Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Osaisko joku viisaampi auttaa näissä sähköpulmissa.
    Eli ongelmaa sähköjärjestelmässä vuosimallin 1997 S tellussa.
    Aluksi ongelma ilmeni kylmällä ilmalla siten että tellu ei lähtenyt käyntiin vaan pyöritti laiskasti startin aikana. Lataamalla akun ctekissä ongelma katosi hetkeksi, mutta tuli takaisin viikon parin päästä. Selvitin yleismittarilla ongelmakohtaa ja sain seuraavia tuloksia:

    Aluksi tarkistin latausjännitteen
    Kylmä kone: jännite tyhjäkäynnillä 13,3-13,9V , jännite 5000rpm:ssä 12,7-13,0V. Eli tyhjäkäynnillä OK jännite, mutta korkeammilla kierroksilla liian alhainen.

    Sama lämpimäksi käytetyllä koneella: Jännite n. 12,8-13,0 kaikilla pyörimisnopeuksilla. Eli reilusti alle suosituksen (13,3-14jotain).

    Tarkistin seuraavaksi jännitteen suoraan staattorin johdoista irrottamalla liittimen joka menee jännitteensäätimelle. Mittasin kaikki vaihevälit, 70-80V kaikissa, eli ohjekirjan mukaan OK arvot. Ei siis pitäis olla vikaa staattorissa (laturissa).


    Eli ongelma näyttäisi olevan jännitteensäädin/akku sektorilla. Testaaminen varmasti ehjällä akulla ei ole ongelma mutta miten tuota jännitteensäädintä voisi testata ilman että joutuu hommaamaan uuden? Vai voisiko vika olla jossain muualla? Tällä on hieman KIIRE!

    Kiitos nopeista vastauksista! *
  2. #2
    Lainaa (Fixxxer82 @ Touko. 03 2011,13:00) kirjoitti
    Eli ongelma näyttäisi olevan jännitteensäädin/akku sektorilla. Testaaminen varmasti ehjällä akulla ei ole ongelma mutta miten tuota jännitteensäädintä voisi testata ilman että joutuu hommaamaan uuden?
    Veikkaus ois kyl akku sökö.
    Mut jos ei niin:
    Irrota regulaattorista lähtevä piuha(t) ja mittaa jännite(?)
    /pistä joku lamppu(ja) kuormaks.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    tee se lataus modi, tl zonessa on ohjeet ,helppo tehdä
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010> Ktm super duke gt 2016
  4. #4
    Lainaa (scuuba @ Touko. 03 2011,16:17) kirjoitti
    Lainaa (Fixxxer82 @ Touko. 03 2011,13:00) kirjoitti
    Eli ongelma näyttäisi olevan jännitteensäädin/akku sektorilla. Testaaminen varmasti ehjällä akulla ei ole ongelma mutta miten tuota jännitteensäädintä voisi testata ilman että joutuu hommaamaan uuden?
    Veikkaus ois kyl akku sökö.
    Mut jos ei niin:
    Irrota regulaattorista lähtevä piuha(t) ja mittaa jännite(?)
    /pistä joku lamppu(ja) kuormaks.
    Nopeita vastauksia, kiitos niistä!

    Käyn tänään hakemassa uuden kunnon akun. Tällä hetkellä kiinni on bilteman geeliakku. Sit tsekkaan latausvirran. Jos se on edelleen liian alhainen niin tarkistan jännitteen jännitteensäätimen ulosotoista (akku normaalisti kiinni johdoissa). Jos jännite on edelleen alhainen täytyy vika olla jännitteensäätimessä?
    Jos taas jännitteensäätimen ulosotot näyttää oikeata jännitettä n.14V täytyy tehdä charging mod?

    Kuulostaako järkevältä?
  5.  
  6. #5
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Tee se charge-mod vaan suoraan, eli piuhat säätimeltä suoraan akulle ja alkup. töpseli vapaaksi. Nousee latausjännite akulla sinne 14.4v paikkeille. TL:n sähkösarja on senverran susi että häviää tehot matkalle...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX