Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    No niin...

Jostain syystä SE tauti iski näin kevätauringon alla. Olen silmäillyt eri pyörävaihtoehtoja ja R 1200 RT kiinnostaa kovasti. Miten on pleksin suojaavuus kun olen 188 cm pituinen? Entä moottorin värinät suhteessa nelisylinterisiin ja kuulostaako bokseri moottoripyörältä vai ruohonleikkurilta?
    Lainaa (Davinci @ Maalis. 22 2011,22:51) kirjoitti
    kuulostaako bokseri moottoripyörältä vai ruohonleikkurilta?
    Ainakin nämä elektronisella pakoläpällä varustetut tuplanokkakoneet kuulostavat erehdyttävästi moottoripyörältä vakioputkistollakin... Ja värinöitäkin on.
    Kyllä tuo pykälää vanhempikii kuulostaa moottoripyörältä ainakii jos verrataa 1150:seen! Itte höyrähdin RT:hen tuossa Tammikuussa eli tuli hankittua -07 mallinen häksätin!

Pleksejähän saa isompiakin jos ei vakio piisaa...

"Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

IBAF 3735
    Ei muuta kun kaúpoille! Vakiopleksin joudut vaihtamaan korkeampaan, jos haluat olla täysin suojassa viimalta. Boxerin värinät... hrmmm ... Kieltämättä (kaikki)moottorit värisevät, mutta toisin kuin nelarit kaksipyttyiset tuottavat matalataajuista värinää joka ei häiritse niin pahasti kuin nelipyttyisten sormet turruttava värinä. Asian voi todentaa hurauttamalla esim. 1000 km yhteenpöötköön...
    BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
    Born to be wild! Later captured...
    No nää uudet bokserithan on turbiineita verrattuna esim vanhoihin "Airhead"eihin. Sillä kun ajeli kymmenen kilometriä, niin olo oli kuin olisi ajanut saman matkan epäkesko-hiomakoneella.
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 26 2011,18:54) kirjoitti
    No nää uudet bokserithan on turbiineita verrattuna esim vanhoihin "Airhead"eihin. Sillä kun ajeli kymmenen kilometriä, niin olo oli kuin olisi ajanut saman matkan epäkesko-hiomakoneella.
    Älä nyt, kun aikanaan vaihdoin jytäjammusta airhead-R100:aan niin kyllä meno tuntu niin sileeltä!
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Saman pituisena sällinä sanoisin, että vakiopleksi saisi kyllä olla pari-kolme senttiä korkeampi. Ajoasentoa passailemalla olen pärjäillyt sillä kyllä hyvin. Jos ei halua vaihtaa pleksiä uuteen, niin kaupan näkyy olevan lisävarusteena jos jonkinlaista tuuliohjainta tms. Touratechiltä löytyy ja Louisin sivuilla törmäsin tällaiseen:
    http://www.louis.at/index.php?topic=...nr_gr=10008895
    Jos on pikalukollinen versio, niin ei tarvitse porailla pleksiin reikiä. Onkohan kenelläkään kokemuksia näistä?

Värinöitä en ole huomioinut sen kummemmin. En takapuolen alla tai muualla. Paitsi ajokauden alussa, jolloin koko äijä vipattaa innosta joka kerran kun pyörän selkään istuu.
    R 1200 RT
    Varadero 1000 XL
    V-Strom 650
    Ténéré XTZ 660
    ..
    Suzuki GT 125
    Viime keväänä laitoin vuoden 2006 malliseen *R1200RT:n *ZTechnik VStream plexin. Tilanne parani huomattavasti, vaikka ei vakiokaan ollut mitenkään huono. Takapenkillä tilanne sen sijaan muuttui ratkaisevasti paremmaksi: ei riepottele eikä pyörteile. *
    Lähtöarvot: kuski on 182cm, penkki ala-asennossa ja matkustaja 160cm. **

Ainakin RM Heino myy näitä:
    ZTechnik VStream - RM Heinon verkkokaupassa
    Itselläni on RT 2010, olen ajanut 10000 km, todennut sen mukavaksi matkapyöräksi, ei mikään kaupunki sportti. 120- 135
    pystyy pitämään paanalla nopeutta, jos ei ole voimakas sivutuuli, Esa pitää silloin säätää sport asentoon. Tärinää ei sanottavasti, sitkeä vetoinen. Aluksi polttoainemittari piti vaihtaa, valehteli. Olen 165 cm pituudelta, pieniä korjauksia olen tehnyt: Jalkatappeja pudotettu 3 cm, peileihin löysin Saksasta laajakulmapeilit, jotka tulee alkuperäisten päälle, nyt näkyvyys on loistava, ei kuolleita kulmia, penkin olen rakentanut uudestaa ja samalla pudottanut korkeutta. BMW - navigaattori hajosi, mutta Rouhianen Tampereen Heinolta hoiti asian erittäin tyylikkäästi, vaihtamalla sen uuteen, jota en vielä ole saanut, mutta eihän se ajokausi vielä ala. Olen erittäin tyytyväinen, enkä ole pettynyt valintaani.
    No jopas jotain... itse olen ajanut RT:llä useita tuhansia kilometrejä baanalla periaatteella kaasua ei löysätä jos ei ole ihan pakko. Kokemusta on useista matkapyöristä ja sport-tourereista vastaavissa olosuhteissa ja RT:tä vakaampaa pyörää huippunopeudella ei minulle ole vastaan tullut. GT tosin on kokeilematta Saksalaisissa olosuhteissa.

Sivutuulelle RT on suhteellisen tunnoton... Miska tsekkaa mikä pyörässäsi on vikana jos sillä ei pysty ajamaan tuon kovempaa, ei ole ollenkaan normaalia RT:lle
    Kysymys ptm:lle, onko sulla Esa II jousituksessa. Millaisilla säädöillä ajat kovassa sivutuulessa. Mainitsemani nopeus on vaan heitto nopeudesta, varmasti nopeutta voi nostaa niinkuin kerroit, alkaako bokseri syömään öljyä ja paljonko olet ajanut pyörälläsi. Onko sulla takalaukku ja vaikuttaako se ajo-ominaisuuksiin kovalla nopeudella. Millaiset tulpat on sinulla käytössä, saavutetaanko iridium tulpilla mitään etua.
    Ei ole esaa, ainoa mitä olen tehnyt baanalle siirryttäessä on takajousituksen pikasäädön tiukentaminen maksimiin. Takalaukkua en ole ottanut Saksan reissuille mukaan, joten sen vaikutusta en osaa arvioida. Yleensä se kyllä tekee minkä tahansa pyörän levottomaksi kovissa nopeuksissa ainakin yksi päällä ajettaessa. Öljyä en ole joutunut lisäämään kertaakaan vaihtojen välissä, pyörällä on ajettu 25tkm. Tulpat on vakiot.
    Edelinen RT oli -07,ihan perusmalli ja kävin Saksan baanalla kokeilemassa huippuja, 210km/h, ajoin yksin, sivulaukut ja iso takalaukku pyörässa, kulki kuin juna.
    Rt vaihtui viimekesänä gs advetureen ja parempaan meni. Motarilla Saksassa gessu ottaa tuuleen vähemmän kuin Rt kahden ajettaessa. Huiputkin 209 gessulla vakaasti kaikki laukut päällä. Rt oli minusta tuuliherkkä etenkin rekan sivuutuksen jälkeen. Nyt nautimme samassa paketissa vuoren rinnepolkuja ja nopeata moottoritie ajoa !!
    Lainaa (ptm @ Huhti. 24 2011,22:04) kirjoitti
    Ei ole esaa, ainoa mitä olen tehnyt baanalle siirryttäessä on takajousituksen pikasäädön tiukentaminen maksimiin.
    Onkohan tuo oikea tapa säätää jousitusta baanalle.
    Tuohan vaan nostaa perää ja jyrkentää keulakulmaa.
    Pyörän ohjauksesta tulee jyrkemmällä ohjauskulmalla levottomampi ja pyörä yliohjaa.
    Pyörän ohjaus

Pekka

Pekka
    Lainaa (Pekkavee @ Huhti. 26 2011,07:38) kirjoitti
    Ei ole esaa, ainoa mitä olen tehnyt baanalle siirryttäessä on takajousituksen pikasäädön tiukentaminen maksimiin.
    Pyörän ohjauksesta tulee jyrkemmällä ohjauskulmalla levottomampi ja pyörä yliohjaa.
    Pyörän ohjaus

Pekka
    Mie kans säädän jousituksen jäykimmälle kun lähdetään "nopeaan matkantekoon" ! Jos et Peku ole koettanut ajella esim Kasselin mäkimaastossa löysillä mutta suurilla nopeusalueilla niin koetappa he hee......
    Huurre tarkoittanee , että löysällä alustalla mutkissa vatkaa jos tiessä nyppyä?
    Minoon vielä nöösi ja hilijennän mutkiin ja mäet otan oikiasta reunasta.
    Täällä kokemusta RT:llä ajosta viiden kesän ja kuuden rautaperseen verran. Toinen menossa (09). Viime kesänä kokeilin Saksassa ajettavuutta taka, sivu ja tankkilaukun kanssa. Garminin mukaan mentiin 209 km/h ilman mitään vaappumista. Alla Metzelerin Z6 rengastus. Niihin olen ollut tyytyväinen, kestävät normaalikäyttöä 16-18 tkm. Olen 183 ja alkuperäinen pleksi sopii hyvin. Siispä voin suositella.
    IBA Member 17797
    BSA B 31, CB 450, RD 350, TX 750, 2 x CB 750, TX 650, R 60/7, XL 250, SR 500, FT 500, GR 650, ZR 750, GSF 1200, CBR 1100 XX, 3 x R 1200 RT
  19.  
    Lainaa (Pekkavee @ Huhti. 26 2011,07:38) kirjoitti
    Pyörän ohjaus

Pekka
    Voi hyvänen aika.

Mulla on kans kyllä gessussa jousi aika läysällä, eihän se kovalla jousella ole kuin pompotin. Iskarilla se pitää rauhoittaa. Paluuvaimennuksen säätö on sitä varten. On sitten pitoakin paljon enemmän heitoissa ja mutkissa.

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."