Morjens!
En oo koskaan omistanu yhtään Suzukia, kerran vuosia sitten kokeilin yhtä 750:tä Gikseriä ja muistelen että hyvän vaikutuksen se teki.
On käyny mielessä taas pyörän hankinta ja oon aatellu jotain ketterää 600:sta kun olis kiva joskus pyörähtää radallakin. Meikäläiselle sopii paremmin kevyet ja ketterät pyörät, inhoon semmosii etupainosii junia joita ei saa kääntymään sitten kirveelläkään.
Voisko 600:nen Gikseri olla meikäläiselle just se oikee?
Kokeilemalla selviää ihmeen monta asiaa...![]()
![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Ei noissa kusiaisissa hirveästi ole eroa keskenään. Suikka on siitä hyvä, että siihen löytyy Ebay:stä palikkaa riittävästi.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Missä sitä kokeilee? Koeajopyörän kanssa et voi radalle mennä ja en mielelläni ravaa prätkäliikkeestä toiseen pyöriä testaamassa, liikkeen pyörän kanssa sitä tahtoo olla vähän turhankin varovainen eikä härvelin ominaisuudet sitten välttämättä parhaalla tavalla nouse esiin.(Pavel Pude @ Huhti. 22 2011,14:35) kirjoitti
Alan lehtien testit on lähinnä kuluttajavalistusta, ei niistä usein saa mitään tolkkua, paras asiantuntija on semmonen kaveri jolla on jo pitkä käyttökokemus aiheeseen liittyen ja voisi olettaa että täältä niitä löytyy.
Mikä versio K?/L1 on kohteena? Malleittain jonkun verran eroja.
K4/K5 soivia pelejä, välissä 'huonompia' ja ilmeisesti uusi taas parempi. Siitä ei kokemusta, ainakaan vielä.
Nim. parikautta K4:lla.
Ps. Miksi kusiainen? Entäs puolikas? Ja eihän kukaan aja muulla kuin kilosella
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.
Kait se perusharrastajalle on ihan se ja sama, mikä pyörä alla on - paitsi että Triumphin luotettavuudesta on kuulunut vähän negaa. Kusiaista Yammut taitaa olla yleisimpiä, joten niiden osien saatavuus lienee paras.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ei oo mitään erityistä vuosimallia mielessä, tietysti mielellään mahdollisimmam uusi, mutta koska oon ettimässä käytettyä niin hinta/ikä/kunto suhde siinä ratkasee.(Aamies @ Huhti. 22 2011,16:21) kirjoitti
Minkälaisia eroja eri vuosimallesissa sitten on?
Kusiainen ihan vaan ketteryyden ja helpomman hallittavuuden takia, jos isompaa kattelisin niin en miettis hetkeekään minkä valitsisin: se olis 2002-2003 ysisatanen Fireblade, ne oli aivan tajuttoman hyviä pyöriä ja niitä saa aika edullisesti käytettyinä. Mutta kun mä oon jo vähän vanhempaa kastia niin sellanenkin on pikkasen turhan raju meikäläiselle.
PS. Ajaahan ne jotkut piikeilläkin![]()
Ainakin yksi hyvä 750 gikseri olisi myynnissä. Ai, se onkin minun pyöräni! Löytyy muuten myyntiosastossa.
Ihan oikeasti 750-kuutioinen on aika hyvä koko. Vääntöä löytyy selvästi enemmän kuin 600-kuutioisesta. Tämä tekee ajamisen paljon leppoisammaksi eikä tarvitse huudattaa kierroksilla. Kuitenkin sillä johonkin 150 km/h:iin pärjää tonniselle.
Nyt joku ison pyörän omistaja voi protestoida, mutta jos etupyörä pysyy vaivoin kolmosella maassa täysiä kiihdytettäessä, ei sen enempää tehoja voi tiehen siirtää.
Terveisin, JOVI