Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 228:sta
    Toissapäivänä Vihdintiellä tulin jonkun valkoisen Busan kanssa kaikkien ohi tyylillä splitaten peräkanaa.

Aamuruuhka oli melkoinen, mutta meille tehtiin hyvin tilaa, luultiin kai poliiseiksi. (valk. Busa plus mulla valkoinen takki ja kypärä)
    Saako tosta splittauksesta sakkoa?
    Pitkien paikallaan seisovien autojonojen takana tulee yhtä tyhmä olo kuin kävellen punaisissa seistessä, kun ajokaistoilla ei näy ketään lähimaillakaan. Pakko mennä splitata/kävellä yli, etteivät idiootiksi luule
    Mieli on tehny mutta jääny tekemättä koska hyöty lähellä nollaa.
    Tämä Jyväskylän liikenteessä. Kaippa jossain Helsingin seudulla kehäruuhkissa vois houkutella reilummin.
    Lainaa (Köpi @ Touko. 13 2011,11:03) kirjoitti
    Toissapäivänä Vihdintiellä tulin jonkun valkoisen Busan kanssa kaikkien ohi tyylillä splitaten peräkanaa.
    Thanks Köpi *....jos olit sen Diavelin puikoissa, joka diverttas Kehä I:lle. Näin muuten ensimmäistä kertaa sellaisen -rouhean näköinen peli *

Lainaa kirjoitti
    Aamuruuhka oli melkoinen, mutta meille tehtiin hyvin tilaa, luultiin kai poliiseiksi. (valk. Busa plus mulla valkoinen takki ja kypärä)
    Juu...Vihdintie on kovin tukkoinen ja toistaiseksi siinä on hienosti päässyt splittaamaan jo monen vuoden ajan. Autoilijat ovat aina käyttäytyneet hienosti. Usein antavat tilaa, kun asialliseti splittaa... taitaa monet motoristitkin säikähtää valkoista pyörää, kun tuntuu, että tumppu nousi aiemmalla (musta) pyörällä herkemmin *
    - GSX1300R Hayabusa -
    Kyllä, koska voin.
    Esim jos liikennevaloissa on jonoa sen verran, että jonottamalla ei yhdillä valoilla kerkeä. Tilaa tosin pitää olla sen verran että varmasti mahtuu kolisematta välistä.
    Fillari
    En sen ekan ja vikan kerran jälkee ku oli kyy puskassa tietty! PRKL

Mutta mutta ehkä
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
    Pääsinkin sanomasta tuosta liikennekulttuurista, kun heti perään tämä tapahtui.
    Vespa GTS 300 Super
    Yleensä sitä osaa välttää pahimmat ruuhkat ettei tarvi miettiä splittausta. Mutta auta armias kun pahimpaan aikaan osuu kehätielle niin kyllä sitä satunnaisesti tulee leikittyä pahaakin pahempaa motoristia ja splitattua. Pitää vain kädet liipaisimilla ja vauhdin sellaisena että saa pysähdyttyä alle puolen auton mitan matkalla jos joku siiderikorva päättää leikkiä teiden valkoista ritaria ja pysäytettyä pahan motoristihuligaanin matkan eteen kiilaamalla
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
    En koskaan. Varaan aina riittävästi aikaa, joten ei ole tarvetta.
    vain Nesterallin aikana Jyväskylän seudulla kun siellä se on pakko.

jaa, mää vai täh??!!!

yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
    Splittaan. Mopo valittu ja rakennettu kys hommaa varten jotta mukava aiheuttaa kummastusta kanssa-autoilijoissa.
    Splittaan pääkaupunkiseudulla kun jonot liikkuu alta 20kmh nopeuksilla.
    Pitää aina kuitenkin pitää mielessä että laki ei ole puolella!
    Ohittaa saa jos omalla kaistalla on riittävä tila turvalliseen ohitukseen, ruuhkassa ei näin yleensä ole vaan joutuu kaistojen välisellä viivalla ajamaan.
    Live every day like it's your last
    Ehkä me junttikansakin pikkuhiljaa opimme jollakin tapaa joustavampaa liikennekäyttäytymistä.Sitä niin paljon hehkutettua "eurooppalaista ajokulttuuria",mitä ihmettä se lienee sitte tarkoittaakaan...?

Viime aikoina olen huomioinut erään jännän seikan,jonka tosiaan määrittelen tuoksi edellä mainituksi. Kysymys on autoilijoiden (ei toki kaikkien) suhtautumisesta mopottimiin. Pientä vertailupohjaa antaa asialle se seikka,että olen muutamana edellis talvena tehnyt mp:llä reissuja Aasiassa ja siellä on ajokulttuuri todellakin kaukana meidän vastaavasta.Mutta niiiiin sujuvaa ilman mitään egoismia tai kullin kasvattamista...

Mutta nyt asiaan,elikkä splittaamiseen. Kuten joku edellä kertoi,splittaaminen on täysin normaalia joissakin Euroopan maissa,itse asiassa taitaa olla useimmissa.Kuten myöskin Aasiassa. Elleipä ihan suotavaa.

Ajelinpa tänään Jyväskylän yläpuolella 4-tietä ja siinä Puuppolan nurkilla oli k-a kääntymässä vasemmalle. Ja luonnollisestikin liikenne oli k-a:n takana pysähdyksissä,koska vastaantulijoita oli päättymättömänä jonona,eikä k-a päässyt kääntymään. No siinä helteessä (+27 varjossa) en ruvennut sen enempää miettimään vaan hissukseen ajelin koko jonon ohi ajattelematta etukäteen koko asiaa.Tuo manööveri on jo niin iskostunut selkärankaan että tekee joskus tiukkaa olla jättämättä se ainut auto valoissa splittaamatta....kunnes muistan olevani Suomessa.

Vaikka autoilla ei paljon tilaa ollutkaan liikkua niin osa niistä silminnähtävästi yritti siirtyä oikealle antaakseen tilaa tuolle idiootille joka tunkee heidän reviirilleen. "Ja minuahan et ohita!***kele!!!" -myytti osaltaan romuttui. Erityinen kiitos sille Audi A6 kuskille joka olit sen k-a:n takana ekana. Jouduit ottaan hiukan pakkia jotta pääsin sun ja k-a:n välistä jatkamaan matkaa. Nostin sulle hattua.

Niin se vastaus kysymykseen: Kyllä! Aina! ..melkein...

ps.zpetelle: toivottavasti porukka-ajoon oli tarpeeksi osallistujia ja matka sujui ilman sadetta. Allekirjoittanut joutui sellaiseen sade/raekuuroon että oli pakko stopata ajaminen. Ja näinpä sitte en ajoissa ehtinyt paikalle

at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
    ----------------------------------------
    -Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-

-If you can do it yourself, do it-
    En koskaan. Ei ole tullut mieleenkään. Tämä johtunee siitä, että asun maaseudulla. En edes muista tilannette, jossa autoja olisi ollut risteyksessä kolmea (3) enempää.
    Juuh tunnustan...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Eilen helteessä ja ruuhkassa splittalin ympäri pk-seutua siellä täällä, miellyttävä oli havaita kuinka autoilijat tekivät oikein tilaa, ajoivat sivuun että mun oli helpompi spiltata.

Vaikuttikohan valkoinen kypärä, valkoinen takki, valkoiset hanskat?
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 02 2011,08:34) kirjoitti
    Vaikuttikohan valkoinen kypärä, valkoinen takki, valkoiset hanskat?
    Joo, niitä pelotti että olet päässyt 80-luvulta karkuun ja vedät vielä valkoisen frakin päälle ja alat laulaa.
    Mä oon vielä niin vainoharhainen autokuskien näkökyvyn suhteen, etten lähde splittaileen...
    Honda CB450 & HD Sportster 883. Toinen toimii enempi, toinen vähän vähempi.
    Lainaa (Katya450 @ Kesä. 09 2011,09:38) kirjoitti
    Mä oon vielä niin vainoharhainen autokuskien näkökyvyn suhteen, etten lähde splittaileen... *
    Komppaan tämän saman jo aiemmin mainitsemani tavan syyksi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Välissä ajetaan, kun vauhti lähes pysähdyksissä kummallakin ajoradalla. Yleensä tuntuu turvallisemmalta ajaa keskellä, kuin haitariliikkeessä ajokaistalla. Tosin reilu turvaväli edellä ajavaan auttaa haitariliikkeeseenkin, mutta tilanteen mukaan mennään.
    -----------
    Suzuki GSX-R 1000 K4
    Suzuki GSX-R 750 -91(ex)
    Yamaha DT 125 -87 (ex)
    Yamaha TZR 125 -91 (ex)
    Yamaha DT 125 -90 (ex)
    Cagiva Freccia C12R -90 (ex)
    En tiedä miksi, mutta jostain syystä Lahden ohireitille oli ilmaantunut ruuhka. Ihan 500m jonoa. Lahdessahan ei ole oikeita ruuhkia ikinä.

Kuuma -> Splittasin rauhallisesti vasemmalta ohi vaikka jono välillä vähän liikkuikin. -> Selvisin hengissä. ;)

Täytyy muuten kiitellä autojonoa, erittäin hienosti monet antoivat tilaa eikä kellään vaikuttanut olevan mitään ohittamistani vastaan. Fantastista. Ei olisi uskonut, että Lahdessa ollaan liikenteessä noin kohteliaita. Uskotko sinäkään?

~SV1000N~
    Lainaa (Jumppanen @ Touko. 04 2011,12:34) kirjoitti
    En, koska lähden ajoissa....
    Koitas lähteä ajoissa esim neste rallyssä jyskylässä
    siellä splittaus on ehdoton tapa liikkua. siksi aina kaveri sinne asuntoautolla majoitusta viemään ja ek:t prätkällä niin pääsee joskus poiskin ja viihteelle.
    Fun,right?
    Oma työmatka lyhenee splittaamalla puoleen kun kotilot täyttävät huopalahden tien aamuisin. Eli kyllä splittaan jos jonot ovat pitkiä eivätkä liiku. Autot pääsääntöisesti näyttävät antavan tilaa eivätkä sekoile.
    FZ6-n -05
    Lainaa (SpedeX @ Touko. 04 2011,10:54) kirjoitti
    Jos homma seisoo niin mennään varovasti välistä... Toistaiseksi ei ole ovet auenneet mulle...
    seisoo....varovasti välistä....(auton?)ovet aukeaa *

asiallisesti tehtynä kyllä kannattaa splittailla, varsinkin tämmösillä keleillä. ei viitsi nostaa kuskin lämpöjä liikaa
    Ei siihen paljoa vaadita, että pystyy toista neuvomaan!!!

YZF1000R
    Aikaisemmin olisin vastannut että en... Mutta nyt kun muutaman kerran kulkenut mopolla töihin, kehä I aamu- ja iltapäiväruuhkaa niin kyllä se splittaaminen on ajallisesti säästänyt reilusti.. Toki jos autojonot liikkuvat 20km/h, niin ei tarvetta moiseen mutta paikallaan seisovia autoja on helppo ja kohtalaisen turvallinen ohitella.. Pääsääntöisesti on tilaa tullut, mutta yksi keski-iän ylittänyt "herrasmies" otti tehtäväkseen hankaloittaa mun kulkua, auto ihan keskiviivan viereen, hyvä ettei viereisestä autosta peiliä vienyt mennessään..
    Tein itse ja YRITIN säästää.

30.  
    Aina hivuttaudun keulille mikäli mahdollista tai järkevää. Se on kaikkien etu ettei olla siellä jonossa viemässä tilaa, täällä kun on tapana pitää turvavälit valoissakin...
    <br />
Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen