Hienosti pelittää Lumia 610 kanssa puhelut. Radio kuuluu myös, vaikkei herkin olekkaan. Tyytyväinen olen ollut, hintansa väärti. 135 $ postikuluineen 2 paria. Eikä tullia mennyt.
Tuosta.
Toimittaa nopeasti ja eiköhän ne nyt enimmäkseen ole olleet toimivia.
Onko kukaan kokeillut tuleeko Lumia 920 navigaattorin äänet bluetoothin kautta?
Myöskin musiikki bluetoothin kautta olisi plussaa.
Mutta hienoa kuulla että ainakin puhelut toimii.
Tilasin setin pari päivää sitten. Nyt vaan pitää jaksaa odotella että pääsee kokeilemaan Lumia 920 toimintaa.
Sieltähän ne nopeesti sitten lopulta saapui kotipostiin, muutama arkipäivä selvityksen jälkeen. Omaan kypärään ei kauan tarvinnu asetella settiä, mutta vaimon Nolanissapa onkin sitten hieromista, että saa mikin paikalleen. Testattu on, ja kaikki toimii niikuin pitääkin. Edelleen se mopotti vaan riutuu tallissa levällään.. Lomaviikolla paikkaillaan wanhusta ja ajoon tarkoitus saada ensi viikolla. Sitten testausta intercomista ja komenttia enemmän![]()
Kiinan ihme toimii todella hyvin ja on hintansa väärti. Puhelut ovat selkeitä ja laitetta on helppo käyttää. Miinuksena kaiuttimien laatu musaa kuunnellessa; bassoa ei laisinkaan ja diskantti särähtää turhan kirkkaasti. Musiikkia voi siis kuunnella BT:n kautta puhelimesta, erillistä piuhaa ei tarvitse.
Tuossa ko. laite jonka tilasin: http://dx.com/p/bt-interphone-handsf...-standby-35614
Mulla on nyt pari vuotta ollut tuollainen satsi käytössä, joten uskaltaa jo vähän kommentoida:
http://www.ebay.de/itm/2x-Motorcycle...item3a6c7881d9
Kuvien perusteella kyseessä on ihan sama laite kuin Midland BT1, mutta puolet halvempi.
Plussaa:
- vedenpitävyys
- helppo käyttää, paritus onnistuu minkä BT-laitteen kanssa tahansa
- radio
- hintaansa nähden erinomainen äänenlaatu, puhelun vastaanottaja ei yleensä arvaa minun liikkuvan moottoripyörällä
- toimintavarmuus
- hinta/laatu -suhde!
Miinusta:
- teknisesti heppoisen oloinen rakenne, varsinkin mikin puomi ohut
- keskusyksikön ja telineen välinen pikakiinnitys väljä, kannattaa varmistaa esim. kuminauhalla
- vaatii oman laturin piuhan, USB-piuhalla ei voi ladata, input kuitenkin vakio 5 V
- akun kesto standby-tilassa vain n. 8 tuntia
- radiossa saisi olla RDS
- kaiuttimien maksimivoimakkuus saisi olla vähän suurempi
- nappien käyttöergonomia hanskat kädessä välttävä
Kaiken kaikkiaan olen ollut kiinanihmeeseen hintaansa nähden todella tyytyväinen. Ihmetyttää, miten 3-4 kertaa kalliimmissa merkkipuhelimissa voi olla niin paljon ongelmia, joita tässä ei ole ollut mitään. Jostain kumman syystä tuon kiinanihmeen parittaminen Interphoneksi onnistuu myös muun merkkisten kanssa (jotka eivät keskenään paritu).
Heppoisen mekaanisen rakenteen ja huonon ergonomian (hanskat kädessä) takia hankkisin kuitenkin ehkä jonkun kalliimman merkin, kunhan tuo joskus hajoaa. Parituksen helppous ei mielestäni ole niin ratkaisevaa, kunhan se kerran tehtynä vaan toimii. Käyttöergonomiaa painottaisin kaikkein eniten seuraavaa BT-settiä hankittaessa. Mielestäni tuo oli hintaansa nähden hyvä ostos, tuplasetti maksoi muistaakseni silloin postikuluineen n. 80 euroa.
Kiinansetti saapui, mutta tuossa ei tullut mukana minkäänlaista manuaalia. Suzu-ukon kuvista ketjun sivulta 8 hahmottui nopeasti miten tuo asettuu kypärään, mutta anteeksi maalaisuuteni; mihin tarvitaan noita kuvassa nuolen ( http://flic.kr/p/ekUuKZ ) osoittamia neljää "ylimääräistä" ruuvia ja tuota muovista lirvaketta?
![]()
GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
"Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
Muoviset lipareet on jos haluaa laittaa kiinnikkeet pelkästään tarran voimin kypärään, kuten mä olen laittanut. Tosin vaihdoin tarrat parempaan kaksipuoliseen teippiin ja föönillä muotoilin lipareen kypärän muotoiseksi.
Ruuvit on vaihtoehtoisia ruuveja siihen toiseen liparekiinnitykseen, on lyhyitä ja pitkiä ruuveja, kypärästä ja kiinnitystavasta riippuen.
EDIT: Huoh... netti on nopea, minä en. Taas jäin kakkoseksi![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Aaaa... no nyt alkaa muotoutua. Olen aina sanonut, että on aika pirun
hieno juttu kun maailmassa on itseään fiksumpia ihmisiä.
Kiitokset myös huikean nopeasta vastauksesta! ( edit: vastauksista)
GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
"Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
Miten noissa on noi kuuloke/mikki -liitännät, normi 3,5mm liitäntä ?
Laite kiinnostais mutta pitäis katsoa löytyykö ebaysta mulle parempia kuulokkeita/mikkiä, olen tottunut käyttämään kuuloketta mikä menee korvan sisään, kuuluvuus on hyvä ja toimii samalla korvatulppana.. mielummin ettis sellaisen, toi tarralla tuleva kuuloke kun ei ole mun makuun..
edit, tai löytyykö mallia jossa kuulokkeelle ja mikille on omat liitännät..?![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Mini-USB on näissä malleissa jonka kuva löytyy PikkuNiilon linkistä.
Edittiä hieman: Meidän setissä jostain syystä äänenlaatu on moposta-mopoon parempi kuin suoraan takapenkille..
Ihan ok ovat, mutta mitään hifi-äänenlaatua ei kannata odotella.
Nyt on mennyt melkein kuukausi siitä kun reklamoin myyjää viallisesta head-setistä. Lupasi lähetellä uuden, muttei ole kuulunut. Tarvii varmaan kysellä missä se luuraa, ei voi enää postin piikkiin pistää. Tämä "takuu" hommeli onkin näissä tapauksissa haastavampaa.![]()
GSF 1250 S -07,
Ex: ER-5 -00, RD 125 -87.
Olen tilaamassa tällästä http://viewitem.eim.ebay.fi/2BT-Blue...e/251018603265 vai onkos tämä paras ton hintanen ?Ni miten toi kiinnitetään kypärään ? Kypärä on nolan n63 genesis, saako tohon kiinni ?
En tiedä onko paras mutta myyjä toimittaa ainakin nopeasti ja omani olivat ihan hyvät.
Tärkeintä kai olisi että kypärästä löytyy jonkinlaiset synennykset toppauksista korvan kohdalta johon kuulokkeet saa laitettua. Itse mokkulan saa varmaan jollain tapaa kiinni kypärään ja mikrofonin sanka on joustava joten senkin saanee johonkin kiinni.
^ onks tommosissa tangenttia vai onko linja kokoajan auki ( =ihan sika ärsyttävä)
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Joo tää kiinnostas muakin![]()
Ei ole linja jatkuvasti auki, toimii kuten mikä tahansa HF eli on VOX-ohjauksella.
tilasin tänään 1 aikaan yöllä ja 12 aikaan aamulla lähetti postiin (y)
Positiivinen yllätys odotti tänään postilaatikossa. Uusi kuulokesetti tuli tänään, ennen kuin ehdin sen perään kyselemään.
Joku oli näköjään kysellyt kuinka reklamoin tuotteesta. Laitoin reklamaatiota sähköpostitse suoraan myyjälle, mukana linkki ostettuun tuotteeseen ja yksilöintitiedot ostoksesta.
GSF 1250 S -07,
Ex: ER-5 -00, RD 125 -87.
Nyt kun niitä kiinan ihmeitä on käytössä, voisko joku kokeilla Nokia 820 naviääniä.
Eli kypärälaitteesta radio päälle, tuleeko Nokian navi komennot läpi, joko keskeyttäen radion tai taustalla?
Sama intercom tilassa, jos mahdollista.
IL
FLHTCUI
Kiinan ihmeet tuli postissa maanantaina. Täytyy sanoa että todella positiivisesti yllättynyt. Ajoon en ole vielä päässyt koska asennus kypäriin vielä vaiheessa. Mutta "kylmä" testattuna toimivat todella hyvin.
Lumia 920 parittuu hienosti ja sekä musiikki että navigaattorin ääniohjaus tulevat perille bluetoothin kautta.
Lumian musiikkia soittaessa ja samalla navigoitaessa, navin ääniohjaus keskeyttää musiikin, mutta jatkuu kun puhe loppuu. Samoin puhelut toimivat luvatulla tavalla. Keskustelu matkustajan tai toisen kuskin kanssa helposti nappia painamalla. Musiikki jatkuu automaattisesti kun intercom yhteyden kytkee pois päältä. Yhteyttähän ei tietystikään kannata pitää auki kuin silloin kun on matkustajalle asiaa tai toisin päin. Yhdellä napin painalluksella helppo operoida. Ohjekirja on ihan OK, mutta se kannattaa lukea huolella. Itselle ei ainakaan ollut selvillä että intercom puheen voi ja pitää kytkeä pois päältä kun sitä ei tarvitse. Homman voi tehdä kumpi tahansa puhelimen haltija.
Kiinanihme saapui ja toimiva paketti on. Jos jotain pitää huonoa hakea niin ääni on hieman metallinen enkä tarkoittanut heavymetallinen ;-)
Siis soitan musaa puhelimella ja samanaikaisesti navi päällä puhelimessa. Vaimennus on siis puhelimen ominasuus.
Testasin sisätiloissa jossa navin kanssa oli vähän ongelmia. Mutta noin äkkiseltään tuntui että jos intercom puhe oli päällä ja navi antoi ohjeita samanaikaisesti, niin intercom puheyhteys mykistyi. Navin ääni ei kuitenkaan tullut kypärään. Vähän jäi sellainen kuva että vekotin meni johonkin ihme tilaan. Navin ääni alkoi kuulua vasta kun intercom puheyhteyden lopetus nappia painoi kerran. Puhe yhteys käynnistyi taas uudelleen napista painamalla. Täytyy vielä vähän testata paremmin. Mutta aivan "sukkana" homma ei tuntunut toimivan.
Onko kenelläkään neuvoa ongelmaan?
Siis soitan musaa puhelimella ja samanaikaisesti navi päällä puhelimessa. Vaimennus on siis puhelimen ominasuus.
Testasin sisätiloissa jossa navin kanssa oli vähän ongelmia. Mutta noin äkkiseltään tuntui että jos intercom puhe oli päällä ja navi antoi ohjeita samanaikaisesti, niin intercom puheyhteys mykistyi. Navin ääni ei kuitenkaan tullut kypärään. Vähän jäi sellainen kuva että vekotin meni johonkin ihme tilaan. Navin ääni alkoi kuulua vasta kun intercom puheyhteyden lopetus nappia painoi kerran. Puhe yhteys käynnistyi taas uudelleen napista painamalla. Täytyy vielä vähän testata paremmin. Mutta aivan "sukkana" homma ei tuntunut toimivan.
Onko kenelläkään neuvoa ongelmaan?