskojen rystysillä olisi lähtenyt kaverilta naama irti.

    Sitten keittikin lopullisesti. Ajoin takaisin auton viereen huutamaan ja kaasuttamaan aivan raivona, jotta se saatanan läski tulisi ulos autosta, jotta pääsen hakkaamaan äijän paskaks. Tämän jälkeen ajoin pyörän tien reunaan ja viitoin kuskia paikalle, mutta sehän jatkoikin suoraan seuraavin valoihin. Raivoa riitti vielä sen verran, että kävin koputtelemassa kuskin puoleiseen ikkunaan, samalla kaasuttaen ja huudelleen kaikkia mahdollisia provokaatioita mitä mieleen tuli. Ei auttanut.

    Matka jatkui vielä ainakin kuudet liikennevalot, jonka aikana ehdin rauhoittua sen verran, että en jaksanutkaan seurata herraa kotiin asti.

    Ja vastaus otsikon kysymykseen: Splittaan paikallaan seisovia jonoja edelleen... en vaan enää hermostu niin helposti
  20. #110
    Pyörä poikittain auton eteen, kuski korvista vetämällä ulos autosta? Joku roti sentään?
    FZ6-n -05
  21. #111
    Yleensä otan iisisti kun nää Suomen jonot ei oo nii pahoja, mut splittailen "hallitusti" hiljaisilla nopeuksilla ja aina ilman sivulaukkuja / "paitsi" ulkomailla saatan joskus sortua kevyeen splittailuun laukuillakin Eli kelin ja kiireen mukaan
    KTM - Ready To Go
  22. #112
    Kyllä, minulla on siitä ihan mustaa valkoisella 8 päiväsakon edestä
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  23. #113
    Vain ulkomailla splittaan,ei täälläpäin ole onneksi tarvetta.
    Kesäreissulla ennätyksenä 13km stau.
    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  24. #114
    Onks näitä ny huimat 2 ilmaantunu, ketkä saanu sakon splittauksesta?

    Kiinnostaisi tietää oliko "ansaittu" sakko, vai mentiinkö varovasti tyyliin pysähtyneiden autojen ohi?

    Tietty hieman yksipuolinen vastaus saataneen, mutta parempi sekin kun ei mitään..
  25. #115
    Lainaa (lp_ @ Heinä. 04 2011,22:32) kirjoitti
    Viime kesänä kävi kyllä aika uskomaton juttu.

    Splittasin Helsingin oopperatalon kohdalla melkein koko jonon, mutta en mahtunut aivan kärkeen, vaan jouduin pysähtymään niin, että takarengas jäi jonkun M-sarjan bemarin vasemman eturenkaan kohdille.

    No, valot vaihtuivat ja jono lähti liikkeelle, mutta bemari pysytteli täysin samalla etäisyydellä (~ 50 cm) takarenkaasta. Yritin ottaa hieman etäisyyttä ja tööttäsinkin pariin kertaan, mutta ei auttanut. Jouduin ajamaan lopulta raitiovaunukiskojen välissä (joka ei ole kaista), jotta pääsin tarpeeksi kauas auton nokasta.

    Tässä vaiheessa keitti sen verran, että ajoin rinnalle ja lätkäsin auton peilin kiinni (vai mitä ne nyt tekevätkään noissa uusissa autoissa), juuri ennen edessä olevia punasia valoja. Bemari pysähtyi valoihin ja ajoin rinnalle. Kuski avasi ikkunan, huusi jotain (päällekkäin minun kanssani) ja löi suoraan nyrkillä nenään.

    Pari sekuntia piti miettiä että mitä helvettiä äsken oikein tapahtui... täysin absurdi tilanne Tämän aikana bemarimies ehti rullata ikkunaa kiinni ja hivuttautua eteenpäin... ja hyvä oikeastaan niin, koska noilla kovetetuilla ajohanskojen rystysillä olisi lähtenyt kaverilta naama irti.

    Sitten keittikin lopullisesti. Ajoin takaisin auton viereen huutamaan ja kaasuttamaan aivan raivona, jotta se saatanan läski tulisi ulos autosta, jotta pääsen hakkaamaan äijän paskaks. Tämän jälkeen ajoin pyörän tien reunaan ja viitoin kuskia paikalle, mutta sehän jatkoikin suoraan seuraavin valoihin. Raivoa riitti vielä sen verran, että kävin koputtelemassa kuskin puoleiseen ikkunaan, samalla kaasuttaen ja huudelleen kaikkia mahdollisia provokaatioita mitä mieleen tuli. Ei auttanut.

    Matka jatkui vielä ainakin kuudet liikennevalot, jonka aikana ehdin rauhoittua sen verran, että en jaksanutkaan seurata herraa kotiin asti.

    Ja vastaus otsikon kysymykseen: Splittaan paikallaan seisovia jonoja edelleen... en vaan enää hermostu niin helposti
    Miten sä olisit reagoinut jos joku mopomies olis paiskannut sun peiliä? Veikkaan että ihan samalla tavalla...Mut onneks sä paransit sen asenteen splittaajia kohtaan.
    Honda VTR1000F
  26. #116
    Reilun kymmenen vuoden jälkeen sarviin palanneena uusiomotoristina aika harvoin tulee splitattua koska luotto omiin taitoihin ei ole ihan 105%.

    Mikäli kummatkin kaistat seisovat / ryömittävät kävelyvauhdilla eteenpäin ja tilaa löytyy on splittaaminen minusta pelkästään järkevää, kaikkien osapuolien kannalta.

    Niitä vihaisia taksikuskeja tuntuu PK-seudulta kyllä löytyvän ja kerran joku liimatukka teinipösöllään veti aivan hirveät kilarit kun ilmeisesti omasta mielestään "hävisi" kun menin mopolla siististi ohi kaistojen välistä. Teki järjettömiä ohituksia että pääsi roikkumaan 30cm päähän takarenkaasta.. Pääsääntöisesti kuitenkin autoilijat ovat ihan kohteliaita ja antavat silloin tällöin tilaakin, mutta kyllähän sitä joka jengiin muutama mätämuna mahtuu.

    Mullahan ei laiskan lepsuna miehenä ole juuri koskaan kiire mihinkään mutta ei se jonossa seisominen kuumana päivänä ole mitenkään mielusaa hommaa joten jos sen pystyy turvallisesti tekemään -> *split*
  27. #117
    Viimeks eilen. Laivasta oli purkautunu hirvee jono ja kaikki kääntymäs vasemmalle, ei muuta ku ohi ja käviki hyvin ku ensimmäisenä oli ruåttalainen prätkähemmo.
    Ei kaveri hätkähtäny ku rinnalle päräytin. *



    GSF 1250SA -09
  28. #118
    Äsken tulin tukholmankatua jossa liikenne poikki citymarathonin takia, splittasin kokeeksi keulille jossa poliisi ohjaamassa liikennettä. Ainoa kommentti herralla oli että ohjasi minut ihan keulille "etten aja päälle" kun lähdetään. Lupasin olla ajamatta.

    Mut ihan lungisti näytti ainakin tuo poliisi suhtautuvan seisovan jonon splittaukseen.
    FZ6-n -05
  29. #119
    Lainaa (bere @ Elo. 20 2011,20:03) kirjoitti
    Äsken tulin tukholmankatua jossa liikenne poikki citymarathonin takia, splittasin kokeeksi keulille jossa poliisi ohjaamassa liikennettä. Ainoa kommentti herralla oli että ohjasi minut ihan keulille "etten aja päälle" kun lähdetään. Lupasin olla ajamatta.

    Mut ihan lungisti näytti ainakin tuo poliisi suhtautuvan seisovan jonon splittaukseen. *
    Itse tein saman runeberginkadulla, jossa liikennettä ohjannu naispoliisi komensi, että en saa vaarantaa juoksijoiden turvallisuutta, kun lähden liikkeelle :P
  30.  
  31. #120
    "Paikallaan olevien autojonojen ohittaminen jonojen välistä ajamalla on sen sijaan lähtökohtaisesti sallittua. Tässäkin tilanteessa tulee muistaa muutama tärkeä seikka. Ensinnäkin ohittamisen tulee tapahtua hyvin pienellä nopeudella. Toiseksi ajokaistalta toiselle poukkoilu on kiellettyä, kertoo koulutuspäällikkö Jussi Päivänsalo Liikkuvasta poliisista."

    Pitääpä tulostaa tuo pätkä taskuun ja antaa poliisille jos tulee sanomista keulille valuttelusta
    Se siniharmaa (vielä) GSR-600 (2007), jossa on levee tanko ja kovat äänet sekä sheivattu perä.
Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen