Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Tarttis varmaan tehdä keväthuolto mopediin, eli vaihtaa ilmanputsari, öljyt + suodatin. Lisäksi olis ketjujen/rattaiden vaihto tiedossa. Kysymys kuuluukin olisko jollain ketjun niittaustyökalua ja paikkaa jossa voisin tehdä kyseisen projektin. Apukin tietysti kelpaa * *Tuon mukana tarvittavat osat ja öljyt, ja vaikka * paikan/työkalun vuokraksi *

    Edit: Pääkaupungin alueelta jos löytyis, asun itse Keravalla



  2. #2
    Oma ehdotukseni jos työkalua ei löydy; uusi ketju jousilukolla nippuun ja niittilukko taskussa mp-huoltoon niittauttamaan.
    Now playing: K7
  3. #3
    Tai sitten niittaa ite käyttämällä esim. isompaa lekaa taustana ja pienemmällä naputtelemalla muotoilee niitin..
  4. #4
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pyörissä on tietty eroja, mutta ite korkeintaan vilkaisen katkaistujen ketjujen suhteen. Nyt kun tuli talvella otettua kuussatasesta diversionista takahaarukka irti ketjujen vaihtoa varten, niin on se niin helppo homma ettei tulis mieleenkään pelata minkään niittauksen kanssa. Samalla tulee tsekattua haarukan kunto/laakerointi/puhdistus ja muutenkin kurkkailtua mopon alustaa piilevien yllätysten suhteen. (samalla tuli hoksattua miten divarin satula irtoaa ilman avaimia lokasuojassa olevan kolon kautta)

    Sama se tietty on jos osaa niitata
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #5
    Täällä päin (oulussa) jotkin mp-liikkeet lainaavat niittaustyökalua panttia vastaan, luultavasti myös pääkaupunkiseudulla?
    Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge
  6. #6
    Äkkiä sen vasarallakin niittaa. Varsinkin reikäpäiset niitit ovat naurettavan helppoja naputella kiinni
  7. #7
    Tuosta 5m päästä löytyy tuollainen niittaustyökalu Ossaatkos itse niittailla? Ei jaksaisi sormia liata päivästä toiseen
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  8. #8
    Lainaa (shyhander @ Touko. 03 2011,17:45) kirjoitti
    Pyörissä on tietty eroja, mutta ite korkeintaan vilkaisen katkaistujen ketjujen suhteen. Nyt kun tuli talvella otettua kuussatasesta diversionista takahaarukka irti ketjujen vaihtoa varten, niin on se niin helppo homma ettei tulis mieleenkään pelata minkään niittauksen kanssa.
    Viimeistään busan kohdalla joudut luopumaan periaatteistasi ja niittailuhommiin.
  9. #9
    Lainaa (Geronimo @ Touko. 04 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Touko. 03 2011,17:45) kirjoitti
    Pyörissä on tietty eroja, mutta ite korkeintaan vilkaisen katkaistujen ketjujen suhteen. Nyt kun tuli talvella otettua kuussatasesta diversionista takahaarukka irti ketjujen vaihtoa varten, niin on se niin helppo homma ettei tulis mieleenkään pelata minkään niittauksen kanssa.
    Viimeistään busan kohdalla joudut luopumaan periaatteistasi ja niittailuhommiin.
    Kuten myös muissa keskituettomissa pärrissä/pärrissä joita ei saa keskinosturilla ylös...
    Now playing: K7
  10. #10
    Lainaa (-ahven- @ Touko. 04 2011,22:09) kirjoitti
    Lainaa (Geronimo @ Touko. 04 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Touko. 03 2011,17:45) kirjoitti
    Pyörissä on tietty eroja, mutta ite korkeintaan vilkaisen katkaistujen ketjujen suhteen. Nyt kun tuli talvella otettua kuussatasesta diversionista takahaarukka irti ketjujen vaihtoa varten, niin on se niin helppo homma ettei tulis mieleenkään pelata minkään niittauksen kanssa.
    Viimeistään busan kohdalla joudut luopumaan periaatteistasi ja niittailuhommiin.
    Kuten myös muissa keskituettomissa pärrissä/pärrissä joita ei saa keskinosturilla ylös...
    Mielestäni moposta kun moposta saa haarukan irti, ja kattoon liinat kiinni, persaatteella. Mut helppoa se uuden ketjun laitto muutenkin on Tekee sen miten haluaa
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  11. #11
    Lainaa (tkard @ Touko. 04 2011,22:53) kirjoitti
    Lainaa (-ahven- @ Touko. 04 2011,22:09) kirjoitti
    Lainaa (Geronimo @ Touko. 04 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Touko. 03 2011,17:45) kirjoitti
    Pyörissä on tietty eroja, mutta ite korkeintaan vilkaisen katkaistujen ketjujen suhteen. Nyt kun tuli talvella otettua kuussatasesta diversionista takahaarukka irti ketjujen vaihtoa varten, niin on se niin helppo homma ettei tulis mieleenkään pelata minkään niittauksen kanssa.
    Viimeistään busan kohdalla joudut luopumaan periaatteistasi ja niittailuhommiin.
    Kuten myös muissa keskituettomissa pärrissä/pärrissä joita ei saa keskinosturilla ylös...
    Mielestäni moposta kun moposta saa haarukan irti, ja kattoon liinat kiinni, persaatteella. Mut helppoa se uuden ketjun laitto muutenkin on Tekee sen miten haluaa
    Saahan sen busassakin irti mutta kun se ei auta yhtään ketjujen vaihdossa.
  12. #12
    Lainaa (Geronimo @ Touko. 04 2011,23:25) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Touko. 04 2011,22:53) kirjoitti
    Lainaa (-ahven- @ Touko. 04 2011,22:09) kirjoitti
    Lainaa (Geronimo @ Touko. 04 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Touko. 03 2011,17:45) kirjoitti
    Pyörissä on tietty eroja, mutta ite korkeintaan vilkaisen katkaistujen ketjujen suhteen. Nyt kun tuli talvella otettua kuussatasesta diversionista takahaarukka irti ketjujen vaihtoa varten, niin on se niin helppo homma ettei tulis mieleenkään pelata minkään niittauksen kanssa.
    Viimeistään busan kohdalla joudut luopumaan periaatteistasi ja niittailuhommiin.
    Kuten myös muissa keskituettomissa pärrissä/pärrissä joita ei saa keskinosturilla ylös...
    Mielestäni moposta kun moposta saa haarukan irti, ja kattoon liinat kiinni, persaatteella. Mut helppoa se uuden ketjun laitto muutenkin on Tekee sen miten haluaa
    Saahan sen busassakin irti mutta kun se ei auta yhtään ketjujen vaihdossa.
    No mut juu, ei auta.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  13. #13
    Ihan mielenkiinnosta, minkälaisella hinnoilla olette ketjut ja rattaat hankkineet ?

    Vaihdatin juuri ketjut ja rattaat tuohon Zetaan yhdessä pienessä liikkeessä. Ketjut 90,-, rattaat 25,-/kpl ja työ 45,- eli alle 190,- jäi koko lysti. Mielestäni ei paha hinta. Eipä huvita alkaa itse osia ja työkaluja hommailemaan...
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  14. #14
    Lainaa (noutaja @ Touko. 05 2011,07:54) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta, minkälaisella hinnoilla olette ketjut ja rattaat hankkineet ?

    Vaihdatin juuri ketjut ja rattaat tuohon Zetaan yhdessä pienessä liikkeessä. Ketjut 90,-, rattaat 25,-/kpl ja työ 45,- eli alle 190,- jäi koko lysti. Mielestäni ei paha hinta. Eipä huvita alkaa itse osia ja työkaluja hommailemaan...
    Eiköhän rataspaketti liiku siinä 160e + Riippuen minkäläista hakee, ulkomailta tilattuna paljon huokeammalla
    Hyvään hintaan, on paketti asennettu sulle
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  15. #15
    Lainaa (tkard @ Touko. 04 2011,15:01) kirjoitti
    Tuosta 5m päästä löytyy tuollainen niittaustyökalu * Ossaatkos itse niittailla? Ei jaksaisi sormia liata päivästä toiseen
    Laitettu YV:tä
  16. #16
    Lainaa (noutaja @ Touko. 05 2011,07:54) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta, minkälaisella hinnoilla olette ketjut ja rattaat hankkineet ?
    Mulle maksoi Bläkkärin ketju-rataspaketti (DID) vähän päälle 150 egee...
  17. #17
    Lainaa (palju @ Touko. 05 2011,16:31) kirjoitti
    Lainaa (noutaja @ Touko. 05 2011,07:54) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta, minkälaisella hinnoilla olette ketjut ja rattaat hankkineet ?
    Mulle maksoi Bläkkärin ketju-rataspaketti (DID) vähän päälle 150 egee...
    Juuri katselin ebaysta omaan pakettia niin näyttäs postikuluineen lähtevän noin 100 punnan hintaan.

    Kotomaassa huudetaan 250 euroa ketjurataspaketista + työt niin ei tarvi kahta kertaa miettiä mistä hankin. Vaikka kävis liikkeessä laitattamassa kiinni niin tulee silti todennäköisesti roimasti halvemmaksi.
    Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.

    BMW K1300S Black Edition -14
    BMW K1200S -06 ex
    Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
    Kawasaki ZX-6R -05 ex
    Honda CBR 600F Sport -03 ex
  18. #18
    Ite huolsin mopedini huhtikuussa ja vaihdoin myös ketjut/rattaat, ostin ns. endless ketjut ei tarvinnu niittailla (tosin ei tuo niittailu ole onkelma). Tarkotus oli joka tapauksessa rasvailla kaikki rasvoo tarvihtevat paikat joten takahaarukan käytin irti joka tapauksessa.

    Ei nuo työkalut ole niin kalliita jottei niitä kannattas hommata jos meinoot ite pyöriä huoltoo.

    Ite olen omat ajovehkeet aina huoltanu ja näin meinaan jatkossakin tehä. Tykkään ite touhuta noitten romujen kanssa ja kyllä siinä myös yleensä jonkun rovon säästää, mutta on tuo ropaaminen ihan mukavaakin kun ei oo kiire. Ottaa vähän , kuuntelee hyvää humppaa ja roplaa kamppeet kuntoon.

    Miulle on ihan sama vaikka joku tekis ilmasiksi huollot miun mopoon, silti tekisin ite.
    suzuki gsx 1216 -01
  19. #19
    Lainaa (destroyers @ Touko. 05 2011,19:36) kirjoitti
    Ite huolsin mopedini huhtikuussa ja vaihdoin myös ketjut/rattaat, ostin ns. endless ketjut ei tarvinnu niittailla (tosin ei tuo niittailu ole onkelma). Tarkotus oli joka tapauksessa rasvailla kaikki rasvoo tarvihtevat paikat joten takahaarukan käytin irti joka tapauksessa.

    Ei nuo työkalut ole niin kalliita jottei niitä kannattas hommata jos meinoot ite pyöriä huoltoo.

    Ite *olen omat ajovehkeet aina huoltanu ja näin meinaan jatkossakin tehä. Tykkään ite touhuta noitten romujen kanssa ja kyllä siinä myös yleensä jonkun rovon säästää, mutta on tuo ropaaminen ihan mukavaakin kun ei oo kiire. Ottaa vähän *, kuuntelee hyvää humppaa ja roplaa kamppeet kuntoon.

    Miulle on ihan sama vaikka joku tekis ilmasiksi huollot miun mopoon, silti tekisin ite. *
    Ite kanssa teen mielellään huollot itse niin pyörään kuin autoonkin, se on ihan kivaa ajanvietettä
    Kawasaki zx-10r
  20. #20
    Lainaa (Taavi @ Touko. 05 2011,17:51) kirjoitti
    Lainaa (palju @ Touko. 05 2011,16:31) kirjoitti
    Lainaa (noutaja @ Touko. 05 2011,07:54) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta, minkälaisella hinnoilla olette ketjut ja rattaat hankkineet ?
    Mulle maksoi Bläkkärin ketju-rataspaketti (DID) vähän päälle 150 egee...
    Juuri katselin ebaysta omaan pakettia niin näyttäs postikuluineen lähtevän noin 100 punnan hintaan.

    Kotomaassa huudetaan 250 euroa ketjurataspaketista + työt niin ei tarvi kahta kertaa miettiä mistä hankin. Vaikka kävis liikkeessä laitattamassa kiinni niin tulee silti todennäköisesti roimasti halvemmaksi.
    Onkohan ihan varmasti kyse saman lujuusluokan ketjuista?

    Kävi nimittäin pari kesää sitten niin, että eräs tuttavani joka oli vähän aikaisemmin hankkinut XX:n ekaksi pyöräkseen, soitteli hädissään katsomaan pyörää, jolla oli ehtinyt ajaa 6-7 tonnia, ja "takapyörässä on ihan selvästi klappia".

    No ei sitä klappia varsinaisesti ollut takapyörässä, vaan voimansiirrossa, sillä ketjut oli venyneet kuin purukumi (ne olivat olleet uudet, kun osti pyörän), ja nyt vapaaliikettä oli miedosti arvioiden ainakin 10cm. En usko, että ajotapa, tai huollon laiminlyönti aiheutti tuon, vaan peliin oli myyntiä varten hankittu jostain juustosta tehdyt kettingit.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #21
    Lainaa (pecha @ Touko. 05 2011,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Taavi @ Touko. 05 2011,17:51) kirjoitti
    Lainaa (palju @ Touko. 05 2011,16:31) kirjoitti
    Lainaa (noutaja @ Touko. 05 2011,07:54) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta, minkälaisella hinnoilla olette ketjut ja rattaat hankkineet ?
    Mulle maksoi Bläkkärin ketju-rataspaketti (DID) vähän päälle 150 egee...
    Juuri katselin ebaysta omaan pakettia niin näyttäs postikuluineen lähtevän noin 100 punnan hintaan.

    Kotomaassa huudetaan 250 euroa ketjurataspaketista + työt niin ei tarvi kahta kertaa miettiä mistä hankin. Vaikka kävis liikkeessä laitattamassa kiinni niin tulee silti todennäköisesti roimasti halvemmaksi.
    Onkohan ihan varmasti kyse saman lujuusluokan ketjuista?

    Kävi nimittäin pari kesää sitten niin, että eräs tuttavani joka oli vähän aikaisemmin hankkinut XX:n ekaksi pyöräkseen, soitteli hädissään katsomaan pyörää, jolla oli ehtinyt ajaa 6-7 tonnia, ja "takapyörässä on ihan selvästi klappia".

    No ei sitä klappia varsinaisesti ollut takapyörässä, vaan voimansiirrossa, sillä ketjut oli venyneet kuin purukumi (ne olivat olleet uudet, kun osti pyörän), ja nyt vapaaliikettä oli miedosti arvioiden ainakin 10cm. En usko, että ajotapa, tai huollon laiminlyönti aiheutti tuon, vaan peliin oli myyntiä varten hankittu jostain juustosta tehdyt kettingit.
    Ketjut ovat minulla d520vm112 ja näyttäisi esim Allrightin sivujen mukaan olevan juuri omaan mopooni tarkoitetut.
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  22. #22
    Omaan mopoon huutaa allright reilu 250 ketjurataspaketista. Ja niittohommiksi menee kun vaihtaa, samallailla menee takaswingin "läpi" kuin aiemmissa kuvissa.

    Halpaa ei ole, ebaysta varmaan irtoaisi hieman halvemmalla mutta kun tuo ketju on sellaista ranteenvahvuista niin onhan sillä hintaa :P
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
  23. #23
    Niittaamalla ne "endless ketjutkin" on kasattu, jokaikinen lenkki...
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  24.  
  25. #24
    Lainaa (Taavi @ Touko. 05 2011,17:51) kirjoitti
    Juuri katselin ebaysta omaan pakettia niin näyttäs postikuluineen lähtevän noin 100 punnan hintaan.

    Kotomaassa huudetaan 250 euroa ketjurataspaketista + työt niin ei tarvi kahta kertaa miettiä mistä hankin.
    eBaysta ja ulkomaisista nettikaupoista minäkin varaosani pääosin ostan, mutta kun hinta alkaa olla liian houkutteleva, pitää aina epäillä kiinan pojan kopioita tjms. Nämä kun tekevät nykyään ulkonäöltään mukiinmenevää tavaraa, mutta jossain se halpa hinta kumminkin näkyy. Sellainen käsitys minulle on jäänyt, että esim. sumujen saaren nettikaupat ovat pykälää tai kahta luotettavampia kuin eBayn yksityiset kauppiaat.
    hooondaaa