Jösses ! Olikos kenelläkään otsikon ajokamppeesta kokemuksia ? Siis nyt en tarkoita R80GS:ää jota valmistettiin 87-> 96.
On tietysti hiukkasen "painoa" tuolla varsinkin täyteen tankattuna (25 l), mutta muutenhan tuo olisi sellainen "talaviajokampe" jos mikä ?
Huiput 185km/h
Teho 70 (7500rpm)
ABS:it samat
Rengaskoko sama kuin GS1200 ja pohja muutoinkin sama...?
Mietityttää tuon rengastus ite, raudoilla vääntäen You Know, kun on nuo erikoiset "reunapinnat" ja netissä ollut juttua kuinka on mennyt monet vanteet takuuseen kun vanteet heittää (yli 1.5 mm) jo uutena ?
Eli nyt kokemuksia kehiin kiitos....vai joskin harvinaisena kamppeena ei sitten tainnut kenelläkään olla ( ollu )....vai .?
![]()
Höh, tuohan on R1100GS vain pienemmällä moottoritilavuudella.
Kai se on ajoltaan ja ominaisuuksiltaan aika sama kuin mun R1100GS 1999.
Joka on erinomaisen hieno pyörä ajaa.
Heppoja on vaan 70, kun mulla on jotain 80.
Noi 80 heppaa tekee ajosta tosi hauskaa varsinkin hiekkateillä.
Ja vääntöä on kanssa enemmän.
BMW R850GS speksit
On toi aika harvinainen, voisi olla museoarvoa sitten joskus.
Niitä on valmistettu vain 2.242 kpl.
Osta mieluummin R1100GS. Se on mahtava pyörä.
Ja sitä on tehty 39.843 kpl.
Samat pyörät siinä on kuin R1100GS pyörässä. Ei niissä mitään kummempaa ongelmaa ole. Ihan normaalit tubeless renkaat.
Noissa uusissa R1200 pyörissä on ollut jotain ongelmia vanteiden kanssa.
Pekka
![]()
![]()
Pekka
Tuo on peräisin aikakaudelta, jolloin kuutiohulluus ei ollut vielä iskenyt BMW:hen. R1100-koneisista oli rinnalla myös tuo 850 kuutioinen, eikä 3. osapuolen korjauskirjojen mukaan niissä pyörissä ole muuta eroa kuin iskutilavuus. Myös RTP:stä eli poliisiversiosta oli sellainen, tässä yksi googlen antama esimerkki: http://www.armyvehicles.dk/bmwr850.htm
Minulla on R1100RT vuodelta -99 eikä ole ollut yhtään syytä miksi 850 kuutioinen ei olisi käynyt myös. Itse asiassa olisin sellaisen voinut ostaakin sen erikoisuuden takia, mutta en löytänyt muutama vuosi sitten; onkohan tuo pienempi kone ollut suunnattu jollekin tietyille markkina-alueille?
(Mistä nuo tarkat tuotantomäärät löytyvät?)
Kulutus näyttäisi tosiaan olevan sama eli 4.6 l/100km noiden speksilinkkien mukaan.(mchuurre @ Touko. 01 2011,13:26) kirjoitti
Kumma kyllä.
Painokin on sama.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Itellä oli naku-kasipätkä eli R850R. Tuota kun vertasin R1100R-versioon, niin itse asiassa oli mukavampi, jouheampi ja nöyrempi kone kuin kulmikkaampi 1100. Hyvin hämärästi muistelen, että olikos tuon 850 vs 1100 sarjan erossa takana joku / jotkut (Keski-)Euroopassa vaikuttaneet vakuutus-, vero- tai ajokorttisäädökset.
<p>2002-2014</p>
Mulla oli pari vuotta 850 GS ja koeajoin silloin myös 1100 (tai oliko se nyt 1150), 8,5 oli todella jouheampi ja siten normiajossa mukavampi. Rungoltaa ja jousitukseltanha peli on identtinen.
--Kari
BMW R1250GS
ex R1200GSA, XT1200Z, FJR1300, GS1200, GS850, ST-2, XJ600, CX500C, GSX750ES, GR650XF
Mutta nuo vanteet !? Eikö se (ne) mene kivikossa pilalle kun tuo reuna on tuossa niin "tarjolla" ?
Tarkoitan nyt siis kun rengas lipeää kiven reunaan niin ulokkeena leveänä oleva kantti se siihen kolahtaa kun on ulkona....
Sanos ny vielä siihen jotain Pekkavee kun olet ajellu kirakossakin ?
Joo kivikoissa on ajeltu.(mchuurre @ Touko. 01 2011,20:19) kirjoitti
Kerran meni sylinteri hajalla Rovajärven ampuma-alueella URAA!!! reissulla, kun kaaduin pienellä polulla kivikossa.
Ei tuo vanne ole siinä sen kummemmin tarjolla kuin muutkaan vanteet. On se rengas siinä ihan samalla lailla kuin muissakin vanteissa.
Noi teräksiset pinnavanteet kestää elämää ja ajoa, eli ei ihan pienistä kolhuista mene solmuun ja lommoille.
Kerran ajelin Iijoen lähistöllä pientä metsäautotietä.
Oli pitkä suora ja hyvä näkyvyys.
Vauhtia toista sataa.
Yllättäen tuli puro ja silta. Sillassa oli kaksi puista ramppia auton renkaille, mutta keskiosa oli matalammalla. Ajoin keskellä tietä.
Pyörä pamahti siihen keskiosaan kunnolla, oluet pamahti rikki takalaukussa ja sotku oli aikamoinen.
Vanteet eivät kuitenkaan kärsineet moisesta pamauksesta yhtään.
Ne kai joustavat ja antavat anteeksi.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
On tuo R 850 GS varmasti hyvä pyörä.
Hauskempi pyörä on kyllä R 1100GS, jos haluaa kaahailla hiekkateitä aina takapyörä sladissa kurveista ulos ja kiertää rataa kyykkyjä kyykytellen. Niin kuin minä.
Radallakin se on uskomaton.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka